زیباترین شهر های استان مازندران برای سفر و تفریح

راهنمای کامل مسافرت به شمال ایران

مازندران یکی از زیباترین استان های شمالی کشور هست که رقابتی تنگاتنگ با گیلان دارد. هر دو استان از جهات مختلف محبوب دل مسافران و گردشگران هستند. اما اگر شما طرفدار سرسخت مازندران هستید این مقاله برای شماست. می دانید عروس شهر مازندران کجاست؟ و یا قدیمی ترین شهر مازندان کدام است؟ می دانستید بام ایران در مازندران قرار گرفته و بسیاری از کوهنوردان برای فتح این بام لحظه شماری می کنند؟

در ادامه با ما همراه باشید و با زیباترین شهر های استان مازندران برای سفر و تفریح آشنا شوید.

ساری

زیباترین شهر های مازندران برای سفر

در میان زیباترین شهر های استان مازندران نام ساری به چشم می خورد. شهرستان ساری به عنوان پایتخت استان مازندران، یکی از قدیمی ترین شهرهای مازندران محسوب می شود. از آنجایی که ایزارهایی ۶ هزار ساله در ساری کشف شده است پیش بینی می شود که قدمت زندگی در ساری به دوران مس سنگی باز می گردد. برای مطالعه بیشتر درباره این دوره روی دوران مس سنگی کلیک کنید.

جالب است بدانید که یک روز در تقویم به ساری اختصاص داده شده است.۱۳ تیر را روز ساری می نامند چرا که در کتاب ویس و رامین گفته شده است که در این روز، آرش کمانگیر تیر معروف خود را در شهر ساری پرتاب کرده است. 

شهرستان ساری جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی دارد. در ۴۵ کیلومتری جنوب شهر ساری سد سلیمان تنگه قرار دارد. این سد زیبا با امکانات تفریحی، رستوران و قهوه‌خانه می‌تواند محلی برای گردش نیمروزی شما باشد. امکان گردش و قایق‌رانی روی آب سد نیز ممکن است.

بخش چهاردانگه شهرستان ساری با داشتن چشمه‌های آب سرد و گرم یکی دیگر از اماکن تفریحی نزدیک به شهر ساری است. در چهاردانگه کوه و جنگل به هم می‌رسند و مناظر زیبا و بدیعی را خلق کرده‌اند. نام محلی این منطقه باداب یاد است.

آمل

زیباترین شهر های استان مازندران

یکی دیگر از زیباترین شهر های استان مازندران شهر آمل است که در بخش گردشگری و طبیعت‌گردی جاذبه‌های زیادی دارد.

یکی از این جاذبه‌ها بام ایران است که هر ساله کوهنوردان و گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. بام ایران همان دماوند باشکوه است در نزدیکی شهر لاریجان و روستای رینه و پلور قرار دارد. تعجب کردید؟ شاید تا به حال تصور می کردید کوه دماوند در تهران است. اما این کوه در آمل قرار دارد. 

دشت لار یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران و آمل است. دشت لار و دریاچه زیبای آن در نزدیکی جاده هراز قرار دارد و بزرگ‌ترین دشت دره ایران است.

پل معلق، سیاه‌بیشه، دریاچه سد لار، غار اسک، آبگرم اسک و اتراباکوه، آب گرم باییجان، آبگرم لاریجان، مقبره میر بزرگ، قلعه بهمن، پل دروازه چشمه، دخمه‌های سنگی رینه، کاروانسرای گمبوج و پارک جنگلی میرزا کوچک خان و پارک دهکده طلایی از دیگر آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری آمل هستند.

رامسر عروس شهرهای مازندران

زیباترین شهر های استان مازندران

رامسر از شهرهای زیبا استان مازندران و عروس شهرهای مازندران است. این شهر در غربی‌ترین قسمت مازندران قرار دارد و روستای جواهرده یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر است.

جواهرده منطقه‌ای تاریخی با جنگل‌های سرسبز که در زمستان بسیار سرد و در تابستان هوای مطبوعی دارد.

اگر عاشق تفریحات هیجان انگیز هستید رامسر انتخاب خوبیست. می توانید به تله کابین مرتفع رامسر بروید که از بالای جنگلی وحشی و انبوه عبور می کند و یا سوار زیپ لاین شوید. همچنین می توانید با اجاره ویلا در شمال و رامسر از طریق وبسایت لیدوماتریپ، خدمات اقامتی کامل دریافت کنید و بدون دغدغه شمال گردی کنید.

کاخ سلطنتی رامسر یا کاخ مرمر از آثار تاریخی رامسر است که هم‌اکنون به موزه تبدیل‌شده است. چشمه آب گرم رامسر، تله‌کابین رامسر، هتل قدیم رامسر و مجموعه توسکا از دیدنی‌های مختلف این شهر هستند.

بهشهر شهری با قدمت تاریخی

بهشهر یک از قدیمی‌ترین شهرهای استان مازندران است که در شرقی‌ترین قسمت این استان قرار گرفته است.

کاخ صفی آباد بهشهر

زمانی که وارد بهشهر می شود، عمارتی فوق العاده زیبا و باشکوه توجه شما را به خود جلب می کند که از همه جای شهر قابل مشاهده است. در واقع این عمارت، مانند برج میلاد در تهران، نشانی برای بهشهر است. این کاخ که صفی آباد نام دارد یکی از عمارت های باقی مانده از دوران صفویه است. متاسفانه این کاخ در حال حاضر برای بازدید آزاد نیست و فقط می توانید نمای بیرون آن را تماشا کنید.

از دیگر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر شامل پارک جنگلی عباس‌آباد، شبه‌جزیره میانکاله، غار علی تپه، کاخ صفی‌آباد، غار هوتو، زاغمرز، سنگ نو، گلوگاه توسکا، چشمه باغ و عمارت چهل‌ستون، چشمه عمارت افغان نژاد و خانه قدیمی احمد علی‌خان هستند.

یکی از عجیب ترین سایت های تاریخی بهشهر گورستان سپید است. خاک این گورستان به سفیدی می زند و افسانه ای وجود دارد که می گوید این خاک سفید، از پوسیده شدن اجساد جلوگیری می کند. تعداد زیادی سنگ قبر قدیمی با فاصله خیلی کم از هم در این گورستان وجود دارد.

گورستان سپید بهشهر

شهر نوشهر

شهر نوشهر نیز یکی دیگر از زیباترین شهر های استان مازندران است که دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است.

نوشهر کوه و دریا را توامان دارد و همین خصیصه باعث شد که توجه قاجاری ها به این شهر جلب شود. زمانی که سلسله فاجار متوجه شد که نوشهر چه گنج های طبیعی زیبایی را در خود پنهان کرده است، آنجا را از یک روستای بی رونق و گمنامِ، تبدیل به یکی از مهم ترین متاطق مازندران کردند و برای آبادانی آنجا کارهای زیادی کردند.

تالاب ارواح نوشهر

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری نوشهر تالاب ارواح است. تالاب ارواح در نوشهر درواقع مردابی فرور فته در مه و سکوت است، جایی که شما را به یاد لوکیشن فیلم های ترسناک و رمزآلود هالیوودی می اندازد، جایی که ارواح همیشه سرگردان در آنجا پرسه می زنند. مسیری که منتهی به تالاب ارواح می شود نیز خاکی و وهم انگیز است و به همین جهت نام تالاب ارواح برازنده این منطقه است.

پارک جنگلی سی‌سنگان از معروف‌ترین و نام‌آشناترین پارک‌های جنگلی شهر نوشهر است.

از دیگر جاذبه های گردشگری نوشهر روستای کندلوس، دریاچه خضر نبی، دیو چشمه، غار چیلک چلندر، قرق کوه، منطقه ییلاقی کجور، قلعه نمک و موزه بندر از دیگر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهر نوشهر هستند.

تنکابن

شهرستان تنکابن انواع جاذبه‌های دریا، دشت، کوهستان و جنگل را در خود جای داده است و هر ساله تورهای گردشگری زیادی از این شهر بازدید می‌کنند.

تنکابن طبیعت جنگلی فوق العاده ای دارد. به علاوه باغات پرتقال، کیوی و چای در تنکابن، شهره عام و خاص است به طوری که میوه و مرکبات بسیاری از شهرها، از باغات تنکابن تامین می شود.

غذای شمالی

اگر عاشق غذاهایی هستید که با سیر، گردو و بادمجان تهیه می شود، غذاهای تنکابنی انتظار شما را می کشند چراکه عمده غذاهای این منطقه دارای این ترکیبات خوشمزه است.

از دیگر مکان‌های زیبای این شهر می‌توان به دره سه هزار، آبشار فرهاد جوی، پارک جنگلی چالدره، ییلاق سه هزار و منطقه خشکه دراران می‌توان اشاره کرد.

چالوس

شهر چالوس از طریق جاده چالوس در دسترس است و از نقاط مرکزی استان مازندران به حساب می‌آید. چالوس یکی از زیباترین شهر های استان مازندران برای سفر و تفریح است.

چالوس شهری است که پخش های جلگه ای و پست بیشتری نسبت به ارتاعات دارد به همین دلیل به آن «چاله است» می گفتند که به مرور زمن تبدیل به چالوس شد.

جاده چالوس

یکی از مشهورترین جاهای چالوس که بسیاری از مردم بخاطر آن به این شهر سفر می کنند «راما اسپا» است. اگر دردهای عضلانی دارید و یا می خواهید به بدن و عضله هایتان آرامش دهید به این مرکز بروید و از خدمات طب سوزنی، ماساژدرمانی و زالو درمانی آنجا استفاده کنید.

چالوس همچنین سواحل توریستی و سازمان یافته متعددی دارد که بسیاری از آنها به برای اقامت به مسافرین اجاره داده می شوند. در مقاله بهترین ساحل های چالوس ، می توانید با زیباترین ساحل های این شهر آشنا شوید.

از دیگر جاذبه های چالوس دریاچه ولشت است. دریاچه کوهستانی ولشت یکی از ده دریاچه آب شیرین کشور است که عمق ۲۰ متر و وسعتی در حدود ۱۵ هکتار دارد. پارک جنگلی فین و ارتفاعات تخت سلیمان از دیگر مکان های دیدنی چالوس هستند.

نمک‌آبرود

نمک آبرود

نمک‌آبرود یک منطقه توریستی و گردشگری است که به انواع امکانات تفریحی و رفاهی مجهز است. یکی از این امکانات تله‌کابین نمک‌آبرود است که مسافران و گردشگران را به ارتفاعات کوه مدوبن انتقال می‌دهد. تله‌کابین نمک‌آبرود دارای دو خط تله‌کابین بوده و مسافران می‌توانند در ارتفاع کوه از آن پیاده شوند. در بالای کوه امکانات استراحت و رستوران وجود دارد. اختلاف دمای ۱۰ درجایی که قله کوه قرار دارد باعث می‌شود مسافران اوقات خوشی را مخصوصاً در فصل تابستان داشته باشند.

در کنار تله‌کابین مهمان‌سرایی با امکانات ویژه و سوئیت برای طبیعت گردان فراهم شده است. دریاچه مصنوعی پدالو، زمین اسکیت، شهربازی مخصوص کودکان، مراکز خرید، پرواز با هواپیمای دونفره، کافی‌شاپ، هتل پنج ستاره، دریاچه طبیعی و پیست دوچرخه‌سواری از دیگر امکانات این منطقه است.

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
3 نظر برای "زیباترین شهر های استان مازندران برای سفر و تفریح" ارسال شده.
  1. شقایق گفت:

    سد سلیمان تنگه چند متری ساریه ؟

    1. رعنا گفت:

      ۴۵ کیلومتری ساری است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *