بهترین جای کردان، روستایی زیبا که موردعلاقه جوانان است!

بهترین جای کردان

این روزها بسیاری از مردم شهرهای بزرگ، از زندگی یکنواخت و پراسترس در شهر خسته شده‌اند و می‌خواهند در ایام تعطیلات به گشت‌وگذار بروند و حال و هوایی عوض کنند.

شاید به دلیل تایم محدود کاری نتوانید به مسافرت‌های بلندمدت بروید و به دنبال منطقه‌ای می‌گردید که هم از لحاظ زمانی برای شما به‌صرفه‌تر باشد و هم از نظر اقتصادی. در این‌گونه مواقع بهتر است به کردان بروید. این منطقه نزدیک‌ترین روستای خوش‌آب‌وهوا به تهران و کرج است. در ادامه مطلب بیشتر راجع به کردان و بهترین جای کردان می‌پردازیم.

کردان همسایه سبز کرج و تهران بزرگ

درست است که در خود شهر تهران جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های زیادی وجود دارد اما هیچ کجا به خوش آب‌وهوایی کردان نمی‌شود. مناظر زیبا و چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد طبیعت کردان، باعث می‌شود دل را به دریا بزنید و برنامه سفر به کردان را بریزید.

شاید نام کردان برای شما آشنا بیاید و کم‌وبیش درمورد آن مطالبی دیده یا شنیده باشید. کردان روستایی خوش‌آب‌وهوا در ۲۵ کیلومتری کرج است که با تهران هم حدود ۶۵ کیلومتر فاصله دارد.

بهترین جای کردان

اگر ساکن تهران یا کرج هستید با داشتن وقت خالی کوتاهی، به‌راحتی می‌توانید به این روستای خوش‌آب‌وهوا سفر کنید. بهتر هست با ماشین شخصی خود به کردان سفر کنید و از طبیعت زیبای درختان جاده کردان لذت ببرید.

جالب است بدانید که این روستا به یکی از مناطق محبوب تهرانی‌ها تبدیل شده است. کردان جاهای دیدنی و مراکز تفریحی متنوعی دارد که سبب می‌شود سفر متفاوتی را در یک روستا تجربه کنید.

کردان مناسب‌ترین مقصد سفر یک‌روزه برای تهرانی‌ها

چه چیزی بهتر از این‌که آخر هفته‌هایتان را در کردان سپری کنید و با بهترین جای کردان برای سفر آشنا شوید. طبیعت کردان آن‌قدر زیبا و دلنشین است که، بسیاری از پایتخت‌نشینان را از سفر به شهر شمالی منصرف می‌کند. کردان یکی از مناسب‌تر مکان‌ها برای سفر یک‌روزه است. چون شما می‌توانید در عرض یک الی دو ساعت از تهران یا کرج به کردان برسید.

اگر ساکن هرکدام از شهرهای تهران و کرج و یا سایر شهرهای اطراف هستید می‌توانید در ایام تعطیلات برنامه سفر را چیده و خود را به کردان برسانید.

بهترین جای کردان

یکی از مزیت‌های اصلی سفر به کردان همین نزدیک بودن آن به تهران و کرج است. با وجود کردان دیگر دغدغه پیداکردن مقصد برای سفر کوتاه‌مدت نخواهید داشت و با خیالی آسوده سفر خواهید کرد.

همه جای کردان برای گشت‌وگذار بسیار مناسب است اما شاید این سؤال که بهترین جای کردان کجاست برای شما پیش بیاید و به دنبال بهترین جای کردان برای گردش و تفریح باشید مادر ادامه مطلب جاهای دیدنی و تفریحی کردان برای شما معرفی می‌کنیم.

هرآنچه باید درمورد جاهای دیدنی کردان بدانید!

همان‌طور که می‌دانید کردان اماکن مختلف دیدنی و گردشگری زیادی دارد. اینکه مراکز تفریحی در روستا وجود دار بسیار جالب است.

بهتر است بدانید که در کردان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی هم وجود دارد که نشان‌دهنده قدمت تاریخی این روستا می‌باشد. زمانی که به کردان سفر کردید، جاذبه‌های تاریخی این روستا را از دست ندهید.

جاذبه‌های تاریخی کردان

۱-قلعه آغشت

یکی از بهترین جای کردان برای بازدید قلعه آغشت است. این قلعه اسرارآمیز در نزدیکی کردان در روستایی به نام آغشت قرار گرفته است. آغشت هم همانند کردان یک منطقه ییلاقی است و در فصل‌های گرم سال، آب‌وهوای خنکی دارد و در یک منطقه کوهستانی واقع شده که طبیعت بسیار زیبایی دارد.

قلعه آغشت در واقعیت قدمت تاریخی ندارد، اما معماری و طراحی ساختمان این دژ سحرآمیز، به‌گونه‌ای است که به سبک قرون‌وسطی ساخته شده است و یادآور قلعه‌ای در فیلم هری پاتر است که به آن شباهت دارد و جذابیت خاصی بخشیده است، به همین دلیل جز بنای تاریخی به شمار می‌رود.

جالب است بدانید معنای نام روستای آغشت به زبان خود روستاییان «آو» در لغت به معنای آب و «غشت» به معنای انباشته شدن است یعنی جایی که آب فراوان دارد. این قلعه به قلعه رنسانس کرج نیز مشهور است.

بهترین جای کردان

ازآنجایی‌که معماری این قلعه سحرانگیز به سبک قلعه‌های قرون وسطایی و دوران رنسانس است، علاقه‌مندان به عکاسی، از قلعه سحرانگیز و فضای اطراف آن که بسیار زیباست عکاسی می‌کنند و می‌توان گفت که قلعه آغشت به مکان خوبی برای عکاسی تبدیل شده است. برای دانستن اطلاعات مفصل تر و بیشتر از قلعه آغشت مقاله قلعه آغشت کجاست را از دست ندهید.

برای رفتن به این قلعه ابتدا باید به کردان بروید و سپس با طی مسافتی به روستای آغشت می‌رسید که قلعه در این روستا واقع شده است.

۲- پل بانو صحرا

در فاصله دو کیلومتری کردان، پل تاریخی به نام پل بانو صحرا قرار گرفته است که یکی از بهترین جای کردان برای یکی بازدید تاریخی است. پل بانو صحرا هم یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی روستای کردان است و جز بناهای تاریخی به‌حساب می‌آید.

بهترین جای کردان

این پل قدمت تاریخی چندین‌ساله دارد که اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم به دوره صفوی برمی‌گردد. جالب است بدانید که نام این روستا برگرفته از همین پل است. ناگفته نماند که اطراف این پل مکان مناسبی برای گشت‌وگذار است و شما علاوه بر بازدید از این پل تاریخی می‌توانید در طبیعت اطراف پل بانو صحرا اتراق کنید و یا حتی کمپ بزنید.

۳- برج مقبره

در این قسمت به شما یکی دیگر از آثار تاریخی کردان را معرفی می‌کنیم. برج مقبره که به آن امام زاده حسین هم گفته می‌شود در فاصله ۸۰۰ متری کردان قرار گرفته است.

شاید برای شما جالب باشد که در روستا، بنای تاریخی وجود دارد و کنجکاو می‌شوید که حتماً سری به این بنای تاریخی بزنید و از آنجا بازدید کنید.

بهترین جای کردان

جالب است بدانید به گفته اهالی روستا این مقبره به نوادگان امام سجاد (ع) تعلق دارد و به نظر می‌رسد این مقبره زیارتگاه هم محسوب می‌شود تا جایی که مردم روستا برای زیارت به امام زاده حسین می‌روند.

درختان کهن‌سال توت و چنار و حوض کوچک آب در کنار مقبره، فضای معنوی و دل‌انگیزی را به وجود آورده است.

جاهای دیدنی و تفریحی کردان

۱- مجموعه تفریحی گردشگری ایثار

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، کردان جز روستاهای گردشگری است و جاهای تفریحی زیادی دارد. این مجموعه بزرگ پر از تفریحات آبی و ورزشی و… است.

وقتی‌که به کردان سفر کردید، علاوه بر این‌که می‌توانید از هوای پاک و طبیعت بکر این روستای زیبا بهره‌مند شوید، می‌توانید به مجتمع تفریحی ایثار هم سری بزنید و از تفریحات و سرگرمی‌های این مجموعه به همراه خانواده یا دوستانتان، لحظات به‌یادماندنی را سپری کنید.

این دهکده تفریحی امکانات ویژه‌ای از جمله مجموعه آبی، سالن‌های ورزشی مجهز به دستگاه و امکانات ورزشی، سالن اجتماعات جهت برگزاری جلسات و برنامه‌های فرهنگی دارد. نکته جالب درمورد این مجموعه تفریحی این است که شما می‌توانید از سوئیت‌ها و واحدهای اقامتی در این دهکده برای اقامت‌های چندروزه و کوتاه‌مدت خود استفاده کنید.

۲- رود کردان

اگر می خواهید به بهترین جای کردان بروید، باید طبیعت گردی کنید! قطعاً با شنیدن صدای آب رودخانه به این فکر می‌افتید که به کنار رودخانه بروید و ساعت‌ها در کنار آن بنشید و از صدای جریان آب رودخانه و طبیعت اطراف رود کردان لذت ببرید. رود کردان از کوه‌های کهار سرچشمه می‌گیرد و جاری می‌شود.

بهترین جای کردان

به نظر من فرقی نمی‌کند شب یا روز و در فصل گرما یا سرما بروید، در هر موقع از سال که به کردان سفر می‌کنید، می‌توانید در کنار این رودخانه زیبا کمپ بزنید و حس خوب قرارگرفتن در یک منطقه خوش‌آب‌وهوا را تجربه کنید.

همیشه، زمانی که به منطقه خوش آب‌وهوایی مثل کردان سفر می‌کنید، دوست دارید چند روزی را در آنجا بمانید و هر چه بیشتر از زیبایی‌های آن منطقه استفاده کنید و تفریحات کردان را از دست ندهید. اما این‌که چگونه و در کجا اقامت داشته باشید مهم است. شاید اغلب شما اطلاعات چندانی درمورد اقامتگاه‌های آن شهر یا روستا نداشته باشید.

اقامت در کردان

کردان از آن مناطقی است که ارزش چند روز اقامت دارد و حیف است بهترین جای کردان را ندیده، ترک کنید. اجاره ویلا و سوئیت در کردان یکی از گزینه های مناسب برا ی اقامت در این روستاست.  برای اقامت در کردان قبل از سفر می‌توانید به وب‌سایت «لیدوماتریپ» بروید و با یک جستجوی ساده اقامتگاه‌ها و ویلاهای اجاره‌ای این روستا را زیرورو کنید و تصاویر و قیمت‌های آن‌ها را مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *