برنامه سفر به زنجان

برنامه سفر به زنجان

برنامه سفر به زنجان

زنجان یکی از شهرهایی است که به دلیل سابقه تاریخی طولانی که دارد غنی از آثار تاریخی است که از زمان های مختلف به جا مانده است. برای اینکه بتوانید برنامه سفر به زنجان را به بهترین شکل ممکن بچینید لازم است که با جاذبه های گردشگری زنجان، مراکز خرید، غذاهای محلی و… این استان بیشتر آشنا شوید.

زنجان به علت اینکه در نزدیکی های تهران واقع شده است یک شهر بین راهی نیز محسوب می شود و معمولا مسافرانی که می خواهند هزینه اقامت، خورد و خوراک و.. خود را کم کنند در این شهر اقامت می کنند. جالب است بدانید که نام قدیمی زنجان، زنگان بوده است اما پس از همه اعراب، به علت نبود حرف گاف در زبان عربی، به زنجان تغییر نام داده است.

دیدنی های زنجان

در برنامه سفر به زنجان، دیدنی های زنجان کم نیستند. بنای داش کسن یکی از بناهای تاریخی زنجان است که قدمت آن به دوران قبل از اسلام باز می گردد. در این بنا ترکیب معماری ایرانی و مغول ها را خواهید دید. روی این بنا نقش یک اژدها هک شده است که از فرهنگ چینی الهام گرفته شده است. باستان شناسان تخمین میزنند که قدمت این بنا به دوران خورشید پرستی باز می گردد.

برنامه سفر به زنجان

 موزه رختشورخانه یکی دیگر از جذاب ترین آثار تاریخی این شهر است. این بنا مکان مخصوصی برای شست شو لباس ها به ویزه در فصل سرما بوده که فقط خانم ها حق ورود داشته اند و بنایی با چنین کاربردی کمتر در جهان دیده شده است.

گنبد سلطانیه نیز در فاصله کمی از زنجان قرار گرفته که قدمت آن به دوران ایلخانیان برمیگردد و یکی از مهم ترین آثار ملی ایران است.

بازار سرپوشیده زنجان نیز پس از گذشت سال ها هنوز ظاهر قدیمی و با اصالت خود را حفظ کرده است که گشت و گذار در این بازار قدیمی خالی از لطف نخواهد بود.

طبیعت گردی زنجان

اگر از علاقه مندان به طبیعت گردی هستید در روستاهای اطراف زنجان مناطقی با طبیعت بکر وجود دارد. آلاداغلار در زنجان یکی از حیرت انگیزترین مناطق طبیعی زنجان است. آلا در زبان ترکی به معنای رنگی و داغلار به معنای کوه است، الاداغلار یعنی کوه های رنگی. در این منطقه کوه ها به دلیل وجود املاح معدنی گوناگون رنگا رنگ و ترکیبی از رنگ های سفید، نارنجی، قهوه ای، قرمز، سبز و… می باشد. آلاداغلار جلوه ای حیرت انگیز از طبیعت است که در کمترین جایی از دنیا وجود دارد.

آلاداغلار

از دیگر جاذبه های طبیعی زنجان غار کتله خور است. این غار در شهرستان خدابنده قرار دارد و از جمله غارهای خشکی و آبی جهان است. معنی نام این غار هم در نوع خود جال است. کتله خور به معنای تپه خورشید و یا روستای بدون خورشید است.

اجاره خانه برای مسافر در زنجان

رزرو و اجاره اقامتگاه یکی از مهم ترین دغدغه های سفر برای مسافران است. مجموعه لیدوماتریپ در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه فعالیت داشته و رتبه یک اجاره اقامتگاه در زنجان وبسیاری از شهرهای ایران می باشد. برای رزرو اقامتگاه در زنجان می توانید وارد وبسایت لیدوماتریپ شده و تنوع بالایی از اقامتگاه های مختلف مانند اجاره سوئیت در زنجان، اجاره روزانه ویلا در زنجان و اجاره آپارتمان در زنجان را مشاهده کرده و اقامتگاه مورد نظر خود را متناسب با سلیقه و بودجه مورد نظر انتخاب کرده و آن را رزرو نمایید.

رزرو آنلاین به شما این امکان می دهد که به راحتی و بدون نگرانی از بابت محل اقامت سفر خوبی را تجربه نمایید و بدون اینکه نگران پر شدن اقامتگاه ها باشید از مسیر سفری خود به زنجان  لذت ببرید.

بازار زنجان

بازار زنجان

بازار زنجان

خرید کردن همیشه یکی از بهترین تفریحات برای خانم ها بوده و خرید در سفر نیز یکی از جذاب ترین کارها می باشد. در زنجان هم بازارهای سنتی و هم بازارهای مدرن به چشم می خورد و هر یک طرفداران خود را دارد. بازدید از بازار سرپوشیده و تاریخی زنجان و یا بازار زنجان را در برنامه سفر خود داشته باشید.

اگر به دنبال مکانی برای خرید سوغاتی مثل چاقو و ظروف مسی هستید سری به پاساژ مروارید و فروشگاه های خیابان اطراف بزنید حتما لوازمی با کیفیت با قیمت مناسب پیدا خواهید کرد. مجتمع های تجاری نور و پردیس نیز از جمله مراکز تجاری مدرن و شیک این شهر می باشد که برای خرید پوشاک مناسب است.

از زنجان چی بخریم

چاقوی زنجان یکی از معروف ترین تولیدات این شهر می باشد و اسم چاقو همیشه همراه با اسم زنجان در یادها مانده است. اما سوغات زنجان فقط به چاقو ختم نمی شود. در این شهر انواع تولیدات هنری از جمله فرش بافی، ملیله کاری، تولید ظروف مسی و چاروق دوزی که نوعی کفش محلی برای بانوان است.

انواع خوراکی از گیاهان کوهی برای مصارف درمانی و شیرینی جات تولید می شود و طعم جدید این خوراکی ها برای مسافران جذاب است و می تواند گزینه مناسبی برای تهیه سوغاتی باشد.

حمل و نقل عمومی در زنجان چگونه است؟

اگر با ماشین شخصی خود به زنجان سفر نکرده اید و نگران رفت و آمد در سطح شهر هستید این اطمینان را می دهیم که دچار مشکل نخواهید شد. اتوبوس های خطی در سطح شهر در دسترس هستند و می توانید و به راحتی و با هزینه کم می توانید در رفت و آمد باشید. تاکسی های خطی و آنلاین نیز در سطح شهر در گردش هستند و کمک و راهنمای خوبی برای مسافران هستند.

غذای سنتی زنجان

یکی از جذاب ترین بخش های سفر چشیدن طعم جدید غذاهای محلی و سنتی است. یکی از کارهایی که هر مسافر کاربلدی در برنامه سفر به زنجان در نظر میگیرد شکم گردی و چشیدن طعم غذاهای مختلف است.

غذای سنتی زنجان

غذای سنتی زنجان

جغور بغور، پیازو، بوغدا آشی، شش انداز از جمله غذاهای محلی این شهر است. اگر اهل غذاهای رسمی ایرانی هستید سری به رستوران پلو و دیزی سرای عابدینی بزنید. این دو رستوران از محبوب ترین های این شهر بوده و غذاهای خوش طعم با کیفیت عالی برای مهمانان سرو می کنند.

بهترین زمان سفر به زنجان

زنجان از جمله شهرهای کوهستانی و سردسیر ایران است. اگر در حال چیپدن برنامه سفر به زنجان هستید و از قضا سرمایی هستید در فصول سرد به این شهر سفر نکنید. زنجان در فصل پاییز و زمستان آب و هوای سردی را تجربه می کنند و این فصل برای مسافرت خیلی پیشنهاد نمی شود. بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل بهار و تابستان است که آب و هوای مطبوع آن مسافران زیادی را از شهرهای گرمسیری برای رهایی از گرما به خود جذب می کند.

۳.۲/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *