جاهای دیدنی متل قو، سفر به جاذبه های متل قو با لیدوماتریپ

جاهای دیدنی متل قو

استان مازندران، به دلیل دارا بودن ویژگی های متفاوت، استانی توریستی محسوب می شود و همیشه و در زمان های مختلف مورد توجه گردشگران بوده است. یکی از این ویژگی ها وجود نگینی درخشان به نام متل قو یا سلمانشهر است. متل قو یکی از شهرهای بسیار پرطرفدار در میان گردشگران است و بسیاری از مردم آن را به عنوان مقصدی برای گذران اوقات فراغت خود انتخاب می کنند. ما در این مطلب از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم زیباترین جاهای دیدنی متل قو را به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد دارید برای سفر به متل قو برنامه ریزی کنید و می خواهید با دیدنی های و جاذبه های این شهر زیبا آشنا شوید تا پایان با لیدوماتریپ همراه باشید.

متل قو کجاست؟

متل قو

متل قو (سلمانشهر)، در شهرستان عباس آباد استان مازندران و در حاشیه دریای خزر واقع شده است. در شهر ساحلی متل قو جنگل، دریا، غار و آب و هوای پاکیزه وجود دارد و تمامی آن چه از یک سفر شمال انتظار دارید، در متل قو موجود است. جمعیت سلمانشهر ۱۴ هزار نفر است و در ایام تعطیل حدود ۲۰۰ هزار نفر را در آغوش خود جای می‌دهد. با وجود این که نام این شهر به سلمانشهر تغییر یافته، اما هنوز هم مردم محلی و گردشگران آن را با نام متل قو خوانده و می‌شناسند. پیش‌تر نیز نام این شهر ساقی کلایه بود. شهر ساحلی و تفریحی متل قو از غرب به شهر عباس آباد، از شرق به شهر کلارآباد، از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کوه البرز متصل است و مساحتی بیش از ۷۵۰ هکتار دارد.

جاهای دیدنی متل قو

متل قو جاذبه دریا و جنگل را در کنار هم دارد. به همین خاطر در بین علاقه‌مندان به طبیعت بسیار محبوب و پرطرفدار است. از سوی دیگر تفریحات ساحلی و آبی متنوع باعث شده است که این شهر بهشتی و خوش‌ آب‌وهوا بیشتر در دل مسافران جای بگیرد. اگر دوست دارید درباره جاهای دیدنی سلمانشهر بیشتر بدانید، تا پایان با ما همراه باشید. ما در این بخش تمام عزممان را جزم کرده‌ایم که به معرفی مواردی همچون دریا، جنگل، ساحل، غار دانیال و تفریحات متل قو بپردازیم.

ساحل متل قو

ساحل متل قو

یکی از تفریحات دوست ‌داشتنی در سلمانشهر، قدم زدن در ساحل و شنیدن صدای امواج آرامش‌بخش دریا است. به جرات می‌توان گفت این جاذبه یکی از بهترین جاهای دیدنی متل قو است که در ایام پرگردشگر حسابی شلوغ می‌شود. به خاطر استقبال زیادی مسافران در اطراف آن تعدادی پلاژ زیبا، کافه و رستوران وجود دارد. در پلاژ‌های متل قو می‌توانید انواع بازی‌های آبی و ساحلی مانند قایق‌سواری، موج‌سواری، پاراسل، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، جت اسکی و ساخت مجسمه‌های شنی را تجربه کنید.

تفریحات ساحلی متل قو

تفریحات متل قو

یکی از شهرهای ساحلی ایران که طرفداران زیادی دارد و هر هفته مسافران زیادی را جذب خود می کند شهر ساحلی متل قو ، سلمانشهر می باشد .سلمانشهر علاوه بر نزدیک بودن و دارا بودن جنگل های سرسبز و بکر یکی از مراکز تفریحات آبی ایران می باشد. بسیاری از مسافران از کیلومترها آن‌ طرف‌تر از شهر و دیار خود برای دیدن دریای متل قو و تجربه ورزش‌های مهیج و شگفت‌انگیز آبی و ساحلی به استان مازندران سفر می‌کنند. در این منطقه برای همه سنین تفریحات سرگرم‌کننده و پرهیجان وجود دارد. تفریحاتی که سفری خوش و متفاوت را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند. پاراسل، فلای‌بورد، اسکی روی آب، شاتل و بنانا، قایق سواری و اسکوتر زیردریایی برخی از لذت‌ بخش ‌ترین تفریحات آبی شهرهای ساحلی دریای خزر همچون سلمانشهر هستند.

فلای بورد

یکی از تفریحات نسبتا جدید آبی در ایران، فلای بورد می باشد. فلای بورد، وسیله ای است که به جت اسکی وصل خواهد شد. هنگام سوار شدن بر این وسیله، توسط فشار زیاد آب، به طرف بالا خواهید رفت. فلای بورد نیز همانند اسکی روی آب، نوعی ورزش می باشد که هیجان بسیار زیادی دارد. این ورزش را می توان فرار کردن از جاذبه زمین توصیف کرد. سوار شدن بر این وسیله و بالا رفتن به وسیله فشار آب، می تواند حس قدرت را به شما القا نماید.

در این ورزش به منظور حفظ تعادل، می بایست عکس العمل سریع و قدرت تصمیم گیری فوری داشته باشید، در این صورت می توانید ساعت ها بر روی آن، همانند شناگری ماهر و انسانی پرنده، بدون افتادن در آب تعادل تان را حفظ نمایید. این تفریح آبی، می تواند برایتان تجربه دلچسب و به یادماندنی را رقم بزند، بنابراین توصیه می شود حتما آن را امتحان کنید. قابل ذکر است که پیش از سوار شدن بر این وسیله، به مدت ۳۰ دقیقه آموزش های لازم به شما داده خواهد شد.

پاراسل

یکی از تفریحات آبی پر طرفدار در ایران، پاراسل می باشد. پاراسل در حقیقت یک نوع از چتر بازی است، به این صورت که ابتدا سوار این وسیله می شوید، سپس یک قایق موتوری توسط طنابی شما را می کشد و به تدریج به وسیله چتر، تا ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح دریا بالا خواهید رفت. پاراسل یکی از لذت بخش ترین تفریحات آبی به شمار می رود. با بالا رفتن چتر، ترس و هیجانتان به آرامشی غیر قابل توصیف تبدیل خواهد شد. پاراسل را می توانید به صورت تک نفره، دو نفره و سه نفره سوار شوید.

شاتل و بنانا

این تفریح آبی نیز همانند موارد قبلی، بسیار پر هیجان و جذاب می باشد. ابتدا بر یک تیوب بادی سوار خواهید شد، سپس قایق ‌های تندرو، تیوب را با سرعت بسیار بر روی سطح آب می‌ کشند. این تفریح آبی به قدری هیجان ‌انگیز است که توصیه می شود حتما آن را امتحان کنید. به دلیل نیروی گریز از مرکز، نوسانات زیاد و سرعت بالای تیوب، ممکن است به داخل آب بیافتید بنابراین بهتر است یک همراه با خودتان داشته باشید. شکل این تیوب مورد استفاده شبیه به موز یا صندلی می باشد.

کیبل اسکی

کیبل اسکی یا اسکی روی آب (با قایق)، یکی از هیجانی ترین تفریحات آبی می باشد که آدرنالین خون را افزایش می دهد. این تفریح آبی در واقع یک نوع ورزش می باشد، به این صورت که اسکی مخصوص را به پا می کنید سپس وسیله ای با سرعت حدودا ۳۰ کیلومتر در ساعت، شما را بر روی آب می کشد. برای اسکی روی آب، می بایست قدرت بدنی و آمادگی جسمانی بالایی داشته باشید. همچنین، در این ورزش تعادل، توازن و استقامت عضلانی بسیار با اهمیت است. اسکی روی آب نسبت به دیگر تفریحات آبی قدمت طولانی تری دارد. در صورتی که با این ورزش آشنایی نداشته باشید، ابتدا به شما آموزش داده خواهد شد. برای اسکی روی آب، هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.

اسکوتر زیر دریایی

اسکوتر زیردریایی، یکی از جذاب ترین تفریحات آبی می باشد. این تفریح آبی که اخیرا راه اندازی شده است، تا حدودی به غواصی زیر آب شباهت دارد. اسکوتر زیردریایی به موتوربرقی شبیه می باشد که کپسول اکسیژنی به آن وصل شده است. برای سوار شدن به اسکوتر و تجربه این تفریح آبی هیجان انگیز، احتیاجی به مهارت در شنا نخواهید داشت، به راحتی سوار اسکوتر می شوید و چند دقیقه ای را زیر آب سپری می کنید. تماشای مرجان‌ ها و ماهی ‌های موجود در دریا، برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود. برای سوار شدن به اسکوتر می بایست سن تان بالای ۱۲ سال باشد. از جمله وسایلی که برای اسکوتر سواری باید همراه خود ببرید می توان به مایو، حوله و دمپایی اشاره کرد.

جنگل متل قو

جنگل متل قو

برای کسانی که عاشق سرسبزی و هوای پاکیزه هستند، بازدید از جنگل متل قو پیشنهاد می‌شود. جنگل متل قو در دامنه رشته کوه البرز و مناطق جنوب شهر واقع شده و برای پیک نیک، جنگل نوردی و عکاسی فوق العاده مناسب است. برای چند ساعتی از شهر و شلوغی‌هایش فرار کرده و از آرامش موجود در جنگل متل قو لذت ببرید. اگر بخواهید کمی از متل قو دور شوید، در مسیر متل قو به سمت رامسر و تنکابن به جنگل‌های دوهزار و سه هزار می‌رسید. از سمت چالوس نیز جاذبه‌های سرسبز و زیبای زیادی وجود دارند.

الماس قو، برج های عظیم زاده

الماس قو

برج های عظیم زاده دو برج دوقلو هستند که به عنوان نماد متل قو شناخته شده و از جمله لوکس ترین برج های ایران و جاهای دیدنی لوکس متل قو به حساب می آیند.

در متل قو، دو برج مرتفع را می‌بینیم که اطرافش محلی برای جولان خودروهای لوکس شده است. اگر در متل قو به دنبال جایی برای تفریحات لوکس آبی هستید، می توانید در ساحل برج های متل قو از امکاناتی مانند قایق سواری، جت اسکی و پاراگلایدینگ بهرمند شوید و همچنین، در این ساحل صندلی ها و آلاچیق های مختلفی هم قرار دارد تا ساعاتی را از ساحل زیبای دریای خزر لذت ببرید. بخاطر شلوغی ساحل، تفریحات بی نظیر ارائه شده و همچنین جشنواره های مختلفی که در ساحل صورت می‌گیرد، ساحل اختصاصی برج های عظیم زاده امروزه یکی از شلوغ ترین دیدنی های متل قو به شمار می‌رود.

برج های متل قو در سال ۱۳۸۷ ساخته شده اند و این دو برج، هم کاربری تجاری دارند و هم مسکونی بطوری که در طبقات بالای برج، چندین پنت هاوس بی نظیر با چشم انداز شهر، دریا و جنگل قرار داشته و در طبقات پایین، مرکز خریدی لوکس و بزرگ، سالن های چند منظوره تفریحی و ورزشی و… وجود دارد.

غار آبی دانیال

غار دانیال

یکی دیگر از جذابیت‌ها و جاهای دیدنی متل قو، غار آبی دانیال یعنی دومین غار بلند آبی ایران است. غار آبی دانیال در رشته کوه البرز واقع شده و میان غارهای آبی ایران دومین غار آبی بلند است. یک حوضچه یک متری در ابتدای ورود به غار دانیال وجود دارد و شما را تا کمر در آب فرو می‌برد. غار آبی دانیال متل قو یک پدیده چند میلیون ساله است که از همان ابتدای ورود به غار شما را شگفت زده می‌کند.

غار دانیال دارای مسیری به طول دو هزار و ۱۵۸ متر بوده و در لیست بلندترین غارهای آبی ایران قرار گرفته است.. پیمودن این مسیر تا انتها، زمان زیادی می‌برد. چنان‌چه در هر قسمت از طول غار از رفتن به ادامه مسیر منصرف شدید، از همان مسیر رفت به راحتی می‌توانید به عقب برگردید. زیرا غار دانیل دارای مسیر فرعی نیست.

اگر از خیس شدن در آب واهمه‌ای ندارید و پیمودن محیط طویل و تاریک غار و مشاهده تزیینات آهکی برایتان هیجان دارد، بازدید از غار آبی دانیال؛ یکی از خاص‌ترین دیدنی‌های متل قو فرصت مناسبی است. البته به یاد داشته باشید که غارنوردی کار ساده‌ای نیست و باید با افراد حرفه‌ای همراه باشید. همچنین استفاده از لباس و تجهیزات مناسب برای افزایش راحتی و ایمنی در طول دالان‌های غار ضرورت دارد.

روستای اسب چین

اسبچین

قرار گرفتن سلمانشهر در دامنه رشته‌کوه البرز، دلیل اصلی وسعت سرسبز و دشت‌های پر از گل آن است. تمام روستاهای این منطقه در چهار فصل سال، زیبا و قابل توجه هستند. روستای اسب‌چین که نام‌گذاری آن از دیوارهای سنگی سفید رشته کوه البرز الهام گرفته شده‌ا است، یکی از بهترین جاهای دیدنی‌ متل قو است. جریان رودخانه‌ای با همین نام در داخل روستا آن را به مقصدی عالی برای گردشگری تبدیل کرده است تا جایی که سالانه مسافران داخلی و خارجی زیادی از آن بازدید به عمل می‌آورند.

طبیعت زیبای این روستا، چنان میخکوب کننده است که بیشتر مسافرانش معمولا خیال دوباره دیدنش را در سر می‌پرورانند و خاطراتش را در گوشه‌ای از ذهنشان برای همیشه نگه می دارند. از ویژگی‌های شاخص این روستا می‌توان به رودخانه‌ای اشاره کرد که جان تازه‌ای به روستا بخشیده است.

این رودخانه هم نام، روستاست و همین سیاست‌های ساده، بر زیبایی‌ها افزوده است. منبع اصلی این رود، چشمه‌ای است با نام چشمه گوشیر. دلیل نام‌گذاری این چشمه به رنگ رودخانه بر می‌گردد به عبارتی رنگ شیری آب رودخانه باعث شده اسم چشمه را گوشیر بگذارند و آن را با این نام بخوانند. دور از انتظار نیست که اینجا هم مهد قایق‌ رانی‌ها و تفریحاتی باشد که به آب مربوط می‌شوند، که همینطور هم هست، اما یک نکته مهم وجود دارد و آن هم اینکه، عمق دریاچه در تمام روزها و ساعات یکسان نیست و با نوسان‌هایی دست به گریبان می‌باشد، در فصولی که عمق رودخانه، افزایش پیدا می‌کند، قایق ‌سواری در این دریاچه، به راه می‌افتد و اینجا نقطه عطفی است که بسیاری از علاقمندان به آب را دور هم جمع می‌کند.

بازارچه سنتی ترکمن متل قو

بازار سنتی متل قو

ترکمن ها در اکثر شهرهای مازندران، بازارهای سنتی خود را افتتاح کرده اند که یکی از شعبات آن ها در شهر متل قو است. برای بازدید از بازارچه سنتی ترکمن می بایست در متل قو وارد خیابان نواب صوفی شده و به سمت رستوران معروف فرزین بروید تا در نزدیکی رستوران، بازارچه سنتی ترکمن متل قو را مشاهده کنید. در این بازارچه انواع پوشاک با قیمت های بسیار مناسب، بازارچه میوه و تره بار، بازار ماهی فروشان و همچنین بازارچه صنایع دستی به چشم می خورد که از قیمت های عالی برخوردار هستند. همچنین بخاطر جذابیت بازاچه ترکن، این مرکز خرید سنتی به یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی متل قو هم تبدیل شده است.

خیابان دریاگوشه

دریاگوشه

بهترین خیابان متل قو، دریاگوشه نام دارد. این خیابان جزو مناطق قدیمی و معروف سلمانشهر است که در قسمت جنوبی شهر قرار دارد. دریاگوشه از میدان اصلی متل قو شروع می‌شود و با رسیدن به غار دانیال و کوه پایان می‌یابد. این خیابان دارای بیش از ۶۷ خیابان فرعی است. در طول مسیر منطقه دریاگوشه تعداد زیادی ویلاهای لوکس، رستوران‌ها و مراکز تجاری وجود دارد و به همین خاطر همیشه پر رفت ‌و آمد و شلوغ است.

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه

در روستای کتالم بالای تپه‌ای به همین اسم بازمانده برج دیدبانی وجود دارد که برای محافظت از منطقه استفاده می‌شده است. می‌گویند از زمان حسن صباح بوده است. ارتفاع این تپه ۲۲۰ متر بوده و پس از یک پیاده‌روی بیست دقیقه‌ای (حدود ۳۴۰ پله کوتاه) به چشم‌اندازی کم در نظیر می‌رسید که از آنجا رامسر تا متل قو زیر پایتان پیداست.

تیلا کنار

تیلاکنار

تیلا کنار نام جنگل معروف متل قو است. این جنگل که از جاهای دیدنی متل قو است، در جنوبی ‌ترین نقطه روستایی به همین نام قرار دارد. در کل از این جنگل نباید انتظار یک پارک با امکانات تفریحی داشته باشید؛ یک جنگل بکر است با رودخانه، آبشاری صخره‌ای و مسیرهای پیاده‌ روی. بعد از یک روز پرهیجان در ساحل و شب زنده‌ داری در شهر شلوغ، جنگلی بکر و ساکت که صدای پرنده‌ها در آن پیچیده گزینه مناسبی برای آرامش خواهد بود.

در سفر به متل قو کجا اقامت کنیم؟

اقامت در متل قو

متل قو (سلمانشهر)، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگران بوده و به همین سبب انواع اقامتگاه‌ها مناسب هر نوع بودجه‌ای در این شهر وجود دارند. مسافران می‌توانند برای اقامت هتل یا ویلا اجاره کنند. البته، در متل قو تعداد ویلاها و خانه نسبت به تعداد هتل‌ها بیشتر است و اکثر گردشگران اقامت در ویلا را بیشتر ترجیح می‌دهند. در هر صورت مسافران می‌توانند مناسب با بودجه خود اقامتگاه مناسب در متل قو رزرو کنند. برای این کار کافی است سری به صفحه رزرو آنلاین اقامتگاه در متل قو (سلمانشهر) بزنید.

متل قو، نگین درخشان مازندران

همانطور که پیش از این گفتیم، متل قو در مجاورت با دریای خزر قرار گرفته است و سواحل این شهر بسیار محبوب می باشد. همچنین ارتفاعات ییلاقی سلمانشهر و جنگل‌های سرسبز در این ارتفاعات، آب و هوای فوق العاده‌ای برای این شهر توریستی به وجود آورده است.

از مهم ترین کارهایی که می‌توانید در متل قو انجام دهید استراحت در سواحل و لذت بردن از طبیعت زیبای جنگل‌های آنجاست، اما تفریحات متنوع این شهر را فراموش نکید. تفریحات آبی که در سواحل این شهر وجود دارد در ایران کم نظیر است.

فوتبال و والیبال ساحلی، جت اسکی، قایق سواری و جنگل نوردی از جمله دیگر تفریحات این شهر است. همچنین رستوران‌ها و بارهای زنجیره‌ای معروف و ساختمان‌های تجاری متعدد در این شهر چند روز خوش را برای شما خواهد ساخت.

Rate this post
6 نظر برای "جاهای دیدنی متل قو، سفر به جاذبه های متل قو با لیدوماتریپ" ارسال شده.
  1. ناشناس گفت:

    فاصله تیلا تا تهران چقده؟

    1. رعنا گفت:

      ۲۱۶ کیلومتر است

  2. مینا گفت:

    ویژگی های جونوری غار دانیال چیه؟

    1. رعنا گفت:

      زندگی جانوری این غار محدود به پشه، خفاش و آبزیان محدودی از جمله قورباغه و خرچنگ می‌باشد. و نکته جالب اینکه عنکبوت موش شکل مازندران بومی حوالی غار دانیال میباشد

  3. بهمن گفت:

    طول مسیر غار دانیال چقده؟

    1. رعنا گفت:

      طول مسیر غار دانیال ۱۵۸ متر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *