چگونه در زمان شیوع کرونا، مسولانه و هوشمندانه سفر کنیم؟

کرونا

چگونه در زمان شیوع کرونا، مسولانه و هوشمندانه سفر کنیم؟

کووید-۱۹ این روزها به مسئله شماره یک جهانیان تبدیل شده است. بسیاری از مشاغل آسیب جدی دیده اند، عده ای شغل خود را از دست داده اند و یا روش کار کردنشان دستخوش تغییرات شده و البته بسیاری از مشاغل نظیر تولید کنندگان مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی سودهای کلانی کرده اند.

صنعت گردشگری یکی از مشاغلی بود که پس از همه گیری ویروس کرونا، ضربه بزرگی را تجربه کرد. برای مقابله با کرونا بسیاری از کشورها مرزهایشان را بستند و یا محدودیت های شدیدی اعمال کردند و مردم جز در مواقع ضروری اجازه سفر نداشتند.

اما اوضاع دائما در حال تغییر است. با کاهش سرعت روند ابتلا به کرونا، محدودیت ها از میان رفت و سفرها از سر گرفته شد. در حالیکه این موجود نانومتری سمج، سبک زندگی مردم را برای همیشه دستخوش تغییرات کرده، جریان زندگی متوقف نشده و با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های جدید، می توان با احتیاط سفر کرد. هر چند بهتر است که تا زمان کشف واکسن کرونا، سعی کنیم کمتر از خانه خارج شویم.

اما اگر قصد سفر دارید، ما توصیه هایی برای شما داریم تا بتوانید سفری مسولانه داشته باشید و با داشتن سفری امن از خود و عزیزانتان محافظت کنید.

قبل از جمع کردن چمدان این سوال ها را از خود بپرسید:

سفر

وضعیت انتشار کرونا در شهر مقصد چگونه است؟

آیا از وضعیت سلامتی افرادی که با آنها سفر می کنید، اطلاع دارید؟

سیاست های شهری که به آنجا سفر می کنید چگونه است؟

آیا بعد از بازگشت از سفر می توانید چند روزی را در خانه بمانید و خود را قرنطینه کنید؟

اگر سفر می کنید از خود محافظت کنید

پس از لمس هر سطحی، دستان خود را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید.

اگر در جایی هستید که دسترسی به آب و صابون ندارید از ژل ضدعفونی کننده و و یا الکل ۶۰ درصد استفاده کنید و دستانتان را کامل مالش دهید تا الکل خشک شود.

قبل از صرف غذا و بعد از عطسه و یا سرفه نیز دستان خود را بشویید.

از تماس دست با صورت، چشمان و دهان خود خودداری کنید.

در بیرون از خانه حتما و حتما از ماسک استفاده کنید

حداقل دو متر فاصله را با دیگران رعایت کنید، اگر امکان ایجاد فاصله وجود ندارد تهویه هوا را افزایش دهید.

با خطرات سفر با لوازم حمل و نقلی مختلف آشنا شوید

۱-سفرهای هوایی

سفرهای هوایی نیاز به گذراندن وقت زیادی در خطوط امنیتی و فرودگاه ها دارد که شما را در معرض تماس با سطوح آلوده و مسافرانی از کشورهای مختلف قرار دهد.

در هواپیماها به دلیل سیستم تهویه، ویروس ها و میکروب ها به راحتی پخش نمی شوند. اما گاها فاصله میان پرواز ها زیاد است و ممکن است مجبور باشید ساعت ها در کنار دیگران بنشینید و در معرض آلودگی قرار بگیرید.

اگر قصد سفر با هواپیما دارید، حتما از ماسک استفاده کنید، زمان بندی را به گونه ای انتخاب کنید که مجبور نباشید ساعت ها در سالن انتظار باشید و فاصله را با دیگران رعایت کنید.

۲-سفر با قطار یا اتوبوس

سفر با اتوبوس یا قطار در صورتی می توانید درست باشد که وسیله دارای سیستم تهویه هوا باشد و یا بتوانید پنجره ها را کنید تا هوای تازه جریان یابد و همزمان از ماسک استفاده کنید.

۳-سفر با خودرو شخصی

اگر در رستوران های بین راهی توقف نکنید و هنگام سوخت گیری، موارد بهداشتی را رعایت کنید، سفر با خودرو شخصی کمترین خطر را دارد.

نیازهای خود را در سفر پیش بینی کنید

سفر و کرونا

ـ به اندازه کافی مواد ضدعفونی کننده و الکل همراه داشته باشید و آن را در دسترس قرار دهید.

ـ به اندازه کافی ماسک به همراه داشته باشید و پس از هر بار استفاده آن را دور بیندازید.

ـ قبل از سفر اقامتگاه خود را از لیدوماتریپ به صورت آنلاین رزرو کنید تا مجبور به گشت و گذار برای یافتن اقامتگاه در میان شلوغی های شهر مقصد نشوید.

ـ اگر قصد تمیز کردن اقامتگاه را دارید به دستورالعمل ها و راهنمایی ها توجه کنید. برای آشنایی با نحوه تمیز و ضد عفونی کردن منزل، روی لینک کلیک نمایید.

ـ دماسنج و دفترچه بیمه خود را همراه داشته باشید.

ـ پزشکان توصیه می کنند به طور مرتب آب بنوشید. یک بطری آب همیشه همراه خود داشته باشید و حداقل نیم ساعت یکبار جرعه ای از آن نوشیده و گلو و دهان خود را شستشو دهید.

سوالات متداول

آیا رزرو اقامتگاه از لیدوماتریپ امن است؟

میزبانان لیدوماتریپ ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند. پس از رفتن مسافرها، منزل و اقامتگاه توسط میزبان مربوطه ضدعفونی می شود.

اقامتگاه های غیرقابل تایید از نظر نظافت، قابل رزرو نیستند.

مسافرین نیز بهتر است پس از رسیدن به اقامتگاه مدتی در و پنجره ها را باز کنند تا هوای تازه جریان یابد و سطوح پر لمس را بار دیگر با روش خود ضدعفونی کنند. این کار زمان زیادی نمی برد اما در عوض با آرامش خاطر می توانید در اقامتگاه اسکان یابید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *