روستای رمین چابهار کجاست؟

روستای رمین چابهار کجاست

نه تنها خود چابهار پر است از دیدنی های جذابی که هر بیننده ای را میخکوب زیبایی های خود می کند بلکه روستاهای اطراف آن هم کم جذابیت های بکر و دیدنی ندارند. رمین به عنوان یکی از بزرگ ترین روستاهای چابهار در که در نزدیکی بندر چابهار قرار گرفته و با دیدنی های طبیعی و تاریخی که در خود جای داده مسافران زیادی را به سمت خود می کشد. روستایی که هم پر رونق ترین اسکله صیادی را در ایران دارد و هم به عنوان تنها نقطه ایران که امکان موج سواری را دارد از آن مکان هایی است که باید تا قبل از مرگ به آن سفر کرد و زیبایی های آن را از نزدیک دید. با مجله گردشگری لیدوماتریپ در این مقاله همراه باشید تا سفری به روستای رمین چابهار داشته باشیم و همه چیز را درباره این روستا و جذابیت های سفر به آن بدانیم.

معرفی روستای رمین در چابهار

رمین چابهار

رمین روستایی زیبا و دیدنی می باشد که در فاصله چند کیلومتری از چابهار واقع شده است. روستایی که آنقدر بزرگ است که شاید وقتی برای بار اول به آن قدم می گذارید حسابی متعجب شوید. روستا رمین در چابهار بخاطر موقعیت جغرافیایی مناسبی که در آن قرار گرفته این امکان به شما می دهد تا از جاذبه های دیدنی اطراف هم به راحتی دیدن کنید و تنها مقصد سفرتان را به این روستا محدود نکنید. روستای رمین از سمت غرب به بندر چابهار می رسد، از سمت شمال با کوه های روستای تیس کوپال محدود می شود و قسمت های جنوبی رمین هم به دریای عمان می رسد.

نقشه روستای رمین چابهار

دیدنی های روستای رمین در چابهار

رمین چابهار دیدنی های زیادی را در خود جای داده است چه قصد گشت و گذار در خود روستا را داشته باشید و چه بخواهید چند کیلومتری از روستا دور شوید دیدنی های جذاب و فوق العاده را خواهید دید

  • بندر و ساحل رمین چابهار

بندر روستای رمین در چابهار

بدون شک در سفر به هر منطقه ساحلی نفر اول صف دیدنی هایش ساحل و دریای آنجاست. رمین هم درست مثل هر شهر و روستای ساحلی دیگری یکی از جذاب ترین دیدنی هایش ساحل رمین است. سواحل بکر این منطقه بهترین مکان است برای اینکه در کمال آرامشش به تماشای غروب آفتاب بنشینید و در تماشای دریای عمان لذت ببرید.

  • ساحل پلانکتون ها

ساحل نورانی روستای رمین در چابهار

یکی از عجیب ترین و شگفت انگیزترین دیدنی های روستا رمین در چابهار مربوط می شود به ساحل فیتوپلانکتون ها. ساحلی که در شب درست مانند این است که با چراغ های ریزی نورپردازی شده و در آسمان شب می درخشد. اما در این پدیده زیبا و دیدنی هیچ انسانی دخیل نیست. تنها هنر طبیعت است که این چنین جذابیتی را به وجود آورده است. در روستای رمین دور از هرگونه آلودگی نوری و وقتی در ساحل قدم می زنید نقطه های نورانی آبی رنگی به چشمتان خواهد خورد که نوری است که پلانکتون ها برای فراری دادن شکارچیان از خود ساطع می کنند و این منطره دیدنی را به وجود آورده اند.

  • ساحل صخره ای

ساحل صخره ای روستای رمین چابهار

ساحل های صخره ای یکی از زیباترین و متفاوت ترین ساحل هایی هستند که شاید کمتر کسی از ما آن را از نزدیک دیده باشد. ساحلی که از صخره های سفت و سخت تشکیل شده و طی سال ها با امواج دریا فرسوده شده تصویری دیدنی به وجود آورده است.

  • ساحل کمب در چابهار

ساحل روستای رمین در چابهار

ساحل کمب که مردم به آن ساحل تراسی چابهار می گویند در فاصله کوتاهی از رمین قرار گرفته و از دیدنی ترین های رمین چابهار است. این ساحل صخره ای خاکی است که در ارتفاع ۳۰ متری از دریا قرار گرفته درست مانند تراسی است رو به دریا. این ساحل بکر و دست نخورده در فاصله ۴ کیلومتری رمین قرار گرفته و در کمتر از ۵ دقیقه می توانید با خودرو خود را به ساحل تراسی روستای رمین برسانید.

جاذبه های دیدنی اطراف روستای رمین چابهار

دیدنی هایی که در خود روستای رمین چابهار قرار گرفته یک طرف دیدنی هایی که در چند کیلومتری روستا قرار گرفته سمت دیگر قضیه است. جاذبه های گردشگری که فقط مخصوص به همین منطقه است و شبیه به آن در کمتر جای پیدا می شود.

  • دریاچه صورتی لیپار

دریاچه صورتی از دیدنی های روستای رمین چابهار

در فاصله ۱۰ کیلومتری از رمین به یکی از شگفت انگیز ترین دیدنی های چابهار خواهید رسید. دریاچه ای سورتی رنگ به ساحل سرخ چابهار هم معروف است و طرفداران خاص خود را دارد. علت رنگ صورتی این دریاچه وجود پلانکتون هاست. در برنامه سفرتان به رمین چابهار حتما سری هم به این دریاچه دیدنی بزنید و غرق در زیبایی های آن شوید.

  • کوه های مریخی چابهار

دیدنی های اطراف روستای رمین چابهار

از رمین که ۲۴ کیلومتر به سمت جاده زیبای بندر بریس حرکت کنید به سیاره دیگری خواهید رسید! کوه های مریخی چابهار یکی از دیدنی ترین های روستای رمین چابهار هستند که به خاطر شکل عجیب کوه ها بیشتر به مکانی فرازمینی مثل مریخ شبیه هستند تا جاذبه ای دیدنی در گوشه ای از ایران خودمان. البته برای رسیدن به این کوه ها باید مسیری را با پای پیاده طی کنید پس حسابی خودتان را برای ماجراجویی آماده کنید.

روستای رمین چابهار مقصد موج سواران

روستای رمین چابهار

ساحل رمین دارای ۴ نوع موج مختلف است که امکان موج سواری به صورت حرفه ای را به وجود آورده است. وجود ساحلی با چنین امکانی نه تنها در ایران بلکه دی هیچ نقطه دیگری از خاورمیانه پیدا نمی شود. همین موضوع باعث شده تا سالانه جشنواره ای مرتبط با این ورزش در چابهار برگذار شود. اگر شما هم از علاقه مندان این ورزش هستید ساحل رمین چابهار بهترین نقطه ای است که می توانید این ورزش هیجان انگیز را در آن تجربه کنید.

راهنمای دسترسی به روستای رمین چابهار

دسترسی به روستای رمین چابهار

برای سفر به روستا رمین در چابهار کار چندان سختی را در پیش ندارید. کافیست خود را به چابهار برسانید. برای رسیدن به چابهار یکی از سریع ترین راه ها سفر با هواپیماست. چابهار فاقد ایستگاه راه آهن است و برای سفر ریلی می بایست بلیط قطار خود را به مقصد بندرعباس بگیرید و از انجا خود را به چابهار برسانید.

فاصله روستای رمین تا چابهار

فاصله روستای رمین تا چابهار چیزی حدود ۱۰ کیلومتر است. برای اینکه بخواهید از چابهار خود را به روستای رمین برسانید مسیری ۱۵ دقیقه ای را در پیش خواهید داشت تا به این روستای زیبا و دیدنی دسترسی داشته باشید.

رمین، روستایی در بهشت جنوب

رمین روستایی در چابهار

فاصله کم رمین تا چابهار این امکان را مسافرین داده تا در سفرشان به چابهار سفری هر چند کوتاه هم به این روستا داشته باشند. روستایی که با جاذبه های طبیعی و بکری که در خود جای داده یکی از مهم ترین مقصدهایی است که می توانیم برای سفرمان انتخاب کنیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *