واکسن کرونا کی به ایران می رسد؟

واکسن کرونا کی به ایران می رسد؟

واکسن کرونا کی به ایران می رسد؟

نمکی وزیر بهداشت در نشستی در خصوص اینکه واکسن کرونا کی به ایران می رسد؟ گفته است که با وجود تمام مضایقی که بر سر راه ایران قرار گرفته است، برای تهیه واکسن همه راه ها را داریم و از بهترین منابع دنیا واکسن کرونا را خواهیم خرید.

در شرایطی که واکسن فایزر به تایید سازمان دارو و غذا آمریکا رسیده است و در برخی از کشورها مردم در حال دریافت هستند، ایران نیز اعلام کرده که از بهترین منابع واکسن را خریداری خواهد کرد.

از زمانی که همه گیری ویروس کرونا در ایران آغاز شده است حدود یک میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده اند و ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

آقای نمکی اعلام کرد:‌از بهترین منابع واکسن را خریداری می کنم و مردم تمام اطلاعیه های لازم در مورد کرونا و واکسن آن را از وزارت بهداشت پیگیری کنند. چراکه تخصص و اطلاعات لازم را در این زمینه داریم.

واکسن کرونا کی به ایران می رسد؟

واکسن کرونا کی به ایران می رسد؟

او در ادامه افزود که تمام گروه های آسیب پذیر و کسانی که در اولویت هستند شناسایی شده اند و پس از ورود واکسن، آن را دریافت خواهند کرد.

او همچنین در مورد ویروس جهش یافته کرونا گفت که دولت انگلیس متاسفانه با تاخیر اعلام کرد که ویروس جهش یافته کرونا در این کشور رصد شده است و ما به محض فهمیدن این مسئله تمامی پروازهای ورودی و خروجی به انگلیس را بستیم. این جهش در قسمت پروتئینی و بیرونی این ویروس اتفاق افتاده و قدرت چسبندگی آن را بالا برده است. به طوری که این ویروس با قدرت بیشتری به سطوح می چسبد و در نتیجه قدرت سرایت آن به نسوج و بافت های بدن نیز افزایش پیدا کرده است.

این بار اول نیست که ویروس کرونا جهش پیدا کرده است. تاکنون ۶۶ مورد جهش در ویروس کرونا مشاهده شده، اما این جهش ها به گونه ای بوده که در بخش بیرونی و غشای پروتئینی آن تغییری بوجود نیاورده است.

نمکی گفت :‌در کنار واکسن های خارجی، واکسن کرونا نمونه داخلی نیز در حال تولید است و روند تولید آن به خوبی پیش می رود. در آینده ای نزدیک تست بالینی آن شروع خواهد شد که زمان دقیق آن متعاقبا از طریق وزارت بهداشت به مردم اعلام می شود. حدود ۸ واکسن مختلف در ایران در حال ساخت است که توسط ۱۲ شرکت دانش بنیان و با استفاده از فناوری های پیشرفته انجام گرفته است. در حال حاضر یک شرکت دانش بنیان مجوز آزمایش بالینی واکسن تولیدی خود را پیدا کرده است.

در روزهای اخیر شاهد روند نزولی مبتلایان به ویروس کرونا هستیم، تا جایی که بسیاری از استان و شهرهای کشور از وضعیت قرمز و بحران خارج شده اند.

اگر در این روزها قصد سفر دارد مقاله چند نکته مهم برای سفر در کرونا را از دست ندهید.

 

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *