جاهای دیدنی و تفریحی شیراز در زمستان

شیراز شهری چهار فصل و بی‌نظیر است که در تمامی فصل‌ها چهره‌ای متفاوت و آب و هوایی دلپذیر دارد. زیبایی‌های این شهر در فصل‌های سرد سال نه تنها کم نمی‌شوند بلکه جلوه‌ای درخشان و منحصر به فرد به خود می‌گیرند. شیراز در زمستان برای دوستداران برف و کوهستان‌های برفی انتخابی مناسب است و می‌توان زمستانی خاطره‌انگیز و متفاوت را در آن تجربه کرد. دمای هوای این شهر در سردترین روز‌های سال به ۵ درجه می‌رسد و بسیار خنک خواهد بود. زمستان شیراز با وجود دیدنی‌ها و تفریحات زمستانه مشهور است و گردشگران سرما دوست بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. برای آشنایی با جاهای دیدنی شیراز در زمستان، با ما در این مقاله از مجله لیدوماتریپ همراه باشید.

زمستان شیراز؛ جاهای دیدنی شیراز در زمستان هم زیبا است!

زمستان-شیراز؛-جاهای-دیدنی-شیراز-در-زمستان-هم-زیبا-است!

آب و هوای معتدل شیراز باعث شده است که این شهر در زمستان نیز بسیار دیدنی باشد. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شیراز در فصل زمستان جلوه بی نظیری دارند که قطعا برای تجربه یک سفر به یادماندنی و متفاوت انتخابی مناسب‌اند. شکوه برف و سفیدی پاک آن در ترکیب با عجایب تاریخی و بنا‌های با شکوه صحنه‌ای جذاب و خیره‌کننده را ایجاد می‌کند که باعث شهرت و محبوبیت زمستان شیراز شده است. با تقسیم جاهای دیدنی شیراز در زمستان به دو بخش طبیعی و تاریخی، سفری به شیراز در زمستان خواهیم داشت.

دیدنی های طبیعی شیراز در زمستان

طبیعت-زمستان-در-شیراز

طبیعت زیبا و شگفت انگیز شیراز در هر فصلی از سال زیبایی‌های خود را دارد و ذره‌ای از ابهت و چشم‌نوازی مناظر آن کم نمی‌شود. در زمستان نیز می‌توان شاهد چهره متفاوت و جذاب این طبیعت بود. کوهستا‌ن‌های عظیم پوشیده از برف و دره‌های یخ زده هیجان‌انگیزی که صحنه‌های بی‌مانندی خلق می‌کنند، آثار کاملی از زیبایی طبیعت زمستان در شیراز هستند. از مناطق طبیعی و جاهای تفریحی شیراز و اطراف آن در زمستان می‌توان به پیست اسکی سپیدان، دریاچه برم فیروز سپیدان، دریاچه مهارلو و پارک‌های جنگلی اشاره کرد که در ادامه در مورد آن‌ها بیشتر می‌خوانیم.

پیست اسکی سپیدان:

پیست-اسکی-سپیدان

این منطقه که با نام مجموعه تفریحی – توریستی پولاد کف نیز شناخته می‌شود، پکیج کاملی از تفریحات زمستانی مفرح را در خود جای داده است. تله کابین و پیست اسکی در نزدیکی آبشار زیبا و مشهور مارگون، باعث محبوبیت و جذب گردشگران داخلی و خارجی به پیست اسکی سپیدان شده است. برای رسیدن به این پیست از شیراز، باید وارد جاده سپیدان – یاسوج شوید و پس از مشاهده تابلو، ۱۰ کیلومتر به جلو برانید. موتور برفی، مدرسه اسکی و انواع ورزش‌های برفی مانند اسکس، از دیگر جاذبه‌های تفریحی این پیست هستند.

دریاچه برم فیروز سپیدان:

دریاچه-برم-فیروز-سپیدان

قبل از خروجی سپیدان و بعد از پیست اسکی می‌توانید با پیاده روی ۱۰ دقیقه‌ای و تنفس هوای پاک زمستانه به این دریاچه برسید. چشمه همیشه جوشان این دریاچه زیبا که از میان برف‌ها و یخ‌ها می‌جوشد منظره‌ای فوق‌العاده دیدنی را برای بازدید‌کنندگان ایجاد می‌کند. چشمه‌های آب گرم اطراف و این منظره خیره‌کننده، قطعا ارزش پیاده‌روی را دارند اما فراموش نکنید که تجهیزات کافی به همراه داشته باشید.

دریاچه مهارلو در زمستان شیراز:

دریاچه-مهارلو-در-زمستان-شیراز

از جاهای دیدنی شیراز در زمستان می‌توان به دریاچه سرخ و شگفت‌انگیز مهارلو اشاره کرد. در فصل زمستان وجود فلامینگو‌های مهاجر و ترکیب سفیدی دشت‌ها با قرمزی دریاچه صحنه‌ای نقاشی مانند را به نمایش می‌گذارد که برای تکمیل زمستان‌گردی در شیراز باید ببینید. همچنین در اسفند ماه مهارلو پر از شکوفه‌های معطر بادام می‌شود که به زیبایی این منطقه می‌افزایند.

مناطق تاریخی شیراز در زمستان

زیبایی‌های با‌شکوه و تاریخی شیراز در زمستان جلوه ویژه‌تری به خود می‌گیرند. بنا‌های کهنی که سفید پوش می‌شوند و اضافه شدن یکسال دیگر به عمر خود را تماشا می‌کنند را باید دید. از این مکان‌های دیدنی که زمستان زیبایی دارند می‌توان به مقبره پر برف، عمارت های تاریخی شیراز و باغ‌ها و بازار وکیل اشاره کرد.

مقبره پربرف:

تاریخی ۲۵۰۰ ساله که به علت موقعیت جغرافیایی کوهستانی خود در زمستان‌ها مملو از برف می‌شود، منظره‌ای خیال‌انگیز ایجاد می‌کند. مسیر دسترسی به این منطقه در زمستان نیز بسیار زیبا و لذت‌بخش است و در جاده معروف دشت آسپاس به جاده شش پیر از توابع اقلید واقع شده است. برای تماشای تمام زیبایی‌های جاهای دیدنی شیراز در زمستان، بهتر است با اجاره ویلا و سوئیت در شیراز یک اقامت چند روزه را به خود و همراهانتان هدیه کنید و از حضور در شهر نارنج و ترنج غرق در آرامش شوید.

باغ‌های تاریخی شیراز:

باغ‌های-تاریخی-شیراز

باغ‌های شیراز با مناظر فوق‌العاده خود بسیار مشهورند. زمانی که درختان بلند قامت آن‌ها سفید پوش شوند و عمارت‌های با شکوه و رویایی شکلی  جدید به خود بگیرند، حکومت زمستان آغاز می‌شود. هوای شیراز در زمستان خیلی سرد نیست و می‌توان قدم زنی در حیاط‌های دوست داشتنی باغات شیراز را تجربه کرد. بر خلاف باور عموم باغ‌ها و موزه‌های شیراز در زمستان نیز پذیرای گردشگران علاقه‌مند بسیاری هستند.

سفر به جا‌های تفریحی شیراز در زمستان

سفر-به-جا‌های-تفریحی-شیراز-در-زمستان

زمستان گردی در شیراز طعم دیگری دارد. همانطور که گفتیم، جذابیت‌های گردشگری شیراز چهار فصله هستند و در هر زمانی هدیه‌های چشم‌نوازی برای میهمانان خود در چنته دارند. اگر در زمستان به شیراز رفتید به محلی گرم و راحت برای استراحت نیاز خواهید داشت. پس از گشت و گذاری جانانه در دل طبیعت برفی شیراز، می‌توانید به اقامتگاه‌های متنوع و با امکانات شیراز رفته و لذت سفر را تکمیل کنید. با اجاره سوئیت در شیراز به لیست کاملی از اقامتگاه‌های شیراز در زمستان دسترسی خواهید داشت.

Rate this post
4 نظر برای "جاهای دیدنی و تفریحی شیراز در زمستان" ارسال شده.
  1. محمد امین گفت:

    مقبره پربرف کجاست؟

    1. رعنا گفت:

      در جاده معروف دشت آسپاس به جاده شش پیر از توابع اقلید واقع شده

  2. تارا گفت:

    جاهای تفریحی اطراف شراز در فصل زمستان؟

    1. رعنا گفت:

      پیست اسکی سپیدان، دریاچه برم فیروز سپیدان، دریاچه مهارلو و پارک‌های جنگلی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *