معرفی شهر ماسال گیلان برای گردشگران شمال

معرفی-شهر-ماسال-گیلان-برای-گردشگران-شمال

آیا دوست دارید به شهری سفر کنید که معروف به اقیانوس ابرها، شهر آبشارها و شهر غارها است؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس بار و بندیلتان را برای سفر به شهر ماسال گیلان ببندید و آماده عزیمت باشید.

استان گیلان شهرهای زیادی برای سفر و گردش و تفریح دارد؛ اما، شهر ماسال گیلان با جاذبه‌هایی که دارد جدا از شهرهای دیگر گیلان است. در واقع، هر کسی به گیلان سفر کند به او توصیه می‌شود که از ماسال و طبیعت منحصر به فرد آن جا نیز دیدن کند. پس، اگر برای اولین بار می‌خواهید به ماسال سفر کنید، بهتر است، بدانید که به جایی بی نظیر و پر از جاذبه‌های طبیعی سفر می‌کنید؛ پس، دوربین عکاسی یا گوشی همراه با پاور بانک یادتان نرود تا بتوانید این لحظات به یاد ماندنی را ثبت کنید.

مجله لیدوماتریپ شما را همراهی می‌کند تا بیشتر با شهر ماسال گیلان آشنا شوید و لحظات خوش و به یاد ماندنی را در سفر به ماسال رقم بزنید. پس، در این مقاله با ما همراه باشید.

شهر ماسال گیلان

شهر-ماسال-گیلان

ماسال یکی از شهرهای استان گیلان است که در شمال کشور ایران قرار دارد. شمال کشور همیشه یکی از مناطق گردشگر پذیر بوده است و علت آن است که در این منطقه دریا و جنگل به یکدیگر می‌رسند و شکوهی بی نظیر را در این کره خاکی به نمایش می‌گذارند.

ماسال نیز با وجود ییلاقات و آبشارها و غارهایش یکی از مناطقی است که زیبایی منحصر به فردی دارد و باعث جذب گردشگر به خودش می‌شود.

اگر سفری به بندر انزلی داشتید از آنجا می‌توانید به ماسال بروید؛ زیرا، بندر انزلی و ماسال به یکدیگر نزدیک هستند. اگر بخواهیم شما را با این شهر جادویی آشنا کنیم و شوق و ذوق سفر به شهر ماسال گیلان را در شما ایجاد کنیم؛ باید بگوییم که ماسال دقیقا کجا قرار دارد.

شهر ماسال گیلان کجاست؟

شهر-ماسال-گیلان-کجاست؟

ماسال با تمام جاذبه‌های طبیعی خود مانند کوه، ارتفاعات، سرسبزی، طبیعت، ییلاق و مراتع، رودخانه و مه در نزدیکی کوه تالش قرار دارد. ماسال برخلاف اکثر شهرهای شمالی، شهری کوهپایه‌ای و با آب و هوایی نسبتا سرد و کوهستانی است که همین مسئله موجب می‌شود تا در فصول گرم بهترین انتخاب برای مسافران باشد.

اما، شهر ماسال گیلان کجاست؟ موقعبت جغرافیایی ماسال چگونه است؟ ماسال در غرب رشت و در کنار کوه‌های تالش قرار دارد. مرتفع‌ترین و بلندترین شهر گیلان بعد از رودبار است. ماسال از شمال به رضوانشهر، از شرق به فومن و صومعه سرا، از غرب و جنوب به خلخال و استان اردبیل محدود می­‌شود.

چرا به این شهر ماسال گفته می‌شود؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که اسم این شهر چرا ماسال است؟ گویا در گذشته به زبان محلی و تالشی ماسال به جایی گفته میشد که در آن منطقه، کوه وجود دارد و عده‌ای در آن جا زندگی می‌کنند.

به همین دلیل، ماسال به معنی کوه‌وار یا مکانی که در کنار کوه است گفته می‌شود. حتی به ماسال «رودکنار» نیز می‌گویند. زیرا، در کنار رود خالکایی قرار گرفته است.

آب و هوای دل انگیز شهر ماسال گیلان

آب-و-هوای-دل-انگیز-شهر-ماسال-گیلان

حدس شما در مورد آب و هوای ماسال چیست؟ اگر بخواهید به ماسال برای گشت وگذار بروید باید منتظر چه نوع آب و هوایی در آن جا باشید؟ خب، مشخص است. در مورد کوه تالش گفتیم و آب و هوایی کوهستانی. جایی که آب و هوایی کوهستانی دارد پس هوای آن‌جا خنک و سرد یا معتدل است. اما، با این حال آب و هوای ماسال ثابت نیست و متغیر می‌باشد.

ماسال آب و هوایی سرد و مناسب دارد، نه شرجی. زیرا شهر ماسال گیلان در ارتفاعات قرار گرفته و مانند بقیه شهرهای شمالی در منطقه شرجی و دریایی نیست.

ارتفاعات سرسبزی که همانند بام است و منطقه‌ای را از بالا بر زیر پای شما پهن کرده است. شما از بلندای آن‌جا به تماشای صحنه پایین مشغول هستید و باد سردی که می‌وزد و شما را به نوشیدن یک چای هیزمی برای گرم کردن خودتان در کلبه‌های چوبی دعوت می­کند.

برای آنکه تجربه زندگی در یک کلبه چوبی وسط جنگل را تجربه کنید همین حالا جهت اجاره کلبه جنگلی در ماسال اقدام کرده و رویای شیرین خود را عملی کنید.

آب و هوای ماسال در چهار فصل سال چگونه است؟

آب-و-هوای-ماسال-در-چهار-فصل-سال-چگونه-است؟

ماسال در فصل بهار، آب و هوای خنکی دارد و می‎توان جوانه‌های طبیعت را که شروع به رشد کرده‌اند،در آن‌جا دید. هوا در خرداد ماه رو به گرمی می‌رود و نشان از آمدن فصل تابستان می‌دهد.

در تابستان به خاطر کوهستانی و مرتفع بودن این شهر، هوای نسبتا مطلوبی جریان دارد، بویژه در ارتفاعات و ییلاق‌ها. زیرا، در ییلاق و مراتع خبری از هوای شرجی و گرم نیست؛ بلکه، در آن جا هوا خنک و معتدل است.

به تدریج در پاییز هوای ماسال، با بارش‌های باران، وزش نسیم‌های خنک، وجود ابر و مه همراه می‌شود. ماسال در زمستان لباس سفیدی از برف بر تن می‌کند و بسیار سرد می‌شود و فقط تا چشم کار می‌کند برف دیده می‌شود.

بهترین زمان سفر به شهر ماسال گیلان

بهترین-زمان-سفر-به-شهر-ماسال-گیلان

شاید دلتان بخواهد که در زمان مناسبی به شهر آبشارها و غارها سفر کنید. پس سوال این است، بهترین زمان سفر به ماسال کدام فصل است؟

باید گفت ماسال در هر فصلی زیباست و نمی­توان زمان و فصل مشخصی را برای مسافرت و سیاحت در آن جا معرفی کرد. ولی می‌توان تا حدودی به شما اطلاعاتی داد تا با توجه به علایق خود در زمان مناسبی به ماسال سفر کنید.

در بخش فوق، به طور مختصر، درباره آب و هوای ماسال کمی توضیح داده شد. اما سفر به ماسال در فصل بهار و تابستان، به ویژه در اردیبهشت ماه و نیمه دوم شهریور و اوایل مهر ماه، مناسب است و بسیار توصیه می‌شود.

البته اگر در پاییز و زمستان، قصد مسافرت به ماسال را داشتید با خود لباس گرم و پتو به همراه داشته باشید. به خاطر قرار گرفتن ماسال در ارتفاعات، هوا در آن فصول بسیار سرد می‌شود.

لیدوماتریپ بعنوان یک همراه همیشگی در همه فصول در کنار شماست شما میتوانید با مراجعه به وبسایت لیدوماتریپ تنها با چند کلیک به اجاره سوئیت در ماسال اقدام کنید. اینکار موجب می‌شود تا در هر فصلی از سال، مسافرت خود را با اطمینان بیشتری آغاز کنید.

مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر ماسال گیلان

ماسال چه جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی دارد؟ در این جا، شما را با بخش مهم و معروف جاذبه‌های گردشگری شهر ماسال گیلان آشنا می‌کنیم تا در سفرتان به این شهر، از آن‌ها نیز دیدن کنید. هر چند مکان‌های گردشگری ماسال به این چند مورد محدود نمی‌شود.

اقیانوس ابرها : روستای اولسبلنگاه، بکرترین روستای شهر ماسال گیلان

اقیانوس-ابرها-روستای-اولسبلنگاه،-بکرترین-روستای-شهر-ماسال-گیلان

چرا به روستای اولسبلنگاه اقیانوس ابرها می‌گویند؟ پاسخ این سوال این است که ابرها به صورت مه از زمین مرتفع اولسبلنگاه به بالا می‌‌روند. اولسبلنگاه، ییلاق با صفایی است که گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. چون این منطقه شکل سنتی و طبیعی زندگی را با آن کلبه‌های چوبی دل انگیزش در خود حفظ کرده است.

چنین منظره‌ای شگفت انگیز و حیرت آور است. هر گوشه این روستای ماسال پر از جاذبه و اعجاز است؛ حتی، مسیر جاده‌ی رسیدن به آن با پیراهن سبز رنگ خالصی که به تن کرده است، جذاب و دیدنی است.

بکرترین روستای شمال واقع در ماسال

روستای اولسبلنگاه از ‌ییلاق‌های معروف ماسال به حساب می‌آید. علاوه بر این ییلاق، شهر ماسال گیلان ۸ ییلاق دیگر نیز دارد که عبارتند از: ییلاق تلارگاه، ییلاق سوچاله، ییلاق واشیار، ییلاق شنبه راه، ییلاق اسپی دشت، ییلاق ملومه بند، ییلاق بند و ییلاق خندیله پشت.

اگر از آن دست گردشگران و طبیعت گردانی هستید که قصد اقامت در روستای اولسبلنگاه و اقیانوس ابرها را دارید، به شما تبریک میگویم بزودی یک تجربه منحصربفرد را تجربه خواهید کرد. به سبب اینکه در اکثر اوقات، این روستا غرق در مه غلیظ است، چادر زدن در طبیعت را به شما پیشنهاد نمیکنیم.

اجاره سوئیت و کلبه در اولسبلنگاه، تجربه لذت‌بخش‌تر و مطمئن‌تری را برایتان رقم می‌زند.

شهر ماسال گیلان؛ شهر غارها

شهر-ماسال-گیلان؛-شهر-غارها

شهر ماسال گیلان ۱۷ غار کوچک و بزرگ دارد. هر یک از این غارها جذابیت‌های خاص و چشم گیر خودشان را دارند. معروف‌ترین غار ماسال «غار آویشو» است.

ماسال؛ شهری پر از آبشارهای دلنشین

ماسال؛-شهری-پر-از-آبشارهای-دلنشین

آبشارهای ماسال بسیار دیدنی و جذاب هستند. دیدن این آبشارها خالی از لطف نیست. آبشار ویوز در منطقه روستای اولسبلنگاه قرار دارد. ماسال بجز این آبشار چند تا آبشار دیگر نیز دارد؛ به نام‌های: آبشار خون با ارتفاع ۱۵ متر، آبشار تولی‌نسا و آبشار رامینه. آبشار رامینه ۱۰ متر ارتفاع دارد و در منطقه جنگلی و بسیار پر آب است.

جنگل‌های زیبا و سرسبز شهر ماسال گیلان

جنگل‌های-زیبا-و-سرسبز-شهر-ماسال-گیلان

پارک جنگلی ریزه مندان و جنگل گیسوم از جنگل‌های سرسبز و زیبای شهر ماسال می‌باشند. هنگام سفر به ماسال می‌توانید از این جنگل‌ها دیدن کرده و آرامش را در این جنگل‌ها حس کنید. جنگل‌های ماسال به سبب مه‌آلود بودن، زیبایی دو چندانی نسبت به دیگر جنگل‌ها دارند. کلبه‌های جنگلی لابه‌لای درختان سر به فلک کشیده، نیز زیباترین صحنه را پیش چشم مسافران ظاهر می‌کنند.

منطقه باستانی اسبه ریسه

منطقه-باستانی-اسبه-ریسه

علاقه به صخره نوردی دارید؟ می‌دانید اسبه ریسه یکی از صخره‌های بزرگ کشور است و حتی شهرت جهانی دارد. اسبه ریسه، علاوه بر این که در حوزه ورزشی مطرح است در حوزه تاریخی نیز جاذبه دارد.

بازارهای محلی، صنایع دستی و سوغات شهر ماسال گیلان

بازارهای-محلی،-صنایع-دستی-و-سوغات-شهر-ماسال-گیلان

سوال بیشتر گردشگران و مسافران در طول سفر این است که در سفر خود چه چیزی به عنوان سوغاتی برای خود و عزیزان‌شان خریداری کنند. صنایع دستی و سوغات ماسال چه چیزهایی است؟

به طور کلی، سوغاتی و صنایع دستی شهر ماسال گیلان عبارتند از: زرین نان، جاجیم، نازک کاری و خراطی، انواع بافتنی‌های پشمی، شال بافی، نمد مالی و چلنگری.

صنایع دستی شهر ماسال گیلان را می‌توانید از بازارهای محلی آن منطقه تهیه کنید. در واقع، در این بازارها به قدری صنایع دستی متنوع و زیبا وجود دارد که نمی‌دانید کدام را بخرید و انتخاب برای شما سخت می‌شود.

با این حال، صنایع دستی هر شهری نشان می‌دهد که آن شهر در چه منطقه‌ای قرار دارد و دارای چه فرهنگی است. بنابراین بعنوان یادگاری از صنایع دستی ماسال، برای خود و عزیزانتان تحفه‌ای تهیه کنید.

چگونگی اقامت مسافران در شهر ماسال گیلان

چگونگی-اقامت-مسافران-در-شهر-ماسال-گیلان

اکنون با خود فکر می‌کنید در سفر به ماسال باید کجا بمانید؟ چه جایی برای ماندن در آن جا مناسب است؟ بهتر است بگوییم در این مسیر اقامتگاه‌های محلی و خانه‌های سنتی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای اقامت خود استفاده کنید. یا، اگر تمایل دارید که در هتل یا مهمانسرا بمانید، باز هم گزینه‌های متعددی برای شما وجود دارد.

پیشنهاد میکنیم هر نوع اقامتگاهی که مدنظر دارید: ویلا، سوئیت، کلبه و… پیش از شروع سفر خود بصورت آنلاین رزرو کنید. چرا که در اکثر اوقات اجاره اقامتگاه پس از رسیدن به مقصد معمولا هزینه‌های بیشتری را برای مسافران در بر دارد. اگر میخواهید بصورت آنلاین به اجاره سوئیت و ویلا در ماسال بپردازید، میتوانید از تیم پشتیبانی لیدوماتریپ نیز برای انتخاب صحیح، راهنمایی بگیرید.

 شهر ماسال گیلان، یک انتخاب عالی برای مسافرت تابستانی

ماسال، بعنوان یکی از مرتفع‌ترین شهرهای گیلان، بعنوان یک شهر خوش آب و هوا نیز شناخته میشود.

مسافرانی که در فصل تابستان بدنبال یک مقصد زیبا و در عین حال با آب و هوای مطبوع هستند معمولا ماسال را برمی‌گزینند. این شهر بعنوان شهر غارها و آبشارها در وجوه مختلف خود زیباترین طبیعت‌ها را به میهمانان خود ارزانی میدارد.

به اقیانوس ابرها سفر کنید و با اجاره سوئیت و ویلا در ماسال، یک اقامت چند روزه در این شهر مه‌آلود برای خودتان رقم بزنید.

۴.۲/۵ - (۶ امتیاز)
یک نظر برای "معرفی شهر ماسال گیلان برای گردشگران شمال" ارسال شده.
  1. همای جان گفت:

    دوستان برا سفر به شمال چند روز پیشنهاد میدین ما تو ماسل بمونیم و کامل باشه سفرمون به ماسال؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *