جاهای دیدنی چالوس، نگین مازندران را بیشتر بشناسید!

جاهای-دیدنی-چالوس،-نگین-مازندران-را-بیشتر-بشناسید!

چالوس شهری در شهرستان چالوس است که همه آن را با جاده چالوس معروفش می‌شناسیم. جاهای دیدنی چالوس، تابلویی خیره کننده از استان مازندران که از شمال، به دریا می‌رسد و چون دختری است با موهای آبی و پریشان. چالوس از غرب به عباس آباد راه دارد و از جنوب به کلاردشت ختم می‌شود. این شهرستان دیدنی در کل به دو بخش مرکزی و مرزن آباد تقسیم شده است.

چالوس سرتاسر زیبایی و جاذبه است و قطعا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفری دلچسب و تازه کردن روح است. شهری سبز رنگ و مه آلود، با مناظر خیره کننده که از هر که بپرسید تعریفش را می‌شنوید. مردم این شهر به زبان مازندرانی صحبت می‌کنند و بسیار میهمان نواز و خون گرم اند. شهرستان چالوس علاوه بر طبیعت بکر و فراوانی زیبایی‌ها، تاریخی غنی و مثال زدنی دارد. به همین علت در این مقاله به بررسی مناطق دیدنی چالوس در دو جنبه طبیعی و تاریخی می‌پردازیم. اگر عاشق طبیعت بکر هستید و بدنبال بازدید از مناطق تاریخی، همین حالا بصورت آنلاین اقدام به اجاره سوئیت و ویلا در چالوس کرده و چمدانتان را ببندید. این بهترین فرصت برای یک سفر به یاد ماندنی است.

مناطق طبیعی شگفت انگیز از جاهای دیدنی چالوس

مناطق-طبیعی-شگفت-انگیز-از-جاهای-دیدنی-چالوس

چالوس، در شرق شهرستان چالوس و جنوب استان مازندران قرار گرفته است. این شهر چهار فصل، در تابستان دمایی در حدود ۳۰ درجه و در زمستان حدود ۸ درجه دارد. شهری که در هر فصلی مناظر و آب و هوای دلپذیر خود را دارد. جاذبه‌های طبیعی و مناطق گردشگری و دیدنی چالوس از دو بخش طبیعی و نیمه طبیعی تشکیل شده که به معرفی و توضیح محبوب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

مرداب کندوچال، یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی چالوس

در دل جنگل‌های با شکوه فین، محدوده‌ای به وسعت یک کیلومتر پر از آب و گیاهانی خاص، بر روی آن، وجود دارد که با نام مرداب کندوچال شناخته می‌شود. این مرداب زیبا از جاهای دیدنی چالوس در ۷ کیلومتری جنوب چالوس واقع شده و ۵ متر عمق دارد. می‌توانید کنار مرداب بنشینید و انعکاس درختان و ابر‌های متراکم را در مرداب تماشا کنید یا در اطراف مرداب و در دل جنگل‌های بی نظیر فین قدم بزنید و همراه با گوش سپردن به نوای پرندگان نفسی عمیق، از هوای پاک و خوش بو استشمام کرده و حس آرامش بینظیری تجربه کنید.

مرداب-کندوچال،-یکی-از-خاص‌ترین-جاهای-دیدنی-چالوس

این مرداب زیستگاه انواع گونه‌های پرندگان و دوزیستان است. نی‌ها و گیاهان خاص بر روی این مرداب زندگی بخش رشد می‌یابند و انواع ماهی‌ها و پرندگان بر کرانه آن زندگی می‌کنند، اگر در ماه اردیبهشت به مرداب بروید گروهی از نیلوفر‌های مردابی و انواع گل‌های دیگر را در سطح آب، و به صورت معلق، خواهید دید که تجربه این چشم انداز رویایی تا مدت‌ها در خاطرتان خواهد ماند.

اما اگر سرما دوست هستید و دلتان تماشای فرشی رنگارنگ از برگ‌های پاییزی، در سطح آب را می‌خواهد، کوله بارتان را در مهرماه ببندید و با قدم زدن از میان درختان سر به فلک کشیده‌ی جنگل فین و گوش کردن به صدای خش خش برگ‌ها در زیر پایتان به همراه شرشر رودخانه، خود را به تالاب کندوچال برسانید. در نزدیکی مرداب کندوچال، پارک جنگلی فین چالوس واقع شده که امکانات رفاهی آن تکمیل است و برای استراحت، می‌توانید به آن سر بزنید.

پارک جنگلی نمک آبرود، مناسب‌ترین انتخاب از میان جاهای دیدنی چالوس

فضایی جنگلی و سرسبز با درختان بلند و پوشش گیاهی متنوع، به همراه رود و آبشار و فضایی دیدنی، در پارک جنگلی نمک آبرود. از جاهای دیدنی چالوس، پارک جنگلی نمک آبرود بسیار ویژه و محبوب است. این پارک جنگلی درختانی چون توسکا و افرا و ملج و شمشادهایی با قدمت چندصد ساله دارد. پوشش گیاهی بکر و حفاظت شده و آب و هوایی که در اکثر مواقع با مه همراه است لذتی بی نظیر را به شما هدیه خواهد داد. تله کابین نمک آبرود، واقع در این پارک جنگلی، جز جاهای دیدنی چالوس است که بسیار طرفدار دارد. این تله کابین دارای ۴۲ کابین، با ظرفیت ۴ نفر است که به شما تجربه یک جنگل نوردی هوایی ۲۰۰۰ متری را می‌دهد. در این پارک طبیعی و جذاب، از لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی،کم نخواهید داشت.

پارک-جنگلی-نمک-آبرود،-مناسب‌ترین-انتخاب-از-میان-جاهای-دیدنی-چالوس

پارک جنگلی نمک آبرود با وسعتی در حدود ۲۰۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری غرب چالوس واقع شده است و همه ساله، پذیرای گردشگران بسیاری از مناطق مختلف کشور و جهان، می‌باشد. برای تجربه گشت و گذاری دلچسب و پس از آن اقامتی پر از آرامش و آسایش ، قبل از سفر اجاره ویلا در چالوس را فراموش نکنید. اقامتگاه‌های این پارک جنگلی بر بلندای قله‌های آن، با منظره‌ای دیدنی را به شما توصیه می‌کنیم.

بنابراین نمک آبرود از آن دست جاهای دیدنی چالوس است که حتما بایستی در لیست سفر خود جایگاه ویژه‌ای برای آن قرار دهید.

جنگل سینوا، از جنگل های زیبای شمال ایران

جنگل-سینوا،-از-جنگل-های-زیبای-شمال-ایران

در جوار روستایی با همین نام جنگلی بکر و رویایی با پوشش گیاهی و جانوری ویژه به نام سینوا، واقع شده است. از ۵ کیلومتری جنوب چالوس که بروید و به سمت چپ بپیچید به روستای بی‌نهایت زیبای سینوا می‌رسید. به علت مسیر سخت آن و نیاز به پیاده روی، انتخاب خوبی برای گشت و گذاری طبیعی، به دور از زندگی شهری و ماشین و آلودگیست. هم چنین به همین علت جنگل و حیوانات آن بکر و محافظت شده باقی مانده‌اند. وجود دو رودخانه در غرب جنگل سینوا چالوس زیبایی و جذابیت آن را چندین برابر کرده و طراوتی فوق العاده به هوای آن بخشیده است.

جاده چالوس، مهد جاهای دیدنی چالوس

جاده چالوسی که برای همه ما آشنا و جذاب است. بار‌ها از آن عبور کرده و یا اسمش را شنیده‌ایم. مسیری بین شهر کرج استان البرز و چالوس استان مازندران. شاید توجه نکرده باشید که این جاده علاوه بر زیبایی و چشم انداز بی‌نظیر خود، مسیر‌های فرعی به مناطق بکر و مخفی دیگری نیز دارد. مناطقی که با دیدن آن‌ها شگفت زده خواهید شد. جاده چالوس از دیدگاه بسیاری، زیباترین جاده ایران و یکی از زیباترین جاده‌های جهان به شمار می‌رود.

جاده-چالوس،-مهد-جاهای-دیدنی-چالوس

مسیری با پیچ‌های بسیار و مجاورت با کوه‌های سر افراز پوشیده از جنگل. در این مسیر می‌توانید به جنگل‌های فین سرک بکشید، در پارک جنگلی فین اقامت کنید و یا از رودخانه‌های جاده چالوس و آبشار‌های خروشان و دیدنی، چون آبشار هریجان، دیدن کنید. خلاصه که در جاده چالوس دستتان برای انتخاب از بین جاهای دیدنی چالوس باز است و بر اساس تابلو‌ها می‌توانید به هر کدام از این جاذبه‌های بی‌نظیر سفر کنید و روحتان را با گشت و گذاری در دل مازندران، نگین سبز ایران، صیقل دهید. همانطور که گفتیم، جاده چالوس بسیار محبوب و در اکثر مواقع شلوغ و دارای ترافیک است و به همین علت از جاده‌های پر حادثه کشور محسوب میشود پس در سفر از این جاده مراقب باشید و تمام قوانین ایمنی را رعایت کنید.

قبل از اینکه بار و بندیل سفر ببندید، از طریق وبسایت لیدوماتریپ و بخش رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ به رزرو اقامتگاه موردپسند خود بپردازید تا در طول سفر تنها به گشت و گذار بیشتر فکر کنید و دغدغه اقامتگاه مناسب نداشته باشید.

جاهای دیدنی چالوس و مناطق تاریخی، سالوش قدیم

جاهای-دیدنی-چالوس-و-مناطق-تاریخی،-سالوش-قدیم

بخش شرقی چالوس در منطقه کجور و بخش غربی آن در منطقه کلارستاق قرار دارد. این دو بخش به همراه تنکابن بخشی از رویان کهن هستند که از نواحی غربی طبرستان محسوب می‌شده است. از قرن هفتم تا صفویه، و در حکومت‌های ساسانی و هخامنشی و عصر اشکانی، چالوس با نام سالوش بوده است. با چنین قدمت کهنی قطعا آثاری از دوره‌های مختلف تاریخی را می‌توان در جای جای آن دید.

همچنین این شهر که از شهر‌های اصلی رویان کهن در طبرستان بوده است، به دست حکومت پهلوی احیا گشت و نام گذاری آن به علت موقعیت جلگه‌ای و پستی و بلندی‌های آن است. از دیر باز به علت طبیعت زیبا و آب و هوای دلپذیر، چالوس، مقصد شاهان و توریستان و مسافران داخلی زیادی بوده است. نمود این مسئله وجود بناهای شخصی و کاخ‌های سلطنتی برای تفریح در دوران پهلوی است. از مناطق تاریخی چالوس چند مورد محبوب و جالب را به شما معرفی خواهیم کرد.

کاخ اجابیت، یکی از باشکو‌ترین جاهای دیدنی چالوس

کاخ-اجابیت،-یکی-از-باشکو‌ترین-جاهای-دیدنی-چالوس

این بنای زیبا و با شکوه، با معماری اروپایی و در حدود ۷۰ سال پیش ساخته شده است. در مسیر چالوس به کندوان قرار دارد و از فراز آن می‌توانید کلاردشت را تماشا کنید. شکوه و زیبایی این کاخ حس هیجان انگیزی به شما خواهد داد.

کاروانسرای سنگی پای قله کندوان

کاروانسرای-سنگی-پای-قله-کندوان

این کاروانسرا که روزگاری میزبان مسافران مازندران بوده، در ۲۰۰ کیلومتری تونل کندوان واقع شده است. از بقایای باقی مانده آن می‌توان به ۵ گنبد اشاره کرد که شکلی ۴ ضلعی و زیبا دارند. بازدید از این کاروانسرا شما را به گذشته‌ها خواهد برد و معماری گنبد شکل و وجود نورگیر‌ها بر بلندای هر گنبد تجربه هوایی خنک و دلپذیر را به شما خواهد داد.

عمارت ملکه مادر

عمارت-ملکه-مادر

در روستای مازوپشته و در جوار جنگل‌های سبز، کاخی باشکوه است که محمدرضا پهلوی در زمان اقامت خود در رامسر، دستور ساخت آن را صادر کرد. در حال حاضر این کاخ در تصرف شخصی است.

از دوران پهلوی بنا‌های تاریخی بسیاری در شمال کشور، به جای مانده است که از مناطق تاریخی و جاهای دیدنی چالوس به شمار می‌روند. از سایر جاهای دیدنی چالوس می‌توان به عمارت شاه چشمه، استراحت گاه رضاخانی، کاخ چای خوران و پل زغال اشاره کرد که در فهرست آثار ملی ایران، به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی چالوس و تیم لیدوماتریپ

جاهای-دیدنی-چالوس-و-تیم-لیدوماتریپ

ما در این بخش از مجله گردشگری لیدوماتریپ سعی کردیم تا جاهای دیدنی چالوس را به شما معرفی کنیم. از این حیث جاهای دیدنی چالوس را به دو بخش اصلی طبیعت‌گردی و تاریخی تقسیم‌بندی کردیم.

از جمله جاهای دیدنی چالوس که در بخش مناطق طبیعی و بکر آن قرار می‌گیرد میتوان به جنگل سینوا، پارک جنگلی نمک آبرود، مرداب کندوچال و جاده چالوس اشاره کرد. هر یک از این جاذبه‌های طبیعی شما را شگفت زده خواهند کرد. همچنین اگر به تماشای مناطق تاریخی علاقمندید چالوس سرشار از مناطق تاریخی است، چرا که از دیرباز به سبب طبیعت بکر ود مقصد بسیاری از شاهان ایرانی بوده است. کاخ اجابیت، عمارت ملکه مادر، کاروانسراسنگی، عمارت شاه چشمه، استراحت گاه رضاخانی، کاخ چای خوران و پل زغال از جمله جاهای دیدنی چالوس است.

اگر همین حالا آماده سفر به چالوس هستید، برای اینکه دغدغه یافتن اقامتگاه مناسب نداشته باشید، همین حالا در خانه و از طریق سایت لیدوماتریپ به اجاره سوئیت در چالوس و یا اجاره ویلا بپردازید. در نهایت تصمیم با شماست.

Rate this post
2 نظر برای "جاهای دیدنی چالوس، نگین مازندران را بیشتر بشناسید!" ارسال شده.
  1. امیر رضا گفت:

    اسم جاهای دیدنی چالوس چیه؟

    1. رعنا گفت:

      عمارت ملکه مادر
      مرداب کندوچال
      کاروانسرای سنگی پای قله کندوان
      سالوش قدیم
      جنگل سینوا
      پارک جنگلی نمک ابرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *