گرمای تابستان را با سفر به خنک‌ترین شهرهای شمالی لذت بخش کنید!

سردترین شهر شمال در تابستان

اگر قصد مسافرت به شمال در تابستان را دارید، مطمئنا دنبال خنک ترین شهر شمال در تابستان هستید، چه نظری دارید اگر به شما بگوییم به جای یک شهر می‌توانید چند شهر خنک شمالی را انتخاب کنید . در مجله لیدوماتریپ این بار سراغ خنک‌ترین شهرهای شمال رفته‌ایم.

گرمای تابستان و تعطیلی مدارس همه بهانه‌های خوبی برای شال و کلاه کردن و عازم سفر شدن به مناطق ییلاقی سرسبز و خنک هستند.  در این میان شهرهای شمالی از مناطق فریبنده‌ایند که چهار فصلش جاذب مسافران خاص است. 

می‌توانید برای اقامت در ویلا و مسافرت کوتاه مدت در شمال از امکانات اجاره ویلا در شمال لیدوماتریپ استفاده کنید، هر کجای شمال که بروید امکانات رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ در خدمت شماست.

مطمئناً دنبال شهرهای شمالی خوش آب‌وهوایید که گرمای تابستان را برای خود بهاری کنید. پس باید اطلاعات خوبی برای مسافرت داشته باشید. چراکه همه‌ی شهرهای شمالی، تابستانشان همیشه به راه نیست و امان از آب‌وهوای شرجی در تابستان که باید حواستان جمع باشد. از طرفی آب‌وهوای خنک برخی از این شهرها ممکن است که لباس گرم را نیز بر تنتان کند.

قبل از معرفی شهرهای خنک و مناطق مرتفع و ییلاقات نکات اصلی را خدمتتان عرض کردیم که در جریان ماجرا باشید تا سفر به یاد ماندنی را پشت سر بگذارید.

خنک ترین شهر شمالی در تابستان

خنک‌ترین مناطق شمالی در سفرهای تابستانی به استان مازندران، گیلان و گلستان

به سراغ سه استان شمال برویم و ببینیم چه شهرهایی انتظار ما را می‌کشند. سه استان شمال کشور می‌توانند در کنار مناظر زیبای طبیعی، جاذبه‌های دیگری هم داشته باشند

از دست ندهید:

همه چیز در مورد زندگی در رامسر، عروس شمال!

خنک‌ترین شهرهای شمالی در استان مازندران

اگر قصد سفر به مناطق خنک و سرسبز استان مازندران را دارید بهتر است کلاردشت، سوادکوه، مازیچال، دهکده رؤیایی فشکور واقع در چالوس بخش مرزآباد، فیلبند و جواهرده را از دست ندهید. درواقع با دیدن مناظر زیبای این مناطق و آب‌وهوای خوب آن به جرئت می‌توان گفت با بهشت روبرو شده‌اید.

روستای فشکور از مناطق خنک شمال

 این روستا به دلیل اینکه در ارتفاعات  رشته‌کوه البرز و در نزدیکی علم‌کوه قرار دارد در زمستان خالی از سکنه است. در فصل تابستان هم باید از بخاری هیزمی برای گرم کردن منازل استفاده نمود.خانه‌های کاه‌گلی با ریسه‌هایی از نمای چوب، دشت‌های پر گل و پوشش بسیار زیبای غلیظ مه منظره رؤیایی را در این منطقه به وجود می‌آورد.

 سوادکوه از مناطق خنک در شمال

سواد کوه نیز با داشتن دریاچه‌ها، جنگل‌های سرسبز، آبشارها، غار آهکی زنگیان، پل زیبای ورسک و مناظر بکر فوق‌العاده منطقه‌ی خنک و دوست‌داشتنی جهت مسافرهای تابستانی خواهد بود.

روستای فیلبند

فیلبند معروف به بام مازندران را بهتر است با لباس گرم همراهی کنید چون شب را باید در خانه‌های محلی به سر ببرید. از درختان و دشت‌های سرسبز و زیبایی‌های این منطقه غافل نشوید.

روستای جواهرده 

جواهرده  را می‌توان به‌عنوان شاهکار خلقت در طبیعت و جزء زیبایی‌های وصف‌ناپذیر در شهرستان رامسر معرفی کرد.

کلاردشت

 یکی از بهترین آب‌وهواهای ایران را نیز در کلاردشت و جنگل‌های عباس‌آباد تجربه خواهید نمود.

 مازیچال 

دهکده ای خوش آب و هوا در نزدیکی کلاردشت است که می توانید آب و هوای بهاری را در آن تجربه کنید. 

مناطق خنک و شگفت‌انگیز استان گیلان در تابستان

مسافرت تابستانی خود را با سفر به مناطق خنک و ییلاقات بکر استان گیلان بهاری کنید. مطمئنا با رفتن به‌جاهای دیدنی آن ازجمله ماسوله، ماسال، دیلمان، داماش، تالش و … به وجد خواهید آمد و سفر به‌یادماندنی را برای خود رقم خواهید زد.

 ماسوله 

ماسوله به خاطر داشتن جنگل و ییلاقات سرسبز و معماری خاص و پلکانی بودن خانه‌هایش شهرت جهانی به خود گرفته است. از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر گیلان محسوب می‌شود.

ماسال

با رفتن به ماسال گویی پا در یک منطقه اروپایی گذاشته‌اید چراکه با داشتن جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و آب‌وهوای عالی یکی از زیباترین ییلاقات گیلان به شمار می‌رود.

ماسال از مناطق خنک شمال در تابستان

همچنین بخوانید:

انواع غذاهای شمالی با عکس

دیلمان 

دیلمان با آب‌وهوای سرد و کوهستانی و با داشتن منظره‌های بکر، انتخاب بسیار به‌جا برای رفتن به یک مسافرت تابستانی خواهد بود. شهرت این منطقه به خاطر قله‌های پربرف، منظره‌های سرسبز و چشمه‌های فراوانش است.

روستای داماش

 این روستا با داشتن چشمه‌های متعددش یکی از مناطق ییلاقی خنک در گیلان به شمار می‌رود. سوسن چلچراغ گل نادری است که در این روستا می‌روید. این زمرد درخشان در دل طبیعت گیلان را از دست ندهید.

تالش 

تالش نیز از شهرهای پرجمعیت گیلان است که با کوه‌های سر به فلک کشیده و طبیعت بکر و سرسبزش پذیران مسافران خوش‌ذوق خواهد بود.

بهترین مقاصد گردشگری استان گلستان در فصل تابستان

بالطبع گلستان باوجوداینکه دریا ندارد اما به دلیل جنگل‌های طبیعی و دست نخورده‌اش و هوای مطبوع و مه‌آلودش از خنک‌ترین استان‌های شمالی است. جاذبه‌های گردشگری گلستان سیری ندارد و تنوع زیادی از جاذبه‌های را می‌توان در استان یافت. در اینجا معروف‌ترین این مناطق زیبا را معرفی خواهیم کرد.

 ناهارخوران گرگان

این منطقه گردشگری به دلیل امکانت تفریحی و طبیعی در اکثر فصول طرفداران خاص خود را می‌طلبد. از طرفی  ازغذاهای معروف  و خوشمزه گرگان در این جاده زیبا  نهایت لذت را ببرید.

جنگل النگدره

النگدره هوای گرم تابستان را در خنکای جنگل زیبایش برایتان بهاری کرده و با امکانات تفریحی و رفاهی‌اش سفر لذت بخشی را به شما هدیه خواهد داد. این منطقه ده درجه خنک‌تر از مناطق دیگر است.

دریاچه توشن

این دریاچه در پنج کیلومتری جنوب گرگان است که قسمت جنوبی‌اش منتهی به یک جنگل سرسبز و خواستنی است. طرفداران ماهیگیری می‌توانند روز زیبایی را در این دریاچه بگذرانند.

 

 منطقه گردشگری کردکوی

این منطقه به دلیل جاذبه‌های گردشگری از مناطق پرطرفدار گلستان شده است. از جاذبه‌های پرطرفدار آن می‌توان به آبشار هفت طبقه شادان، آبشار دو آب کردکوی، دهکده ییلاقی جهان‌نما که چشم هر ببینده ای را به خود جذب می‌کنند، اشاره کرد.

مناطق خنک شمالی در تابستان

 

 شهرستان مینودشت

جاذبه‌های پرطرفدار این شهرستان ازجمله چشمه لال که در تابستان خنک و در زمستان گرم است و همچنین جنگل چهل چای مینودشت را نباید از دست داد.

سخن پایانی

 این مقاله برای معرفی  خنک ترین شهرهای شمال در استان‌های گلستان، گیلان و مازندران در تابستان ارائه شده است. تا بتوانید تعطیلات خوبی را به‌دوراز هوای شرجی و گرمای ناخواسته تابستان بگذرانید. 

 

۴.۹/۵ - (۵۱ امتیاز)
5 نظر برای "گرمای تابستان را با سفر به خنک‌ترین شهرهای شمالی لذت بخش کنید!" ارسال شده.
  1. ساشا گفت:

    زبان محلی روستای فیلبند چیه و معنی این اسم چیه؟

    1. رعنا گفت:

      گویش مردم فیلبند تبری است

      فِل یا فِل‌آمدن بمعنی خسته شدن و بَن بمعنی بند یعنی جایی که خستگی تمام می‌شود

  2. محمد علی گفت:

    در تابستون به کدوم شهرهای شمالی بریم؟

    1. رعنا گفت:

      روستای فشکور
      سواد کوه
      روستای فیلبند
      شهرستان مینودشت
      جنگل النگدره
      ناهار خوران
      دیلمان
      روستای داماش
      تالش

  3. فرزانه گفت:

    مینودشتعالیه
    زیارت و کلا گرگان تو تابستون همه میدونیم که بهترینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *