پارک های جنگلی اطراف رامسر و مازندران را بشناسید!

پارک های جنگلی اطراف رامسر

برای شروع صحبت در رابطه با پارک های جنگلی اطراف رامسر، اول باید بدانیم؛ این شهر کجاست؟ شهرستان رامسر در استان مازندران در شمال کشور واقع شده است. این شهرستان یکی از معروف­‌ترین مناطق گردشگری شمال به حساب می­‌آید. این شهرِ دیدنی سالانه میزبان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران و توریست­ها است. زیرا؛ هر کسی قصد سفر به استان مازندران را داشته باشد، در برنامه سفر خود، رامسر را نیز قرار داده است.

سوال این است؛ چرا رامسر؟ مگر رامسر چه جاذبه‌ها و ویژگی­ هایی دارد که به این اندازه طرفدار و توریست دارد؟ اکنون می ­خواهیم به برخی از سوالات شما در این بخش از مجله لیدوماتریپ پاسخ دهیم.

یکی از موارد جذب گردشگر به رامسر، عروس شهر‌های شمال، «پارک های جنگلی اطراف رامسر» است. این پارک های جنگلی، بسیار دیدنی و زیبا هستند و توصیف آن‌ها کار مشکلی است؛ اما، در این جا سعی بر آن است تا کمی با آنها آشنا شوید، تا در سفر به رامسر، از جنگل­ها و پارک های جنگلی اطراف رامسر نیز دیدن کرده و لذت ببرید. همچنین با تیم لیدوماتریپ می‌توانید اقامتی به یاد ماندنی را در این شهر زیبای مازندران تجربه کنید. چرا که به ساده‌ترین روش امکان رزرو و اجاره سوئیت و ویلا در رامسر را برای شما فراهم کرده‌ایم.

پارک های جنگلی اطراف رامسر و لمس زیبایی طبیعت

پارک-های-جنگلی-اطراف-رامسر-و-لمس-زیبایی-طبیعت

رامسر سه جنگل فوق العاده زیبا و دیدنی به نام‌های جنگل دالخانی، پارک جنگلی صفا‌‌رود و پارک جنگلی هزار پله دارد که چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کنند و همواره دل کندن از این همه زیبایی سخت و دشوار است. گردشگران و مسافران به راحتی نمی­توانند از این طبیعت سبز رنگ با آوای دلنشین پرندگان و وزش نسیم دل بکنند. در این مقاله، علاوه بر معرفی این جنگل‌های محشر و دیدنی سری به پارک های جنگلی اطراف رامسر نیز می‌زنیم تا با جنگل‌های اطراف رامسر در شهرهای دیگر نیز آشنایی داشته باشید.

به هر شهری  از شمال که سفر کنید، رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ در خدمت شماست تا با خیال راحت به گردش و تفرج خود بپردازید. در ابتدا برای شما که قصد گردش و تفریح در رامسر دارید، جنگل دالخانی و پارک جنگلی صفارود را معرفی می‌کنیم و در ادامه به معرفی بقیه پارک‌های جنگلی اطراف رامسر می‌پردازیم. پس، خوانندگانی که علاقه به جنگل نوردی در جنگل­های مازندران و رامسر را دارند تا آخر این مطلب همراه ما باشند.

جنگل دالخانی رامسر؛ دالان بهشت، یکی از پارک های جنگلی اطراف رامسر

جنگل-دالخانی-رامسر؛-دالان-بهشت،-یکی-از-پارک-های-جنگلی-اطراف-رامسر

اگر قصد دارید برای گردش، تفریح، خوش گذرانی و دور شدن از زندگی شهری پر از استرس به رامسر بروید؛ حتی، برای چند ساعت اندک، زمان خود را در جنگل دالخانی سپری کنید. اگر به جنگل دالخانی بروید متوجه می‌شوید که چرا این همه اصرار برای رفتن به این جنگل می‌شود.

همه ما بهشت را جایی می‌دانیم که پر از شکوه و تجلی زیبایی‌ها است. با وجود طبیعتی بینظیر و بکر این جنگل رویایی کم از بهشت ندارد. از طرفی دیگر، جنگل دالخانی به دالان بهشت نیز معروف است. اما، نوبت به وصف بخشی از طبیعت این جنگل می‌رسد که زبان و قلم در گفتن و نوشتن آن قاصر هستند.

عروس مازندران، دالان بهشتی دارد که زیبایی و محبوبیت آن شهره است و کسانی که آن‌ را دیده‌اند، همه را به دیدن این دالان بهشت توصیه می‌کنند. جنگل دالخانی درخت‌های انبوه و سر سبز و بلندی دارد که در هر فصل به طرز عجیب و خارق العاده‌ای رنگ به رنگ می‌شوند. به گونه‌ای که در هر فصلی به جنگل دالخانی بروید از زیبایی و دل نشین بودن آن کم نمی‌شود که هیچ؛ بلکه زیباتر و فوق‌العاده‌تر از قبل می‌گردد.

درختانی مثل بلوط، فندق، زرشک، ازگیل و غیره وجود دارد که محل زندگی برخی حیوانات و پرندگان هستند. از دیگر جاذبه‌های جنگل دالخانی که سبب می‌شود برای رفتن به آن جا وسوسه شوید این است که می‌توانید در این مسیر قلعه مارکوه، سد میجران و چشمه‌های آب گرم را ببینید و لذت ببرید.

آب و هوای جنگل زیبای دالخانی

آب-و-هوای-جنگل-زیبای-دالخانی

با این حال، مهم‌ترین چیزی که ممکن است به ذهن شما بیاید این است که چون دالخانی در شمال و در رامسر است، پس، آب و هوایی شرجی دارد. اما باید این خبر خوش را به شما بدهیم که جنگل دالخانی شرجی نیست و آب و هوایش معتدل و مناسب است و گاهی هوایش رو به خنکی نیز می‌رود.

لازم است بدانید که می‌توانید در طول مسیر از امکانات رفاهی و خدماتی پارک جنگلی دالخانی مانند: رستوران‌های سنتی، آلاچیق‌ها، فروشگاه‌ها و… نیز بهره ببرید.

این جنگل با طبیعت بکر، با مه بسیار سحر انگیز می‌شود و هر مسافر و جنگل نوردی را جادو می­کند. یادتان نرود که دوربین عکاسی با خود ببرید تا این صحنه‌های جادویی را ثبت کنید و خاطره‌ای خوش برای خود بسازید.

پارک های جنگلی اطراف رامسر؛ پارک جنگلی صفا‌رود

پارک-های-جنگلی-اطراف-رامسر؛-پارک-جنگلی-صفا‌رود

بعد از سیر و سفر در جنگل دالخانی؛ می‌خواهیم «پارک جنگلی صفا‌رود»، یکی از دیدنی‌ترین  پارک های جنگلی اطراف رامسر را به شما معرفی کنیم. پارک جنگلی صفا‌رود نرسیده به رامسر در ۹ کیلومتری روستای جواهر ده قرار دارد. علت این که به این جنگل صفا‌رود گفته می‌شود به خاطر این است که رودی به همین نام در سراسر این جنگل جاری است؛ علاوه بر رود صفا‌رود، باید گفت که چشمه‌ها و رودهای گوارا و بسیاری در این منطقه جنگلی وجود دارند.

به پارک جنگلی صفا‌رود بروید و از صفا و طراوت آن جا لذت ببرید. در مسیر رفتن به صفارود، جواهرده را نیز خواهید دید، و انتخاب کردن میان این دو گزینه کاری بسیار دشوار است. ما به شما پیشنهاد میکنیم که به پارک جنگلی صفارود بروید و پس از گشت و گذار در این جنگل زیبا مسیر خود را به سمت جواهرده قرار دهید. جواهرده نیز بعنوان زیباترین و بکرترین روستای رامسر میزبان بسیار خوبی برای شما خواهد شد.

برای یک اقامت دلچسب در روستای زیبای جواهرده نیاز به یک اقامتگاه زیبا و در عین حال مطمئن دارید. ما در لیدوماتریپ امکان اجاره ویلا در جواهرده را برای شما فراهم کرده‌ایم تا با خیالی آسوده برنامه سفر به رامسر بچینید.

پارک جنگلی هزار پله رامسر، یکی دیگر از پارک های جنگل های اطراف رامسر

پارک-جنگلی-هزار-پله-رامسر،-یکی-دیگر-از-پارک-های-جنگل-های-اطراف-رامسر

آیا برای رفتن به این جنگل باید هزار پله بالا بروید؟ شما چه فکری می‌کنید؟

پارک جنگلی هزار پله در اتفاعات ایل میلی است و پله‌های سنگی و با شکوهی دارد که تا ارتفاع ۹۰۰ متری بالا می‌رود. ارتفاع زیاد این پارک جنگلی باعث می‌شود تنوع جانوری و پوشش گیاهی خاصی داشته باشد. چشم انداز هزار پله دریا و کوهستانی جنگلی است. پل معلق چوبی و خطوط زیپ لاین  از دیگر جاذبه‌های این پارک جنگلی هستند. بی شک، دیدن این دو جاذبه، سفر مهیج و بینظیری را در خاطره مسافران و گردشگران هک می‌کند.

به هر حال، هر چقدر از منحصر به فرد بودن جنگل دالخانی، پارک جنگلی صفا‌رود و پارک جنگلی هزار پله گفته شود باز هم کم است. اما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از سفر به فکر اجاره سوئیت و ویلا در رامسر باشید، تا بتوانید مدت زیادی را در این شهر بمانید و به گشت و گذار با فراغت بال بیشتری بپردازید. در ادامه نیز به چند مورد دیگر از پارک های جنگلی اطراف رامسر، میپردازیم. با ما همراه باشید.

پارک جنگلی سی سنگان، پلی میان دریا و جنگل

پارک-جنگلی-سی-سنگان،-پلی-میان-دریا-و-جنگل

آیا علاقه دارید سفری را تجربه کنید که در آن از یک طرف به جنگل و از سویی دیگر به سواحل دریای خزر برسید؟ پارک جنگلی سی سنگان می‌تواند شما را به آرزوی این سفر رویایی، برساند. پارک جنگلی سی سنگان از مشهور‌ترین پارک های جنگلی اطراف رامسر است؛ و یا بهتر بگوییم، مشهور‌ترین پارک جنگلی مازندران است. سی سنگان در ۳۵ کیلومتری نوشهر قرار دارد. سی سنگان از شمال به دریای خزر، از جنوب به کوه‌های البرز، از غرب به روستای توسکاتک و از شرق به روستای صلاح الدین کلا، محدود می‌شود. در این پارک جنگلی و ساحلی از گونه‌های گیاهی نادر مثل شمشاد و بلوط حیوانی محافظت می‌کنند.

از تفریحات پارک جنگلی سی سنگان در ساحل می‌توان به موتور چهار چرخ، اسب سواری، جت اسکی، قایق سواری، شاتل دریایی و شهربازی کودکان اشاره کرد. در منطقه ساحلی سی سنگان برای گردشگران و مسافران امکاناتی مثل آلاچیق و کافه و رستوران وجود دارد. مسافران می‌توانند برای تفریح به زمین ورزش ساحلی والیبال و فوتبال بروند یا از پلاژهای مخصوص بانوان و آقایان استفاده کنند.

هم چنین، توریست‌ها در منطقه جنگلی سی سنگان، از این امکانات برخورد هستند: رستوران جنگلی چوبی، سفره خانه، مسیر پیاده‌روی، پیست دوچرخه، نمایشگاه صنایع دستی و سوغاتی، سوپر مارکت و نمازخانه. و از تفریحات جنگلی می‌توان به پیست کارتینگ، پیک نیک، شهربازی، قطار تفریحی و غیره اشاره کرد.

پارک جنگلی نمک آبرود، یک تجربه فراموش نشدنی

پارک-جنگلی-نمک-آبرود،-یک-تجربه-فراموش-نشدنی

شهرک توریستی نمک آبرود نزدیک چالوس قرار دارد. یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرک نمک آبرود تله کابین آن است. اگر عشق ارتفاع دارید این تله کابین مناسب شما است؛ زیرا، این تله کابین «مرتفع‌ترین تله کابین کشور» است. تله کابین نمک آبرود از بین جنگل و ارتفاعات عبور می‌کند و منظره جالب و دیدنی از دریای خزر را به نمایش می‌گذارد.

از دیگر جاذبه‌های نمک آبرود «پارک جنگلی» است که در بخش شمالی شهرک قرار گرفته است. منطقه جنگلی نمک آبرود به خاطر موقعیت جغرافیایی و آب و هوای معتدل خزری پدید آمده است. درختانی مثل مازو و ممرز، انجیلی، توسکا، آزاد، شمشاد، شاه بلوط، راش، افرا، نمرا، نارون و غیره در این جنگل وجود دارند و جلوه ویژه‌ای به آن می‌بخشند. در کنار پارک جنگلی نمک آبرود، امکانات تفریحی دیگری برای گردشگران و مسافران وجود دارد. برای نمونه؛ دریاچه مصنوعی باچدالو، پاور هنگ گلایدر، پرواز با هواپیمای دو نفره، مرکز تفریحی ساحل دریا.

پارک جنگلی جوارم، در جوار روستای جوارم

پارک-جنگلی-جوارم،-در-جوار-روستای-جوارم

این جنگل به خاطر این که در کنار روستای جوارم در سوادکوه شمال قرار دارد، به آن جنگل یا  پارک جنگلی جوارم گفته می‌شود. این پارک جنگلی از مناطق گردشگری رامسر، به حساب می‌آید. هنگامی که به پارک جنگلی جوارم می‌روید خیال تان راحت و آسوده باشد؛ چرا که به خاطر امکانات رفاهی این جنگل نگران هیچ چیز نخواهید بود. این پارک جنگلی گونه‌های گیاهی متنوعی مثل ممرز، راش، بلوط، افرا، گردو، کهلو، انجیلی، لرگ، کرات و غیره دارد. از لحاظ گونه جانوری حیواناتی نظیر جوجه تیغی، ابیا، گرگ، آهو به فراوانی یافت می‌شوند.

پارک جنگلی چالدره، یکی از پارک های جنگلی منحصربفرد

پارک-جنگلی-چالدره،-یکی-از-پارک-های-جنگلی-منحصربفرد

آیا دوست دارید به دره‌ای بروید که پارک جنگلی است؟ دره‌ای سرسبز با رودهایی جاری، که آلاچیق‌هایی برای اقامت دارد؟ شبیه یک رویا می‌ماند. اما این رویای شیرین واقعیت دارد. شهر تنکابن در نزدیکی رامسر قرار دارد. به همین دلیل یکی از پارک های جنگلی اطراف رامسر «پارک جنگلی چالدره» در تنکابن است. این جنگل در ۱۸ کیلومتری جنگل دو هزار قرار گرفته است. پارک جنگلی چالدره به خاطر این که در دره‌ای عمیق و سرسبز قرار گرفته است به این نام خوانده می‌شود.

چالدره در میان دو رود سه هزار (قسمت شرقی) و دو هزار (قسمت غربی) قرار دارد. پارک جنگلی چالدره از پارک‌های ملی به حساب می‌آید. محیط چالدره به گونه‌ای منحصر به فرد است که همگان را به خلسه می‌برد. اگر علاقه دارید که در محیطی سنتی با امکانات مدرن زندگی کنید یا به گشت و گذار بپردازید چالدره بهترین پیشنهاد برای شما است. از این امکانات کلبه‌های جنگلی می‌توان شومینه هیزمی، یخچال، کمد و کولر گازی و غیره اشاره کرد.

چالدره یک میزبان دلنشین برای شما

چالدره به طرز عجیبی جذاب و دوست داشتنی است. در کنار هر کلبه میز و صندلی‌ای از جنس چوب وجود دارد که بسیار دل نشین است و انسان را به صرف قهوه یا چایی زغالی دعوت می‌کند. هم چنین امکانات رفاهی خوبی مانند سایر پارک‌های جنگلی اطراف رامسر برای مسافران دارد. پل‌هایی که بر روی رودخانه‌های دو هزار و سه هزار بنا شده است محیط زیبا و رویایی به وجود آورده است.

اگر برای دیدن چالدره مشتاق هستید ابتدا برای اقامت خود در تنکابن، اقامتگاه مناسبی را از طریق رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ فراهم کنید. سپس وقت آن است که سفر خود را آغاز کنید.

سخن آخر لیدوماتریپ

سخن-آخر-لیدوماتریپ-پارک-های-جنگلی-اطراف-رامسر

در این بخش از مجله لیدوماتریپ به توصیف پارک های جنگلی اطراف رامسر پرداختیم. همانطور که گفتیم این منطقه زیبای شمالی وجب به وجب با جنگل‌های مختلف احاطه شده است که هریک رنگ و بوی منحصربفردی را به این منطقه می‌بخشند. از جمله معروفترین پارک های جنگلی اطراف رامسر: جنگل دالخانی، صفارود و هزارپله است. در صورتی که به جنگل‌نوردی و طبیعت‌گردی علاقمندید حتما به رامسر سفر کنید و از پارک های جنگلی اطراف رامسر لذت ببرید. ما برای راحتی شما در این سفر، امکان اجاره ویلا در رامسر، را بصورت آنلاین برای شما فراهم آورده‌ایم. در لیدوماتریپ همراه ما باشید.

Rate this post
4 نظر برای "پارک های جنگلی اطراف رامسر و مازندران را بشناسید!" ارسال شده.
  1. حسین گفت:

    اب و هوای جنگل دلیخانی مث رامسر شرجی و گرم است؟

    جنگل دالخانی شرجی نیست و آب و هوایش معتدل و مناسب است و گاهی هوایش رو به خنکی نیز می‌رود. و جایی بسیار زیبای برای گردشگری است

  2. مریم گفت:

    اسم جنگل های گردشگری رامسر چیست؟

    رامسر سه جنگل فوق العاده زیبا و دیدنی به نام‌های جنگل دالخانی، پارک جنگلی صفا‌‌رود و پارک جنگلی هزار پله دارد

  3. مه تاش گفت:

    قشنگترین پارک های جنگلی اطراف رامسر از نظر مردم کدومه بیشتر؟

    1. نیلوفر سلطانی گفت:

      پارک جنگلی هزار پله به نظر من البته!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *