جذاب‌ترین جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر

به جرات میتوان گفت که در حال حاضر هیچ روستایی به اندازه روستاهای بکر رامسر، در میان گردشگران محبوب و معروف نیستند. جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر، بقدری منحصربفرد، زیبا و بکر هستند که تمام مسافران را مجذوب خود می‌کنند. مازندران هم به رامسر و روستاهای زیبایی که در دل خود جای داده می‌نازد. و همواره میزبان خوبی برای مهمانان خود است.

زیباترین روستاهایی که در اطراف رامسر قرار گرفته‌اند: روستای جنت رودبار، جواهرده و گرسماسر هستند که هریک از آنها به سبب جاذبه‌ها و زیبایی‌هایی که دارند به تنهایی یک جاذبه گردشگری به حساب می‌آیند. حال تصور کنید که قادر باشید در یک بازه زمانی از هر سه روستا دیدن کنید!

به همین سبب در این مطلب از مجله گردشگری لیدوماتریپ به معرفی جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر خواهیم پرداخت و مکان‌های زیبا و جاذبه‌های گردشگری این مناطق را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر

رامسر و روستاهای اطراف آن همه ساله و در همه فصل‌ها میزبان گردشگران و مسافران بسیاری از سراسر ایران و جهان هستند.با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه، طبیعت بکر، آب و هوای معتدل و پاک، جاذبه‌های توریستی و گردشگری طبیعی و تاریخی، کوه‌ها و مراتع سرسبز و انبوه این منطقه، صنایع دستی، غذاهای متنوع و خوشمزه، مردم مهمان‌نواز و مهربان روستا‌، آبشارها و چشمه‌های فصلی و دائمی، جنگل‌هایی با درختان کهن بلوط و فندق و ازگیل و زرشک و ولیک و کوله ‌خاس و امکاناتی که در این محل برای گردشگران و طبیعت‌گردان فراهم شده، این منطقه را تبدیل به بهشتی دلفریب و جذاب کرده‌است.

برای لذت بردن از جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر، و اقامت در این منطقه، می‌توانید از امکانات رزرو آنلاین اقامتگاه در شمال استفاده کنید و سفر خاطره ا‌نگیزی برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. در این قسمت از مجله لیدوماتریپ به معرفی جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر میپردازیم. با ما همراه باشید.

روستای جنت‌ رودبار، دری به سوی بهشت

این روستای زیبا که در اصل مجموعه‌ای از چند روستاست، به ییلاق جنت رودبار هم معروف است و مرکز دهستان جنت رودبار محسوب می‌شود.

این روستا در ۶۰ کیلومتری شهر رامسر قرار دارد. برای رفتن به این روستا از شرق شهر رامسر عبور کرده و از جاده رامسر تنکابن به سه‌راهی جنت رودبار می‌رسید. در این سه راهی از جاده سمت راست پیچیده و به جاده ییلاقی جنت رودبار خواهید رسید و از میان جنگل مسحورکننده دالخانی عبور نموده و در انتهای جاده جنت رودبار به این روستا خواهید رسید. فصل بهار و تابستان و خصوصا از خرداد تا شهریور ماه، بهترین زمان برای سفر به این روستای زیباست.

جنت-رودبار- جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر

در این روستا می‌توانید از غرفه‌های صنایع دستی، دشت‌های گیاهان دارویی به خصوص گل‌گاوزبان مرغوب، که در ماه خرداد همراه با جشنواره‌ها و برنامه‌های مفرح و موسیقی و رقص‌های سنتی جمع‌آوری و عرضه می‌شود، دیدن کنید و لذت خوردن غذاهای سنتی این منطقه مثل کماج، هلوآبه، سیرواویج، پلاسرتره، ترشی تره و میرزاقاسمی را تجربه کنید. اگر به رامسر سفر می‌کنید جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر را از دست ندهید.

جنگل دالخانی، دالان بهشت رامسر

این جنگل در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر رامسر به وسعت حدودی ۶۰۰ هزار مترمربع از جاده میرزا کوچک‌ خان یا جاده اسالم هریس شروع می‌شود و به مناطق ییلاقی جنت رودبار و گرماسر می‌رسد. این جنگل با ارتفاع ۸۰۰ متر از دریا و طبیعتی پاکیزه، محل مناسبی برای علاقه‌مندان به جنگل‌گردی و خصوصا کوهنوردی محسوب می‌شود. جنگل دالخانی از جمله جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر است که می‌تواند شما را غرق در زیبایی کند.

جنگل-دالخانی- جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر

جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر و آبشارهای جنت رودبار

در منطقه ییلاقی جنت رودبار به دلیل شرایط جغرافیایی این منطقه،‌ آبشارها و چشمه‌های بسیاری در فصول مختلف سال جاری است که این منطقه را تبدیل به یکی از خوش آب و هواترین مناطق برای طبیعت‌گردی کرده است.

آبشار آزارک، آبشار هیسیان، آبشار سیاسرت، آشار ریش بزار و خشکا و چاردر از جمله این جاذبه‌های طبیعی هستند. آبشار سیاسرت یا سیاسورت در کنار جاده منتهی به جنت رودبار در ۳۵ کیلومتری رامسر قرار دارد که در محدوده رودخانه چالک رود واقع شده است. بنظر می‌رسد برای اینکه بتوانید از تمام این مناطق جذاب دیدن کنید می‌بایستی چند روزی از سفر خود را به دیدن جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر اختصاص دهید.

رودخانه چالکرود رامسر

چالکرود یا به عبارت دیگر چهارکوه رود، جز بزرگ‌ترین رودخانه‌های تنکابن و رامسر محسوب می‌شود. این رودخانه به طول حدودا ۴۰ کیلومتر از کوه‌های سمت شرقی اشورعلیا_ شاه‌سفیدکوه و دامنه کوه سماموس سرچشمه می‌گیرد و با مخلوط شدن با رودخانه‌هایی مثل جالیسان و ارمو در نهایت به دریای کاسپین می‌ریزد. این رودخانه با طبیعت بکر خود از جمله جذابیت‌های این منطقه است که می‌تواند بهترین سوژه برای عکاسان باشد.

رودخانه چالکرود رامسر- جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر

سد میجران، بهشتی در دل جنگل دالخانی

برای رسیدن به این سد زیبا که بر روی رودخانه خروشان نسا رود بنا شده، حدود ۱۰ کیلومتر بعد از طی مسیر در جاده جنت رودبار، در سمت راست، جاده آسفالته‌ای به سمت جنوب مارکوه قرار گرفته که به نزدیکی سد زیبای میجران ختم می‌شود. این سد در نزدیکی روستای تالش‌ سرا قرار دارد که می‌توانید برای اقامت و گردش به این روستا نیز سری بزنید. پس از اینکه وارد تالش سرا شدید جاده دیگری وجود دارد که می‌توان از آن طریق نیز به سمت تاج سد میجران رفت.

میجران- جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر

روستای جواهرده، روستای مرتفع

این روستای زیبا در ۲۷ کیلومتری رامسر و ارتفاع ۲۰۰۰ متری رشته کوه البرز قرار دارد. برای رفتن به این روستا باید ابتدا به غرب شهر رامسر رفته و از سه‌راه فلسطین به سمت جنوب شهر و جاده جواهرده بروید. این روستا قبلا جوردی یا جئوردی به معنای ده بالا نامیده می‌شد که بعدها با نام جواهر ده خوانده شد. در طول مسیر چشمه‌ها و آبشارهای فصلی و دائمی، درختان جنگل دالخانی و در امتداد آن رودخانه صفارود قرار دارد و دارای پوشش گیاهی متنوعی است. آّب‌و‌هوای این منطقه در فصل تابستان بسیار مطبوع است و در زمستان برف و کولاک شدید در مراتع آن زیبایی خیره‌کننده‌ای به آن می‌بخشد.

برای اقامت در بهترین سوئیت‌ها و ویلاهای موجود در روستای جواهرده می‌توانید از امکانات اجاره ویلا در جواهرده استفاده کنید.

روستای-جواهرده- جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر

دریاچه قو؛ یکی از زیباترین مناطق رامسر

دریاچه قو یکی از جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر است که در جواهر ده و با توسعه یک برکه کوچک ایجاد شده است. لذت قایق سواری در کنار قوها، مرغابی‌ها و اردک‌های شناور در آب، عطر خاک نم‌ خورده و بوی غذاهای محلی و طبیعت تمیز آن تجربه‌ای بسیار حیات‌بخش است.

کلبه‌های کوچک و آلاچیق‌‌های چوبی با معماری سنتی در اطراف دریاچه برای اقامت شما فراهم شده‌است. این دریاچه در ماه اردیبهشت تا پاییز بسیار دیدنی است. این روستا از توابع دهستان سخت‌سر است و روستاهایی مثل سلمل، سفید تمشک، دریا پشته، لپاسرک و گاو رمک را شامل می‌شود.

دریاچه قو؛ یکی از زیباترین مناطق رامسر

اقیانوس ابر در جنگل ابر جواهر ده

روستای جواهرده با ارتفاع حدود ۲۰۰۰ متر در دامنه کوه‌های سماموس قرار دارد . در طی مسیر هر چه بیش‌تر به روستا نزدیک می‌شویم نوع پوشش گیاهی تغییر یافته و درختان جای خود را به چمن‌زارها و بوته‌زارهای سرسبز و انبوه می‌دهند و شما می‌توانید با آرامش بر روی مراتع با منظره‌ای از اقیانوس ابر قدم بزنید.

اقیانوس-ابر

رودخانه‌ صفارود در جوار پارک جنگلی

این رودخانه زیبا و خروشان به صورت فصلی از دامنه‌های کوه سماموس سرچشمه می‌گیرد که علاوه بر عبور از روستای جواهرده از روستاهای تنگ ‌دره و صیقل محله نیز عبور می‌کند و در نهایت به دریای کاسپین می‌ریزد.

در ۹ کیلومتری جاده جواهر ده بوستان جنگلی صفارود قرار دارد که رودخانه صفارود با آب گوارای خود از کنار آن عبور می‌کند. از ویژگی‌های این پارک جنگلی زیبا، وجود چند چشمه آب معدنی از جمله آبشار صفارود است که افراد محلی به آن آب معدن هم می‌گویند.

پارک جنگلی با طنین رودخانه‌ی صفارود و صدای آواز پرندگان، طبیعتی بکر و آرام‌بخش برای علاقه‌مندان به طبیعت سرسبز فراهم می‌نماید و این بوستان را تبدیل به یکی از سحرانگیزترین جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر کرده‌است. در این پارک دکه‌ها‌ و کافه‌‌هایی وجود دارند که می‌توانید از آنها خوراکی و صنایع دستی مردم محلی را تهیه کنید.

می‌توانید در این مطلب لیست منتخب بهترین سوغاتی و صنایع دستی شمال را ببینید.

رودخانه‌-صفارود

چشمه‌های زیبای جواهرده رامسر

علاوه‌ بر چشمه صفارود، این روستا چشمه‌های دیگری نیز چون سلیمان چشمه، برتل، آب‌علی و کوه کنین دارد که آب آشامیدنی و کشاورزی مردم روستای جواهر ده را تامین می‌کنند که یکی از رویایی‌ترین جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر به حساب می‌آید.

چشمه‌های زیبای جواهرده رامسر

کوه‌های جواهر ده رامسر

قله سماموس به عنوان بلندترین قله رامسر و هم‌چنین در بخش شرقی قله سماموس، قله‌‌های سرخ تله و کوه واژک سه برار رژه (رجه) محلی بسیار جذاب برای علاقه‌مندان به کوهنوردی‌ است. در چکاد قله سماموس، مقبره‌ای به نام مقبره شاه یحیی قرار دارد که مردم محلی برای نذر و نیاز و حل مشکلات خود به این محل می‌روند. این روستا از راه کوهستان با قزوین نیز همسایگی دارد.

کوه‌های جواهر ده رامسر

جاذبه تاریخی جواهر ده، مسجد آدینه

به گفته مورخان، این مسجد در گذشته، آتشکده و معبدی زرتشتی بوده‌است. متاسفانه اخیرا این مسجد زیبا به علت برخورد صاعقه به درخت زبان گنجشک دچار حریق شد اما دوباره مرمت و بازسازی شده‌است. این مسجد در حدود ۷۰۰ سال پیش توسط یکی از بزرگان جواهر ده برای اولین بار بنا شده و از نظر تاریخی جایگاه ویژه‌ای برای مردم این روستا دارد.

مسجد-آدینه

گورهای گبری پراکنده

هر کدام از این گورها دو تا سه هزار سال قدمت دارند که مربوط به دوره هخامنشیان و زرتشتیان می‌باشد. گبر، نامی قدیمی بوده که مردم به افراد غیر مسلمان قبل از خودشان می‌گفتند. این گورها به شکل خمره‌ای یا سرداب ساخته شده‌ا‌ند و محل دفن اشیا گران‌قیمت مردم بوده که نشان دهنده اعتقاد مردم آن زمان به رستاخیز بوده است. به همین دلیل در گذشته این محل‌ها بارها مورد حمله‌های شبانه قرار گرفته‌است.

گور-های-گبری

روستای گرسماسر، شاهکار خلقت

این روستای زیبا با ارتفاع ۲۰۰۰ متر از سطح دریا در ۴۰ کیلومتری شهر رامسر قرار دارد. منطقه‌ای ییلاقی با آب و هوایی بسیار مطبوع و دلپذیر با دشت‌ها و مراتع سرسبز، چشمه‌های پرآب و کوه‌های سر به فلک افراشته، که چشم اندازی بسیار مناسب از فراز این کوه‌‌ها به شهرهای تنکابن و رامسر دارد و از شمال و جنوب با رشته کوه البرز احاطه شده، خانه‌های کاهگلی و بافت سنتی روستا همه و همه از جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر محسوب می‌شوند.

روستای-گرسماسر

برای رفتن به این روستای زیبا باید به جنوب غرب رامسر، جاده رامسر تنکابن بروید و پس از ورود به جاده هریس مسیری حدودا دو ساعته از دل جنگل‌ دل‌فریب دالخانی خواهید داشت. بهترین فصل سفر اواخر بهار یعنی خرداد ماه و فصل تابستان است که آب و هوا مطبوع است و با بارش‌های فصلی، طبیعتی روح نواز برای استراحت و طبیعت‌گردی فراهم کرده‌است. البته فصل زمستان هم به دلیل پوشیده‌شدن ارتفاعات با برف، برگ دیگری از شاهکار خلقت می‌آفریند.

برای آنکه بتوانید در تمام فصول با خیال راحت به رامسر سفر کنید، اقامتگاه خود را به تیم لیدوماتریپ بسپارید. شما میتوانید با اجاره ویلا در رامسر، از طریق وبسایت لیدوماتریپ، پیش از آنکه عازم سفر شوید اقامتگاه خود را در اختیار گرفته و با خیال راحت سفر کنید.

کوه‌های مرتفع با چشم‌اندازهای رویایی

اگر شما به کوهنوردی علاقه دارید باید بدانید که روستای گرسماسر با چشم‌انداز زیبای جنگل هیرکانی با درختان و پوشش گیاهی بلوط، شمشاد، راش و اقاقیا، ابرهای توده‌ای انبوه در کوهپایه‌ها و مناظر زیبای لپاسر، کوه‌های سرد و برفی سماموس با ارتفاع ۳۶۰۰ متر و هم‌چنین کوه‌ زین پشت و مناطق رستم سر و زین پشت جز بهترین گزینه‌ها برای کوه‌نوردی و لذت بردن از این بهشت خدادادی هستند.

جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر و کلام آخر

رامسر به تنهایی عروس شمال کشور نشده، بلکه جاذبه‌ها و زیبایی‌هایی که روستاهای اطراف این شهر به رامسر می‌بخشند نقش بسزایی در این امر داشته‌اند.

بنظر می‌رسد با شنیدن وصف این روستاهای زیبای رامسر، قصد سفر کرده‌اید. اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید با توجه به این که همواره مسافران زیادی در آنجا حضور دارند پیشنهاد میکنیم اقامتگاه خود را پیش از سفر و بصورت آنلاین رزرو کنید. شما میتوانید با اجاره سوئیت و ویلا در رامسر، بصورت آنلاین و از طریق وبسایت لیدوماتریپ با خیال راحت مسافرت خود را آغاز کنید.

۴.۷/۵ - (۳۶ امتیاز)
7 نظر برای "جذاب‌ترین جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر" ارسال شده.
  1. ارش گفت:

    دوستان یه روستا خیلی بکر و سنتی توی مسیر جنگل دالخانی برای زندگی رو معرفی کنید

  2. ستاره گفت:

    دریاچه قو همینجور قوها آزادن؟ آزاری ندارن؟

    1. نیلوفر سلطانی گفت:

      اصلا آزاری ندارن خیلی زیبان نگران نباشین

  3. مریم گفت:

    روستاهای رامسر روز بارونی صبح باشه و دستان یار :))

    1. نیلوفر سلطانی گفت:

      و این کلبه زیبا

  4. اهورا گفت:

    فاصله جنگل دالاخانی تا رامسر چقدر هست؟

    1. نیلوفر سلطانی گفت:

      فاصله بین جنگل دالخانی تا رامسر : ۳۳ کیلومتر – زمان : ۵۱ دقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *