با بازارها و مراکز خرید اردبیل بیشتر آشنا شوید!

با بازارها و مراکز خرید اردبیل بیشتر آشنا شوید!

اردبیل یکی از کلان‌شهرهای ایران است که با داشتن بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، مناظر دیدنی و بازارهای سنتی و مدرن به یکی از قطب­های گردشگری ایران تبدیل شده و همه ساله افراد زیادی برای مقاصد گردشگری به این شهر باشکوه تاریخی و باستانی سفر می‌کنند.

از آنجایی که خرید کردن تقریباً برای همه مسافرین در همه جای دنیا به یک سنت دیرینه و دوست داشتنی تبدیل شده است، آشنایی با بازارها و مراکز خرید اردبیل و یادگاری داشتن از مقصد سفر از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بنابراین ما در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم تعدادی از بهترین بازارها و مراکز خرید اربیل را به شما معرفی کنیم تا بتوانید خریدی آسان و رضایتمند در هنگام سفرتان به این شهر باستانی و زیبا داشته باشید.

لیست مراکز خرید اردبیل

اگر به خرید کردن علاقه‌مندید حتماً در هنگام سفر به اردبیل سری به بازارها و مراکز خرید این شهر بزنید. چندین مرکز خرید لوکس و بازار سنتی با تنوع بالای کالاها و قیمت‌های مناسب در این شهر موجود است. پس قبل از سفر به این شهر برنامه‌ریزی کرده و در صورتی که قصد خرید دارید پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله با لیدوماتریپ همراه باشید تا ما شناخته‌شده‌ترین بازارها و مراکز خرید اردبیل را به شما معرفی کنیم.

بازار شریعتی اردبیل؛ از بازارها و مراکز خرید اردبیل

بازار شریعتی اردبیل؛ از بازارها و مراکز خرید اردبیل

بازار شریعتی از جمله بازارهای بزرگی است که در محله شریعتی اردبیل قرار دارد. از نظر موقعیت قرارگیری، این بازار همجوار با مکان‌ها و مراکز مهمی از جمله بیمارستان، کافی شاپ، رستوران، کتابخانه و پارکینگ است و می‌توانید انواع پوشاک با تنوع و کیفیت متفاوت را در این بازار پیدا کنید.

آدرس: اردبیل، خیابان امام خمینی، بعد از احد مجرد آزادی

پاساژ جواهر اردبیل؛ مرکز فروش پوشاک و البسه

پاساژ جواهر اردبیل؛ مرکز فروش پوشاک و البسه

بازار جواهر اردبیل از جمله بازارهای معروفی است که در محله بازار اردبیل واقع شده است. در نزدیکی این بازار مراکز مهمی از جمله بیمارستان، مسجد، هتل و رستوران‌های مختلفی قرار دارند.

در این بازار انواع اقلام موردنیاز شما از جمله لباس، انواع پوشاک، انواع شال و روسری، کیف و کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی با برندهای معتبر و بین‌المللی متناسب با نیازهای همه اقشار جامعه به فروش می‌رسند.

آدرس: سرچشمه، کوچه طوی، روبه‌روی مسجد طوی، بازار بزرگ پوشاک جواهر

بازار ولیعصر اردبیل؛ عرضه انواع لوازم الکترونیکی

بازار ولیعصر اردبیل؛ عرضه انواع لوازم الکترونیکی

پیدا کردن و خرید قطعات الکترونیکی در اکثر مواقع به‌خصوص در مواقع ضروری مثل سفر، کاری بسیار زمان‌بر و دشوار است. همچنین کمیاب بودن برخی قطعات و یا وجود قطعات الکترونیکی از برندهای مختلف و با کیفیت‌های متفاوت باعث دشوارتر شدن خرید می‌شود. اگر به شهر اردبیل سفر کردید، نیازی نیست برای خرید قطعات الکترونیکی نگران باشید. بازار ولیعصر اردبیل با در اختیار داشتن مغازه‌های مختلف به راحتی همه آنچه که مربوط به قطعات الکترونیکی یا لوازم‌یدکی و حتی لوازم‌خانگی صوتی و تصویری هست را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این مرکز همه روزه تا ساعت ۹:۳۰ شب آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان خود است.

آدرس: اردبیل، گازران، خیابان شیخ صفی، بازار ولیعصر

بازار قیصریه اردبیل؛ از قدیمی‌ترین بازارها و مراکز خرید اردبیل

بازار قیصریه اردبیل؛ از قدیمی‌ترین بازارها و مراکز خرید اردبیل

بازار قیصریه از جمله بازارهای قدیمی اردبیل است. این بازار دارای معماری زیبا و سنتی بوده و از تعدادی سرا، تیمچه، بازار، مسجد و حمام تشکیل شده است. دالان‌های پرپیچ‌وخم، کثرت تیمچه‌ها و نمای گنبدی شکل این بازار به جا مانده از نسل‌های گذشته، آن را به یکی از مکان‌های پر بازدید گردشگران تبدیل کرده است. این مکان دارای بازارهای متعددی از جمله بازار طلافروشان، کفاشان، چاقوسازان، مسگران و غیره است. اگر گذرتان به این بازار تاریخی افتاد علاوه بر قدم زدن در این مکان باشکوه می‌توانید از اقلام و کالاهای موجود در این بازار نیز تهیه کرده و خریدی لذت بخش را تجربه کنید.

آدرس: اردبیل، چهارراه تازه میدان (تقاطع خیابان امام خمینی با خیابان دکتر بهشتی)

بازار مرکزی صدف؛ مرکز تجهیزات کامپیوتری

بازار مرکزی صدف؛ مرکز تجهیزات کامپیوتری

بازار مرکزی صدف در زمینه موبایل، لپ تاپ و تجهیزات کامپیوتری به گردشگران و مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد و کسانی که به این کالاها نیاز دارند می‌توانند هر آنچه که لازم دارند با انواع برندها و با کیفیت‌های مختلف به راحتی از بازار مرکزی صدف تهیه کنند این بازار در دوطبقه و بدون امکانات رفاهی از جمله آسانسور و پله برقی ساخته شده و از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب میزبان مشتریان می‌باشد.

آدرس: اردبیل، چهارراه امام، تقاطع خیابان امام خمینی و مدرس

بازار طلا فروشان؛ انواع طلاها و جواهرات

بازار طلا فروشان؛ انواع طلاها و جواهرات

بازار طلافروشان، همان‌ طور که از نامش پیداست، در زمینه طلا و جواهر به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد. این بازار از نظر معماری دارای نمایی زیبا و منحصر به فرد است که توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند و برای کسانی که به طلا و جواهرات علاقه دارند مکانی بسیار مناسب می‌باشد. این بنا در سه طبقه با ۱۰۳ واحد احداث شده است.

آدرس: خیابان سی متری آیت‌الله مروج

مجتمع شورا سنتر اردبیل؛ مرکز خرید لوکس اردبیل

مجتمع-شورا-سنتر-اردبیل؛-مرکز-خرید-لوکس-اردبیل

این بازار از جمله بازارها و مراکز خرید اردبیل است که دارای مجموعه کاملی از اقلام، کالاها و محصولات متنوع و باکیفیت و از برندهای معتبری چون زارا و پروما بوده و برای کسانی که به دنبال یک مرکز خرید کامل و زیبا و شیک هستند تا هر آنچه که لازم دارند را به آسانی تهیه کنند، مناسب است. این مجتمع دارای ۵۵۰ واحد تجاری می‌باشد و در سال ۱۳۸۴ افتتاح شده است. این مرکز خرید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب دایر است. از نظر موقعیتی این مرکز خرید مدرن، روبه‌روی منطقه زیبا و دیدنی شورابیل قرار دارد و می‌توانید پس از خرید به این پارک و دریاچه رفته و لحظات خوشی را برای خودتان ثبت کنید.

آدرس: اردبیل، خیابان عطایی، ورودی قدیم شورابیل

مجتمع تجاری و خدماتی لاله؛ مجتمعی در شهرستان سرعین

مجتمع تجاری و خدماتی لاله؛ مجتمعی در شهرستان سرعین

مرکز خرید لاله یک مجتمع تجاری و خدماتی می‌باشد که در استان اردبیل و در شهر سرعین واقع شده است. این مجموعه دارای سه طبقه بوده و در میدان اصلی شهر و نزدیک به آبگرم گاومیش گولی سرعین قرار دارد. این مرکز خرید دارای نمایی زیبا و فوق‌العاده می‌باشد و می‌توانید بعد از تفریح و آب‌درمانی به بازار رفته و انواع پوشاک، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و اسباب‌بازی کودکان را با بهترین قیمت و کیفیت تهیه کنید.

آدرس: اردبیل، سرعین، جنب آب‌درمانی سبلان

مرکز خرید آدنامال؛ از مدرن‌ترین بازارها و مراکز خرید اردبیل

مرکز خرید آدنامال؛ از مدرن‌ترین بازارها و مراکز خرید اردبیل

مرکز خرید آدنامال یکی از جذاب‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خریدی است که در ورودی شهر سرعین قرار گرفته و در ۳ طبقه احداث شده است. در این مجتمع واحدهای تجاری، رفاهی و تفریحی به ارائه خدمات به مشتریان خود می‌پردازند. این مرکز خرید علاوه بر محصولات و کالاهای متنوع، خدمات رفاهی دیگری از جمله فودکورت، رستوران، سالن بیلیارد، شهربازی و مشاهده حیوانات در باغ وحش ارائه می‌کند. مرکز خرید آدنامال، انتخاب بسیار مناسبی هم برای خرید و هم برای گذراندن یک روز خوش در کنار خانواده است.

آدرس: اردبیل، سرعین، میدان سیمرغ سرعین

مرکز خرید پروما؛ از مراکز خرید اقتصادی اردبیل

مرکز خرید پروما؛ از مراکز خرید اقتصادی اردبیل

مرکز خرید پروما نیز از جمله بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین مراکز خرید در شهر سرعین اردبیل است. این مرکز خرید علاوه بر ارائه خدمات در زمینه پوشاک، لوازم بهداشتی، اکسسوری با قیمت مناسب و مقرون به صرفه، در زمینه رفاهی و تفریحی از جمله رستوران و شهربازی نیز آماده ارائه خدمات به مشتریان خود است. از نظر موقعیتی نیز مرکز خرید پروما در نزدیکی مرکز خرید شورا سنتر قرار گرفته و می‌توانید پس از خرید و تهیه مایحتاج خود، از این مرکز خرید نیز دیدن کنید.

آدرس: اردبیل، خیابان دانشگاه، مقابل دریاچه شورابیل، مرکز خرید پروما

مجتمع تجاری اولدوز پاسارگاد؛ خریدی راحت و آسوده

مجتمع تجاری اولدوز پاسارگاد؛ خریدی راحت و آسوده

مرکز خرید اولدوز از جمله زیباترین مراکز خرید اردبیل است که دارای نمایی زیبا و چشم اندازی فوق­العاده می‌باشد. این مجتمع در سال ۱۳۹۰ با سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد احداث شده است. اجناسی از قبیل لباس، لوازم آرایش و بهداشتی و لوازم خانگی در این بازار عرضه می‌گردد و دارای امکانات رفاهی آسانسور، پله برقی، رستوران و پارکینگ می‌باشد. مرکز اولدوز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب دایر است و اگر به دنبال مرکز خریدی مناسب با قیمت مناسب هستید، مرکز خرید اولدوز انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

آدرس: اردبیل، ایستگاه سرعین، مجموعه تجاری- اداری اولدوز پاسارگاد

مجتمع تجاری شاه اسماعیل خطائی؛ مجتمعی تاریخی

مجتمع تجاری شاه اسماعیل خطائی؛ مجتمعی تاریخی

این مجتمع تجاری ۳ طبقه، دارای معماری لوکس و زیبا با بافت تاریخی است که در شهر زیبای اردبیل قرار دارد و در قسمت ورودی آن تندیس شاه اسماعیل خطائی به چشم می‌خورد. مجتمع شاه اسماعیل مجهز به پارکینگ، پله برقی، آسانسور و رستوران است و می‌توانید انواع پوشاک، صنایع دستی، لوازم آرایشی و زیورآلات را خریداری کنید. این مجتمع تجاری مدرن در منطقه تاریخی اردبیل، به یکی از مراکز مهم در جذب توریست و گردشگر تبدیل شده است.

آدرس: اردبیل، خیابان شیخ صفی‌الدین اردبیلی، شیخ صفی، بین دربندی و ملاهادی

بازار بزرگ و سنتی اردبیل؛ قدیمی‌ترین بازار اردبیل

بازار بزرگ و سنتی اردبیل؛ قدیمی‌ترین بازار اردبیل

بازار اردبیل از بازارهای قدیمی به جای مانده از دوران صفویه است. در گفت‌وگوهای محاوره‌ای مردم به آن بازار صفوی نیز گفته می‌شود. این بازار معماری سنتی و نمای آجری با طاق‌ها و گنبدهای زیبایی دارد و برای بسیاری از گردشگران تماشای این بازار باستانی در مرکز شهری مدرن جالب است. شما می‌توانید اقلام مورد نیاز خود را متناسب با نیازتان از قسمت‌های مختلف از جمله بازار پارچه‌فروشان، آهنگران، سراجان، طلافروشان و غیره تهیه کنید. همچنین اگر قصد خرید سوغاتی را دارید، می‌توانید به این بازار رفته و اجناسی با قیمت متوسط و متناسب با هر بودجه­ای تهیه کنید. این بازار بزرگ تاریخی مجهز به سرویس بهداشتی و پارکینگی در مجاورت همین بازار است.

آدرس: اردبیل، خیابان امام خمینی

بازار سوغاتی‌ها و مراکز خرید اردبیل

بازار سوغاتی‌ها و مراکز خرید اردبیل

همه‌ افراد در هنگام سفر به شهری دیگر، طبق یک سنت دیرینه از کالاها و اقلام مخصوص آن شهر هدیه‌ای برای نزدیکان و دوستان خود خریداری می‌کنند. شهر اردبیل نیز دارای سوغاتی‌های متنوع و زیادی است، از جمله:

  • مواد غذایی و خوراکی (عسل سبلان، سرشیر و کره، حلوا، باقلوا فطیر و شیرینی قرابیه)
  • صنایع دستی (گلیم بافی دورو، جاجیم بافی، تراش شیشه)
  • بافته‌های سنتی (پلاس بافی، اجاق قراقی و نمکدان بافی)
  • نقاشی روی چرم
  • مسگری

همه این اقلام و سوغاتی‌ها را می‌توانید به راحتی و با قیمت مناسب از بازارهای اردبیل خریداری کنید که در زیر چند نمونه از این بازارها و مراکز خرید اردبیل به شما معرفی شده است.

بازارها و مراکز خرید اردبیل؛ بازار روزهای اردبیل

بازارها و مراکز خرید اردبیل؛ بازار روزهای اردبیل

هفته بازارها یا بازارهای روز از جمله بازارهای موقت یک روزه هستند. این نوع بازارها در اردبیل در برخی روزهای هفته و در نقاط مختلف شهر و با هدف فراهم کردن بازار کار آسان و بدون هزینه و حمایت از تولیدکنندگان مشاغل خانگی برپا می‌شوند. بازارهای هفتگی به دلیل داشتن اقلام و محصولات ارزان قیمت با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه هستند. قابل ذکر است در اردبیل نیز هفته بازارها در روزهای سه‌شنبه و جمعه در مناطق مختلف برقرار هستند.

سه‌شنبه بازار؛ عرضه انواع مختلف کالاهای محلی

سه‌شنبه بازار؛ عرضه انواع مختلف کالاهای محلی

سه‌شنبه بازار اردبیل تنها در یک روز هفته یعنی سه‌شنبه در پارک بانوان اردبیل برپا می‌شود. در این بازار هفتگی انواع محصولات مثل پوشاک و میوه و سبزیجات متنوع و باکیفیت و همچنین با قیمت پایین توسط دست‌فروشان و کسبه بازار به فروش می‌رسد.

جمعه بازار؛ از بازارهای محلی اردبیل

جمعه بازار؛ از بازارهای محلی اردبیل

جمعه بازار اردبیل نیز در روز آخر هفته و در روز جمعه در محله شهرک سینا اردبیل برپا می‌شود. در این بازار نیز تمامی اقلام موردنیاز را می‌توانید با قیمت بسیار کمی خریداری کنید. تنها تفاوت این بازارهای هفتگی نسبت به دیگر مراکز خرید این است که دارای غرفه‌های متعددی هستند و محصولاتی با قیمت پایین‌تر در مقایسه با دیگر مراکز خرید دارند.

 لذت خرید و بازدید از بازارها و مراکز خرید اردبیل

گشت و گذار در بازارها و خرید کردن جزو کارهای مورد علاقه همه افراد از جمله مسافران است. بازارها و مراکز خرید اردبیل نیز از جمله مکان‌هایی هستند که در سفر به این شهر بهشتی می‌توان از آن‌ها بازدید کرد. اگر برای گذراندن سفری خوش و تماشای جاذبه‌های دیدنی به اردبیل می‌آیید، قطعاً گذرتان به مراکز خرید به ویژه بازار تاریخی این شهر می‌افتد. در این شهر انواع و اقسام مراکز خرید با تنوع کالاها و با قیمت‌های مختلف وجود دارد؛ بنابراین ما در این مقاله سعی کردیم شما را با بازارها و مراکز خرید اردبیل آشنا کنیم تا هنگام سفرتان به این شهر زیبا، علاوه بر دیدن مناطق دیدنی این شهر، مناسب‌ترین مراکز خرید را با توجه به نیازتان انتخاب کنید. اگر قصد سفر به اردبیل را دارید، برای اجاره ویلا و سوئیت در اردبیل کافیست به سایت لیدوماتریپ مراجعه کرده و اقامتگاه خود را به آسانی و بدون دغدغه اجاره کنید.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *