آنچه باید در مورد ییلاق ها و ارتفاعات رامسر بدانید.

ییلاق-ها-و-ارتفاعات-رامسر

اگر می‌خواهید از آب و هوای خنک و مطبوع شمال کشور در کنار طبیعتی روح‌نواز لذت ببرید، ییلاق ها و ارتفاعات رامسر بهترین گزینه برای سفر شما خواهند بود. در فصل‌های بهار و تابستان که هوا رو به گرمی می‌گذارد، مردم معمولا از دریا که هوایی گرم و شرجی دارد فاصله می‌گیرند و به ییلاق ها و ارتفاعات رامسر سفر می‌کنند و در فصل زمستان و پاییز که هوا خنک‌تر است از روستاها به شهرها و مناطق کم‌ارتفاع‌تر می‌روند. در این مطلب از مجله گردشگری لیدوماتریپ شما را با چند نمونه از بکرترین و خوش‌آب و هواترین ییلاق ها و ارتفاعات رامسر آشنا خواهیم کرد.

 

جواهرده، جواهری بر فراز کوه

یکی از محبوب‌ترین جذاب‌ترین جاهای دیدنی روستاهای زیبای اطراف رامسر، روستای جواهرده است. این روستا، یکی از زیباترین و پرجاذبه‌ترین روستاهای گردشگری شمال کشور عزیزمان ایران محسوب می‌شود. طبیعتی سرسبز و پاکیزه، آب وهوایی خنک و ابرهایی پنبه‌ای جاری در زیر پایتان، دریاچه‌ها و چشمه‌ها و آبشارهای فصلی و دائمی و منظره جنگل اسرارآمیز دالخانی، باعث شده روستای جواهرده، جز انتخاب‌های اول هر گردشگر باشد.

این بهشت زیبا که از سه جهت با کو‌های مرتفع احاطه شده، مانند نگینی بر رشته کوه البرز می‌درخشد. آبشار صفارود که از دامنه کوه سماموس سرچشمه می‌گیرد، از میان روستای جواهرده و درختان جنگل دالخانی مسیر خود را ادامه می‌دهد و در پایان به دریای کاسپین می‌ریزد.

جواهرده

در ۹ کیلومتری روستا نیز پارک جنگلی صفارود با منظره‌ای از آبشار صفارود، همه ساله میزبان گردشگران از سراسر کشور است. هم‌چنین چندین چشمه معدنی با نام آب معدن نیز در این پارک جنگلی وجود دارد. در این روستا با ارتفاع ۲۰۰۰ متر از سطح دریا، گاهی چشم‌اندازهای زیبایی از ابرهای انبوه در میان کوه‌های سرسبز مشاهده می‌شود که لذت قدم زدن در مراتع و ارتفاعات آن را بیش‌تر می‌کند. اگر قصد سفر و اقامت در این روستای زیبا را دارید می‌توانید از خدمات آنلاین رزرو اقامتگاه لیدوماتریپ استفاده کنید.

 

جنت رودبار، بهشتی از ییلاق ها و ارتفاعات رامسر

یکی دیگر از ییلاق ها و ارتفاعات رامسر، ییلاق جنت رودبار است. این روستا به عنوان مرکز دهستان جنت رودبار، در ۶۰ کیلومتری رامسر واقع شده. مسیر دسترسی به این روستا از میان جنگل انبوه دالخانی عبور می‌کند. این مسیر در فصل بهار و تابستان بسیار مسحورکننده است و در فصل پاییز، درختانی که لباس قرمز و نارنجی به تن کرده‌اند، جلوه ویژه‌ای به این فضا می‌بخشند. این روستا مرکز کشت گیاهان دارویی به خصوص گیاه گل گاوزبان است و در فصل بهار، مراتع بنفش و صورتی کشت این گل‌ها بسیار جذاب و دلربا به نظر می‌رسند.

جنت-رودبار

روستای گرسماسر، یکی از زیباترین ییلاق ها و ارتفاعات رامسر

این روستای زیبا که در ۴۰ کیلومتری عروس‌ شهرهای ایران‌، رامسر، قرار دارد، مراتع و ارتفاعات بسیار زیبایی دارد. این روستای زیبا در میان رشته کوه‌های البرز قرار دارد که از شمال و جنوب گرسماسر را احاطه کرده‌‌اند. در شرق این روستا، روستای بزشی محله و در غرب آن روستم سر قرار دارد.

این روستا اقلیمی کوهستانی و سرد دارد اما عمدتا در بهار و تابستان آّب و هوای آن معتدل و مطبوع است. نام این روستا از نام قلعه‌ای به نام گرزمان سر، به معنای بالای بهشت منشا گرفته و بقایای این قلعه قدیمی در اطراف روستا موجود است. این قلعه‌ی سنگی که بر فراز کوهی مخروطی بنا شده، به تمام مناطق اطراف کوه‌ها اشراف دارد.

روستای-گرسماسر

دشت‌های پر از گل و چمن‌زار و چشمه‌های پرآب مثل چشمه آب معدنی امیرخانی، زیبایی این روستا را دوچندان کرده‌است. این روستا در نزدیکی قله سماموس قرار دارد و محلی مناسب برای صعود بر فراز این کوه استوار است. علاقه‌مندان به کوهنوردی و طبیعت‌گردی، با امکانات و لوازم مناسب می‌توانند از مسیر نزدیک به روستای گرسماسر، صعود خود را شروع کنند. این روستا در نزدیکی روستای جواهرده قرار دارد و می‌توانید ضمن گردش در این روستا، از جواهرده نیز دیدن کنید.

 

لپاسر، یکی از بلندترین ییلاق های رامسر

ییلاق لپاسر که به عنوان بلندترین ییلاق رامسر شناخته می‌شود، ارتفاعی حدود ۳۰۰۰ متر از سطح دریا دارد. این ییلاق در دامنه‌های قله سماموس قرار گرفته و برای کوهنوردی و کمپ محل بسیار مناسبی است. آب این ییلاق از یخچال طبیعی که بر فراز کوه‌های لپاسر وجود دارد سرچشمه می‌گیرد. قله‌ی این کوه‌ها، حتی در تابستان هم پوشیده از برف و یخ است. این ییلاق یک چشمه آب معدنی به نام آب سیاه دارد که آب آن برای درمان انواع بیماری‌ها مثل بیماری‌های کلیوی استفاده می‌شود.

این ییلاق در نزدیکی روستای جواهرده و نمک دره قرار دارد و در مسیر جاده جنت رودبار است. این ارتفاعات پوشش گیاهی متنوع و سرسبزی دارد و مراتع آن محل رونق دامداری برای مردم محلی است. بنابراین لپاسر یکی از مهم‌ترین ییلاق ها و ارتفاعات رامسر به شمار می‌رود.

لپاسر، یکی از بلندترین ییلاق های رامسر

نمک دره، روستایی خوش آب و هوا

این روستای زیبا که در ۲۷ کیلومتری رامسر قرار دارد، در دل جنگل دالخانی است. نمک‌دره یکی از توابع دهستان سخت‌سر است که جزئی از ارتفاعات دوهزار رامسر محسوب می‌شود. آب آشامیدنی این روستای زیبا از چشمه‌های آب معدنی گوناگونی تامین می‌گردد. خاک این ییلاق حاصلخیز است و محل پرورش گیاهان دارویی مختلفی چون گل گاوزبان و ختمی و

بابونه است. این منطقه علاوه بر پوشش گیاهی سرسبز و متنوع، تنوع جانوری جالبی دارد به طوری که در مسیر صعود به ارتفاعات آن شاهد حیواناتی مثل اسب،کَل‌ و بزهای کوهی و رمه‌های گاو و گوسفند خواهید بود. کوه سماموس با ارتفاع حدودی ۳۶۰۰ متر در نزدیکی این روستا قرار دارد و حتی در ماه شهریور پوشیده از برف است. اگر قصد سفر به این ییلاق ها و ارتفاعات رامسر را دارید با خود لباس گرم و چادر و خوراکی همراه داشته باشید.

نمک دره، روستایی خوش آب و هوا- ییلاق ها و ارتفاعات رامسر

ییلاق ازره یا ازارک، یکی از زیباترین ییلاق های رامسر

ییلاق ازَره در نزدیکی روستای ازارک از توابع رامسر واقع شده‌است. در مسیر این روستای زیبا رودخانه‌ای خروشان است که می‌توانید صدای آن را بشنوید و کمی که جلوتر بروید می‌توانید سد میجران را ببینید. در فصل تابستان آب تنی کردن در این رودخانه بسیار لذت بخش است ولی شنا در دریاچه میجران ممنوع است. در طبیعت این منطقه بسیار بکر و سرسبز، بعنوان یکی از زیباترین ییلاق ها و ارتفاعات رامسر، می‌توان اوقات خوشی را به دور از متعلقات شهری سپری کرد.

ییلاق ازره یا ازارک، یکی از زیباترین ییلاق های رامسر- ییلاق ها و ارتفاعات رامسر

سادات محله، چشمه ای گرم در دل رامسر

سادات محله روستایی از توابع رودهن در دهستان آبعلی است. از جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به چشمه‌ی آب گرم سادات محله که خاصیت درمانی و معدنی دارد اشاره کرد که به دلیل گوگردی بودن برای نوشیدن مناسب نمی‌باشد اما بخار آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های تنفسی مناسب است و بیماری‌های نظیر رماتیسم و مشکلات قلبی عروقی را درمان می‌کند.

این روستای زیبا در ۵ کیلومتری شهر رامسر قرار دارد. این ناحیه اکنون سادات شهر نیز نامیده می‌شود.

سادات محله، چشمه ای گرم در دل رامسر- ییلاق ها و ارتفاعات رامسر

ایزکی، روستایی در دل ییلاق ها و ارتفاعات رامسر

این روستای کوهستانی، یکی از بهترین مناطق برای کوهنوردی در ییلاق ها و ارتفاعات رامسر می‌باشد. این روستا در غرب مازندران و ۱۰ کیلومتری رامسر است و از روستاهای دهستان جنت رودبار می‌باشد. ییلاق‌های زیبایی نظیر اکراسر، جیررود و چاک‌چرته در نزدیکی این روستا قرار دارد. در این روستا آبشارهای بسیار زیبانی نظیر آبشار ریزبراز و آبشار هیسیان قرار دارد. در مسیر این روستا نیز، مناظر دالخانی روح شما را تازه خواهدکرد. معمولا در زمستان و فصل سرما، مردم این روستا به رامسر می‌روند و در فصول گرم سال به روستا برمی‌گردند. در هنگام سفر به این روستا، حتما لباس گرم و تجهیزات سفر و کوهنوردی با خود به همراه داشته باشید.

ایزکی- ییلاق ها و ارتفاعات رامسر

زیبایی‌های وصف‌ناپذیر ییلاق ها و ارتفاعات رامسر و سخن آخر

ییلاق ها و ارتفاعات رامسر یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری برای علاقه‌مندان به طبیعت هستند. اگر شما هم می‌خواهید در تابستان از هوای شرجی کنار دریا فاصله بگیرید و به منطقه خنک‌تری بروید، این مناطق یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهند بود. امیدواریم این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ برای شما مفید بوده‌باشد. اگر شما هم قصد سفر و اقامت به شمال کشور را دارید، می‌توانید در هر زمان، از طریق وبسایت لیدوماتریپ به اجاره ویلا در رامسر و اجاره ویلا در شمال بپردازید.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)
5 نظر برای "آنچه باید در مورد ییلاق ها و ارتفاعات رامسر بدانید." ارسال شده.
  1. کامبیز گفت:

    واسه چی روستای جواهردره محبوب است؟ و در این روستا چه چیزایی هست؟

    1. رعنا گفت:

      دلیل محبوبیت روستا بخاطر طبیعت زیبای ان است.

      طبیعتی سرسبز و پاکیزه، آب وهوایی خنک و ابرهایی پنبه‌ای جاری در زیر پایتان، دریاچه‌ها و چشمه‌ها و آبشارهای فصلی و دائمی و منظره جنگل اسرارآمیز دالخانی در این روستا وجود دارد

  2. امیر گفت:

    جنت رودبار چند کیلو متری رامسر است ؟

    جنت رودبار در ۶۰ کلیومتری رامسر است

  3. ناشناس گفت:

    جنت رودبار چند کیلو متری رامسر است ؟

    جنت رودبار در ۶۰ کلیومتری رامسر است

  4. رضا موسوی گفت:

    اولسبلنگاه بنظرم تجربه بهتری بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *