چگونه میزبان خوبی باشیم

چگونه میزبان خوبی باشیم

میزبان خوب بودن یک هنر است و این هنریست که شما می توانید آن را یاد بگیرید. ما در لیدوماتریپ میزبانانی میشناسیم که با رعایت اصول اولیه میزبانی، در زمینه جذب مسافر و کسب درآمد موفق عمل کرده اند.

تجربه نشان داده مسافرانی که از یک میزبان راضی بوده اند، در سفرهای بعدی سعی داشته اند اقامتگاه همان میزبان را رزرو کنند و حتی آن را به دیگران نیز معرفی کرده اند. از طرفی مسافرانی که از عملکرد یک میزبان رضایت دارند، نظرات مثبت خود را در بخش نظرات اقامتگاه ثبت می کنند و بدین ترتیب شانس رزرو آن اقامتگاه بالا می رود. این میزبانان محبوب همه مسافرین و یک نمونه و الگوی درخشان برای سایر میزبان هستند.

در این مقاله می خواهیم بدانیم راز موفقیت این میزبانان در چیست؟ چه فاکتورهایی آنها را تبدیل به یک میزبان موفق و پردرآمد کرده است؟ در ادامه با مجله لیدوماتریپ همراه باشید تا ویژگی این اشخاص بیشتر آشنا شوید.

۱- صادق هستند

مسافران می خواهند در همان واحدی اقامت کنند که آن را در سایت دیده و رزرو کرده اند.

میزبانان موفق مشخصات اقامتگاه خود را بدون هیچ کم و کاستی می نویسند. اگر اقامتگاهشان دارای مسئله عجیب و غریبی است در توضیحاتشان به آن اشاره  می کنند.

مثلا: در پارکینگ خانه من یک ماشین جا می گیرد. اگر ۲ خودرو به همراه خود داشتید یکی از آنها را باید در مقابل درب منزل پارک نمایید.

مطمئن باشید مردم از صداقت شما خوشحال می شوند چراکه حتی در صورت وجود هر مسئله ای، از آنجایی که از قبل به آن اشاره کرده اید، مشکلی بوجود نخواهد آمد.

۲- در مورد زمان ورود و خرج انعطاف پذیر هستند

چگونه میزبان خوبی باشیم

چگونه میزبان خوبی باشیم

ورود و خروج مسافران در ساعات مشخصی انجام می شود. ۲ ظهر به بعد ساعت ورود و ۱۲ ظهر زمان تخلیه است. اما گاه مسافرین با اتفاقات غیر منتظره ای مواجه می شوند مثلا ماشینشان خراب می شود، قطار یا هواپیمای آنها تاخیر می کند، در ترافیک گیر می افتند و هر اتفاق غیرقابل پیش بینی دیگر…

۳- همیشه بیش از آنچه قول داده اند، عمل می کنند

اگر در توضیحاتی اقامتگاه اشاره شده باشد که صبحانه رایگان است، یک نوشیدنی خارج از منو هم به آن اضافه می کنند. اگر وسایل ورزشی در خانه داشته باشند، یک لوازم بازی مانند فوتبال دستی هم در گوشه ای از منزل قرار می دهند.

این خدمات و سورپرایزهای غیر منتظره، مسافران را خوشحال می کند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم، تعداد درخواست ها برای اسکان در اقامتگاه را افزایش می دهد.

۴- چند روز قبل از ورود مسافران با آنها ارتباط برقرار می کنند

بعد از قطعی شدن رزرو مسافر و میزبان می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. میزبانان موفق از طریق ایمیل، پیامرسان ها و یا از طریق تماس تلفنی با مسافران ارتباط برقرار می کنند، به سوالات آنها پاسخ می دهند و در مورد اقامتگاه توضیحاتی را به مسافرین ارائه می دهند.

برای اینکه این توضیحات هدفمند باشد از آنها سوالاتی بپرسید. مثلا از آنها سوال کنید که آیا افراد سالخورده و ناتوان همراه خود دارند یا نه؟ سپس در مورد تعداد پله ها و محدودیت ها و مزایایی که در منطقه و اقامتگاه آنها برای افراد سالخورده و کم توان وجود دارد با آنها صحبت کنید.

این ارتباط با مسافران بسیار موثر و مفید خواهد بود و پیام های تقدیر و تشکر زیادی از آنها دریافت خواهید کرد.

۵- در داخل اقامتگاه یادداشت هایی برای راهنمایی مسافران قرار می دهند

چگونه میزبان خوبی باشیم

چگونه میزبان خوبی باشیم

آنها در داخل خانه اطلاعات و یادداشت هایی برای راهنمایی مسافران قرار می دهند. مثلا طرز استفاده از قهوه ساز و یا دستگاه مایکروفر را روی کاغذی نوشته و آن را در کنار دستگاه قرار می دهند. یا به آنها می گویند جاروبرقی و یا اتو در کدام از قسمت منزل قرار دارد. یادداشت یک جمله دوستانه نیز باعث می شود مسافران اقامت خود را خاص و بسیار دلچسب توصیف کنند.

۶- به موقع سرقرار حاضر می شوند

آنها به موقع و در زمان مقرر، سر قرار حاضر می شوند تا کلید اقامتگاه را تحویل مسافر دهند. مسافری که مسافتی طولانی طی کرده و به مقصد رسیده، نیاز به یک استراحت فوری دارد و درک این مسئله از طرف میزبان، بسیار با اهمیت است.

به علاوه مسافرینی که برای اولین بار است وارد یک شهر می شوند، هیچ آشنایی با آن شهر ندارند و شاید برایشان یافتن اقامتگاه کاری دشوار باشد. بنابراین بهتر است از قبل لوکیشن اقامتگاه را برای آنها بفرستید. سپس در مسیری سرراست قرار بگذارید و به موقع سرقرار حاضر شوید.

۷- در دسترس هستند!

تلفن همراه آنها روشن است و به تماس های و پیام های مسافران پاسخ می دهند. معمولا مسافرینی که رزرو خود را قطعی کرده اند، تمایل دارند با میزبان ارتباط برقرار کنند و سوالات و شک و شبهات خود را از آنها بپرسند.

۸- نظافت، نظافت، نظافت!

شاید این مهمترین بخش از میزبانی باشد! برای اینکه مسافری از یک اقامتگاه رضایت داشته باشد، نیازی نیست که خانه ای مجلل داشته باشید. یک خانه ساده با نظافت عالی، بسیار بهتر از خانه ای مجلل است که به هم ریخته و کثیف باشد.

نظافت خانه یکی از موثرترین عوامل برای افزایش درخواست رزرو از سوی مسافران دارد. پس سعی کنید با مبلمان، تابلوها، فرش و ملحفه های تمیز فضای خانه را دنج و زیبا نگه دارید و کف منزل، توالت و سینک ظرفشویی را ضدعفونی کنید.

چگونه میزبان خوبی باشیم

مسافرینی که از نظافت یک اقامتگاه ناراضی باشند، معمولا آن را در بخش نظرات می نویسند و این تاثیر منفی روی رتبه و تعداد رزرو شما خواهد داشت. ضمن اینکه پشتیبانان لیدوماتریپ برای حفظ حقوق مسافرین، با میزبانانی که به نظافت منزل اهمیتی نمی دهند، قطع همکاری می کنند.

۹- وسایل سرگرمی مهیا می کنند

میزبانان موفق حتی اگر شده با قرار دادن چند کتاب در کتابخانه، اوقات فراغت مسافران را پر می کنند. از موارد دیگر برای سرگرمی مسافران می تواند میز بیلیارد، فوتبال دستی، تلوزیون و حتی یک توپ والیبال باشد.

۱۰- برای احتیاط تعدادی لوازم بهداشتی تهیه می کنند

برخی میزبانان  تعدادی لوازم بهداشتی و شوینده در منزل قرار می دهند و این لوازم اغلب بدون مصرف باقی می مانند. مسافرین لوازمی مانند شامپو و صابون، خمیر دندان، الکل و ژل ضد عفونی کننده و تیغ یک بار مصرف را در چمدان خود دارند. اما گاهی ممکن است مهمانانی که آخر شب وارد اقامتگاه شده اند، یکی از آنها را فراموش کرده باشند و امکان تهیه آن را در اواخر شب نداشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *