تور مجازی جنگل های معروف رامسر در ۵ دقیقه!

جنگل-های معروف رامسر

در هر کجای ایران که زندگی می‌کنید، حتما از روستاهای سرسبز، غذاهای خانگی، صنایع دستی، دریا و پلاژهای ساحلی، مراکز خرید و بازارهای محلی و هفتگی، جنگل‌ها و غیره رامسر سخنان و توصیفاتی را شنیده‌اید. توضیحاتی که زیبایی طبیعی و بکر آن جا و همچنین جنگل های معروف رامسر را برای شما وصف می­‌کنند و شما را وسوسه می­‌کنند تا حتما سری به شمال بزنید.

شما عزیزان برای این که در سفر به شمال سفری راحت و آسوده داشته باشید، از طریق وبسایت لیدوماتریپ برای رزرو ویلا در شمال اقدام کنید.

یکی از توصیه­‌های ما، بعنوان یک تیم که در حوزه گردشگری فعال است، برای شما مسافرت به شهرستان رامسر در استان مازندران است. رامسر یکی از پر جاذبه­ترین و گردشگر پذیرترین شهر­های شمالی است. این پیشنهاد به قدری عالی است که کسانی که به رامسر رفته‌اند و از طبیعت آن جا دیدن کرده‌ و لذت برده‌اند دوباره در آرزوی مسافرت به اینت شهر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا همه آنچه برای در رابطه با جنگلهای معروف رامسر نیاز است بدانید را مرور کنیم.

چگونگی جنگل نوردی در جنگل های معروف رامسر

وقتی اسم جنگل آورده می­شود قریب به یقین در ذهن همه و حتی شما تصاویری از کلبه، درختان انبوه و سر سبز، کوه­های بلند، آبشار، صدای رودخانه­‌ها، حیوانات و پرندگان گوناگون، آتش، ویلا و غیره تداعی می­شود.

در صورتی که عاشق طبیعت و جنگل نوردی هستید، جنگل های معروف رامسر برای طبیعت گردی و پیک نیک در دل طبیعت پیشنهاد می­شود. اما، حتما وسایل مورد نیاز و کمک­های اولیه را با خود به همراه داشته باشید.

به یاد داشته باشید که برای رفتن به جنگل، حتما با خود آب آشامیدنی کافی و تغذیه سبک و قطب نما ببرید، لباس مناسب یا بارانی بپوشید و چادر ببرید، کفش مناسب به پا کنید تا وقتی گل و لای جنگل به کفِ کفش تان چسبید باز بتوانید به راحتی با آن حرکت کنید و راه بروید تا مشکلی برای شما در طبیعت گردی پیش نیاید. ضمنا برای حفظ این گونه محیط زیست­های طبیعی چشم گیر همه تلاش خود را بکار گیرید تا به آنها آسیبی نزنید.

گردش در جنگل های معروف رامسر

در هنگام گردش در این جنگل­ها برای روشن کردن آتش دقت کنید تا مبادا باعث بریدن شاخه­‌های جوان و درختان سبز شوید. به هنگام برگشت نیز تمام زباله­‌های خود را جمع آوری کرده و در جنگل­ها رها نکنید تا باعث آلودگی طبیعت فوق العاده زیبای آن جا نشوید؛ و از خاموش شدن آتشی که روشن کرده‌اید اطمینان حاصل کنید تا آتش سوزی رخ ندهد تا منجر به آسیب دیدن حیوانات ساکن در آن منطقه نگردد.

گردش در جنگل های معروف رامسر

رعایت تمام این نکات کوچک و ساده سبب می­شود که سالیان دراز این زیبایی­ها سالم و دست نخورده باقی بمانند که خودتان و فرزندانتان لذت ببرید و تفریح کنید. بعد از تمام این توصیه‌ها در راستای جنگل نوردی، به توصیف دو مورد از جنگل های معروف رامسر در مجله لیدوماتریپ  می­پردازیم. امیدواریم که از این مقاله لذت کافی را ببرید و به فکر اجاره ویلا در رامسر و تفریح و گردش در این شهر بیفتید.

جنگل دالخانی؛ یکی از زیباترین جنگل های معروف رامسر

اگر شما دوست دارید که در برنامه رامسر خود یک طبیعت گردی، گردشگری آثار تاریخی و روستاگردی را بگنجانید بهترین مکان شروع از جنگل دالخانی، بعنوان یکی از جنگل های معروف رامسر است.

این جنگل به دالان بهشت عروس مازندران، شهره است. محبوبیت جنگل دالخانی به دلیل داشتن درختان سر به فلک کشیده سرسبز و انبوهش طبیعت بینظیری را از خودش به نمایش گذاشته است. درختان بلوط، فندق، زرشک، ازگیل و غیره به زیبایی این جنگل افزوده‌اند.

در مسیر دالخانی می­توانید قلعه مارکوه، سد میجران و چشمه­های آب گرم و غیره را ببینید. برای رفتن به جنگل دالخانی باید از مسیر روستای جنت رودبار گذشت که مسیر این جاده آسفالت و ماشین رو است. آب و هوای جنگل دالخانی برای جنگل گردی در همه فصول مناسب است؛ زیرا آب و هوای این جنگل معتدل است، نه شرجی! فقط در فصل پاییز برای رفتن به جنگل لباس­های مناسب بپوشید؛ زیرا، احتمال بارندگی­های شدیدی در این فصل، در جنگل دالخانی وجود دارد.

جنگل دالخانی

لذت قدم زدن در جنگل دالخانی

اگر غذایی به همراه خود دارید می‌­توانید در طول مسیر آنها را تناول کنید و بخورید و از محیط سبز رنگ اطراف خود لذت ببرید. اما، اگر به فکر این هستید که از رستوران­ها و غذاهای خانگی­ که در اطراف جنگل دالخانی وجود دارد، چیزی بخورید؛ می­‌توانید به رستوران‌های پارک جنگلی دالخانی، از جنگل های معروف رامسر، بروید یا از غذاهای خانگی و محلی ساکنین آنجا غذا بخرید و نوش جان کنید.

همانطور که گفتیم یکی از جنگل های معروف رامسر، جنگل دالخانی است. در مسیر پارک­های جنگی دالخانی امکانات رفاهی و خدماتی برای چادر زدن وجود دارد یا حتی می­توانید از خانه­های محلی و روستایی آن منطقه اجاره کنید. برای این که بهترین برنامه‌ریزی برای گشت و گذار در جنگل دالخانی که یکی از جنگل های معروف رامسر است می­توانید از پارک جنگلی دالخانی بهره ببرید. اما اگر برای اقامت به رامسر برگشتید از طریق بخش اجاره ویلا در رامسر سایت لیدوماتریپ، اقامتگاه دنج و مطمئن خود را رزرو کنید.

لذت قدم زدن در جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یک جاذبه بی‌نظیر

این پارک جنگی از جاذبه‌­های جنگل محسوب می­شود. در ادامه جنگل نوردی خود می­توانید از سد میجران و نسارود نیز دیدن کنید. در مسیر این جنگل می­توانید مه ببینید و در آن غوطه‌ور شوید. مه همواره زیبایی دو چندان و مضاعفی را از جنگل به نمایش می­گذارد. شما عزیزان برای این که بتوانید این طبیعت جذاب را برای خودتان ثبت کنید می­توانید با خود دوربین عکاسی بردارید و از مناظر آن جا عکس بگیرید. در طول مسیر جنگل نوردی خود می­توانید روستاهای بسیار زیبا، دنج و بکری را ببینید. از روستاهای اطراف رامسر می­توان به روستای گرسماسر یا گرسمه سر اشاره کرد که در انتهای جاده جنگلی است که مردم کتالم از آن به عنوان ییلاق استفاده می­کنند.

پارک جنگلی صفارود؛ یکی از بکرترین جنگل های معروف رامسر

یکی دیگر از جنگل های معروف رامسر، پارک جنگی صفارود است که در حاشیه دریای خزر قرار گرفته است و فاصله زیادی با شهر رامسر ندارد. این پارک جنگلی در ۹ کیلومتری روستای جواهر ده دیده می­شود که خود این روستای جواهر ده خیلی با صفا است بطوری که نمی­توان از بین جنگل صفارود و جواهر ده یکی را انتخاب کرد. پس باید در طول سفر به نوبت از هر دوی آنها دیدن کرد و لذت برد.

اما چرا به جنگل صفارود پارک جنگلی گفته می­شود؟ به دلیل امکانات رفاهی و تفریحی که در جنگل صفارود برای مسافرین قرار داده‌اند به آن پارک جنگلی صفارود نیز اتلاق می‌شود.

پارک جنگلی صفارود

پس وظیفه ما است که در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا محیط زیست آن آلوده و دچار آسیب دیدگی نشود؛ زیرا محیط جنگل صفارود محل زندگی انواع بسیاری از حیوانات به حساب می­آید. اما علت این که به این جنگل، صفارود گفته می­شود این است که چشمه­ ها و رودهایی که در این پارک جنگلی قرار دارند بسیار گوارا هستند.

گشت و گذار در پارک جنگلی صفارود

در کنار رودهای جنگل مکان‌هایی وجود دارد که چای زغالی می­فروشند و بسیار خوشمزه هستند. جنگل صفارود، شامل درختان انجیلی، ممرز، افرا، راش، توسکا و درختان دیگری است. علت اینکه درختان گوناگونی در این منطقه وجود دارد به دلیل آب و هوای بی نظیر آن جا است که سبب رشد گیاهان مختلف در این جنگل شده است و رودخانه صفارود نیز سراسر جنگل را سیراب می­کند.

با این حال، در اطراف و داخل جنگل آلاچیق و کلبه‌­هایی برای اجاره دادن وجود دارد که می­‌توانید برای اقامت در شب از آنها استفاده کنید. فراموش نکنید که جنگل صفارود بدلیل بکر بودن از جنگل های معروف رامسر است و بهترین زمان برای گشت و گذار در آن ۶ ماه اول سال است؛ هوای جنگل صفارود در ۶ ماه دوم سال، بدلیل کوهستانی بودن منطقه، سرد است. بنابراین اگر قصد سفر به جنگل صفارود، بعنوان یکی از بکرترین جنگل های معروف رامسر، را دارید در بهار و تابستان به آنجا سفر کنید.

دالخانی و صفارود، جنگل های معروف رامسر

جنگل های رامسر

در نهایت، چنان که دانستیم، جنگل دالخانی و پارک جنگلی صفارود از جنگل های معروف رامسر هستند، که هر یک زیبایی­ها و جاذبه­ های خاص خود را دارند و باید در حفظ محیط زیست آنها تلاش کنیم تا برای سالیان دراز و همیشه برای ما و بقیه نسل­ها باقی بمانند و از این مناظر زیبا دیدن کنند و لذت ببرند. اگر عاشق سفر هستید و به دنبال تجربه‌های جدید و منحصر بفرد، در مجله لیدوماتریپ با ما همراه باشید.

Rate this post
2 نظر برای "تور مجازی جنگل های معروف رامسر در ۵ دقیقه!" ارسال شده.
  1. منصوره گفت:

    جنگل دالخانی اب گرم دارد؟

    بله جنگل دالخانی اب گرم دارد و میتوانید از ان استفاده کنید

  2. محسن گفت:

    چه درخت هایی در جنگل دالخانی وجود دارد ؟

    درختان بلوط، فندق، زرشک، ازگیل و … وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *