پل معلق نمک آبرود، هیجان قدم زدن در ارتفاعات نمک آبرود!

پل معلق نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود جاذبه کم ندارد. همین جاذبه های و تفریحات هستند که همه ساله مسافران زیادی را به سمت نمک آبرود می‌کشانند. یکی از این جاذبه های هیجان انگیز، پل معلق نمک آبرود است که در قله دیو قرار دارد و ارتفاع آن از سطح زمین ۴۵ متر است. اگر ترس از ارتفاع دارید، بهتر است سراغ این پل نروید؛ ولی اگر به دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیز در دل طبیعت هستید، تا پایان این مقاله از وبسایت لیدوماتریپ با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره این پل معلق زیبا و هیجان انگیز و لذت راه رفتن روی آن برایتان شرح دهیم.

پل معلق نمک آبرود کجاست؟

پل معلق

پل معلق نمک آبرود یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی نمک آبرود محسوب می‌شود. این پل در استان مازندران، نمک آبرود و قله دیو حمام قرار دارد.

ویژگی های پل معلق نمک آبرود

این پل چوبی بر روی دره ای قرار دارد و ارتفاع آن از سطح زمین ۴۵ متر است و طول پل به ۱۵۰ متر می رسد. پل معلق نمک آبرود عرض کمی دارد و بازدیدکنندگان باید یکی یکی و پشت سر هم از روی پل بگذرند. در این مسیر ۱۵۰ متری از دل جنگل انبوهی خواهید گذشت و گاهی باید شاخه ها را کنار بزنید تا راهتان را باز کنید. ممکن است هوا مه آلود باشد و هیجان گذشتن از آن بیش تر شود.

این پل فاقد ستون است و به همین خاطر آن را پل معلق می‌نامند. ساختمان پل‌های معلق در تمامی دنیا یکسان است. برای حفظ تعادل این پل‌ها، از طناب استفاده می‌شود. یک طناب بلند در هر سمت این پل وجود دارد. یک سر این طناب به ابتدا و سر دیگر به انتهای مسیر پل بسته شده است. اگر حتی یک سر این طناب باز شود، پل واژگون خواهد شد.

برای حفظ امنیت گردشگران، یک کابل ایمنی از بالای پل عبور می‌کند. بازدیدکنندگان نیز با تجهیزات کامل، به وسیله یک طناب به این کابل متصل هستند. این یعنی حتی اگر پل دچار آسیب شود، هیچ خطر جانی بازدیدکنندگان را تهدید نمی‌کند.

هزینه و زمان بازدید از پل

عبور از پل معلق نیز مانند دیگر جاذبه های تفریحی نمک آبرود رایگان نیست و برای گذشتن از آن باید بلیط خریداری کرد. معمولا بازدید از نمک آبرود تنها به عبور از این پل محدود نمی شود و جاذبه های دیدنی بسیاری در انتظار شماست. پس حدود نصف روز کافیست تا از این شهرک بازدید کنید اما عبور از این پل فقط چند دقیقه طول می کشد.

برای عبور از پل معلق نمک آبرود چه باید کرد؟

تله کابین نمک ابرود

شهرک توریستی نمک آبرود به خودی خود بسیار بزرگ و وسیع است و باید برای دسترسی به برخی از جاذبه های آن پیاده روی کنید یا سوار تله کابین شوید. پل معلق نمک آبرود در ارتفاعات شهرک قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید سوار تله کابین خط ۲ شوید. این خط تله کابین تازه تاسیس است و بعد از سوار شدن چشم اندازهای معرکه ای از شهرک و دریای خزر را خواهید دید. زیپ لاین نمک آبرود هم در کنار همین پل معلق قرار دارد و می توانید بخش دیگری از رهاسازی آدرنالین را با این زیپ لاین تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود

برای سفر به نمک آبرود و تجربه دیدنی های آن از جمله پل معلق نمک آبرود، باید ترکیبی از دو عامل را در کنار هم در نظر بگیرید تا بتوانید به اندازه کافی از سفر خود لذت ببرید. فاکتور اول آب و هوا می باشد. وضعیت جوی شهر نمک آبرود به علت مرتفع بودن و همین طور دیگر عوامل جغرافیایی اش، از اواخر پاییز تا اواخر زمستان پر از بارش برف و باران بوده و سرمای هوا در آن زیاد می شود و بنابراین برای سفر زیاد مناسب نخواهد بود. در بهار و پاییز بهترین آب و هوا را در منطقه شاهد خواهید بود. البته تابستان ها هم هوا با وجود گرمای کلی اش، شاید به اندازه دیگر مناطق شمالی گرم و شرجی نشود.

فاکتور مهم دیگر در تعیین زمان سفر به نمک آبرود، شلوغی و ازدحام مسافران می باشد. در ایام تعطیلات به ویژه تعیلات نوروز، تابستان و تعطیلات خاص و مناسبتی دیگر، تعداد زیاد گردشگرانی که راهی این منطقه شده اند، شاید مانع آن باشد که شما بتوانید از پل معلق نمک آبرود به راحتی استفاده کند. بسیاری از افراد ده ها دقیقه معطل ایستادن در صف انتظار را برای استفاده چند دقیقه ای از یک وسیله تفریحی مثل این پل دوست ندارند. بنابراین اگر از جمله این افراد می باشید، بهتر است سفر خود را در زمان های کم رفت و آمد میان هفته تنظیم کنید که کمترین زمان را در صف های انتظار بگذرانید.

چگونه به پل معلق نمک آبرود برویم؟

برای دیدن پل معلق نمک آبرود باید راهی این شهر شده و سپس سوار خط دوم تله کابین شوید. فاصله نمک آبرود تا تهران نیز ۲۱۱ کیلومتر بوده که گذر از آن حدود ۴ ساعت زمان می برد. البته در محاسبه این زمان باید ترافیک سنگین جاده نمک ابرود را در ایام تعطیل به حساب آورد. بهترین مسیر برای رسیدن به نمک آبرود نیز جاده چالوس می باشد. بعد از عبور از چالوس و در دوازده کیلومتری آن، تابلوی خروجی نمک آبرود در برابر چشم شما قرار می گیرد. برای استفاده از پل باید وارد بخش توریستی شهرک بشوید که ورودی نداشته و رایگان می باشد.

جاهای دیدنی اطراف پل معلق

سورتمه نمک آبرود

همان گونه که پیش از این نیز گفته شد، پل معلق نمک آبرود تنها یکی از تفریحات پرشمار و پر هیجان بازدیدکنندگان این شهر است. در این شهر مجموعه بسیار کاملی از امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید. البته این جاذبه ها کاملاً در هم تنیده هستند، به طوری که برای بازدید از یکی از آنها حتما باید از یکی دیگر استفاده کنید. اگر بیش از همه علاقمند به طبیعت، سکوت و زیبایی آن هستید، پیشنهاد ما به شما بازدید از پارک جنگلی نمک آبرود خواهد بود. خط یکم تله کابین نمک آبرود، از فراز این جنگل فوق العاده زیبا می گذرد. شمشادهای ۷۰۰ ساله این جنگل و چشمه های آن دل شما را خواهد برد.

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود دیگر جاییست که در کنار پل معلق نمک آبرود بازدید از آن را به طبیعت دوستان پیشنهاد می دهیم. این تفرجگاه در کناره شمالی شهر واقع شده و ساحل آن بسیار آرام و زیباست. البته تفریحات ساحلی جذابی هم در آن انتظار شما را می کشد. جت اسکی، هاورکرافت و قایق سواری از جمله آنها می باشند. از دو خط تله کابین نمک آبرود که یکی از مشهورترین جاذبه های این شهر هستند نیز که در این یادداشت بسیار گفتیم. اما یک از مواردی که افراد کمتر از آن خبر دارند، موزه خودروهای تاریخی ایران می باشد. در این موزه از رولزرویس سیلورگوست سلطنتی احمد شاه قاجار تا بنز کا پانصد انتظار شما را می کشند.

در کنار تجربه گذر از پل معلق نمک آبرود، سورتمه سواری نیز بسیار جذاب خواهد بود. سورتمه با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت، ۱۲۵۰ متر مسیر را طی کرده و رکورددار طولانی ترین سورتمه ایران است. زیپ لاین دیگر مورد پیشنهادی ما به شما می باشد که هیجان و خطر آن دست کمی از پل معلق ندارد. برای استفاده از زیپ لاین، باید اول سوار تله کابین شده و به بلندی های نمک آبرود بروید. زیپ لاین لباس و کمربند ویژه داشته و در آن با طناب و قرقره از روی دره ای سرسبز گذر می کنید. فرودگاه تفریحی در شمال شهرک هم با مربیان و کادر تخصصی اش، شما را به تجربه پاراگلایدر، کایت و بالگرد دعوت می کند.

اقامت در نزدیکی پل معلق

اقامت در نمک آبرود

برای اقامت و شب مانی در نزدیکی پل معلق نمک آبرود گزینه های بسیار زیاد و البته بسیار جذابی نیز پیش روی شما وجود دارند. اصولاً برای تجربه همه جاذبه ها و زیبایی های نمک آبرود باید چند شبانه روزی را در این شهر بمانید. در دسترس ترین گزینه، اجاره اقامتگاه در نمک آبرود است. ویلاهای ساحلی و جنگلی و همچنین کلبه های جنگلی نمک آبرود نیز چشم به راه مسافران این شهر هستند.

هتل های نمک آبرود نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و چشم اندازهای بی نظیری دارند. و در پایان اگر علاقمند به تجربه های طبیعی تر و دست اول تر از زندگی در جنگل و کوه هستید، کمپینگ در پارک جنگلی نمک آبرود پیشنهاد ویژه ما به شما خواهد بود. لذت تجربه پل معلق فلزی نمک آبرود پس از یک شب کمپینگ هیجان انگیز در میان درختان افرا و شمشاد این پارک، هر توریستی را سرحال خواهد کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *