روستای برغان کجاست

روستای برغان کجاست

 اگر اهل پایتخت هستید، نام روستای برغان حتماً به گوشتان خورده و کم‌وبیش درمورد زیبایی‌های آن دیده یا شنیده‌اید. اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که روستای برغان کجاست؟

هیچ‌چیز بهتر از طبیعت‌گردی در روستا لذت‌بخش نیست. هوای پاک، طبیعت سرسبز و سادگی زندگی روستایی، آدم را برای دیدن این زیبایی‌ها وادار به مسافرت به روستا می‌کند خصوصاً اگر این روستا روستای برغان باشد؛ مطمئناً یکی از بهترین سفرهای زندگی‌تان را تجربه خواهید کرد.

روستای برغان در شهرستان ساوجبلاغ یکی دیگر از روستاهای سرسبز اطراف تهران است که مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است. این روستا در نزدیکی کردان قرار گرفته و جای خوبی برای سپری کردن آخر هفته‌های خاطره انگیزی برای تهرانی‌هاست.

طبیعت برغان آن‌قدر زیبا و با صفاست که ناخودآگاه تصور می‌کنید که در جنگل‌های شمال هستید وحس و حال سفر به شمال در ذهنتان ایجاد می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به این سوال شما که روستای برغان کجاست پاسخ دهیم، شما را به دل طبیعت روستای برغان ببریم و با زیبایی‌های آشنا کنیم.

روستای برغان کجاست

روستای برغان از روستاهای زیبا و بهشتی استان البرز است. اگر بخواهیم از نظر موقعیت جغرافیایی دقیق‌تر بررسی کنیم باید بگوییم که برغان واقع در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ می‌باشد. این روستا با کرج حدود ۲۱ کیلومتر فاصله دارد و حدود ۵۰ کیلومتر هم با تهران فاصله دارد.

سفری به برغان؛ سرزمین جادوی سبز ایران

اگر اهل سفر و طبیعت‌گردی باشید، بدون شک سفر به برغان و دانستن اینکه روستای برغان کجاست برایتان جذاب خواهد بود. اکثر مردم تهران به دلایل مختلف شغلی و… تایم کمی برای رفتن به شهرهای دور از تهران و مسافرت‌های بلندمدت دارند، بنابراین همیشه به دنبال جایی هستند که بتوانند در زمان کوتاه گشت‌وگذار کنند. در واقع از مقصدهای سفر یک‌روزه برای اهالی تهران و کرج می‌باشد.

می‌توان گفت که روستای برغان یکی از همین مکان‌هایی است که جای خوبی برای گذراندن اوقات فراغت در ایام تعطیلات و روزهای آخر هفته برای پایتخت‌نشینان است. بیشتر کسانی که به کردان سفر می‌کنند، به برغان هم سری می‌زنند و از مناظر زیبای آن لذت می‌برند.

لذت گشت‌وگذار در طبیعت منحصربه‌فرد برغان

وقتی می‌خواهید برنامه سفرتان را بچینید که به کجا بروید، شاید اولین گزینه‌ای که به ذهنتان می‌رسد این است که به شهرهای شمالی سفر کنید. اما در واقع با کمی مطالعه و جستجو متوجه می‌شوید، جاهای خوبی در اطراف تهران وجود دارد که همان حس و حال سفر به شمال کشور را در شما ایجاد می‌کند.

برغان از آن دسته روستاهایی است که در یک منطقه کوهستانی واقع شده و آب‌وهوای خنکی در فصل تابستان دارد. طبیعت این روستا بسیار زیباست و در هر فصل از سال مناظر بی‌نظیری دارد.

سفری به برغان؛ سرزمین جادوی سبز ایران

برغان از آن روستاهایی است که ارزش چندین بار رفتن را دارد. یکی از موهبت‌های الهی برغان این است که طبیعت این روستا درهر فصل سال، رنگ و شکل خاصی به خود می‌گیرد. شما نیز می‌توانید با سفر به این روستای خوش‌آب‌وهوا از این موهبت بهره‌مند شوید و به آرامش برسید.

بیشتر تهرانی‌ها برای رفع خستگی‌های روزمره و دوری از زندگی ماشینی، آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل سال به برغان سفر می‌کنند. برغان برای تمدد اعصاب و آرامش روح و روان مکان مناسبی است که نباید رفتن به این منطقه غافل شوید.

سوغات برغان قسمت جذاب سفر به این روستا

بعد داز اینکه فهمیدیم روستای برغان کجاست ، می‌رسیم به سوغاتی‌های برغان. درست است که همه چیز سفر جذاب و لذت‌بخش است اما قسمت جذاب‌تر آن خرید سوغاتی‌های آن منطقه است که به‌عنوان یادگاری می‌توان برای خود نگه داشت یا به سایر اعضای خانواده و دوستانتان هدیه بدهید و یا می‌توان حتی طعم خوش سوغاتی ها را چشید و لحظات به یاد ماندنیی را تجربه کرد.

زمانی که به روستای برغان سفرکردید، سوغاتی‌های خوشمزه این روستا را از دست ندهید. یکی از بهترین و معروف‌ترین سوغاتی‌های برغان، گوجه‌سبزهای آن است که به آلوی برغان معروف است. این میوه خوشمزه به دلیل خوش طعم بودن به سوغاتی برغان تبدیل شده است.

علاوه بر این میوه، توت و گردو هم از دیگر سوغاتی‌های برغان است که بسیار مشهور است و طعم بی نظیری دارد که می‌توانید طعم لذیذ این میوه‌ها را بچشید.

سفری به برغان؛سرزمین جادوی سبز ایران

سوغاتی‌های برغان تنها در میوه خلاصه نمی شود بلکه خوردنی‌های دیگری به‌غیراز میوه‌های خوش طعم فصلی هم دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتماً در طول سفرتان به این روستا تجربه کنید. عسل، لبنیات، بستنی از دیگر خوشمزگی‌های برغان به‌حساب می‌آید.

بستنی معروف برغان بستنی گله نام دارد که بسیار لذیذ و خوشمزه است و در فصل تابستان طرف‌دار زیادی در میان مسافران دارد و مطمئناً بدون چشیدن طعم این بستنی معروف، برغان را ترک نخواهید کرد.

تا لحظه‌ای که در برغان هستید لذت ببرید.

چه زمانی به برغان سفر کنیم؟

هر موقع از سال که به این روستا سفر کنید، طبیعت آن تماشاییست. اما بهترین زمان سفر به این روستای زیبا فصل بهار و پاییز که مناظر درختان و طبیعت این روستا محشر است.

شکوفه‌های بهاری درختان در فصل بهار به اوج زیبایی خود می‌رسند و برگ‌های خزان و رنگارنگ درختان، فضایی خاص را به وجود می‌آورد که آرامش‌بخش است. علاوه بر این‌ها آب‌وهوای خنک برغان، در فصل تابستان هوای گرم و طاقت‌فرسای این فصل از سال را مهار می‌کند به همین دلیل در فصل گرمای سال سفر به این روستا بیشتر از سایر فصل‌هاست.

سفری به برغان؛سرزمین جادوی سبز ایران

جدای از این ها، باغات و میوه‌های پربار فصلی به‌ویژه در فصل تابستان که میوه خوش‌طعمی از جمله آلوچه که پیش‌تر به آن اشاره کردیم،دلیل دیگر رونق سفر به این روستای خوش آب و هوا می باشد.

چرا باید در روستای برغان اقامت کنید؟

همه ما عاشق مسافرتیم و از سفر کردن به شهرها و مناطق مختلف ایران لذت می‌بریم. وقتی‌که به شهر یا روستایی سفر می‌کنید باید چند روزی در آنجا بمانید و از جاذبه‌های دیدنی آنجا، استفاده کنید. بهتر است لذت سفر در این است که از تفریحات اماکن گردشگری آن منطقه استفاده کنید.

این روستا از جمله مکان هایی است که سفر یک‌روزه برای گردش جاهای دیدنی کفاف نمی‌کند. با اقامت چندروزه و اجاره ویلا در برغان کردان در این روستای زیبا و با نوشیدن یک چای گرم در عصرهای برغان، سفری متفاوت را تجربه کنید.

سفری به برغان؛ سرزمین جادوی سبز ایران

اگر قصد اقامت در روستای برغان را داشتید حتماً باید قبل از سفر اقامتگاه موردنظرتان را انتخاب کنید. تا در طول سفر مشکلی پیش نیاید. بهتر است اقامتگاه را از طریق سایت‌های معتبر رزرواسیون آنلاین رزرو کنید تا خیالتان از بابت اقامت راحت باشد.

در وبسایت لیدوماتریپ می توانید انواع اقامتگاه در برغان و یا کردان که در نزدیکی برغان قرار گرفته مشاهده و رزرو نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *