شروع میزبانی در لیدوماتریپ

میزبانی در لیدوماتریپ

شروع میزبانی در لیدوماتریپ

آیا تابحال به این فکر کرده اید که شما هم یکی از میزبانان لیدوماتریپ باشید؟  نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ ما با توجه به تجربیات چند ساله خود و میزبانانی که سوابق درخشانی در جذب مسافر داشته اند، مطلبی را با این موضوع تهیه کرده ایم. اما قبل ازهمه چیز بیاید اشاره کوتاهی درباره حوزه فعالیتی لیدوماتریپ داشته باشیم. لیدوماتریپ یک سامانه رزرواسیون آنلاین اقامتگاه است و در آن مالکان اقامتگاه ها و یا همان میزبانان، اقامتگاه خود در اختیار مسافرین قرار می دهند و از این طریق درآمد کسب می کنند.

در ادامه متن درباره چگونگی شروع میزبانی در لیدوماتریپ و اینکه چگونه تبدیل به یک میزبان موفق شویم، خواهید خواند. با ما همراه باشید.

انتظارات خود را لیست کنید؟

مردم به دلایل مختلف می خواهند میزبان شوند. برخی میزبان ها به دنبال در آمد اضافی هستند تا بتوانند از طریق آن از پس هزینه های زندگی خود برآیند. برخی از میزبان های لیدوما، خود اهل سفر و گردشگری هستند و از طریق درآمد میزبانی، بودجه ای برای سفرهای بعدی خود تامین می کنند. حتی میزبان هایی وجود دارند که هدف آنها آشنایی با افراد جدید است تا دوستانی با فرهنگ های مختلف از نقاط مختلف ایران و جهان پیدا کنند و یا برعکس قصد دارند فرهنگ و آداب رسوم خود را به مسافرین و میهمانان معرفی کنند. این مورد بیشتر در اقامتگاه های بوم گردی به چشم می خورد. چراکه در اقامتگاه های بوم گردی زندگی به روال سنتی و محلی منطقه جریان دارد و با مصالحی متناسب با جغرافیای آن منطقه ساخته و طراحی شده است و هدف مالک اقامتگاه، معرفی فرهنگ، محیط زیست، غذاهای محلی، آداب و رسوم و جاذبه های گردشگری منطقه به توریست ها و مسافرین داخلی است. در کنار این فعالیت های فرهنگی و محیط زیستی، اقتصاد محلی منطقه نیز رشد خواهد کرد.

سوئیت لیدوماتریپ

یک پروفایل مناسب برای خود ایجاد کنید

زمانی که انتظار و هدف خود را از میزبانی فهمیدید، پروفایل میزبانی خود را در لیدوماتریپ ایجاد کنید. برای بسیاری از مردم، صبحت کردن در مورد خودشان کار سختی است. اما باید این را بدانید که پروفایل کامل، یک فرصت عالی برای جلب توجه است و میزبانانی که توضیحات با دقتی را در مورد خود می نویسند می توانند یک حس خوب و صمیمانه را در کاربرانی که از اقامتگاهشان بازدید می کنند، بوجود بیاورند.

در این پروفایل می توانید به این موارد اشاره کنید: توضیح مختصری در مورد موقعیت مکانی اقامتگاه اتان بنویسید، در مورد علایق خود نظیر غذا، تفریحات و جاذبه های گردشگری مورد علاقه ی شهر خود بنویسید. اگر اهداف خاصی از میزبانی دارید حتما به آن اشاره کنید و سعی کنید به روش خود و به صورت کاملا طبیعی و واقعی، احساسات دوستانه را به کاربر منتقل کنید.

حتما برای پروفایل خود عکسی از خودتان اضافه کنید تا مسافران و کاربران بتوانند چهره شما را ببینند. در زیر نمونه ای از توضیحات پروفایلی مناسبی که توسط یکی از میزبانان در سایت لیدوماتریپ ثبت شده است، مشاهده می کنید:

سلام. من مینا اردستانی هستم و مالک اقامتگاهی که مشاهده می کنید. تمام تلاش من اینه که میهمانانم در خانه من احساس راحتی و آرامش داشته باشن. تو اصفهان می تونید از یک گردش تاریخی لذت ببرید و همچنین غذاهای محلی خوشمزه ای نوش جان کنید. من از بین غذاهای اصفهانی عاشق دسر ماست هستم و قدم زدن کنار زاینده رود جزو کارای مورد علاقمه و خوشبختانه اقامتگاه من به زاینده رود خیلی نزدیکه. توصیه می کنم حتما این دو کار رو انجام بدین. بعد از رزرو هر سوالی که داشتید در خدمتم، خوشحال میشم اگه بتونم کمکتون کنم. امیدوارم اصفهان بهتون خوش بگذره 😊

اضافه کردن عکس های مناسب

اجاره اقامتگاه

یکی از رازهای مهم برای جذب مسافر، استفاده از عکس های مناسب و با کیفیت برای اقامتگاه اتان است. از تمام قسمت های اقامتگاه عکس هایی با زوایای مناسب تهیه کنید. به کیفیت و وضوح تصاویر اهمیت بدهید و از قرار دادن تصاویر تار خودداری کنید. مسلما هیچکسی تمایل به رزرو اقامتگاهی با تصاویر کم و ناواضح ندارد!

مسافرین غالبا پیش از اینکه توضیحات اقامتگاه را بخوانند، علاقه دارند تا تصاویر را مرور کنند. حتی خود من نیز گاهی بدون اینکه بخواهم رزروی انجام دهم، علاقه ی زیادی به مرور تصاویر اقامتگاه های با تصاویر با کیفیت دارم. در نهایت بهترین عکس را به عنوان تصویر شاخص قرار دهید چراکه اولین چیزی که کاربران مشاهده می کنند، تصویر شاخص است و یک تصویر مناسب، شانس کلیک روی اقامتگاه شما را بالا میبرد.

تعیین قیمت اقامتگاه

از مهم ترین فاکتورهای جذب مسافر، قیمت مناسب است. بسیاری از مسافرین می توانند در کوتاه ترین زمان تعداد زیادی اقامتگاه را ببینند و یک مقایسه قیمتی میان آنها انجام دهند و در نهایت اقامتگاهی با بهترین قیمت انتخاب نمایند.

چرا شما اینکار را انجام ندهید؟ برای تعیین قیمت، علاوه بر مقداری که خودتان در نظر دارید، می توانید چرخی در وبسایت بزنید. اقامتگاه های با تعداد اتاق خواب و امکانات مشابه را در منطقه ی جغرافیایی و محله خودتان پیدا کنید و قیمت آنها و نظرات مسافرین  را بررسی کنید تا بتوانید از نرخ استاندارد آگاه شوید.

تعیین قیمت های بسیار بالا (به نسبت امکانات و ویژگی ها) به همان اندازه مانعی برای رزرو آن توسط مسافرین است که تعیین قیمت های بسیار پایین (به نسبت امکانات و ویژگی های اقامتگاه). چراکه تعیین قیمت بسیار پایین از ارزش واقعی اقامتگاه، باعث ایجاد این تصور اشتباه می شود که واحد دارای موارد مشکل دار است و این خود یک عامل بازدارنده برای رزرو است. واحد های لوکس، متوسط و ارزان، طرفداران همیشگی خود را دارند و کاربران با توجه به بودجه و سلایق خود هر سه را رزرو می کنند. اما باید میان قیمت و ویژگی ها و امکانات هر اقامتگاه، تناسب وجود داشته باشد. بنابراین سعی کنید از نرخ های استاندارد موجود در بازارهای اقامتی استفاده کنید. همچنین در وبسایت لیدوماتریپ می توانید از ابزار هوشمند قیمت گذاری استفاده کنید و برای اواخر هفته و ایام پیک، قیمت هایی متفاوت تعیین کنید.

نوشتن توضیحات

لیدوما

یک میزبان موفق، توضیحات اقامتگاه را به صورت کامل و با دقت بالا می نویسد. توضیحات مناسب درباره اقامتگاه باعث می شود که کاربرین بتوانند به خوبی از امکانات داخل خانه و اطراف آن آگاه شوند و خود را در آنجا تصور کنند. یک اقامتگاه بدون توضیح کافی ، مسافرین را سردرگرم می کند و سوالات آنها را بی پاسخ می گذارد.

برای نوشتن توضیحات بهتر است به مواردی مانند امکانات خانه، تعداد اتاق خواب و لوازم خواب، نوع سرویس ها، تعداد طبقات، نوع اقامتگاه، جاذبه های گردشگری اطراف و وضعیت دسترسی به آنها، دسترسی به وسایط حمل و نقل و هر مورد دیگری که فکر می کنید دانستن آن مفید و کارآمد است، اشاره کنید.

اگر محدودیت هایی برای اقامتگاه اتان در نظر گرفته اید آن را در توضیحاتتان بیاورید. مسافران بعد از طی مسافتی طولانی و رسیدن به اقامتگاه شما، توقع دارند با همان چیزی روبرو شوند که در توضیحات اقامتگاه آورده شده است. بنابراین برای جلوگیری از مشکلات بعدی و قرار گرفتن در شرایط استرس زا، چه برای شما و چه برای میهمانتان، توضیحات را به طور کامل و دقیق بنویسید.

گروه محتوایی و پشتیبانان لیدوماتریپ نیز در تکمیل و ارائه هر چه بهتر این اطلاعات، همواره با میزبانان در ارتباط خواهند بود.

استقبال به موقع از مسافرین

زمانی که اطلاعات لازم را تکمیل کردید، نوبت به مرحله هیجان انگیز میزبانی می رسد. زمانی که کاربری برای اقامتگاه شما درخواست رزرو می دهد، درخواست برای شما ارسال می شود و در صورت پر بودن اقامتگاه باید آن را رد و در صورت خالی بودن می توانید آن را قبول کنید. در این مرحله پاسخ سریع، بسیار به مسافر مهم است. بنابراین هر چه سریعتر تصمیم بگیرید و درخواست رزرو را قبول و یا رد کنید.

عدم پاسخگویی به موقع باعث می شود  که درخواست رزرو برای اقامتگاه شما منقضی شود و یا کاربر اقامتگاه دیگری را انتخاب کند. به طور معمول، موفق ترین میزبانان لیدوماتریپ، در دسترس ترینِ آنها هستند.

پشتیبانان لیدوماتریپ، با دو روش ارسال پیامک و تماس تلفنی، به میزبانان کمک می کنند تا هیچ رزروی را از دست ندهند.

اقامتگاه خود را برای میهمان آماده کنید

با ایجاد محیطی دنج با نظافت بالا، اقامتگاه اتان را برای ورود میهمان آماده کنید. معمولا میزبانان موفقی که یک قدم از سایر میزبانان جلوترند، سعی می کنند احساس امنیت و آرامش را برای میهمانانشان ایجاد کنند. مسافرین نیز غالبا با قرار دادن پیام تشکر و قدردانی و نوشتن نظراتشان در مورد اقامتگاه، باعث می شوند امتیاز آن اقامتگاه بالا برود و این چرخه به معنای تعداد رزرو بیشتر و افزیش میزان درآمد شماست.

اگر میخواهید سبک و شخصیت میزبانی منحصر به فرد خود را داشته باشید، سعی کنید از روش های خلاقانه و جالب استفاده کنید. مثلا قرار دادن یک یادداشت خوش آمد گویی با خطی زیبا در ورودی، ارائه برخی امکانات رایگان و پر استفاده مانند وایفای و… باعث می شود میهمانتان هرگز شما را فراموش نکند و در سفر های بعدی، اقامتگاه شما انتخاب اولش باشد.

کسب درآمد

در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ورود میهمان به اقامتگاه، لیدوماتریپ مبلغ را به حساب میزبان واریز می کند. برای تسریع روند پرداخت به هنگام ثبت اقامتگاه ، شماره کارت خود را با دقت وارد نمایید.

تبریک! شما یک میزبان نمونه اید

میزبان شو

امیدواریم که این لیست و متن برای شمایی که می خواهید جزو میزبانان موفق  لیدوما باشید، مفید واقع شده باشد. رعایت تمام موارد این  لیست، می تواند شما را به یک میزبان درخشان و پرکار تبدیل کند، پس هیچگاه جزئیات را دست کم نگیرید!

برای شروع میزبانی و ثبت اقامتگاه به صورت رایگان بر روی، میزبانی در لیدوماتریپ کلیک کنید

 

Rate this post
یک نظر برای "شروع میزبانی در لیدوماتریپ" ارسال شده.
  1. شهریارداداش پور گفت:

    سلام داداش پورهستم ازخوی.خسته نباشید.پیشنهادمیدم تغیراتی دریایتتون بابت ویرایش میزبانان بدید.منکه نمیتونم ویرایش بدم الا بازنمیکنه.موقعی که بازمیشه صفحه اصلا نمرتبط ویرایش نیزبانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *