ارزانترین زمان سفر به قشم کی است؟

ارزانترین زمان سفربه قشم کی است

احتمالا برایتان غیر قابل باور باشد که سفر ارزان داشته باشید آن هم به جزیره زیبای قشم! قشم بزرگترین جزیره ایران است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این جزیره سفر می کنند. قطعا همه ما به دنبال راه حلی هستیم که سفری کم هزینه و در عین حال با کیفیت داشته باشیم.

راه های مختلفی برای رفتن به جزیره قشم وجود دارد اما همه چیز بستگی به خواسته و بودجه شما دارد. سفر به قشم جنبه های مختلفی دارد که ممکن  است برخی ها صرفا جهت خوش گذرانی و تفریح به قشم سفر می کنند و برای بعضی ها هم جنبه کاری و تجاری داشته باشد. در هر صورت اکثرا به دنبال ارزان ترین راه سفر به این جزیره هستند تا سفری بدون دغدغه و آسان به این جزیره داشته باشند.

ما در مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم ارزانترین زمان سفر به قشم را شرح دهیم و پیش از سفر اطلاعات مختصری از سفر به قشم داشته باشید و بدانید ارزانترین زمان سفر به  قشم کی است.

سفر ارزان به قشم

سفر ارزان به قشم

تجربه سفر ارزان به قشم سخت و دست نیافتنی نیست و کافیست پیش از سفر راه های مختلف سفر ارزان به قشم را بررسی کنید. انتخاب زمان سفر مناسب به قشم به موارد مختلفی بستگی دارد. از جمله یکی از مسائلی که در سفر به قشم از اهمیت زیادی برخوردار است، بودجه ای است که می خواهید به سفر خود اختصاص دهید و در رابطه بودجه سفر، برنامه ریزی های لازم را پیش از سفر انجام دهید.

اجاره روزانه خانه در قشم

بنابراین در سفر به قشم روز هایی برای سفر به قشم انتخاب کنید که ایام پیک سال و روز های گردشگری قشم نباشد. چرا که اگر در ایام پیک سال به قشم بروید، هزینه های خرید و اقامت در هتل ها و اقامتگاه های شخصی و ویلایی گران خواهد بود. در نتیجه در روز های عادی سال، قیمت هزین های سفر به قشم نسبت روز های تعطیل کم تر و مناسب تر خواهد بود.

سفر به قشم با ماشین شخصی

اگر نمی خواهید با وسایل نقلیه مثل قطار و هواپیما به قشم سفر کنید، تنها یک راه باقی می ماند آن هم سفر با ماشین شخصی تان است. از مزیت های سفر با ماشین شخصی این است که می توانید هر کجای  قشم که خواستید بروید و طبیعت زیبای مسیر دسترسی به قشم و دریای خلیج فارس را از نزدیک ببینید و در هر منطقه یا شهری که خواستید توقف داشته باشید.

قطعا سفر با ماشین شخصی نسبت به هواپیما و قطار از نظر اقتصادی به صرفه تر خواهد بود. یکی از فاکتور های سفر ارزان به قشم، سفر با ماشین شخصی می باشد که هزینه اضافی کرایه و پول بلیط برای شما نخواهد بود. البته سفر با خودروی شخصی  مزیت ها و معایب خاص خود را دارد. این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر با ماشین سفر کنید، عوارض شهری، هزینه مصرف بنزین، استهلاک خودرو و… برای شما وجود دارد.

سفر به قشم با قطار

ممکن است سفر با قطار برای خیلی ها لذت بخش باشد و قطار را برای رفتن به قشم انتخاب کنند. مسافرت با قطار سفری متفاوت را برای شما رقم می زند. البته همان طور که قبلا گفتیم سفر با هر نوع وسیله نقلیه ای معایب و مزایای خودش را دارد.

همین اول کاری بگوییم که هیچ چیز به اندازه قطار امن نیست و یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر های خانوادگی خواهد بود. با توجه به قیمت بالای هواپیما، یکی از به صرفه و کم هزینه ترین شیوه های سفر به جزیره قشم، قطار است. ناگفته نماند که سرعت قطار با هواپیما قابل مقایسه نیست و برای رسیدن به مقصد باید حوصله به خرج دهید.

نشستن در کوپه های اختصاصی قطار که فضایی دنج و آرام دارند، تماشای گذر از مسیر ریلی و پر پیج و خم، حال و هوای متفاوتی از سفر به جنوب کشور را برای شما رقم خواهد زد. سفر با قطار برای سالمندان و کودکان می تواند بهترین وسیله نقلیه از نظر راحتی سفر و از مناسب ترین انتخاب ها برای سفر به قشم  باشد.

سفر به قشم با هواپیما

شما با هواپیما می توانید در زمان صرفه جویی کنید و بدون اتلاف وقت به مقصد برسید. اگر زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنید قطعا هزینه تهیه بلیط هواپیما ارزان خواهد بود. با این حساب شما یک تیر دو نشان میزنید، یعنی هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی خواهید کرد.

نرخ بلیط هواپیما همیشه یکسان نیست و در ایام پیک سال و روز هایی که گردشگران زیادی به قشم سفر می کنند به طبع بالاتر می رود اما نرخ بلیط در روز های عادی به نسبت روز های تعطیل پایین تر است و به راحتی می توانید بلیط را خریداری کنید و سفر ارزان به قشم داشته باشید.

یکی دیگراز فاکتور های سفر ارزان به قشم این است گاها بعضی شرکت های هواپیمایی، برای شهر های گردشگری تخفیف هایی در نظر می گیرند و این همان فرصتی است که نباید از دست بدهید. با توجه به این شرایط برخلاف تصورتان می توانید با صرف هزینه و زمان کم به یکی ازبهترین جزایر جنوب ایران بروید.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

بهترین زمان و فصل سفر ارزان به  قشم

در این  قسمت می خواهیم دقیق تر به سوال ارزانترین زمان سفر به قشم کی است پاسخ بدهیم. شلوغ ترین زمان سفر به قشم پاییز، زمستان و تعطیلات نوروزی است که از ایام پیک سال محسوب می شود و سفری نسبتا هزینه بر خواهد بود. برای این که سفری ارزان به قشم داشته باشید، می توانید در ماه های تابستان به قشم سفر کنید. شاید با خود فکر کنید که دمای هوا زیاد است و گرمای آن اذیت کننده باشد، اما اماکن دیدنی و تجاری و اقامتگاه های آن مجهز به قدرت مند ترین سیستم سرمایشی اند و خیالتان از بابت گرمای هوا راحت باشد.

اتفاقا فصل تابستان برای آبتنی و شنا در دریای خلیج فارس زمان بسیار مناسبی می باشد چرا که در زمستان دمای هوا به طور محسوسی کاهش پیدا می کند. اگر در تابستان به قشم سفر کنید، می توانید سفری کم هزینه داشته باشید هرچند اگر قدری دمای هوا اذیت کننده باشد.

تفریحات ارزان در قشم

همه چیز سفر به قشم بستگی به این دارد که چه زمانی به این جزیره سفر کنید و بدانید که  ارزانترین زمان سفر به قشم کی است. شما می توانید بدون این که عوارض ورودی به بزرگترین ژئو پارک خاورمیانه دسترسی داشته باشید. در واقع کل جزیره قشم ژئو پارک محسوب می شود که در سازمان یونسکو هم ثبت جهانی شده است.

پلاژ و قایق سواری از تفریحاتی است می توانید در سواحل جزیره قشم انجام دهید. تفریحات قشم به انداز تفریحات کیش شناخته نشده اما به دلیل قرار گرفتن در مجاورت دریا، تفریحات آبی هم دارد. شما می توانید در این پلاژ انواع بازی های آبی رایگان و کم هزینه  مانند قایق سواری انجام دهید. بدون این که هزینه ای پرداخت کنید، در ساحل خلیج فارس قدم بزنید و از صدای موج آب دریا و تماشای آن لذت ببرید.

در پلاژ های مخصوص بانوان و آقایان می توانید به آسانی با پرداخت هزینه کم و بدون محدودیت زمانی، آبتنی و کلی تفریح آبی در دریای خلیج فارس داشته باشید. دیدن جاذبه های بکر طبیعی تقریبا می توان گفت که بدون پرداخت هیچ هزینه ای، از دیدن مناطق طبیعی قشم لذت ببرید.

این جزیره یک موزه تخصصی در ژئوپارک قشم وجود دارد که برای بازدید عموم قرار داده شده است. شما می توانید با رفتن به این موزه از تاریخ و طبیعت جزیره قشم اطلاعات کسب کنید. برای رفتن به موزه ژئو پارک نیازی نیست هزینه زیادی را پرداخت کنید به خصوص اینکه در اکثر مواقع ورود به این مجموعه دیدنی رایگان می باشد.

شکم گردی ارزان در قشم

ارزان ترین زمان سفر به قشم کی است؟

حالا که فهمیدید ارزانترین زمان سفر به قشم کی است، یکی از کار های جالبی که برای هر گردشگر سرگرم کننده و در عین حال لذت بخش است، شکم گردی در جزیره قشم می باشد. اگر عاشق امتحان کردن غذاهای محلی قشم هستید، می توانید به رستوران های ارزان قیمت آن بروید که قیمت غذاهای آن به نسبت رستوران های دیگر مناسب تر است. از جمله رستوران های ارزان قیمت رستوران خاله و رستوران نعیم می باشد که میان سایر رستوران های قشم معروف اند.

شما می توانید در فست فود های جزیره قشم وعده های غذایی های خود را با قیمت مناسب، نوش جان کنید. احتمالا این خیلی ها بر این باور باشند که یکی از بخش های پر هزینه سفر همین شکم گردی و تهیه وعده های غذایی می باشد. شما می توانید برخی از مواد غذایی فاسد نشدنی را با خودتان همراه بیاورید و در کمپینگ هایتان غذا و خوراکی های مورد علاقه تان را درست کنید.

اقامت ارزان در قشم 

اقامت ارزان در قشم

یکی دیگر از نگرانی های گردشگران در سفر به قشم هزینه بالای اقامت در این جزیره می باشد. اما قضیه اقامت برخلاف تصورتان است. شما به راحتی می توانید با بررسی لیست هتل ها و اقامتگاه های ارزان، با پرداخت هزینه کم در قشم اقامت داشته باشید. سعی کنید رزرو خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام دهید تا هزینه کمی برای شما آب بخورد. برای اجاره ویلا و سوئیت در قشم می توانید از سایت لیدوماتریپ به صورت رایگان درخواست ررزو بدهید و اقامتگاه مورد علاقه تان را رزرو کنید.

یکی دیگر از روش های اقامت ارزان در قشم ایناست که می توانید از واحد های اقامتی طبقات پایین هتل ها و هتل آپارتمان ها برای اقامت خود انتخاب کنید که در این ضورت هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. مثلا در هتل ها و اقامتگاه های شخصی قیمت واحد های مختلف از نظر وجود امکانات و ویو و نورگیری و … متفاوت است پس حتما قبل از سفر این موارد را چک کنید.

از سایر گزینه های اقتصادی در اقامت ارزان در قشم، داشتن کارت و یا بن های تخفیف می باشد. بعضی از هتل ها و اقامتگاه ها با ارائه کارت های تخفیف برای اقامت، فرصتی تکرار نشدنی را برای گردشگران و مسافران می دهند و تا می توانید از این فرصت استفاده کنید وسفری بهینه در عین حال با کیفیت تجربه کنید.

سفری خاطره انگیز به قشم 

حال که فهمیدید چه زمانی به قشم سفر کنید سفری ارزان به این  جزیره  خواهید داشت پس بهتر است را فرصت را از دست ندهید به خصوص در فصل تابستان که زمان مناسبی برای سفر به قشم است. جزیره قشم جزیره ای بزرگ در جنوب ایران است که جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی دارد.

شما می توانید با یک برنامه ریزی دقیق، تفریحات ارزانی داشته باشید و  ارزانترین سفر به جنوب کشور را تجربه کنید. جزیره  قشم  جاذبه  های طبیعی بسیار زیبایی دارد که رفتن به آن جاذبه های طبیعی و دیدنی، خود از راه های سفر ارزان به  قشم  به حساب می آید. برای یک بار هم که شده به قشم سفر کنید و سفری تکرار نشدنی به قشم داشته  باشید.

۲.۲/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *