رودخانه صفارود؛ رودی از بهشت رامسر

رودخانه-صفارود-رامسر

قبل از شروع به توضیح دادن در مورد رودخانه صفارود رامسر بهتر است کمی در مورد رامسر بدانیم. رامسر از شهرهای استان مازندران در شمال ایران است. این شهر در گذشته سخت سر نام داشت. شهر رامسر در مازندران یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه است. بطوری که زیبایی‌های خیره‌کننده، آنرا به عروس مازندران معروف کرده است.

اگر به دنبال مکانی دنج و آرامش بخش برای سفر می‌گردید پیشنهاد ما به شما جنگل و رودخانه صفارود رامسر است.

اگر مقاله نقشه گردشگری رامسر را مطالعه کرده باشید متوجه می شوید که رامسر مملو از مکان‌های دیدنی و گردشگری می‌باشد.

اکنون لیدوماتریپ، شما را با مکانی کاملا دنج و دیدنی آشنا می‌کند.

روستای جواهرده و رودخانه صفارود رامسر

جواهرده یکی از مناطق زیبا در استان مازندران و شهرستان رامسر است؛ در مسیر رامسر به جواهرده آبشار زیبا و معروف جواهر ده قرار دارد که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مازندران و رامسر شناخته می‌شود. روستای جواهرده رامسر از توابع استان مازندران در ضلع جنوب شرقی روستای زیبا و توریستی جواهر دشت از توابع رحیم آباد شهرستان رودسر در استان گیلان قرار دارد.

آبشارهای زیبایی در منطقه جواهرده، خودنمایی می‌کنند که مقصد بسیاری از گردشگران و طبیعت دوستان به حساب می‌آیند. یکی از این آبشارها در انتهای روستا و در کنار تخته سنگ بزرگی، پذیرای مهمانان روستاست. اندکی آرمیدن در کنار این آبشار و استفاده از هوای پاک کوهستان، جزء لحظات فراموش نشدنی خواهد بود.

روستای-جواهرده

اگر به نقشه گردشگری رامسر توجه کنید خواهید دید که در ۲۷ کیلومتری جنوب غربی شهر رامسر، زیبایی نهفته شده است که نامش جواهرده است. روستای جواهرده یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری رامسر است. جواهرده روستایی واقع در شهرستان رامسر مازندران است که واقعا زیبایی مطلق می‌باشد. این روستا در ارتفاع بسیار بالا قرار دارد‌ و همین مسئله زیبایی بسیار زیبایی از ابرها را در دل روستا پدید می‌آورد. به راستی که اینگونه مکان‌ها به انسان احساس آرامش می‌دهد.

جهت اجاره ویلا یا سوئیت در منطقه جواهرده رامسر برای تعطیلات خود میتوانید از طریق لیدوماتریپ اقدام کنید.

آبشار صفارود رامسر

یکی از آبشارهای زیبای منطقه صفارود، صفارود نام دارد و در ۱۵ کیلومتری جاده جواهرده قرار گرفته است.

در طول مسیر جاده جواهرده، آبشارهای فصلی و دایمی بسیاری وجود دارد که سبب جذابیت مسیر شده است، اگر خواستید می‌توانید چند دقیقه‌ای کنار یکی از آبشارها بایستید و از مناظر ناب آن نهایت لذت را ببرید.

در کنار این آبشار آلاچیق‌هایی فراهم آورده شده که در آن می‌توانید به استراحت بپردازید. حتی دکه‌هایی هم در آن وجود دارد که به فروش سوغاتی و صنایع دستی شمال ایران می‌پردازند.

به غیر از آبشار صفارود چندین چشمه دیگر به نام‌های سلیمان، برشی و کوه کنین وجود دارد که هر کدام می‌تواند آب آشامیدنی بخشی از روستای جواهرده در رامسر را تامین کنند. در زمان‌های گذشته اهالی این روستا آب این چشمه را به داخل جواهرده هدایت کرده‌اند تا منبع آبی روستا باشد.

آبشار صفارود رامسر

 پارک جنگلی صفارود

بهشت صفارود کجاست؟ در ۹ کیلومتری جاده جواهرده واقع در رامسر بوستانی زیبا وجود دارد، پیشنهاد ما به شما بازدید از این بوستان زیباست. درون این جنگل صدای آرامی از آب روان به گوش می‌رسد و دلیل آن هم وجود رودخانه صفارود رامسر در این قسمت می‌باشد.

این پارک جنگلی مقصد بسیاری از کسانی است که به بازدید از روستای جواهرده آمده‌اند. اگر روز تعطیل را برای بازدید از این پارک جنگلی در نظر گرفته‌اید باید بدانید که ممکن است جمعیت زیادی در آنجا حضور داشته باشند.

در بوستان جنگلی صفارود رامسر امکانات لازم برای یک پیک‌نیک لذت‌بخش و بهره‌بردن از محیط ناب و دلپذیر جنگل فراهم شده است. این جنگل باصفا سرشار است از درختانی بلندقامت و تنومند همچون: درختان ممرز، درختان انجیلی، توسکا، افرا، ون، راش، نمدار و لیلکی است و وجود همین درخت‌های بسیار، قوی‌ترین دلیلی است که این بوستان جنگلی می‌تواند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. در بخشی از این پارک جنگلی، چشمه‌ای وجود دارد که مردم محلی از آب آن برای نوشیدن استفاده می‌کنند، اگر خواستید شما نیز می‌توانید از آب گوارا و سرد این چشمه بنوشید.

 پارک-جنگلی-صفارود

هرچقدر از زیبایی‌های این پارک جنگلی و منطقه و صدای آرامش بخش رودخانه صفارود رامسر بگوییم باز هم کم است، این منطقه بهترین منطقه برای عکاسی و دوری از آلودگی هوا می‌باشد.

اکنون در این قسمت از مجله لیدوماتریپ به شرح توضیحاتی درمورد رودخانه صفارود رامسر می‌پردازیم:

رودخانه صفارود یکی از مواهب طبیعی منطقه صفارود رامسر است که از دامنه‌های شرقی کوه سماسوس در ۲۴ کیلومتری جنوب غرب رامسر سرچشمه گرفته و ضمن عبور از روستاهای جواهرده، تنگ دره و صیقل محله از میان جنگل عبور کرده و در شهر رامسر با یک دنیا خاطره و به آرامی، به دریاچه کاسپین (خزر) می‌ریزد. در حال حاضر رامسر و جواهرده از مقاصد اصلی مسافران شمال هستند.

تاریخچه سیلاب‌های رودخانه صفارود رامسر

باتوجه به میزان بارش بالا باران، صفارود تقریبا همه ساله شاهد سیلاب است، و مردم محلی، رودخانه صفارود رامسر از این منطقه را با سیلاب‌هایی کوچک و بزرگی که برخی از آنها مخرب بوده‌اند یاد کرده‌اند.

قدیمی‌ترین سیلاب رودخانه صفارود رامسر اواخر دهه ۴۰ درسال ۱۳۴۷ اتفاق افتاد که اثرات آن را میتوان به صورت تجمع بلوک‌های سنگی در اطراف مسیر صفارود امروزه دید و یکی دیگر از سیلاب‌های این منطقه که از آن به عنوان مخرب‌ترین یاد میشود سیلاب دهه ۵۰ است که درسال ۱۳۵۶ اتفاق افتاد میزان تخریب بطوری بود که آب با ارتفاع ۳ متر تا حدود ۶۰ متری محله بانک ملی پیشروی کرد. و دیگر سیلاب ناگوار که موجب مرگ ۲ نفر از هموطنانمان شد در اواخر دهه ۶۰ در سال ۱۳۶۹ اتفاق افتاد، که باغات مرکبات پرده واقع در ۳ کیلومتری جنوب رامسر به کلی از بین رفت. در دهه ۷۰ همه ساله تقریبا این منطقه سیلاب را تجربه کرده و خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

درسال‌های اخیر نیز، سیلاب سال ۱۳۸۰ از جمله سیلاب‌های بزرگ این رودخانه بوده است. اگر پس از مطالعه این مقاله علاقمند به اجاره ویلا یا اقامتگاه در منطقه رودخانه صفارود رامسر شدید میتوانید هم اکنون از طریق لیدوماتریپ اقدام کنید.

سیلاب‌های-رودخانه-صفارود

بازدید از رودخانه صفارود رامسر

همانطور که در بخش‌های قبل به آن اشاره کردیم رودخانه صفارود از جمله جاذبه‌هایی است که می‌توانید در طول سفر خود به رامسر و بویژه روستای جواهرده تجربه کنید. ما نیز در این بخش از مجله لیدوماتریپ سعی کردیم تا اطلاعات کامل در مورد منطقه رودخانه صفارود رامسر به شما بدهیم امیدواریم که سفر خوبی به این منطقه داشته باشید. نگران نباشید لیدوماتریپ در اجاره ویلا و سوئیت در سراسر کشور همیشه کنار شماست.

Rate this post
5 نظر برای "رودخانه صفارود؛ رودی از بهشت رامسر" ارسال شده.
  1. احمد گفت:

    در پارک صفا رود رود خونه ای وجود دارد؟

    بله در پارک صفا رود رودخونه ای وجود دارد و قابل اشامیدن است . و میتوان از اب گوارای ان نوشید

  2. امین گفت:

    ابشار صفا رود و پارک صفا رود کجاست؟

    در ۱۵ کیلومتری جاده جواهرده قرار دارد
    در ۹ کیلومتری جاده جواهرده واقع در رامسر بوستانی قرار دارد و میتوانید از پارک صفا رود لذت ببرید

  3. محمد امین گفت:

    روستای جواهرده چند کیلو متری رامسر است ؟

    روستای جواهرده در ۲۷ کیلومتری جنوب غربی شهر رامسر واقع شده است

  4. مهین تاش گفت:

    رودخانه صفارود تا رامسر مسیرش و میشه با ماشین رفت کامل؟

    1. نیلوفر سلطانی گفت:

      بوستان جنگلی صفارود در کیلومتر ۹ مسیر رامسر-جواهرده هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *