مراکز تفریحی اصفهان

مراکز تفریحی اصفهان

اصفهان به دلیل تاریخچه غنی و جاذبه های تاریخی فراوانی که دارد در بین عموم با نقش جهان و سی و سه پل و… شناخته شده و کمتر کسی جاهای تفریحی اصفهان را می شناسد. اما جالب است بدانید این شهر تفریحاتی دارد که حتی در بسیاری شهرهای دیگر هم وجود ندارد. اگر بازدید از آثار تاریخی شهر و خرید سوغات اصفهان برایتان تکراری شده است؛ با ما در این مقاله از مجله لیدوماتریپ همراه شوید تا همه چیز را درمورد تفریحات اصفهان بررسی کنیم.

لذت تفریح و خوش گذرانی در اصفهان

تفریحات اصفهان

چیزی که اصفهان را به یکی از مقاصد دائمی مسافران تبدیل کرده، زیبایی‌های طبیعی و تاریخی و تفریحی آن است. مراکز تفریحی اصفهان سال‌هاست که  در حال گسترش است و تاکنون توانسته به خوبی از گردشگران داخلی و خارجی استقبال کند و خاطره‌ای خوش در ذهن‌شان به جا بگذارد. در این مقاله سعی کرده‌ایم مهم‌ترین مراکز تفریحی اصفهان را معرفی کنیم تا اگر زمان کافی برای بازدید از تمام مکان‌های تفریحی را نداشتید، بتوانید بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.

بهترین مکان های تفریحی اصفهان

پارک جنگلی ناژوان

پارک جنگلی ناژوان

یکی از اصلی ترین مراکز تفریحی اصفهان، منطقه ناژوان است که مدت‌هاست با عنوان پارک جنگلی ناژوان شناخته می‌شود. نزدیکی به زاینده‌رود، پوشش گیاهی متنوع و امکانات موجود این پارک را به یکی از اصلی‌ ترین مراکز تفریحی اصفهان برای جوانان تبدیل کرده است.

شهرداری اصفهان امکانات تفریحی متعددی چون آکواریوم، باغ پرندگان، موزه صدف، باغ پروانه‌ها، باغ خزندگان، مسیرهای دوچرخه ‌سواری و پیاده‌روی، پل‌های پیاده ‌روی متعدد، تله‌ سیژ، امکانات قایقرانی و… را به این مجموعه اضافه کرد و به این ترتیب آن را به یکی از دیدنی ترین جاذبه های اصفهان تبدیل کرد. این پارک پاتوقی برای پیک نیک و خوشگذرانی خانواده های اصفهانی در آخر هفته هاست.

آدرس: اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت.

هزینه ورودی: رایگان

ساعت کار: ۲۴ ساعته.

آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان از مراک تفریحی اصفهان

آکواریوم یکی از مراکز تفریحی اصفهان است که طرفداران بسیاری دارد و یکی از متفاوت‌ترین تفریحات شهر به حساب می آید. این مجموعه در پارک جنگلی ناژوان قرار دارد و شامل یک تونل زیر زمینی است که به محض قدم گذاشتن در آن خودتان را در میانه دریا تصور می‌کنید. البته برای رسیدن به تونل باید یک مسیر ۷ متری را زیر زمین طی کنید تا به محفظه اصلی آکواریوم برسید.

در این مجموعه ۳۳ آکواریوم به طول‌های ۵ تا ۱۰ متری در آن وجود دارد. هر بخش از این آکواریوم، میزبان ماهی‌هایی از اقیانوس‌های مختلف با شرایط خاص زندگی خودشان است. اسب دریایی، خرچنگ آبی، عقرب ماهی، ماهی خاویار و کمانگیر نمونه‌ای از ماهیان نادر دنیا هستند که در آن نگهداری می‌شوند.

آدرس: اصفهان، پارک ناژوان

هزینه ورودی: ۲۱ هزار تومان.

ساعت بازدید: همه روزه از ۹ صبح تا ۷ شب.

باغ پرندگان اصفهان

مراکز تفریحی اصفهان

یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی اصفهان که در پارک جنگلی ناژوان واقع شده باغ پرنگان آن است که ۴ هزار پرنده در آن قرار دارد و شما در بازدید از این مجموعه می توانید همه این پرندگان را در محوطه ای وسیع تماشا کنید.

برای رفاه حال گردشگران در بخشی از این باغ، آلاچیق‌هایی تعبیه شده که می توانید حین بازدید برای نفس گرفتن و استراحت به آنجا بروید. علاوه‌ بر آن در باغ کافه هم وجود دارد و می توانید از آن چای و قهوه سفارش دهید و با فراغ بال در این منطقه‌ی سبز قدم بزنید. بازدید از باغ پرندگان همه روزه  از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب امکان پذیر بوده و هزینه ورود به آن ۱۰ هزار تومان است.

آدرس: اصفهان، پارک ناژوان

هزینه ورودی: ۱۰ هزار تومان.

ساعت کار: همه روه از ۹ صبح تا ۷ شب.

باغ گل ها

جاهای تفریحی اصفهان

باغ گلها اصفهان یکی دیگر از دیدنی ها و تفریحات اصفهان است که در آن می‌توانید انواع گل ها و گیاهان را ببینید. باغ گل های اصفهان تنها یک باغ نیست. این باغ درواقع کاربردهای دیگر مثل تفریحی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی هم دارد و دارای قسمت های مختلفی مثل باغ صخره ای، آبشار باغ، محوطه مخصوص کودکان، محوطه باغ، باغ گیاهان دارویی و خوراکی، آب نماها و… است.

آدرس: اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی.

هزینه ورودی: به ازای هر نفر گردشگر داخلی ۶ هزار تومان و برای گردشگران خارجی هر نفر ۵۰ هزار تومان.

ساعت بازدید: همه روزه از ۷ صبح تا ۹ شب.

باغ جوان اصفهان

باغ جوان اصفهان

باغ جوان اصفهان یکی از جاهای دیدنی و تفریحی این شهر است که تفریحاتی مثل کارتینگ، باشگاه پینت بال و … دارد. یکی از بازی های هیجان انگیز این باغ فوتبال حبابی است. سوارکاری، کارتینگ، لیزرتگ، پینت بال، آرچری، یورو جامپینگ، روپ ادونچر، پارک بادی، ترامپولینگ، قایقرانی کودکان، گیم سیتی، زمین چمن مصنوعی، بسکتبال و والیبال پلی یورتان در فضای باز، والیبال ساحلی و زیپ لاین از دیگر امکانات این مجموعه به شمار می‌رود.

علاوه بر این ها در این مجموعه تفریحی سه فاز پذیرایی وجود دارد که شامل رستوران جنگلی، کافی شاپ و بوفه می شود.

آدرس: اصفهان، خیابان سلمان فارسی

هزینه ورودی: بازی های گوناگون هزینه های متفاوتی دارند.

ساعت بازدید: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ و جمعه ها از ساعت ۱۰ تا ۲۴.

پارک آبی آبسار

تفریحات اصفهان

یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات در سفرها تفرحات آبی است. همیشه وقتی در پارک آبی باشید، بهتان خوش می‌گذرد. بعید میدانم کسی از حضور در پارک آبی و آب بازی لذت نبرد. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنم پارک آبی آبسار را در سفر به اصفهان از قلم نیندازید. پارک آبی آبسار مجهز ترین پارک آبی اصفهان است و تفریحات مختلفی در آن وجود دارد.

امکان استفاده از امکانات مختلف پارک مثل سرسره، قیف موج، استخر موج، رودخانه خروشان و… با ورود به پارک آبی وجود دارد. علاوه بر این مراجعان می‌توانند از استخر، سونا ،جکوزی و سالن ماساژ مجموعه هم استفاده کنند.

آدرس: اصفهان، سپاهان شهر، بلوار شاهد.

سانس پارک آبی آقایان: شنبه ها از ساعت ۱۸ الی ۲۴، دوشنبه ها و چهارشنبه ها از ساعت ۱۴ الی ۲۴ و جمعه‌ها از ساعت ۱۰ الی ۲۴.

سانس پارک آبی بانوان: یکشنبه و سه شنبه ها از ساعت ۱۴ الی ۲۴ و پنجشنبه ها از ۱۰ الی ۲۴.

سانس استخ آقایان: روزهای زوج از ساعت ۲۰ تا ۲۴ و روزهای فرد از ۱۴ تا ۲۴. جمعه ها از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۴.

سانس استخر بانوان: روزهای زوج از ساعت ۹ تا ۱۹ و جمعه ها از ۹ تا ۱۵:۳۰.

کارتینگ پارسا

مراکز تفریحی اصفهان کارتینگ

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی که در بین جوانان شهرت دارد کارتینگ است. اگر در اصفهان هوس کارتینگ سواری کردید، کارتینگ پارسا بهترین گزینه است. حتی اگر اولین بارتان است هم نگران نباشید، در این پیست آموزش‌های اولیه به‌صورت رایگان به شما داده می‌شود.

اگر عاشق سرعت و هیجانید، شک نکنید که درست آمده اید. سرعت ماشین‌های پیست پارسا عالی است و می توانید از این همه هیجان لذت ببرید. نگران مسیر و امنیت و کیفیت آن هم نباشید. همه استاندارها رعایت شده است.

آدرس: اصفهان، سه راه حکیم نظامی، ورزشگاه ۲۲ بهمن.

هزینه یک راند کامل: ۶۰ هزار تومان

ساعات کار: همه‌ روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱ بعد از ظهر و ۵ بعد از ظهر تا ۱۲ شب.

باشگاه پینت بال مجموعه ورزشی کوهستان

تفریحات اصفهان

و اما پینت بال! یکی از بهترین باشگاه های پینت بال اصفهان، باشگاه پینت بال مجموعه ورزشی کوهستان است. این باشگاه در فضایی بزرگ و با استفاده از تجهیزات و امکانات مناسب و ایمن سازی درست  علاقمندان به این بازی را به سمت خود کشاند و این روزها یکی از مراکز تفریحی پرطرفدار اصفهان است. حداقل ۸ و حداکثر ۲۴ نفر می توانند در سانس های ۹۰ دقیقه ای در این بازی شرکت کنند.

آدرس: اصفهان، شهرک بهارستان، بلوار ولیعصر، قبل از پارک کوهستان.

هزینه ورودی: به ازای هر ۱۲هزار تومان.

ساعات کار: همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۲.

تله سیژ

تله سیژ اصفهان

تله سیژ اصفهان با ۲۴ متر ارتفاع یکی از آن تفریحات هیجان انگیز است که امکان مشاهده طبیعت سبز شهر را از ارتفاع برای شما فراهم می کند. تله سیژ  در جاده الفت اصفهان قرار گرفته و تفریحی جذاب و مناسب برای عکس گرفتن است. تله سیژ شباهت هایی به تله کابین دارد، اما به جای اتاقک، ۶۰ صندلی سه نفره ایمن در آن قرار دارد.

آدرس: اصفهان، جاده الفت.

هزینه بلیط: ۱۸ هزار تومان.

ساعات کار: هر روز از ۱۰ صبح تا غروب آفتاب.

کوه صفه

کوه صفه مرکز تفریحی اصفهان

حالا وقت آن رسیده که کمی از مرکز شهر فاصله بگیریم و به سمت بلوار شهدای صفه برویم به یکی از مراکز تفریحی اصفهان می رسیم که مردم آن را با عنوان کوه صفه می شناسند. صفه نام یکی از کوه های رشته‌کوه زاگرس در جنوب اصفهان است که ۲۲۴۱ متر ارتفاع دارد و بین اهالی اصفهان و گردشگران به عنوان یک تفرجگاه استفاده می شود. این کوه به دلیل وجود امکانات رفاهی و تفریحی و پتانسیل آن برای ورزش‌هایی مثل کوهنوردی، پیاده روی و سنگ نوردی محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است.

در این کوه زیبایی های متعددی وجود دارد که نمی توان از آن ها گذشت. چشمه ها و غارهای موجود در کوه صفه شاهد این ادعا هستند. به جز این ها، گفته می‌شود در طول تاریخ از کوه صفه به عنوان پناهگاه استفاده می‌شده و شیوه ساخت و معماری قلعه موجود در این کوه، نشان می دهد که قدمت آن به عهد ساسانی برمیگردد.

آدرس: اصفهان، بلوار شهدای صفه

هزینه پارکینگ: هر یک ساعت ۱۲۰۰ تومان

تله کابین صفه

تله کابین صفه

عاشقان پرواز حتما سری به تله کابین صفه اصفهان هم بزنند. این تله کابین از بهترین و معروف ترین تله کابین های ایران است و شامل دو خط است.

خط اول شما را از دامنه کوه تا گردنه بالا می‌برد و سپس در آنجا  می‌توانید سوار خط دوم شوید و مسیر ۸۰۰ متری تا قله صفه را پرواز کنان بگذرانید تا به قلعه تاریخی شاهدژ برسید.

آدرس: اصفهان، کوه صفه.

هزینه بازدید: رفت و برگشت ۳۰ هزارتومان

رفت یا برگشت تکی ۱۸ هزارتومان

ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ و پنج‌شنبه، جمعه و سایر روزهای تعطیل از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰

شهر رویاها

شهر رویاها اصفهان

بزرگترین مرکز تفریحی کشور در اصفهان قرار دارد. شهر رویاها، با مساخت ۱۷۰۰۰۰ متر مربع در شرق اصفهان این عنوان را از آن خود کرده است. این مجموعه در دو فضای باز و سرپوشیده امکانات تفریحی مناسبی را با بهره گیری از تجهیزات روز دنیا در اختیار همه رده های سنی با هر سلیقه ای قرار داده و به مکانی مناسب برای یک گردش خانوادگی و گروهی تبدیل کرده است.

از جمله تفریحات این مرکز می توان به کاروسل، ترن هوایی معلق، رالی کودک، موتور فضایی، سقوط آزاد، سالن بازی های کامپیوتری، استودیو جلوه های ویژه، سینما رویا، دنیای زیر آب شهر واژگون، سفر به فضا، بازی های آبی، کارتینگ و… اشاه کرد.

آدرس: بزرگراه کمربندی شرق اصفهان، پس از روشن دشت، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان

هزینه: ۱۹۸ هزار تومان پکیج کامل شهر بازی

ساعات بازدید: یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۴

دهکده تفریحی چادگان

دهکده تفریحی چادگان

دهکده تفریحی چادگان یکی از زیباترین مکان های دیدنی اطراف اصفهان است. این دهکده توریستی در کنار سد چادگان واقع شده و یکی از مناطق خوش آب و هوای اصفهان به حساب می آید. از امکانات این مجموعه می توان به سکو های نشیمن خانوادگی، باشگاه سوارکاری، اسکله قایقرانی، زمین‌ های ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس و پینگ پنگ، تله کابین و پیست‌ های دوچرخه‌ سواری، باند فرود هلکوپتر و بسیاری تفریحات دیگر اشاره کرد.

آدرس: اصفهان، چادگان

سیتی سنتر

مراکز تفریحی اصفهان

سیتی سنتر یکی از بزرگترین مراکز خرید اصفهان و چهارمین مرکز خرید بزرگ در جهان است. اگر قصد خریدن لوازم لوکس را دارید جایی بهتر از سیتی سنتر پیدا نمی کنید.  علاوه بر خرید می‌توانید از موزه و نگارخانه آن هم دیدن کنید. سالن اسکواش، سینما و شهربازی، سالن سینما و فودکورت این مجموعه برای تفریح و خوشگذرانی بهترین انتخاب‌اند. به همین دلیل است که سیتی سنتر در لیست مراکز تفریحی اصفهان آمده است.

آدرس: اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی.

اسکیپ روم

اسکیپ روم اصفهان

اسکیپ روم یا اتاق فرار یک سرگرمی جذاب و ماجراجویانه برای عاشقان هیجان است. اسکیپ روم اصفهان امکان این تجربه ماجراجویانه و هیجان انگیز را برایتان به وجود آورده و شما را درگیر سناریوهای مختلف می کند. در حال حاضر این اتاق فرار، شامل دو بازی است: فرار از سلول و اپیدمی.

در فرار از سلول، همانطور که از نامش مشخص است، باید تلاش کنید از یک زندان فرار کنید و در اپیدمی باید همه توان تان را به کار بگیرید تا شهر را از سرنوشت شوم و مجهولش نجات دهید.

برای رفتن به اسکیپ روم اصفهان باید از طریق وبسایت اقدام کنید و یا به صورت تلفنی سانس دلخواهتان را رزرو کنید.

آدرس: چهارراه سجاد، خیابان آپادانا اول، بن بست شهریار، پلاک ۱۶، انجمن اوقات فراغت اصفهان.

هزینه: ۴۰ هزار تومان.

پینت بال پرسپولیس

جاهای تفریحی اصفهان

باشگاه پینت بال پرسپولیس یکی دیگر از باشگاه های پینت بال اصفهان است که لحظاتی هیجان و جذاب را به شما و دوستانتان ارائه کند. از بابت امنیت، کیفیت و وسعت جزو بهترین های اصفهان دسته بندی می شود. حداقل ۶ و حداکثر ۱۲ نفر میتوانند در این بازی در سانس های ۹۰ دقیقه ای شرکت کنند. دقت کنید که شرط ورود به بازی در این باشگاه داشتن حداقل ۱۱ سال سن و ۱۳۰ سانتی‌متر قد است.

آدرس: اصفهان، سه‌راه حکیم نظامی، ابتدای بلوار صفه، مجموعه ورزشی شهدای ارتش.

هزینه بازدید: ورودی همراه با بسته تیر ۵۰‌تایی ۳۰ هزارتومان و هر بسته تیر اضافه ۲۰ هزارتومان است.

ساعات کار: همه روزه از ۸ صبح الی ۱۲ شب.

تالار چل چشمه

مراکز تفریحی اصفهان

اگر اهل تئاتر و هنر هستید و در سفر دلتان هوای تماشای تئاتر و برنامه نمایشی داشت، به تالار چل چشمه بروید. در این تالار انواع برنامه‌های شاد و هنری تئاتر اجرا می شود، اما برنامه اجراها به‌صورت دوره‌ای تغییر می‌کند. بنابراین از طریق اینترنت یا به‌ صورت تلفنی از برنامه اجراها مطلع شوید.

آدرس: اصفهان، مارون، کنارگذر امام خمینی، خیابان آزادگان.

هزینه بلیط: بستگی به نوع برنامه دارد.

ساعات کار: بستگی به برنامه دارد.

سینماهای اصفهان

سینماهای اصفهان

یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی در هر شهری، سینماست. اصفهان هم سینماهای خوب زیادی دارد. سینما سپاهان ، مجتمع سینمایی چهارباغ ، پردیس سینمایی ساحل و سینما قدس محبوب‌ترین سالن‌های سینما در این شهر هستند.

خستگی‌تان را در اقامتگاه های اصفهان به در کنید!

جاهای دیدنی و تفریحی اصفهان آنقدر زیاد هستند که پس از گشت و گذار در آن ها نیاز به استراحت دارید. ویلاها و هتل‌های زیادی در این منطقه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و رزرو هتل در اصفهان را در برنامه‌تان قرار دهید، اما اهل اقامت در هتل نیستید، می‌توانید برای اجاره سوئیت در اصفهان یا اجاره اقامتگاه بوم گردی در اصفهان اقدام کنید.

۴.۵/۵ - (۲۳ امتیاز)
یک نظر برای "مراکز تفریحی اصفهان" ارسال شده.
  1. فریماه گفت:

    نیتنینقننقنقن
    یننی سلام عزیزم خوبی من که اصلا کار نکردم اگه برام زحمتشو بکشی ممنون میشم اگه شد و در این زمینه به ۸ امرداد ۱۳٩٠ساعت ۱ سلام عزیزم خوبی من که اصلا کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *