ارزان ‌ترین و لاکچری ترین شهرهای شمال برای زندگی را بشناسید!

زندگی در لاکچری‌ترین شهرهای شمال

تصور اولیه از شمال به خاطر خوش و آب و هوا بودن این است که با یک منطقه بسیار مرفه سر و کار دارند که قیمت‌های گزافی دارد، ولی برخلاف تصور عمومی شهرهای ارزان قیمت نیز در شمال یافت می‌شود. در این مقاله از مجله لیدوماتریپ به سراغ ارزان‌ترین و لاکچری‌ترین شهرهای شمال رفته‌ایم. با ما همراه باشید.

خطه مازندران از گذشته تاکنون مورد استقبال مردم بوده است. آب‌وهوای بی‌نظیر، مناظر طبیعی و پلاژهای ساحلی مازندران را در هیچ کجای ایران نمی‌توان یافت. همین عامل موجب شده تا زندگی و اقامت دائم در شهرهای شمال به آرزوی عموم مردم تبدیل شود. تنوع بی‌نظیر شهرهای شمال از منظرهای طبیعی و گردشگری، انتخاب را برای افراد سخت و پیچیده ساخته است. با بررسی ارزان ‌ترین و لاکچری ترین شهرهای شمال برای زندگی می‌توان بهترین انتخاب را با توجه به بودجه مدنظر خود داشته باشید.

اگر قصد سفر به شمال می‌توانید از امکانات اجاره ویلا در شمال لیدوماتریپ استفاده کنید، هر کجای شمال که بروید امکانات رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ در خدمت شماست.

چرا شهرهای شمال محبوب‌اند؟

خصوصیات خطه مازندران همچون آب‌وهوای بی‌نظیر آن و همچنین پتانسیل‌هایی همچون دریا، جنگل و زمین‌های حاصلخیز، موجب محبوبیت بیش‌ازحد این منطقه شده است. مسلماً این دلایل برای خرید ویلا در شهرهای شمال کافی است؛ اما علت محبوبیت شهرهای شمال تنها عوامل طبیعی نیست. سایر دلایلی که نگاه افراد را به سمت خطه شمال معطوف می‌دارد، شامل موارد زیر می‌شود.

  • نزدیکی شهرهای شمال به تهران
  • بهره‌مندی این خطه از امکانات گسترده شهری
  • دارا بودن امکانات تفریحی بی‌نظیر
  • کم‌هزینه بودن سفر به شمال نسبت به سایر مناطق ایران

ارزانترین شهر شمال

همچنین بخوانید:

معرفی بهترین روستاهای شمال برای زندگی

ارزان‌ترین شهرهای شمال برای زندگی

هزینه زندگی در شمال کشور اولین آیتمی است که در هنگام خرید ویلا موردتوجه قرار می‌گیرد. ازآنجایی‌که اقامت در شمال کشور محدود به تعطیلات و اوقات فراغت است، اغلب افراد تمایل دارند تا هزینه کمی برای آن اختصاص دهند. در شمال کشور قیمت زمین و ویلا از یک شهر به شهر دیگر تغییر پیدا می‌کند.

این در حالی است که فاصله شهرها از یکدیگر زیاد نیست. آنچه به‌طور حتم بر روی هزینه زندگی و خرید ویلا تأثیر می‌گذارد، فاکتورهایی همچون میزان محبوبیت شهر، متراژ ویلا و عواملی همچون جنگلی و یا ساحلی بودن منطقه است. اگر خواهان خرید زمین، ویلا و اقامت در شهرهای شمال هستید، بد نیست در ابتدای کار با ارزان‌ترین شهرهای شمال برای زندگی و اقامت آشنا شوید.

  • چمستان؛ تکه ای از بهشت ایران یکی از ارزان‌ترین شهرهای شمال برای زندگی

با یک جستجو ساده در اینترنت متوجه می‌شوید که قیمت زمین در چمستانِ استان نور، علیرغم تمام زیبایی‌های طبیعی که دارد، بسیار ارزان است. البته قیمت پایین زندگی در چمستان را به‌پای بی‌کیفیت بودن این شهر و یا سطح پایین بودن آن نگذارید.

این منطقه زیباترین مناظر طبیعی را در برگرفته و اغلب مراکز دولتی همچون شهرداری، فرمانداری و … را نیز در خود جای‌داده است. چمستان ارتفاع زیادی از سطح دریا دارد و جزو مناطق معتدل و کم شرجی مازندران است. به خاطر داشته باشید درحالی‌که بخش اعظم این شهر به شبکه گاز و آب مجهز شده، برخی نقاط چمستان فاقد شبکه گازرسانی است. ازاین‌رو در هنگام خرید ویلا به دارا بودن امکانات این‌چنینی توجه کافی داشته باشید.

شهر ارزان در شمال برای زندگی

  • شهر باستانی آمل از دیگر شهرهای ارزان شمال برای زندگی

آمل؛ پایتخت برنج ایران، یکی دیگر از شهر ارزان‌قیمت شمال کشور است. از زیبایی این منطقه هرچه بگوییم کم است. آمل زیبا دارای مناظر طبیعی و بکر، آب‌وهوای معتدل و مرطوب و همچنین سطح امکانات رفاهی بسیار بالاست.

خوشبختانه با وجود تمام این ویژگی‌های مثبت و سازنده، این خطه از مازندران نیز دارای ویلای ارزان‌قیمت است که گاهی به شکل اقساطی نیز به فروش می‌رسند. اگر خواهان خرید یک ویلای زیبا و ارزان‌قیمت هستید، حتماً به شهر گردشگری و توریستی آمل سر بزنید. 

شهر ارزان برای شمال

  • سی‌سنگان؛ زیبا و محبوب از ارزان‌ترین شهرهای شمال ایران

در سفر به نوشهر حتماً از طبیعت بکر و بی‌نظیر سی‌سنگان نیز دیدن کرده‌اید. به جرات می‌توان گفت سی‌سنگان زیباترین شهر واقع‌شده در نوشهر است که توسط پارک جنگلی و درختان انبوه و سرسبز احاطه‌شده است. در سی‌سنگان می‌توانید از منظره دریا و ساحل نیز لذت ببرید. آب‌وهوای این منطقه به جهت داشتن جنگل و دریا، بسیار دل‌نشین و مطبوع است.

این در حالی است که این منطقه با وجود تمام این زیبایی‌ها، یکی دیگر از شهرهای ارزان شمال کشور نامیده می‌شود. ویلاهای این منطقه نیز علیرغم دارا بودن امکانات مناسب برای زندگی، قیمت بسیار پایینی دارند. ازاین‌رو بهترین گزینه برای افرادی است که تصمیم دارند در شمال کشور صاحب یک ویلا شوند.

شهرهای ارزان در شمال

  • فریدون‌کنار از ارزان‌ترین شهرهای شمال برای زندگی

اگرچه امروزه منطقه سرخ‌رود که با عنوان فریدون‌کنار شناخته می‌شود، به حد کافی رشد نکرده است؛ اما می‌توان امیدوار بود زمانی که ظرفیت ساخت‌وساز در نقاط دیگر استان مازندران به اتمام برسد، فریدون‌کنار بیش از سایر مناطق از لحاظ اقتصادی رشد کند.

ازاین‌رو اگر به فکر یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در شمال کشور هستید، حتماً از زمین‌های سرسبز و تازه جان گرفته فریدون‌کنار دیدن کنید. چرا که فاصله این شهر تا توسعه و آبادانی بسیار کم است.

شهر ارزان در استان های شمال

  • روستای پرجمعیت کلوده از ارزان‌ترین مناطق شمال برای زندگی

یکی دیگر از شهرهای ارزان‌قیمت در شمال کشور، روستای کلوده واقع در شهرستان محمودآباد است. این روستا با وجود مناظر طبیعی بکر و سطح امکانات رفاهی بسیار بالا، از ویلاهایی با قیمت ارزان برخوردار است. اگرچه جمعیت این روستا بالاست، اما منابع طبیعی آن آن‌قدر گسترده است که هنوز هم برای خرید یک ویلای ارزان‌قیمت شانسی وجود دارد.

روستای ارزان در شمال

شاید این مقاله هم برای شما جالب باشد:

لیست کامل آدرس تفریحات آبی در شمال

لاکچری ترین شهرهای شمال برای زندگی

تاکنون در خصوص ارزان‌ترین شهرهای شمال صحبت کردیم. اگرچه اغلب مردم طالب خرید ویلای ارزان‌قیمت هستند، اما برخی دیگر نیز خرید یک ویلای لاکچری و زندگی با کیفیت را ترجیح می‌دهند. اگر لایف استایل شما این‌گونه است، پس بهتر است که با گران‌ترین شهرهای شمال آشنا شوید.

  • متل قو؛ لاکچری اما طبیعی از لاکچری ترین شهرهای شمال برای زندگی

سلمان شهر که بیشتر با عنوان متل قو شناخته می‌شود، یکی از گران‌ترین مناطق برای خرید ویلا به‌حساب می‌آید. از گذشته تاکنون، متل قو موردتوجه مردم بوده است. چرا که این شهر کمترین مسافت را تا جاده چالوس و پایتخت دارد. این شهر هم‌زمان با استارت پروژه متل قو خاورمیانه، رونقی دوباره یافته است.

ازآنجایی‌که متل قو از هیچ صنعت تولیدکننده‌ای پشتیبانی نمی‌کند و کشاورزی و دامداری تقریباً در آن منسوخ‌شده، تمام کالاها از سایر شهرها تأمین می‌شود. ازاین‌رو هزینه زندگی در این شهر نسبت به سایر شهرهای تولیدکننده به‌مراتب بالاتر است.

لاکچری ترین ویلاهای شمال کشور را می‌توانید در متل قو پیدا کنید. این خطه از مازندران دارای مناظر طبیعی شگفت‌انگیز، ساخت‌وسازهای اصولی و حرفه‌ای و همچنین امکانات رفاهی بسیار گسترده است. محبوبیت بیش‌ازحد متل قو، آن را در روزهای تعطیل پرترافیک می‌سازد. ازاین‌رو انتظار نداشته باشید که در ایام تعطیلات آرامش روزهای عادی را تجربه کنید.

شهرهای لاکچری در شمال

  • رامسر؛ لاکچری ترین شهر مازندران 

شهر توریستی رامسر آن‌قدر زیبا و افسون گر است که عنوان باکلاس ترین شهر مازندران را به خود اختصاص داده است. زیباترین پلاژهای ساحلی، بهترین طراحی فضای شهری و تفرجگاه‌های متعدد در این شهر واقع‌شده‌اند. رامسر را می‌توان به‌واسطه بلوار کازینو که امروزه با عنوان بلوار معلم شناخته می‌شود، یکی از نوستالژیک‌ترین شهرهای شمال ایران نیز دانست.

طبیعت بکر رامسر، قرارگیری مناطق توریستی همچون نمک‌آبرود و شهرک‌های خصوصی و فوق لاکچری موجود در این منطقه، هزینه زندگی در رامسر را به‌مراتب بالا برده است. اگر تمایل به خرید یک ویلای لوکس برای اقامت لاکچری در شمال کشور دارید، حتماً از رامسر زیبا و شگفت‌انگیز دیدن کنید.

شهر لاکچری در شمال

لاکچری ترین شهرهای دیگر شمال برای زندگی

بابلسر، دهکده ساحلی انزلی، کلار آباد و خزرشهر مازندران، گلسار و منظریه رشت و شهرک‌های لوکس پالم پلازا و امیر دشت مازندران نیز از جمله گران‌ترین شهرهای شمال کشور برای زندگی هستند. در این مناطق کیفیت ویلا سازی و فضای شهری تا حد بالایی رشد کرده و ترقی یافته است.

همواره به خاطر داشته علاوه بر موقعیت جغرافیایی، فاکتورهایی همچون کیفیت ساخت ویلا، تأسیسات و تجهیزاتی همچون استخر و سونا، متراژ ویلا و تعداد اتاق‌خواب و محل قرارگیری ویلا در بسترهای طبیعی ساحل و یا جنگل و میزان دسترسی آن به مناظر طبیعی و بکر، در قیمت پایانی یک ویلا تأثیرگذار است.

سخن پایانی

ارزان‌ترین و لاکچری ترین شهرهای شمال برای زندگی را بررسی کردیم. به‌طور مشخص ویلاهایی که در بستر جنگل قرارگرفته‌اند و یا در شهرهایی همچون چمستان، فریدون‌کنار، آمل و یا سی‌سنگان قرارگرفته‌اند، به‌مراتب قیمت پایین‌تری دارند. این در حالی است که متل قو، رامسر، بابلسر و کلارآباد لاکچری ترین ویلاها و در پی آن گران‌ترین شرایط را برای زندگی فراهم کرده‌اند. با در نظر گرفتن بودجه مدنظر خود می‌توانید بهترین گزینه را در میان شهرهای مختلف شمالی کشور انتخاب کنید.

 

۴.۵/۵ - (۲۴ امتیاز)
15 نظر برای "ارزان ‌ترین و لاکچری ترین شهرهای شمال برای زندگی را بشناسید!" ارسال شده.
  1. بابک گفت:

    دیدگاه فرستادم چاپ نکردین

  2. بابک گفت:

    زیباترین باطراوت ترین شهر شمال چابکسر که در مجاورت همین رامسر قرار داره میگن مازندران به رامسرش مینازه چرا گیلان به چابکسرش ننازه که فاصله کوه و دریا نزدیکتر و زیباتر از رامسر

  3. مهتاب گفت:

    ارزون ترن شهر های شمالی برا زندگی ۳ نفره بعد بازنشستگی کجارو پیشنهاد نیدین عزیزان ؟

  4. محمد گفت:

    اب و هوای شهر امل چجوریه؟

    1. رعنا گفت:

      شهرستان آمل آب‌وهوای معتدل و مرطوب است

      1. ناشناس گفت:

        البته با مردم وحشی

  5. ناشناس گفت:

    با سلام نمدانم لاکجری دیگه چی هست شاید اسمی باشد از کسانی که اموال مردم فقیر وزحمت کش را دزدیده اند وبا پولی که از کارگر و کشاورز دیگر اقشار جامعه به غارت برده اند شده اند لاکچر کثافتهای اشغال هستند هرچی لاکچدگری یا دزد هستند

    1. M گفت:

      خفه شو گوزو دزد شمایین که فک میکنی هرکی لاکچری و لوکسه و زندگی خوبی داره دزده . درضمن همین مردم اگه نبودن شما شمالیا هیچ گهی که نبودین هیچ بلکه هنوز داشتین کشاورزی میکردین .

      1. ناشناس گفت:

        دقیقا.

      2. علیرضا گفت:

        اگر کشاورزی نبود امثال افرادی مثل تو باید از گشنگی میمردین از نحوه صحبتت معلومه یک پولدار تازه به دوران رسیده ای با کشاورزی هم یک استان میتونه خیلی راحت پولدار باشه امثال شما افراد سالها میان شمال بهترین کیف میکنند سود میکنید ولی آخرش به محلی ها فحش میدین گربه صفت هستید اصل کار کرد ها لر ها میکنند که شماها راه نمیدن چون منطقه زیبای اونها مسموم میکنید لاکچری های فاسد که فکر میکنید از همه بالاترید برید گم شید استان خودتون لاکچری بازی کنید یجور میگی انگار پول ریختی تو جیب ما مفتی…

  6. مهربانو گفت:

    قشنگترین مناظر را در شیرگاه مازندران دیدم که واقعا زیباست

  7. مهراد گفت:

    جدا از این همه ک سرخرود و ب اشتباه با فریدون کنار یکی کردین. لاکچری ترین شهر مازندران از زمان شاه شهرک خانه دریاست ک لاکچری های ایران اونجا سکونت دارن.. کلا شمایی ک این هارو نوشتین معلومه رامسر و متل قو شنیدین

  8. boyka گفت:

    سرخ رود با فریدونکنار شناخته نمیشه مطلب شما ایراد داره سرخ رود برای محمودآباد و با محمودآباد یا آمل شناخته میشه
    خود فریدونکنار باز با بابلسر شناخته میشه
    فریدونکنار و سرخ‌رود هیچ ارتباطی باهم ندارن

    1. ابی گفت:

      هوادار و غیرتی فریدونکنار ببین

  9. ارغوان طالبی گفت:

    در کل شمال زیاد گرون نیست زندگی کردن توش و خیلی بینش لاکچری و ارزونش فرقی نداره
    فقط اجاره های کوتاه مدت ویلا اینا گرونه برخی ایام وگرنه روزای عادی کلا ارزونن بنظرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *