رستوران های رشت، شکم گردی در رشت

رستوران های رشت

وقتی درباره استان گیلان و به خصوص شهر رشت صحبت می‌شود، اولین چیزی که بعد از زیبایی های طبیعت و جاهای دیدنی رشت برای هر گردشگری قابل توجه است، لذت چشیدن طعم‌های جدید در شهری با فرهنگ غذایی غنی است. شرت شهر خوشمزه ترین غذاهاست و برای چشیدن طعم غذاهای ترش و شیرین این شهر کافی است سری به رستوران های رشت بزنید.

یکی از خوشمزه ‌ترین لحظات سفر، همان لحظه‌هایی هستند که مهمانان تازه از راه دور رسیده، خسته و گرسنه قدم به شهری تازه و ناشناخته می‌گذارند و برای رهایی از گرسنگی مفرط و خستگی راه به یکی از بهترین رستوران‌ های شهر وارد می‌شوند و یکی از غذاهای منحصر به فرد آن شهر را سفارش می‌دهند و نوش جان می‌کنند. در واقع چشیدن طعمی تازه و امتحان غذایی متفاوت خودش به تنهایی می‌تواند یکی از مهم ترین جاذبه‌های یک سفر باشد. در این مقاله از وبلاگ لیدوماتریپ قصد داریم تعدادی از بهترین رستوران های رشت را به شما معرفی کنیم تا برای چشیدن غذاهای خوش عطر و طعم رشت سر در گم نباشید.

لذت شکم گردی در رشت

رستوران های رشت

گیلان پایتخت غذای ایران است، جایی که سفره‌های رنگینی انداخته می‌شود و انواع و اقسام طعم‌ها پیش رویتان قرار می‌گیرد. گیلان جایی است که فکر کردن به هر غذایش، از ماهی گرفته تا کباب ترش و میرزاقاسمی و باقالاقاتوق می‌تواند هوس سفر را به جان آدم بیاندازد. اما به وقت سفر به گیلان به خصوص اگر اولین بارتان باشد، سوالی که پیش می‌آید این است که بهترین رستوران های رشت کدام هستند؟ یافتن رستورانی خوب و خوردن غذای‌های باکیفیت، یا چشیدن طعم غذاهای محلی در شهرهایی نا آشنا همیشه آسان نیست. برای راحت تر شدن کارتان تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین رستوران های رشت

رستوران شکم الملوک

رستوران شکم الملوک رشت

یکی از رستوران‌های معروف رشت که از غذاهای بسیار خوش‌طعم و فوق‌العاده‌ای برخوردار است، بی‌شک رستوران شکم الملوک است. این رستوران فضایی جذاب و زیبا دارد که از رستوران های رشت با موسیقی زنده است و وجود موسیقی زنده، آن را دلپذیرتر می‌کند. فضای رستوران شکم الملوک رشت بسیار بزرگ بوده و از دکوراسیون هیجان‌انگیزی برخوردار است.

تمام غذاهای سرو شده در رستوران شکم الملوک واقعا لذیذ و خوش‌طعم هستند اما نمی‌توان سینی ملوکانه و دوغ ملوک پسندش را از دست داد. شکم‌ الملوک یکی از پرطرفدارترین و بهترین رستوران ‌های رشت بوده و پرسنل بسیار خوش‌برخوردی دارد.

منو رستوران: آش رشته با کشک و سیر داغ، آش دوغ با سیر، آش شله قلمکار مخصوص، کولی شور سرخ شده، کشک بادمجان، میرزا قاسمی با بادمجان دودی، ترش تره، باقلا قاتوق، ماهی سفید سرخ شده، کولی سرخ شده، اشیل سرخ شده ماهی سفید، قزل آلا سرخ شده، دیبیحا، فسنجان مخصوص رشت، مرغ ترش، سینی کباب ملوکانه، کباب ترش مخصوص رشت، شیشلیک درباری، شیشلیک ترش.

آدرس: بلوار منظریه، جنب هتل بزرگ کادوس

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۳۳۴۲۵۱

چلو شیش

چلو شیش رشت

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین رستوران های رشت را به شما معرفی کنیم، قطعا آن رستوران چلو شیش است. تلفیق غذاهای سنتی و محلی رشت در فضایی بکر و خلاقانه فقط در رستوران چلو شیش رشت ممکن است. این رستوران در ماه اردیبهشت سال ۱۳۹۵ شروع به کار کرد و دارای ظاهری بسیار فوق‌العاده و زیبا است.

باید بگویم انتخاب نام چلو شیش برای این رستوران بسیار هوشمندانه بوده، زیرا هم به شماره پلاک رشتی‌ها اشاره داشته و هم نوعی استعاره و هم‌آوایی با غذاهای منویش دارد. پرسنل این رستوران بسیار مجرب و دارای روابط عمومی بالا بوده و صرف غذا در آن واقعا لذت‌بخش است.

رستوران چلو شیش تلفیقی از سنت مدرنیته به همراه یک پاتوق هنری خوب بوده و تمایز آن با سایر رستوران‌ ها در این است که به جای شماره میز از نام یک خیابان یا محله قدیمی در رشت استفاده می‌کند. ظروف این رستوران مسی بوده و طعم غذاهای آن واقعا فوق‌العاده است.

منو رستوران: اناربیج، چنجه ترش، دوش، جوجه زعفرانی، جوجه ترش، کوبیده، مرغ ترش، شیشلیک، فیله، ماهی و…

آدرس: میدان توشیبا، خیابان کنار هتل پامچال رشت به طرف بیمارستان.

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۶۱۰۱۲۰

رستوران محرم

رستوران محرم رشت

رستوران محرم یکی از معروف ترین و قدیمی ترین رستوران های رشت است که از سال ۱۳۲۳ فعالیتش را در این شهر آغاز کرده. این رستوران با فضای شیک و مجللی که برای پذیرایی از مهمانانش ایجاد کرده، انواع و اقسام غذاهای اصیل ایرانی را سرو می کند. طعم غذاهای محلی گیلانی که در رستوران محرم سرو می شود، بی نظیر است. درهای این رستوران هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب به روی مردم باز است.

تنوع غذاهای گیلانی در این رستوران بسیار زیاد بوده و تقریبا همه غذاهای گیلانی در آن طبخ می‌شوند. کباب و خورشت باقلا قاتوق رستوران محرم که یکی از بهترین رستوران های رشت به شمار می‌رود را حتما امتحان کنید.

آدرس: بلوار امام خمینی، روبروی دانشکده دندانپزشکی.

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۶۶۶۰۹۰

رستوران اردشیر

رستوران اردشیر رشت

رستوران اردشیر هم از قدیمی‌های شهر رشت محسوب می‌شود، چون از سال ۱۳۵۱ تا امروز مشغول خدمت رسانی به مردم و گردشگران استان گیلان است. از اولویت‌های مهم رستوران اردشیر، توجه به کیفیت و تازگی مواد اولیه، استفاده از دستورالعمل‌های سنتی و پرسنل خوش برخورد است. خوشمزه‌ترین غذاهای این رستوران، شیشلیک، مرغ شکم‌پر و همینطور خوراک ماهی سفید است. این رستوران یکی از بهترین رستوران های رشت است که توانسته با طبخ غذاهای خوشمزه و درجه یک، خود را در لیست برترین رستوران‌های استان گیلان جای دهد.

منو رستوران: پلو کباب با مخلفات، پلو کباب کوبیده، پلو کباب ترش با مخلفات، جوجه کباب محلی با مخلفات، جوجه کباب زعفرانی با مخلفات، شیشلیک گوسفندی با مخلفات، ماهی سفید، میرزاقاسمی، باقالی خورشت و… .

آدرس: سه راه پاستوریزه، ابتدای خیابان فلسطین، خیابان شهید ایزددوست.

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۸۳۳۹۹۵ و ۰۱۳۳۳۸۲۰۲۰۱

کباب سرای حاج حسین

کباب سرای حاج حسین رشت

با این‌که رستوران ‌ها و کبابی‌های بسیاری در شهر رشت وجود دارد، اما به جرات می‌توان گفت که کبابی حاج حسین هنوز یکی از محبوب‌ترین و بهترین رستوران های رشت به شمار می‌رود. معروف‌ترین غذای کبابی حاج حسین، کباب دوش آن است. شهر رشت علاوه بر طبخ بهترین کباب ترش، به کباب دوش هم شهرت دارد.

قیمت کباب‌های این رستوران بسیار مناسب و منصفانه بوده و دارای پرسنل بسیار مودب و خوش‌ اخلاقی است. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که با رفتن به کباب‌سرای حاج حسین، لذت صرف یک غذای درجه یک در محیطی بسیار دنج و صمیمی را تجربه خواهید کرد.

منو رستوران: جوجه ترش، چنجه، کوبیده، فیله کباب، کباب کوبیده بناب و دوش کباب.

آدرس: میدان زرجوب، جنب پل آهنی

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۳۴۰۸۱۹

رستوران جهانگیر

رستوران جهانگیر

رستوران جهانگیر رشت، اولین پلوکبابی محلی استان گیلان و یکی از بهترین رستوران های رشت است. رستوران جهانگیر از سال ۴۲ تا امروز فعالیت می‌کند و افراد زیادی به خصوص رشتی‌های اصیل از آن خاطره دارند. در منوی رستوران جهانگیر، کباب‌‎‌ها محبوب‌تر از دیگر غذاها جلوه می‌دهند و آنطور که معلوم است طرفداران پر و پا قرصی دارند. تنوع غذاها در این رستوران بالا نیست، اما همان چند غذای محدودش هم بسیار خوش‌طعم و پرطرفدار هستند. گر می‌خواهید بهترین کباب کوبیده عمرتان را بخورید، به هیچ عنوان نام رستوران جهانگیر را از یاد نبرید، البته ماهی سفید این رستوران هم بسیار معروف است.

این رستوران دارای فضایی بسیار بزرگ با چیدمان عالی است که جان می‌دهد برای دورهمی‌های خانوادگی. رستوران جهانگیر از ساعت ۱۲ تا ۱۶:۳۰ عصر و ۷:۳۰ غروب تا ۱۱ شب آماده سرویس‌دهی به مشتریان خود است.

منو رستوران: پلو کباب، چلو کباب ترش، چلو کباب شیشلیک، چلو ماهی سفید، کوبیده، باقلی قاتوق، میرزاقاسمی و… .

آدرس: میدان زرجوب

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۸۲۹۵۸۱

رستوران دلیجان

رستوران دلیجان رشت

یکی از رستوران های معروف رشت و البته از قدیمی های رشت، رستوران دلیجان است که غذاهای شمالی آن طعم بی‌نظیری داشته و از کیفیت مطلوبی برخوردارند. فضای این رستوران بسیار دنج است و چشم انداز فوق‌العاده‌ای دارد، نکته جذاب این رستورا این است که سعی کرده دکوراسیون سنتی را در کنار سبک مدرنیته حفظ کند. کته کباب و ترش شامی جزو بهترین غذاهای رستوران دلیجان هستند، حتما یک بار امتحانشان کنید. اگر برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه خود به دنبال یک رستوران خوب هستید، دلیجان می‌تواند برای شما یک انتخاب عالی باشد.

منو رستوران: کته کباب، ترش شامی و… .

آدرس: بلوار امام رضا، نبش جاده کوچصفهان رشت، بعد از پمپ بنزین آج بیشه

شماره تماس: ۰۱۳۱۸۸۹۲۶۸۲

رستوران گلسار

رستوران گلسار رشت

رستوران گلسار یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین رستوران‌ های رشت بوده که دارای غذاهای فوق‌العاده و فضایی دنج و آرام است. برخورد پرسنل این رستوران بسیار حرفه‌ای بوده و کیفیت غذاهای آن واقعا درجه یک است.

منو رستوران: چلو کباب زعفرانی، خوراک جوجه کباب زعفرانی، خوراک جوجه کباب ترش، خوراک کتف و بال زعفرانی، چلو جوجه کباب ترش، خوراک کوبیده تک سیخ، کباب لقمه استانبولی گلسار، چلو کباب بختیاری، کباب چنجه، ماهی قزل آلا، ماهی سالمون، ماهی کولی سفید، کشک بادمجان، خوراک گوشت و…

آدرس: بلوار گلسار، بلوار سمیه، خیابان ۱۲۶

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۷۲۱۹۰۰

رستوران برگراد

برگراد رشت

اگر طرفدار غذاهای فست فودی هستید، بدون هیچ سوالی سراغ رستوران برگراد بروید. برگراد را باید در یک کلام همه چیز تمام معرفی کرد. فضای رستوران برگراد از سه قسمت تشکیل شده. شما می توانید در محوطه حیاط رستوران که روباز است، غذایتان را نوش جان کنید. یا اگر دوست داشتید در فضای بسته داخل رستوران بنشینید. اما اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، بهتر است در فضای شیشه ای که در محوطه روباز تعبیه شده استفاده کنید. این محیط که با شومینه گرم می شود، هوای دلچسبی دارد.

اگر از طرفداران همبرگر هستید، باید بدانید که حتی نان همبرگر هم در این رستوران پخته می شود و طعم بی نظیری به ساندویچتان می بخشد. از سالاد سزارهای برگراد هم تعاریف زیادی شنیده شده است.

آدرس: رشت ، کیلومتر ٢ جاده انزلی ، روبروی نمایندگی تویوتا.

شماره تماس: ۰۱۳۳۴۴۹۱۶۵۴

رستوران هنرمندان

رستوران هنرمندان

از اسم رستوران هنرمندان می‌توان فهمید، که هنرمندان زیادی به آن سر می‌زنند. البته شما نیز می‌توانید همه غذاهای ایرانی و محلی رستوران هنرمندان را سفارش دهید و از طعم بی‌نظری که دارند لذت ببرید. همچنین می‌توانید انواع فست فودها را در اینجا میل کنید. تنوع در منوی رستوران هنرمندان باعث شده تا عده زیادی از افراد محلی یا گردشگران، آن را از لیست بهترین رستوران های رشت انتخاب کنند.

در اینجا می‌توانید از گوش دادن به موسیقی زنده، حسابی لذت ببرید و گاهی اوقات شانس دیدن برخی از هنرمندان مشهور کشورمان را به دست آورید. کیفیت غذاهای رستوران هنرمندان خوب است و محیطی فوق‌العاده شیک و تمیز دارد.

آدرس: رشت، کیلومتر ۸ جاده انزلی.

شماره تماس: ۰۹۳۸۴۴۴۴۲۴۱

رستوران های لاکچری رشت

رستوران رازقی

رستوران رازقی رشت

یکی از مدرن‌ترین و شیک‌ترین رستورا‌ن‌ های رشت که طرفداران بسیار زیادی دارد، رستوران رازقی بوده که از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. این رستوران که در ساختمان دو طبقه واقع شده، می تواند جای خوبی برای یک مهمانی خانوادگی باشد. این رستوران یکی از رستوران های رشت با موسیقی زنده است که نوازنده پیانو در سالن اصلی فضایی دلنشین برای شما فراهم می‌کند.

منوی این رستوران طیف وسیعی از غذاهای ایرانی، فرنگی و گیلانی را شامل شده و به همین دلیل متناسب با هر سلیقه‌ای است. همه غذاهای رستوران رازقی فوق‌العاده هستند، اما شیشلیک بره، پلوکباب محلی، استیک، ماهی قزل آلا و ماهی سفید آن از محبوبیت بیشتری برخوردارند. قیمت غذاهای رستوران رازقی که جزو بهترین رستوران های رشت به شمار می‌رود، تقریبا زیاد بوده و از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده ارائه خدمات به مشتریان خود است.

منو صبحانه رستوران: حلیم مخصوص، پنیر و گردو، املت سالامی، املت اسفناج، عدسی، کله پاچه، کیک خانگی، سوسیس بندری، انواع مربا، پنکیک و انواع آبمیوه‌ها.

منو ناهار رستوران: انوع کباب‌ها، انواع ماهی‌ها، انواع غذاهای محلی، جوجه کباب، فسنجان مرغابی، مرغ، گوشت قلقلی، قیمه بادمجان و…

منو شام رستوران: انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و پیش غذاهای مختلف.

آدرس: گلسار، بلوار سمیه، نبش خیابان ۱۲۳

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۷۲۳۳۲۲

رستوران گیلانه، گراند رستوران رشت

رستوران گیلانه

اینجا یکی از شیک‌ترین رستوران‌ های رشت است و کارکنانش بسیار مودب و صمیمی هستند و همیشه سعی دارند به شما کمک کنند. در ضمن غذا همیشه به موقع می‌رسد و خیلی خوشمزه است. قیمت غذاها با توجه به ظاهر شیکی که رستوران دارد، واقعا مناسب است.

فضای رستوران علاوه بر شیک بودن بسیار دنج است. علاوه بر این تنوع غذایی این رستوران بسیار بالاست و شما می‌توانید انواع غذاها را با کیفیتی مناسب در این رستوران نوش جان کنید.

منو رستوران: سینه مرغ گریل شده، استیک دوش، استیک دنده گوساله، استیک فیله گوساله، چیکن استروگانف، بیف استروگانف، اردک ماهی، ماهی کفال، ماهی سفید، ماهی قزل آلا، باقالی پلو، دیزی سنگی زعفرانی، باسترما اردک، باسترما گوشت، باسترما مرغ، قرمه سبزی، فسنجان، کوبیده، جوجه ترش، کباب ترش، کباب دوش، چلو کباب برگ، چلو کباب سلطانی، چلو کباب مخصوص، سینی چلو کباب گیلانه و…

آدرس: گلسار، گلایل، خیابان استاد معین (آلمان)، روبروی دیوار فرودگاه.

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۷۷۲۰۲۵

رستوران پارادیزو

رستوران پارادیزو

یکی از مدرن‌ترین و بهترین رستوران های رشت که طعم پاستا و پیتزاهای آن بی‌نظیر است، رستوران پارادیزو نام دارد. این رستوران در تیر ماه سال ۱۳۸۶ افتتاح شد و توانست با بکارگیری سبک‌های اروپایی در طبخ غذا، پیتزا و پاستاهای محشری را آماده کند. جالب است بدانید که برخی از این غذاها برای اولین بار در استان گیلان عرضه شد و این مساله توانست به نوبه خود موجب شهرت و محبوبیت این رستوران شود. کیفیت مواد اولیه رستوران پارادیزو واقعا بالا بوده و بسیار تازه هستند، تا جایی که خرید آن‌ها برای مواد خوراکی رستوران، به صورت روزانه است.

پارادیزو بهترین فست فود رشت به شمار می‌رود. بد نیست بدانید که این رستوران انتخاب اول گردشگران برای امتحان غذاهای اروپایی محسوب شده و سرو چای و دمنوش هم دارد.

منو رستوران: پیتزا مخصوص ایتالیایی، پیتزا فیله مینیون ایتالیایی، پیتزا چیکن مینیون ایتالیایی، پیتزا سبزیجات ایتالیایی، پیتزا پپرونی، پیتزا زبان، پیتزا مارگاریتا، پیتزا میگو، پیتزا یونانی، پیتزا ویستا، پیتزا پارادیزو، پیتزا برگر، پیتزا گوشت و قارچ، استیک پارادیزو، فیله مینیون، تورنادو، چیکن استیک، شاتو بریان، بیف استروگانف، پارما چیکن، خوراک گردن، پایتا پارادیزو، پنه پولو، تالیاتلی کارنه، پنه آلفردو، اسپاگتی پپرونی، فیله ترش گوساله، شیشلیک، کباب، جوجه کباب محلی، جوجه کباب فیله، بختیاری، کوبیده مخصوص و…

آدرس: گلسار، نبش خیابان ۱۱۱

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۷۲۷۷۲۱

رستوران نارنجستان

رستوران نارنجستان رشت

رستوران نارنجستان یکی از رستوران های مجلل و باکیفیت رشت است که با سرویس دهی عالی، محبوبیت زادی در بین مردم پیدا کرده است. اینجا هم فضای مناسبی دارد و هم طعم و کیفیت غذاهایش عالی است. در ضمن یکی از رستوران های رشت با موسیقی زنده است که همین باعث شده فضای رستوران دلنشین تر شود.

منو رستوران: پلو کباب محلی، پلو کباب ترش، پلو ماهی سفید، پلو کولی محلی، مرغ لونگی، میرزا قاسمی، باقلا قاتق، چلو جوجه کباب، چلو کوبیده زعفرانی، چلو ماهی قزل آلا، زرشک پلو با مرغ، استیک مخصوص نارنجستان، پپر استیک، استیک پیکاتا، چیکن استیک، چیکن میلانو، پاستا آلفردو، پاستا پستو، پاستا تورینو، پاستا ویجی، دایت فود و…

آدرس: رشت، بلوار لاکان، بعد از دانشگاه راهبرد.

رستوران های سنتی رشت

رستوران شور کولی

رستوران شور کولی

شورکولی یکی از بهترین رستوران ‌های سنتی رشت محسوب شده و به معنای ماهی کولی شور است. رستوران شورکولی در سال ۹۵ به عنوان یکی از محبوب‌ترین رستوران های رشت انتخاب شده و به جرات می‌توان گفت که خوشمزه‌ترین غذاهای گیلانی را طبخ می‌کند. طعم و کیفیت غذاهای این رستوران واقعا بی‌نظیر بوده و دارای محیطی صمیمانه و دلنشین است. رستوران شورکولی در خانه‌ای باصفا به همراه گل‌هایی زیبا و رنگارنگ قرار گرفته و فضای سنتی آن در کنار ظروف سفالی و چینی برای سرو غذا موجب شده تا خاطره‌ای به یاد ماندنی برایتان به وجود آید.

جالب است بدانید که بسیاری افراد تنها برای صرف غذا در این رستوران، به شهر رشت سفر می‌کنند، زیرا معتقدند که رستوران شورکولی علاوه بر طبخ غذاهای بسیار خوشمزه و فوق‌العاده، دارای یک محیط صمیمی و آرامش‌بخش است. بد نیست بدانید که روی دیوارهای این رستوران، تابلوها و عکس‌هایی قدیمی از رشت نصب شده تا تاریخ این شهر را در ذهن شما تداعی کند و بیش از پیش بر فضای نوستالژیک آن بیفزاید.

تنوع غذایی در یکی از بهترین رستوران های رشت یعنی شورکولی را می‌توان عالی توصیف کرد و هر ساله میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران است، بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به این مکان برای خود میز رزرو کنید.

قیمت غذاهای این رستوران نسبتا بالا هستند، اما به قدری خوش‌مزه‌اند که حداقل ارزش یک بار امتحان کردن را دارند. رستوران شورکولی همه روزه به غیر از وعده شام شنبه‌ها (به جز ایام نوروز) از ساعت ۱۲ ظهر الی ۴ عصر و ۸ غروب الی ۱۲ شب، آماده ارایه خدمات به مشتریان خود است.

منو ناهار رستوران: باقلی قاتوق، میرزاقاسمی، ترش تره، اناربیج، فسنجان، قیمه ماسوله، خورشت ترش واش، مرغ ترش، سیرواویج، فسنجان با اردک، شامی رودباری، گمج کباب، ماهی اوزون برون، انواع کباب و انواع ماهی به همراه مخلفاتی همانند شورکولی، ماهی دودی، کال کباب، زیتون پرورده و…

منو شام رستوران: آغوزکوکو، سینی شامی، سینی دلمه، خوراک بوقلمون، خوراک بلدرچین و…

آدرس: بلوار گلسار، ابتدای بلوار توحید.

شماره تماس: ۰۱۳۳۲۱۲۱۷۴۹

رستوران حسن رشتی

رستوران حسن رشتی

اسم رستوران طوری است که به نظر باید غذاهایش خوشمزه و خانگی باشند. در رشت از هر کسی بپرسید بهترین رستوران سنتی شهرشان کدام است حسن رشتی را بهتان پیشنهاد می‌دهند. این رستوران از رستوران های معروف رشت به شمار می‌آید.

رستوران حسن رشتی از غذاخوری‌های قدیمی رشت است و به خاطر کیفیت عالی و قیمتش معروف شده. اینجا همه غذاهای محلی رشت و دسرهای خوشمزه‌اش را دارد.

در حسن رشتی بهتر است کباب ترش و میرزاقاسمی و ماهی سفارش دهید. حسن رشتی آنقدر محبوب شده که حالا در تهران هم شعبه دارد. می‌توانید به خیابان سعدی تهران بروید و بهترین غذاهای شمالی را در پایتخت نوش جان کنید.

منو رستوران: پلو کباب چنجه مخصوص، پلو کباب ترش مخصوص، چلو کباب شیشلیک، چلو کباب سلطانی، چلو کباب بختیاری، چلو ماهیچه، چلو کباب کوبیده، ماهی قزل آلا، ماهی سفید، ماهی کولی، چلو میرزاقاسمی و…

آدرس: بلوار امام خمینی، بالاتر از میدان توشیبا، نبش کوچه فرشته

شماره تماس: ۰۱۳۱۶۶۶۴۵۰

رستوران دوران

رستوران سنتی دوران

یکی دیگر از بهترین رستوران های رشت که علاوه بر کیفیت بی‌نظیر از قیمت مناسبی هم برخوردار است، رستوران دوران بوده که دیزی سنگی‌اش نظیر ندارد. اگر دلتان برای یک دیزی خوش‌مزه و لذیذ لک زده است، حتما دیزی سنگی رستوران سنتی دوران را امتحان کنید. این رستوران محیط بسیار بزرگی ندارد، اما فضای دنج و گرم آن واقعا لذت‌بخش است. در کنار رستوران دوران همیشه جای پارک بوده و ساعت کاری آن هم از ۱۲ ظهر الی ۱۲ شب است.

منو رستوران: دیزی کلاسیک با گوشت گوسفندی، دیزی کلاسیک با گوشت گوساله، دیزی کنجدی، دیزی زعفرانی، کشک بادمجان و…

آدرس: میدان جهاد، ابتدای رشتیان، ۲۴ متری، جنب پیتزا حاتم.

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۵۸۴۷۲۳

شکم گردی در رشت تمامی ندارد!

همانطور که دیدید تعداد رستوران های رشت کم نیست. اما قطعا نمی توان در فرصتی چنین اندک همه‌ی رستوران های پایتخت غذای ایران را بررسی کرد. ما در این مقاله تنها تعدادی از بهترین رستوران ها را مورد بررسی قرار دادیم تا در هنگام سفر انتخاب برای شما آسان تر باشد.

در این میان باید بگوییم که رستوران شکم الملوک همانطور که از اسمش هم پیداست در جایگاه نخست لیست شکم گردی ها قرار می‌گیرد. رستوران های رازقی، گیلاه، دوران و چلو شیش نیز از بهترین ها هستند که می توانید در این رستوران ها دلی از عزا در بیاورید.

۴.۷/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *