روستای کردیچال، سفر به مروارید کلاردشت

روستای کردیچال

کلاردشت یکی از شهرهای استان مازندران است که در ۴۸ کیلومتری شهر چالوس قرار دارد. کلاردشت نیز به تنهایی جاذبه های گردشگری فراوانی را شامل می شود که سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند. آب و هوای روستای کردیچال نیز همانند کلاردشت کوهستانی بوده و بارندگی در آنجا زیاد است. یکی از دیدنی های کلاردشت روستای کردیچال بوده و اکنون قصد داریم در این مقاله لیدوماتریپ شما را با این منطقه زیبا بیشتر آشنا کنیم.

کردیچال کجاست؟

کردیچال کجاست

روستای کردیچال از توابع شهر کلاردشت است که همانند این شهر، از معدود مناطق مازندران است که آب و هوایی دلنشین و غیر شرجی دارد. کردیچال به مروارید کلاردشت معروف است. این منطقه سرسبز با اینکه دریا ندارد، ولی زیبایی‌های زیادی دارد.

آدرس: مازندران، چالوس، کلاردشت، روستای کردیچال.

نقشه کردیچال کلاردشت‌

آب و هوای کردیچال

کردیچال

کردیچال هم مثل سایر نقاط کلاردشت، در دسته‌ی مناطق کوهستانی با آب و هوای سرد قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های این نوع آب و هوا زمستان‌های طولانی و تابستان‌های کوتاه است.

گرم ترین دمای هوای کردیچال در فصل تابستان ۳۰درجه بالای صفر و سردترین دمای آن در فصل زمستان به ۱۰درجه زیر صفر می‌رسد. به طور کلی مردم این منطقه در طول سال تنها ۴ الی ۵ ماه (از اردیبهشت تا اواسط مهر ماه) از لباس گرم و لوازم گرمایشی استفاده نمی‌کنند.

چرا به کردیچال سفر کنیم؟

کردیچال

  • جاذبه های گردشگری زیبا و فراوان روستای کردیچال که برخی از آن ها عبارتند از : رودخانه، جنگل، دو امامزاده، حیوانات اهلی و وحشی، پرندگان زیبا و …
  • یکی از اصلی ترین ویژگی‌های این روستا،‌ دسترسی راحت به امکاناتی مانند: سوپر مارکت، نانوایی، مسجد، مرغ و گوشت فروشی، لباس فروشی، کافی نت، گیم نت و خدمات کامپیوتری است که باعث شده نیازهای ضروری گردشگران در خود روستا به راحتی تامین شود.
  • روستای کردیچال مردمی مهمان نواز و صمیمی دارد که حتما از همنشینی با آن ها لذت خواهید برد.
  • همچنین این روستا دارای زمین فوتبال و والیبال است که علاقمندان می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • امکان کوهنوردی نیز برای گردشگران و ورزش دوستان وجود دارد.
  • مناظر زیبا و دیدنی کردیچال که باعث می شود از دیدن آن ها لذب ببرید و از تماشای آن خسته نشوید.
  • از همه مهم تر آب و هوای فوق العاده روستای کردیچال است که باعث نشاط و شادابی شما خواهد شد.

بهترین زمان سفر به کردیچال

روستای کردیچال

همانطور که گفتیم، کردیچال دارای زمستان هایی بسیار سرد و تابستان هایی معتدل است. اگر قصد سفر به کردیچال را دارید می توانید فصل‌های گرم سال را انتخاب کنید تا به قدر کفایت از زیبایی‌های طبیعت کردیچال و کلاردشت بهره مند شوید.

دیدنی های اطراف کردیچال

این روستا علاوه بر جنگل های انبوه و آب و هوای مطلوب، جاذبه های گردشگری متعدد دیگری را نیز از جمله رودخانه و دو امامزاده را نیز شامل می شود. اگر به کردیچال سفر کردید، سری هم به دیدنی های اطرافش بزنید.

دهکده مازیچال

دهکده مازیچال

دهکده مازیچال یکی از دیدنی های کلاردشت بوده که در نزدیکی کردیچال واقع شده و با رفتن به این دهکده می‌توانید اقیانوسی از ابرها را مشاهده کنید. اگر جزو افرادی هستید که به کمپینگ و خوابیدن در طبیعت علاقمندید، طبیعت این منطقه می تواند برای چادر زدن گردشگران و مسافران فوق العاده باشد. اگر به کلاردشت سفر کردید رفتن به این دهکده خالی از لطف نیست و می‌توانید طبیعت را با تمام وجود احساس کنید. اما لازم به ذکر است که امکان مواجه شدن با حیوانات وحشی در این منطقه وجود دارد.

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت

در شمال شرقی کلاردشت دریاچه ای به نام ولشت قرار دارد که امکان شنا، ماهیگیری و قایق سواری را فراهم می‌کند. حتی از نشستن در کنار این دریاچه زیبا می‌تواند بسیار دل انگیز باشد. این دریاچه در تمام فصول سال دیدنی های خاص خود را دارد، اما در فصل های بهار و تابستان زیبایی‌های آن به حد اعلای خود می‌رسد.

اما در فصول سرد امکان یخ زدن آب دریاچه ولشت وجود دارد که آن هم زیبایی خاص خود را دارد. اما به علت سردی ببیش از حد آب دیگر قایق سواری و انجام تفریحات دیگر شاید امکان پذیر نباشد. این تصمیم گیری کاملا سلیقه‌ای است. لازم به ذکر است که برای رفتن به محوطه این دریاچه ملزم به پرداخت ورودی هستید.

چگونه به کردیچال سفر کنیم؟

دسترسی به کردیچال

اگر از تهران قصد سفر به روستای کردیچال را دارید، وارد آزادراه تهران_ شمال شده و مسیر شمال را از جاده مرزن آباد پیش بگیرید. اکنون در جاده مرزن آباد-کلاردشت قرار می گیرید. جاده را طی کنید و این مسیر شما را به روستای کردیچال در کلاردشت خواهد رساند. جلو تر که پیش می روید تابلویی را مشاهده خواهید کرد که نشان از رسیدن شما به روستای کردیچال از توابع کلاردشت می باشد. اکنون شما وارد مروارید کلاردشت، منطقه سرسبز و خوش آب و هوای شمال شده اید.

کردیچال، مروارید کلاردشت

اگر قصد بازدید از روستای کردیچال را دارید خوب است بدانید مسیر دسترسی به روستا، یک پیچ بسیار خطرناک دارد با نام کلنو و وقتی که این پیچ را رد می کنید، وارد روستا می شوید. خوب است بدانید روستای کردیچال مردمی مهمان نواز دارد، مناطق سرسبز و دیدنی روستا از جمله بهترین جاها برای اطراق، طبیعت گردی، پیاده روی و کوهنوردی است و همچنین در دشت های روستای کردیچال کلبه ها و سوئیت هایی وجود دارد که به گردشگران اجاره داده می شوند.شما برای اجاره اقامتگاه می‌توانید به صفحه رزرو آنلاین ویلا و سوئیت در کلاردشت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *