تجربه دلنشین سفر به ماسال در چند دقیقه!

تجربه-دلنشین-سفر-به-ماسال-در-چند-دقیقه!

استان گیلان در شمال کشور مجموعه‌ای از شهر‌های نزدیک به هم و سرسبز است. استانی محبوب که همچون یاقوتی سبز می‌درخشد و همواره پذیرای گردشگران و طبیعت دوستان بوده‌ است. ماسال، یکی از شهر‌های بی نهایت زیبای این استان است که با تالش ۶۰ کیلومتر و با رشت ۵۵ کیلومتر فاصله دارد. هر کسی که به این شهر دلربا سفر کرده است از مناظر بکر و فوق العاده آن و همچنین از آب و هوای دلنشین و دشت‌های رویایی ماسال سخن می‌گوید.

رود خالکایی که از بین شهر می‌گذرد از قله شاه معلم آغاز می‌شود و به این شهر زیبا سبزی و طراوت می‌بخشد. در مقاله پیش رو شما را با این شهر دیدنی بیشتر آشنا کرده و در عرض چند دقیقه تجربه سفر به ماسال را از نزدیک لمس خواهید کرد.

مناطق دیدنی در سفر به ماسال

مناطق-دیدنی-در-سفر-به-ماسال

شهری در آغوش کوه‌های تالش که تنوع طبیعت و چشم اندازهای آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. شناخت مناطق دیدنی این شهر زیبا کمک شایانی در سفر برای شما خواهد بود. پس با ما همراه باشید تا این جاذبه‌های بکر را بیشتر بشناسید. در صورتی که علاقمندید درباره مناطق دیدنی ماسال بخوانید.

آبشارهای دیدنی در سفر به ماسال

آبشارهای-دیدنی-در-سفر-به-ماسال

در این شهر با شهری از آبشارها مواجه خواهید شد، که تماشای هر کدام از آن‌ها شما را به وجد می‌آورد.

آبشار خون با ارتفاع ۱۵ متر شما را به خود خیره خواهد کرد و آبشار رامینه با شتابی تند و مسیری پرنشیب، شما را هیجان زده می‌کند. همچنین آبشار ویسادار در نزدیکی ییلاق ماسال با زیبایی چشم نواز و خیره کننده در بین سنگ‌های لایه لایه و مسیری از درختان بید بلند در انتظار شماست.

زمانی که به کوهنوردی بر فراز کوه‌های تالش می‌روید آبشار ویوز پرخروش و با صلابت، یاد آور شکوه و بزرگی برای شما خواهد بود. در سفر به شهر دلنشین ماسال آبشار تولی نسا، آبشار رودخانه چوسلا و آبشار اره چمه را فراموش نکنید.

با سفر به آبشارهای ماسال می‌توانید چشمان خود را به دقایقی آرامش و زیبایی خاص دعوت کنید. برای یک سفر مطمئن به ماسال نیاز به یک اقامتگاه امن و زیبا دارید که میتوانید از طریق لیدوماتریپ به اجاره ویلا در ماسال بپردازید.

ییلاق‌های ماسال

ییلاق‌های-ماسال

در مسیر سفر به این شهر با دشت‌ها و ییلاق‌های بهشت مانندی روبرو خواهید شد. دشت‌هایی با منظره‌های گوناگون و آب و هوایی دلپذیر که شما را شگفت زده خواهد کرد. تجربه قدم زنی و تنفس هوای پاک در کنار نوشیدن آب چشمه‌های طبیعی این ییلاق‌ها خاطره‌ای خوش و حس خوب را برای شما ایجاد خواهد کرد.

ییلاق‌های ماسال به علت موقعیت کوهستانی و مجاورت با دریا در اکثر مواقع دارای آب و هوای خنک و مرطوب می‌باشد. این ییلاق‌ها علاوه بر پوشش گیاهی فوق‌العاده زیبا و سرسبز و بکر در مسیر خود سرشار از درختان انبوه و گل‌های رنگارنگ می‌باشد.

با سفر به شهری زیبا چون ماسال و انتخاب این مقصد وارد جاده‌ای رویایی خواهید شد که در انتها نیز دشتی دل‌انگیز با کلبه‌های چوبی، مردمانی مهربان و میهمان نواز و گله‌هایی از اسب‌های وحشی و اهلی به استقبال شما خواهند آمد. در ادامه به معرفی چند ییلاق محبوب از ییلاق‌های ماسال می‌پردازیم.

  • ییلاق خندیله پشت ماسال

ییلاق-خندیله-پشت-ماسال

ییلاقی در حصار کوه‌ها و آب و هوایی سرد و خنک، که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از سفر شمال را به شما بدهد. طبیعتی با چشم‌انداز‌های بی نظیر که شما را به عکاسی و ثبت این مناظر ترغیب خواهد کرد.

  • ییلاق شنبه راه ماسال

ییلاق-شنبه-راه-ماسال

اگر دوست دارید شبی راحت و بی دردسر و خوابی لذت‌بخش در دل طبیعت داشته باشید، این ییلاق پیشنهاد ماست چرا که می‌توانید در کلبه‌های چوبی و زیبای آن، شب را تا صبح با آسودگی بگذرانید.

  • ییلاق اولسبلنگاه، از ییلاق‌های زیبای ماسال

ییلاق-اولسبلنگاه،-از-ییلاق‌های-زیبای-ماسال

بی شک زیباترین و بهترین آب و هوا را این دشت به خود اختصاص می‌دهد، منظره‌ای بی‌نظیر در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از دریا که به راحتی می‌توان کوه‌های اطراف پوشیده از مه و خانه‌های چوبی ساخته شده در این مکان را تماشا کرد. این دشت به قدری آب و هوای خوب و چشم انداز بی نظیر دارد که بیشترین سفر در بین ییلاق‌های ماسال را به خود اختصاص داده است. برای اقامت در این ییلاق زیبا و بکر از طریق اجاره آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ اقدام کنید.

درادامه می‌توانیم به ییلاق های شنبه راه، سوچاله، واشیار، اسپی دشت، ملوبند و تلارگاه اشاره کنیم، که هرکدام ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارند و برای تماشا و اقامت انتخاب مناسبی هستند.

بهترین فصل سفر به ماسال

بهترین-فصل-سفر-به-ماسال

سفر به شهر ماسال در فصل مناسب می‌تواند یک تجربه توصیف نشدنی برای هر کسی باشد. در سفر به ماسال باید آب و هوای مناسب، برای خود را در نظر داشته باشیم. اگر در فصل بهار به این شهر سفر کنید زیبایی‌های فصل بهار در ماه اردیبهشت چشم‌های شما را به منظره‌های ناب خود خیره خواهد کرد، که همزمان با تجدید حیات طبیعت است.

در ماه‌های خرداد تا مرداد سفر به ماسال به کمترین میزان خود می‌رسد به این دلیل که آب و هوای بسیار گرم و مرطوب این منطقه به شما اجازه حرکت و گشت و گذار در این منطقه را نخواهد داد، ولی فاصله ماه شهریور تا مهر بدون شک بهترین زمان ممکن برای سفر به ماسال می‌باشد که این زمان بیشترین میزان گردشگر را در میان تمام ماه‌های سال دارد.

در ماه‌های آبان و آذر با رنگین شدن درختان و دشت این منطقه حسی متفاوت از پاییز را تجربه خواهید کرد و در ماه‌های دی و بهمن با دشتی پوشیده از برف و سفیدی خیره‌کننده مواجه خواهید شد.

دوست داران ماه‌های سرد در این زمان مناظری رویایی از دشتی پوشیده از سفیدی برف و درخشندگی خواهند دید و اما در آخرین ماه سال آب و هوایی خنک و برف‌های آب شده و دشتی مرطوب با جوانه‌های طبیعت در حال بیدار شدن به همراه شکوفه‌های زیبای بهاری، گردشگران را به خود جذب می‌کند. اگر تحمل گرما یا سرما ندارید، میتوانید در ماه شهریور به این منطقه سفر کرده و از هوای معتدل ماسال در این ماه نهایت لذت را ببرید.

مکان‌های تاریخی در شهر ماسال

مکان‌های-تاریخی-در-شهر-ماسال

غار‌های تاریخی ماسال با قدمت میلیونی، مکان‌های زیارتی متنوع، یادمان میرزا کوچک خان جنگلی و منطقه‌ی باستانی اسب ریسه را در سفر به شهر ماسال می‌بینید که هر یک یاد آور تاریخی کهن و فرهنگی غنی است. این شهر زیبا تنوع  فراوانی از جاذبه‌های طبیعی تا جاذبه‌های تاریخی را دارا می‌باشد. امیدواریم فرصت کافی برای تماشای تمامی این دیدنی‌ها را داشته باشید.

سفر به ماسال و سوغات این شهر

سفر-به-ماسال-و-سوغات-این-شهر

مردم تلاشگر ماسال به کار‌های دامداری و کشاورزی مشغول می‌باشند، و به این دلیل محصولات دامی و کشاورزی از سوغات اصلی این شهر می‌باشد. سوغاتی‌های خوردنی مانند گل گاو زبان از اولسبلنگاه، زیتون پرورده، میوه خشک، عسل طبیعی و انواع لواشک را می‌توانید در سفر به ماسال خریداری کنید. هنر دستان بانوان این دیار در قالب محصولات پشمی، چوبی و نمدی جلوه یافته است که برای داشتن یادگاری از این سفر دل‌انگیز انتخاب بسیار خوبی می‌باشد.

برای آشنایی بیشتر با سوغات ماسال این مقاله را بخوانید.

برای سفر به ماسال آماده‌اید؟

معمولا اولین مواردی که در انتخاب مقصد مسافرت مدنظر افراد است شامل: مناطق دیدنی، جاذبه‌های گردشگری، آب و هوا، سوغات و… است. اگر قصد سفر به شهر زیبا و دیدنی ماسال دارید باید بدانید که این شهر سرشار از جاذبه‌ها و اماکن طبیعی و بکر است. آب و هوای این شهر در شهریور، مهر و فروردین ماه وصف‌ناپذیر است. بطور کلی اگر برای مسافرت، ماسال را انتخاب کرده‌اید. تردید نکنید!

ما در تیم لیدوماتریپ سعی کردیم، هر آن چه که برای سفر به ماسال نیاز دارید را برای شما شرح دهیم. برای اقامتی به یاد ماندنی در کلبه‌ها و ویلا‌های جنگلی ماسال و تجربه سفری خاطره‌انگیز، سایت لیدوماتریپ تنوعی از بهترین اماکن با هزینه‌های مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *