شاندرمن ماسال، دهکده رویایی شمال کشور ایران

گیلان استان سبزی‌ها و مناظر چشم نواز، در میان استان‌های کشور محبوب و بسیار گردشگر پذیر است. اما شهرستان‌هایی دارد که با وجود طبیعتی بینظیر و خیره کننده نا شناخته مانده‌اند. سفر به این مناطق مخفی خالی از لطف نیست و تجربه‌ای فراموش نشدنی را به شما هدیه خواهد داد. در این مقاله قصد داریم شاندرمن ماسال، گل سر سبد مناطق دیدنی گیلان را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید تا با بام سبز ماسال بیشتر آشنا شوید.

شهرستان ماسال در سال ۱۳۷۶ از تالش جدا شد. در حال حاضر ماسال، متشکل از دو بخش مرکزی و شاندرمن است که هر یک جاذبه‌ها و طبیعت منحصر به فرد خود را دارند. دو رودخانه بزرگ خالکایی که از قله شاه معلم با ارتفاع ۳۱۵۰ متر، سرچشمه گرفته و پس از طی ۴۰ کیلومتر از داخل شهر ماسال عبور می‌کند و رودخانه مرغک شاندرمن، روح بخش طبیعت بینظیر این دو منطقه هستند و با عبور از دل شهر زندگی را در رگ‌های طبیعت ماسال می‌دمند.

ماسال، نگین گیلان و شاندرمن، نگین ماسال است. زیبایی در درون زیبایی دیگر. در ادامه این بخش از مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه ما باشید تا به دل شاندرمن ماسال سفر کنیم.

موقعیت جغرافیایی شاندرمن ماسال

شهرستان شاندرمن در واقع یک منطقه توریستی و دهکده‌ای بزرگ است. نام شاندرمن از ایل بزرگی که قبلا در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند گرفته شده و به معنای با من رفتن، است. این دهکده در غرب استان گیلان و در فاصله ۴۰ کیلومتری از ماسوله و ۹۵ کیلومتری از آستارا قرار دارد. از سمت آستارا و اردبیل که بروید با جاده‌ای فوق العاده و دیدنی مواجه خواهید شد.

موقعیت-جغرافیایی-شاندرمن-ماسال

شاندرمن ماسال موقعیتی کوهستانی دارد و به همین علت آب و هوای آن، خنک و معتدل است. از طرفی نزدیکی با دریا و وجود رودخانه بزرگی مثل مرغک، موجب سرسبزی و نشاط طبیعت شاندرمن شده است. بنابراین سفر به شاندرمن ماسال برای افراد سرما دوست و طبیعت گرد و علاقه مندان کوهنوردی بشدت توصیه می‌شود. با اجاره ویلا و سوئیت در شاندرمن، میتوانید به مدت چند روز، به دور از دغدغه‌های زندگی شهرنشینی و استرس کاری به روح و روانتان رسیدگی کنید.

مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شاندرمن ماسال

شهر ماسال خود مانند تکه‌ای از بهشت در شمال کشور می‌باشد و به تبع آن، شاندرمن ماسال با وجود بیش از ۷۰۰۰۰ هکتار دشت و جنگل و سبزی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گشت و گذار و طبیعت گردی است.

رود‌ها، چشمه‌های پاک و خروشان، جنگل‌های انبوه با پوشش گیاهی و جانوری ویژه، آبشار‌های دیدنی، غار‌های سحر انگیز و مرموز، مردمی میهمان نواز و هنرمند، تاریخی غنی و امکانات رفاهی تکمیل، همه و همه شاندرمن ماسال را تبدیل به یک قطب گردشگری بینظیر، برای عاشقان طبیعت می‌کند. زمانی که از زندگی یکنواخت شهری خسته شده‌اید و به دنبال مکانی برای صفا دادن روح و جان خود هستید، این طبیعت روح بخش، با آغوشی باز پذیرای شما خواهد بود و قطعا لذت سفر به شاندرمن ماسال، تا مدت‌ها در خاطرتان خواهد ماند.

در ادامه مقاله به معرفی برخی از محبوب‌ترین مناطق دیدنی شاندرمن می‌پردازیم.

ییلاقات النزه، دشت آرامش در دل شاندرمن ماسال

زمانی‌که به میدان شهرستان شاندرمن ماسال برسید و از سمت چپ میدان بروید، از حدود ۷ روستا مانند روستا‌های سنبل خوار، اولم و بیتم عبور کرده و به روستای النزه خواهید رسید. روستایی ییلاقی با دشت‌های فوق العاده آرامش بخش که از زیبایی کوه‌های پوشیده از جنگل و مه در برابر خود سر مست خواهید گشت.

ییلاقات-النزه،-دشت-آرامش-در-دل-شاندرمن-ماسال

تصور کنید از میان کلبه‌های چوبی با سقف شیروانی و بافت سنتی عبور می‌کنید و گله اسب‌های وحشی از مقابل شما در حال حرکت‌اند. به هر طرف که بنگرید گل‌های رنگارنگ و سبزه و حیوانات محلی است. نفسی عمیق از هوای بینظیر می‌کشید و غرق آرامش و لذت می‌شوید. با سفر به دشت النزه در شاندرمن ماسال، این حس بینظیر را به خود و عزیزانتان هدیه کنید. همچنین می‌توانید با اجاره کلبه چوبی در شاندرمن، اقامتی به یاد ماندنی و شبی متفاوت را در دشت‌های سحر انگیز شاندرمن تجربه کنید.

جمعه بازار شاندرمن ماسال، تجربه گشت و گذاری شادی بخش

برای دسترسی به این بازار دیدنی از جاده شاندرمن_ ضیابر نیز می‌توانید استفاده کنید. در شاندرمن ماسال و نزدیکی بانک، جمعه بازار شاندرمن را خواهید دید. این بازار به دو صورت سرپوشیده و سرباز وجود دارد. با قدم زنی در دل بازار علاوه بر خرید میوه‌ها، سبزیجات، صنایع دستی و بسیاری محصولات جذاب، با تعداد زیادی بانوی تلاشگر آشنا خواهید شد. چرا که اکثر فروشندگان این بازار را بانوان تشکیل می‌دهند. با ورود به بازار رایحه‌ سبزیجات تازه و سیر و ادویه‌های مختلف را حس خواهید کرد. در کل خرید از جمعه بازار شاندرمن، حس خوب و مطبوعی دارد.

جمعه-بازار-شاندرمن-ماسال،-تجربه-گشت-و-گذاری-شادی-بخش

آبشار ویوز النزه، در دل شهر آبشارها

ماسال، به شهر آبشار‌ها معروف است و آب و هوایی مرطوب و دلچسب دارد. در نزدیکی منطقه ییلاقی اولسبلانگاه، و در دل طبیعت شاندرمن ماسال آبشاری بلند و پر خروش، به نام آبشار ویوز قرار دارد که از قله بلندی با چند چشمه، آغاز می‌شود و با شتابی وصف‌ناپذیر خود را به زمین رسانده و جان بخش خاک و جنگل می‌شود. تماشای آبشار ویوز و گوش سپردن به صدای طبیعت حسی هیجان انگیز و لذت بخش را به شما خواهد داد. همچنین مناظر طبیعت اطراف این آبشار بسیار چشم نوازند.

آبشار-ویوز-النزه،-در-دل-شهر-آبشارها- شاندرمن ماسال

روستای اولسبلنگاه علاوه بر آن که آبشار ویوز را در نزدیکی خود دارد، دارای جاذبه‌های بسیار منحصربفردی از جمله اقیانوس ابر است. برای اقامت در این روستای جذاب و متفاوت از طریق امکان رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ، بهترین اقامتگاه را برای سفر خود برگزینید.

مناطق مذهبی و تاریخی شاندرمن ماسال

گیلان و شهرستان‌های آن تاریخی کهن و فرهنگی با اصالت و غنی دارند. مذهب مردمان این دیار همواره بخش بزرگ و مهمی از زندگی آن‌ها بوده است و به همین علت در جای جای ماسال و شاندرمن ماسال، زیارتگاه‌ها و مناطق تاریخی با قدمت بالا را می‌توان دید. برای علاقه مندان به تاریخ و باستان شناسی تماشای منطقه سنگی اسب ریسه و لوازم کشف شده باستانی بسیار هیجان انگیز خواهد بود. همچنین اسب ریسه برای صخره نوردی هم بسیار مناسب است.

مناطق-مذهبی-و-تاریخی-شاندرمن-ماسال

بقعه شاه امیر شاندرمن، امامزاده شفیع و امامزاده ابراهیم با محیطی دلپذیر و درختی ۲۰۰ ساله از مناطق زیارتی شاندرمن ماسال هستند که برای زیارت و بازدید فرهنگ مذهبی شاندرمن انتخاب خوبی می‌باشند.

غار آویشو، همراه با ترس و هیجان در دل جنگل‌های شاندرمن ماسال

غار آویشو، غاری ترسناک و عمیق با قدمت تقریبی ۷۵ میلیون سال در دل جنگل‌های شاندرمن است که برای یک غار نوردی هیجان انگیز انتخاب بسیار مناسبی است. این غار که در حال حاضر ۲ کیلومتر از آن حفاری و کشف شده، به بلند ترین غار آبی جهان شهرت دارد. هفت آبشار، رود، قندیل‌های آهکی و منظره‌ای هیجان انگیز و دلهره آور از جاذبه‌های غار آویشو هستند. غار آویشو ماسال یکی از جاذبه‌های دیدنی و بی نظیر منطقه شاندرمن ماسال، به حساب می‌آید.

غار-آویشو،-همراه-با-ترس-و-هیجان-در-دل-جنگل‌های-شاندرمن-ماسال

شاندرمن ماسال در یک نگاه!

شاندرمن ماسال یا همان بام سبز ماسال، بقدری زیبا و دلرباست که مسافران و گردشگران را مجذوب خود میکند. در واقع شاندرمن توانسته با به تصویر کشیدن زیبایی‌های این شهر در یک قاب، خود را به پاتوق طبیعت دوستان تبدیل کند. موقعیت شاندرمن ماسال بگونه‌ایست که در نزدیکی آن به جاذبه‌های زیادی میتوان دسترسی داشت. بنابراین و باتوجه به توصیف زیبایی‌های این منطقه حتما به شاندرمن سفر کنید.

اگر در سفر به دنبال تنوع هستید میتوانید از وبسایت لیدوماتریپ کمک بگیرید ما به شما کمک میکنیم تا اجاره ویلا در ماسال را بصورت آنلاین با موفقیت انجام دهید و سپس برای چند روز آینده سفر خود، به اجاره کلبه جنگلی در اولسبلنگاه بپردازید. همچنین ما در شاندرمن نیز برای شما چندین اقامتگاه زیبا تدارک دیده‌ایم.

۴.۴/۵ - (۱۵ امتیاز)
3 نظر برای "شاندرمن ماسال، دهکده رویایی شمال کشور ایران" ارسال شده.
  1. مجتبی گفت:

    چرا این مقاله رو توی طبقه بندی استان فارس قرار دادید؟

    1. رعنا گفت:

      ممنون که اطلاع دادین، اصلاح شد

  2. سید جعفر موسوی گفت:

    شاندرمن ماسال دیگه کجا ها تو شمال این شملیه و پیشنهاد میدین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *