جاهای دیدنی بندرعباس

جاهای دیدنی بندرعباس

سفر به خطه جنوبی کشور یکی از جذاب ترین سفرهای داخلی محسوب می شود، مخصوصا سفر به بندرعباس یکی از خاطره انگیزترین سفرهای عمرتان خواهد بود. بندرعباس شهری با مردم خونگرم و جاذبه های دیدنی خود، میزبان مسافرانی از داخل و خارج کشور است که با خرید بلیط هواپیما به مقصد این شهر سفری رویایی تجربه می کنند، این شهر زیبا خلیج فارس را از دریای عمان جدا کرده و مرز آبی ایران به شمار می رود. با سفر به بندرعباس دنیایی پر از زیبایی را از نزدیک خواهید دید؛ از ساحل دلربای آن گرفته تا مکان های مذهبی و تاریخی و طبیعی که همگی دلیلی بر منحصر به فرد بودن این شهر هستند. به همین دلیل ما در این مقاله از مجله لیدوما می خواهیم به معرفی چند مورد از جاهای دیدنی بندرعباس بپردازیم.

همچنین شهر بندرعباس یکی از مهم ترین شهرهای کشور به شمار می رود و به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و همجواری با آب های آزاد به یکی از زیباترین مناطق کشور تبدیل شده است. بندرعباس را با نام بندر گمبرون نیز می شناسند و این شهر بی نظیر در بسیاری از ماه های سال مملو از گردشگران می شود، اما از لحاظ آب هوایی بهترین زمان برای سفر از اوایل آذر تا اوایل فروردین است و ایام نوروز بندرعباس بیشترین مسافر را دارد.

لذت گردش و تفریح در بندرعباس، محل تلاقی فرهنگ ها

جاهای دیدنی بندرعباس

بندرعباس در طول تاریخ نام‌های زیادی داشته است؛ نام‌هایی مانند بندر گمبرون، جرون، جرونات و…، اما در زمان شاه عباس صفوی، این بندر تغییر نام پیدا کرد و بندرعباس نامیده شد. علت این تغییر نام این بود که شاه عباس توانست با کمک انگلیسی‌ها و سردار ایرانی، یعنی امام قلی خان، ارتش پرتغال را از خاک ایران بیرون کند. شرایط جغرافیایی و تاریخ پر فراز و نشیب بندرعباس باعث شده که جاذبه‌های تفریحی و تاریخی زیادی در این شهر وجود داشته باشند.

جاهای دیدنی بندرعباس / جاذبه های تاریخی

مسجد جامع دلگشا (مسجد جامع اهل سنت)

مسجد جامع دلگشا

بندرعباس شهری است که شهروندان سنی زیادی دارد. مسجد جامع اهل سنت این شهر در سال ۱۱۷۵ هجری قمری ساخته شده و زین‌العابدین ابوالقاسم اوزی بانی احداث آن بود. با رشد جمعیت، افزایش نیاز و همچنین به دلیل فرسودگی این مسجد بارها مرمت شده است. هنر کاشی‌کاری به کار رفته در محراب مسجد، بسیار چشم‌گیر و زیبا است. شبستان مسجد در دو طبقه ساخته شده و ۲۰ درب بزرگ دارد که به ایوان‌های شمالی، جنوبی و شرقی مسجد باز می‌شوند.

مسجد جامع بندرعباس با نام مسجد جامع دلگشا شناخته می‌شود که در نبش بلوار طالقانی و خیابان مسجد جامع قرار دارد. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مساجد این شهر است که شامل شبستان (دو قسمت قدیمی و الحاقی است) می‌شود.

قسمت قدیمی ستون‌های متعددی دارد که سرستون‌های آن گچ‌بری شده و شبیه مسجد گله داری و مسجد دژگان است. در سال ۱۳۸۴ عملیات بازسازی مسجد جامع دلگشا آغاز شد و در سال ۱۳۸۷ به پایان رسید.

مسجد جامع دلگشا روی نقشه

آدرس: بندرعباس، نبش بلوار طالقانی و خیابان دلگشا

حمام گله داری بندرعباس

حمام گله داری

همان طور که اشاره شد، در آبگرم گنو امکان استحمام وجود دارد اما در حمام گله آب تنی نخواهید داشت؛ این حمام تاریخی شاهکار دوره قاجار است و در خیابان امام خمینی و محله قلعه شاهی ساخته شده است، تاجری سرشناس به نام حاج شیخ احمد گله داری این حمام را به منظور خدمت رسانی به مردم بنا نهاد و با اینکه در زمان های گذشته به عنوان تنها محل استحمام مردم خلیج فارس استفاده می شده است اما این روزها با تغییر کاربری به موزه تبدیل شده است و جزو جاهای دیدنی بندرعباس به شمار می رود.

برای مقاومت این بنا از مصالح دریایی مانند سنگ‌ های اسفنجی و ساروج محلی همراه با گچ دستکوب استفاده شده تا در برابر رطوبت دوام بالایی داشته باشد، این سنگ ها از خلیج فارس تهیه شده اند و سایر مصالح مانند آجرفرش های استفاده شده در کف حمام دارای استحکامی زیادی هستند. آب حمام از چشمه‌ های اطراف تامین می شده است و معماری بسیار زیبای این بنا زبانزد همگان است، سقف حمام به صورت ۵ گنبدی بوده تا سیستم تهویه و نور رسانی به داخل حمام همراه با سیستم گرمادهی ایجاد شود، همچنین روزنه های موجود در سقف این حمام وظیفه روشنایی را بر عهده داشتند.

بخش خزینه به عنوان بخش دیگری از حمام گله داری است که نقش گرم کردن آب مورد استفاده در حمام را داشته است و این قسمت از حمام از جنس ساروج و سنگ ساخته شده‌ است. حمام گله داری بندرعباس به عنوان ارزشمندترین اثر تاریخی شهر بندرعباس در سال ۱۳۷۴ شمسی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در طی چندین سال اخیر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

حمام گله داری بندرعباس روی نقشه

آدرس: بندرعباس، بلوار ساحلی بندر عباس، جنب هتل امین

معبد هندوها بندرعباس

معبد هندوها

به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص بندرعباس امکان تجارت با چند کشور دیگر مانند انگلیس، پرتغال و هندوستان برقرار است و همین ارتباط میان کشورها در فرهنگ، بناها و غذاهای محلی این شهر نیز تاثیر گذاشته است. معبد هندوها یکی از همین بناهاست که با قدمتی حدودا یک قرن به کمک مالی تجار هندی ساخته شده است. معبد هندوها نمادی از ارتباط فرهنگی میان ایران و بازرگانان هندی است. این معبد با نام پرستشگاه بت‌ گوران نیز شناخته می‌ شود و زمان ساخت آن به اواخر دوره ناصرالدین‌ شاه برمی گردد که در دوره مظفرالدین شاه مورد بهره‌ برداری قرار گرفته است.

این بنا چهارگوش بوده و گنبد بالای آن به سبک هندی طراحی شده است، همچنین نقاشی‌ های مذهبی بر روی دیوارها، برجک‌ ها و تالار اجتماعات معبد توجه بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب می کنند. بهتر است بدانید در ساخت این معبد از لاشه سنگ، ملات گل و ساروج، سنگ‌ های مرجانی خاک و گچ‌ های ضخیم ماده و گچ لویی استفاده گردیده است. در داخل اتاق ها نیز طاقچه هایی دیده می شوند، همچنین دور تا دور این اتاق چهار راهرو وجود دارد که در گذشته محلی برای زیارت بوده است و در داخل راهروها نیز حجره‌ های کوچکی به چشم می خورند، در داخل برخی از اتاق‌ ها نقاشی‌ های مذهبی دیده می‌ شود، یکی از مهم ترین نقاشی ها مربوط به خدای فلوت زن به نام کریشنا است.

به دلیل رفت و آمد تجار هندی به این منطقه عناصر معماری بودایی و اسلامی و گچ کاری ها و معماری های خاص موجود در این معبد گویی شما را به کشور هندوستان خواهد برد. بازدید از این مکان همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر امکان پذیر است.

معبد هندوها روی نقشه

آدرس: بندرعباس، بلوار امام خمینی، روبه روی بازار روز

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس

عمارت کلاه فرنگی

انواع مختلف عمارت‌های کلاه فرنگی در ایران حضور دارند. کلاه فرنگی نوع خاصی از معماری است. این نوع عمارت‌ها ظاهری بسیار زیبا دارند. در این نوع عمارت از دو سقف شیربانی استفاده می‌‌شود. همه عمارت‌های کلاه‌ فرنگی، دو یا چند طبقه هستند. در بالاترین طبقه، یک عمارت شاه ‌نشین با چشم‌انداز ۳۶۰ درجه قرار دارد.

قطر عمارت بالایی کمتر از نصف قطر طبقه تحتانی است. هر دو طبقه نیز دارای سقف‌های شیروانی هستند. پس زمانی که از دور به آن‌ها نگاه کنید، شما را به یاد کلاه لبه‌دار، کلاه پهلوی یا همان کلاه شاپو می‌اندازد. از ‌این ‌رو به چنین ساختمان‌هایی عمارت کلاه فرنگی گفته می‌شود.

قدمت این عمارت به دوران صفویه باز می‌گردد. به همین خاطر می‌توان گفت عمارت کلاه فرنگی یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی بندر عباس است. این عمارت زیبا در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. بازدید از بخش داخلی عمارت ممکن نیست، پس باید به تماشای نمای بیرونی آن بسنده کنید.

آدرس: بندرعباس، نزدیک اسکله‌ی قدیمی بندرعباس، بلوار طالقانی

قلعه فین بندرعباس

قلعه فین

شاید برای تاریخ دوستان، تماشای قلعه ای نظامی بر روی تپه ای مرتفع چندان خالی از لطف نباشد. پس از تسلط موقت پرتغالی ها و شکست و بیرون راندن آن ها توسط شاه عباس اول که به تبع آن بندر گمبرون به بندر عباس تغییر نام داد، نیاز به ساخت قلعه ها و دژهای نظامی در این منطقه بیش از پیش حس شد. از این رو در دوره ایلخانان یا شاید کمی قبل از تر آن، سنگ بنای قلعه فین گذاشته شد. اگرچه این قلعه بعد از زلزله سال ۸۶ کم رمق و ناتوان شده و بخش هایی از آن تخریب گشته، اما هنوز برگ هایی از تاریخ را در خود دارد.

قلعه فین بندرعباس روی نقشه

آدرس: بندرعباس، بخش فین

حمام بزرگ بندرعباس

حمام بزرگ بندرعباس

این حمام یادگار دوران قاجاریه است و جالب اینکه تا دهه ۵۰ میلادی به شکل زنانه و مردانه از آن استفاده می‌شده است. از آنجا که پیش از عصر پهلوی دوش و لوله کشی مرسوم نبوده است؛ در دوران سلطنت آخرین شاه ایران، بخشی از این حمام به روز رسانی شده و دوش در آن قرار می‌گیرد. از این رو، مشاهده تبدیل یک حمام تمام سنتی به مدرن، تنها در حمام بزرگ بندرعباس ممکن می‌شود.

آدرس: بندرعباس، خیابان امام موسی صدر، نرسیده به چهارراه سازمان

محله باستانی سورو

محله باستانی سورو

بافت تاریخی بندرعباس یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه های بندرعباس است. محله باستانی سورو که در گذشته میزبان نخل‌های متعددی بوده، این روزها به عنوان یکی از جاهای دیدنی بندرعباس شناخته می‌شود.

با توجه به کشف مجموعه متنوعی از سکه‌های قدیمی در این منطقه، به نظر می‌رسد که محله باستانی سورو در گذشته به عنوان محل ضرب سکه در حکومت ملوک هرمز استفاده می‌شده است.

محله باستانی سورو بندرعباس از دیرباز به عنوان یکی از سکونتگاه‌های شهروندان شناخته شده و این روزها می‌توان آثار بسیار زیادی را از فرهنگ مردم بندرعباس در طول زمان مشاهده کرد.

اگر به زندگی و آداب و رسوم مردم بندرعباس در طول تاریخ علاقه دارید و دوست دارید بیشتر با تاریخ شهر نشینی در بندرعباس آشنا شوید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما بازدید از محله باستانی سورو را به عنوان یکی از جاهای دیدنی بندرعباس در برنامه سفر خود قرار دهید.

آدرس: غرب بندرعباس

موزه آب بندرعباس

موزه آب

در هر دوره از تاریخ، آب اهمیت زیادی برای مردم داشت. می‌شود از آثار باقی‌مانده نشانه‌های تلاش مردم برای حفظ آب را دید. موزه آب یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف بندرعباس است. خیلی‌ها با شنیدن اسمش نمی‌دانند چه چیزی در این موزه انتظارشان را می‌کشد. نمای بیرونی این موزه مثل آب ‌آنبار است. در این موزه از ابزارهایی نگهداری می‌کنند که در زمان صفوی با آن چاه و قنات حفر می‌کردند. انواع مختلفی از کوزه‌های سفالی، خمره‌ها و مَشک‌ها در این موزه هست. ماکتی از سدها، آب ‌انبارها و پل‌های قدیمی را هم در بخش‌های مختلف موزه گذاشته‌اند. در حیاط موزه می‌توانید از مجسمه‌ها و چرخ‌های گاوی برای خاک‌برداری دیدن کنید. برای بازدید از این موزه به بلوار امام خمینی بروید. شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان را که پیدا کنید، موزه را هم می‌بینید.

آدرس: بندرعباس، خیابان ۲۲ بهمن

آب انبارهای برکه باران

برکه باران

پنج آب انبار در شهر بندرعباس در لیست جاهای دیدنی این شهر قرار دارند و در سال ۱۳۵۴ هر ۵ آب انبار به ثبت ملی رسیده اند. آب انبارهای برکه‌ های باران از جنس سازه‌ های سنگی هستند و گنبدهای منحصر به فرد این آب انبارها از مصالحی مانند سنگ و ملات ساروج ساخته شده‌ اند که محلی برای ذخیره‌ آب بوده است. در طی چندین سال اخیر یکی از برکه ها به آمفی‌ تئاتر تبدیل شده و دو آب انبار دیگر نیز در محدوده موزه‌ خلیج فارس قرار دارند؛ یک مورد نیز در محوطه‌ دیوارکشی شده و مورد دیگر در بافت شهری پشت موزه قرار گرفته است. آب انبارهای این شهر جزو جاذبه های گردشگری مهم به شمار می روند و هرساله گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند.

آب انبارهای برکه باران روی نقشه

آدرس: بندرعباس، خیابان ۲۲ بهمن

مسجد ناصری

مسجد ناصری

مسجد ناصری در یکی از مساجد تاریخی بندرعباس است که قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد. معماری آن از معماری سنتی جنوب الهام گرفته است. این مسجد در سال ۱۳۰۴ هجری شمسی، توسط محمدعلی ناصری حیدرآبادی بنا شد. برای ساخت سقف مسجد ناصری از نوعی چوب مخصوص به نام چوب صندل استفاده شده که از هند آورده بودند. از دیگر تزئینات خاص مجسد می‌توان به گچ‌بری‌های آن اشاره کرد.

مسجد ناصری روی نقشه

آدرس: بندرعباس، چهارراه بلوکی، بلوار امام موسی صدر

خانه احمدی

خانه احمدی

خانه احمدی یکی از خانه‌های تاریخی و جاهای دیدنی اطراف بندرعباس بود، اما در حال حاضر فقط خرابه‌ها‌یی از این خانه باقی ‌مانده است. ساخت خانه احمدی به دوران قاجار می‌رسد. این خانه معماری جالبی داشت. عبور مداوم جریان باد در بخش‌های مختلف خانه، فضای داخلی را نسبت به بیرون خنک‌تر می‌کرد. مالک این خانه حاج احمد گله داری بود. این شخص داستان‌های ناگفته زیادی دارد. زمانی که اداره میراث فرهنگی این خانه را در لیست آثار ملی ثبت کرد، حاج احمد علیه آن‌ها شکایت کرد. او دلش نمی‌خواست که اسم این خانه در لیست آثار بماند و دلیلش را هم فقط خودش می‌داند. او سرانجام توانست اسم خانه‌اش را از لیست بیرون بیاورد، اما متاسفانه بعد از گذشت این دوره بخش بزرگی از خانه را تخریب کردند!!!

آدرس: بندرعباس، خیابان صدر

پل لاتیدان

پل لاتیدان

تا سال‌ها کسی از وجود این پل خبر نداشت تا اینکه پس از سیل سال ۱۳۷۲ در نزدیکی روستای کلمتلی، در ۷۰ کیلومتری بندعباس (جاده لار) این پل از زیر خاک به بیرون آمد. طبق گفته کارشناسان قدمت پل لاتیدان به دوره شاه عباس اول برمی‌گردد.

آدرس: بندرعباس، بندر خمیر

موزه مردم شناسی خلیج فارس

موزه مردم شناسی خلیج فارس

در موزه مردم شناسی بندرعباس ۲۵۰۰ اثر تاریخی و سبک زندگی بومیان این منطقه به نمایش گذاشته شده است. این موزه بسیار زیبا مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد و با رزرو بلیط هواپیما بندرعباس و سفر به این خطه از کشور می توانید از این موزه زیبا بازدید کنید و از تمامی بخش های موزه لذت ببرید. در طبقه دوم این موزه با صید و بازار سنتی شهر همراه با مجسمه های مومی آشنا خواهید شد.

این موزه با نام موزه بزرگ بندرعباس نیز شناخته می شود و در محوطه‌ تاریخی برکه‌ های باران ساخته شده است. این موزه دارای سه طبقه بوده و از سال ۱۳۸۶ برای بازدید افتتاح گردیده است، همچنین معماری ساختمان موزه یکی از نمونه‌ های بی نظیر معماری در جنوب ایران به شمار می رود. طبقه‌ همکف موزه دارای فضای عمومی، خدماتی، کتابخانه تخصصی و نمایشگاه است. طبقه‌ دوم شامل بخش مردم‌ شناسی بوده و در طبقه‌ سوم نیز بخش‌ های باستان شناسی با معرفی غنای فرهنگی و تاریخی استان هرمزگان است.

علاوه بر موارد ذکر شده، در موزه مردم‌ شناسی بخش های دیگری مانند دوره‌ اسلامی، بخش سکه و نگارخانه نیز وجود دارند. در وسط این موزه نیز لنج بزرگی تعبیه شده که بادبان آن به نورگیر طبقه سوم می رسد. بازدید از این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر امکان پذیر است.

موزه مردم شناسی خلیج فارس روی نقشه


آدرس: بندرعباس، بلوار پاسداران

جاهای دیدنی بندرعباس / جاذبه های طبیعی و گردشگری

پارک ساحلی سورو

پارک ساحلی سورو

با توجه به اینکه در مورد جاهای دیدنی این شهر سخن گفتیم، این بار نیز می خواهیم در مورد دریای بندرعباس برایتان بنویسیم؛ پارک ساحلی سورو به تنگه هرمز چسبیده و امواج با رفت و آمد کشتی‌ های تجاری بسیار تماشایی هستند. در فضای داخلی پارک نیز درختان نارگیل، خرما، ختمی وجود دارند، همچنین چندین آلاچیق‌ برای گردشگران تعبیه گردیده است.

می توان گفت یکی از بهترین محل‌ ها برای رزرو هتل در بندرعباس و نزدیک شدن به دریای جنوب همین پارک ساحلی سورو است که با امکانات بی نظیر مانند میز و نیمکت سنگی و همچنین فضایی برای بازی کودکان وجود دارد. علاوه بر همه این ها، وجود مشعل جنگل در این پارک ساحلی باعث تمایز آن با پارک‌ های دیگر در سطح شهر شده است. برای بازدید از این پارک ساحلی می توانید به صورت شبانه روزی سر بزنید و لحظات خاطره انگیزی برای خود رقم بزنید.

پارک ساحلی سورو روی نقشه

آدرس: بندرعباس، بلوار جهانگردی

پارک ساحلی غدیر

پارک ساحلی غدیر

اگر به هردلیلی امکان بازدید از پارک ساحلی سورو را نداشتید یا اینکه هوس کردید علاوه برآن، فضایی دیگر را تجربه کنید؛ پارک ساحلی غدیر با ساحل شنی و فضای بازی که در اختیار شما قرار می‌دهد انتخابی فوق العاده بین تمامی جاهای دیدنی بندرعباس است.

پارک ساحلی غدیر امکان آبتنی، برگزاری بازی فوتبال و والیبال ساحلی را در اختیار شما قرار می‌دهد و برای کودکان نیز محوطه مخصوص دارد. هتل و رستواران گوهرشاد به همراه تالار کنسرت آوینی نیز سایر امکانات پارک هستند. برای حضور در این پارک باید به سمت شرقی شهر بندرعباس حرکت کنید.

پارک ساحلی غدیر روی نقشه

آدرس: بندرعباس، بلوار غدیر

دره داماش، از بکر ترین جاهای دیدنی بندرعباس

دره داماش

اگر اهل طبیعت گردی هستید چه بهتر که سفر خود را از دره تماشایی داماش آغاز کنید. این دره در میان کوه های هماگ بخشی از سلسله جبال سربه فلک کشیده زاگرس است که در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال بندرعباس واقع شده. رودخانه زیبایی از میان این دره می گذرد که پس از پیوستن به چندین شعبه دیگر با نام رود جلابی به خلیج فارس می ریزد.

آب و هوای این منطقه معتدل و مرطوب است و فصل های بهار، پاییز و زمستان بهترین زمان برای بازدید از آن است. این دره زیبا به جاماش هم شهرت دارد و صرف حضور و تنفس در آب و هوای مطبوعش برای هر بازدید کننده ای رضایتبخش خواهد بود. این منطقه به نام دره جاماش نیز مصطلح است.

آدرس: بندرعباس، روستای سیخوران

چشمه آبگرم گنو، از معروف ترین جاهای دیدنی بندرعباس

چشمه آبگرم گنو

عده‌ای معتقدند آبگرم‌ها به دلیل خواص ویژه‌ی معدنی، بسیاری از بیماری‌های استخوانی، حرکتی و پوستی را درمان می‌کنند؛ اما اگر برای این مدعا دلیل علمی هم پیدا نشود؛ صرف رفع خستگی سفر می‌ارزد تا به یکی از دو میلیون نفری بیپوندیم که سالانه به ۳۴ کیلومتری شمال بندرعباس می‌روند تا از جکوزی و وان انفرادی آبگرم گنو استفاده کنند.

امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه را به یکی از پر طرفدارترین مناطق گردشگری استان تبدیل کرده است. همچنین در اطراف این آبگرم نیز مجتمع‌ های توریستی ساخته شده اند. چشمه آب گرم گنو در کنار ارتفاعات آهکی کوه گنو قرار گرفته است و دمای آن به بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد می‌رسد. پس در هنگام سفر به بندرعباس بازدید از این چشمه منحصر‌ به فرد را از دست ندهید و لحظاتی به یاد ماندنی برای خود ثبت کنید.

آدرس: بندرعباس، مجاور جاده بندرعباس به سیرجان

غار خرسین

غار خرسین

یکی از جاهای دیدنی‌ بندرعباس که در لیست پر بازدید‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان نیز قرار می‌گیرد، غار خرسین است. کوه خرسین گنبد نمکی بزرگی است که در سرتاسر آن قندیل‌های نمکی شگفت ‌انگیزی وجود دارد که شما را حیرت زده می‌کنند. همچنین اگر تا میانه غار جلو بروید آبشار نمکی زیبایی به ارتفاع ۱۲ متر را مشاهده می‌کنید. در اطراف غار، چشم اندازهای طبیعی شگفت ‌انگیزی مانند ستون‌های نمکی، آبشار و چشمه‌های نمکی وجود دارد. بهترین زمان بازدید از این غار اوایل بهار و تابستان است؛ زیرا در این زمان میزان بارندگی کمتر است و خطر ریزش و ناپایدار شدن دیوارها کاهش می‌یابد. همچنین بهتر است در هنگام بازدید از غار خرسین آب آشامیدنی و تجهیزات غارنوردی به همراه داشته باشید و از راهنمایان بومی نیز کمک بگیرید. این غار در کنار روستای خرسین، دهستان سیاهو قرار دارد.

آدرس: بندرعباس، دهستان سیاهو

آبشار تزرج

آبشار تزرج

شاید برایتان عجیب باشد که در جنوب ایران و در آن هوای گرم آبشاری جریان دارد، اما آبشار تزرج یکی از جاهای دیدنی بندرعباس است. به لطف وجود کوه‌های این منطقه، رودی فصلی از نزدیکی آبشار تزرج می‌گذرد و در ادامه مسیرش از صخره‌ای به پایین می‌ریزد. چشم ‌انداز این آبشار آنقدر زیباست که توجه همه را به خودش جلب می‌کند. آب زلال رود به‌آرامی از لابه ‌لای سنگ‌ها می‌گذرد و مسیرش را به طرف پایین ‌دست ادامه می‌دهد.

بخشی از این آب به خاک خشک این منطقه جان دوباره می‌دهد و نخل‌ها را سیراب می‌کند. وجود درخت نخل در کنار آبشار، چشم ‌انداز تزرج را تماشایی ‌تر می‌کند. در اطراف آبشار درخت‌های سرسبز و گیاهان مختلفی روییده‌اند. هوا هم مطبوع ‌تر است. بد نیست در مسیر رفتن به بندرعباس سری به این آبشار شگفت ‌انگیز بزنید. می‌توانید این آبشار را در ۱۷۵کیلومتر شمال بندرعباس و در منطقه حاجی ‌آباد پیدا کنید. در نزدیکی روستای برآفتاب آن را می‌بینید.

آبشار تزرج روی نقشه

آدرس: بندرعباس، حاجی آباد

باغ پرندگان بندرعباس

باغ پرندگان

اگر جزو افرادی هستید که به پرندگان علاقه دارید، در شهر بندرعباس مکانی تحت عنوان باغ پرندگان وجود دارد که می توانید چند ساعتی را در این باغ بگذرانید و از صدای پرندگان لذت ببرید. لازم به ذکر است در این باغ می توانید انواع پرندگان آبزی، شکاری، زینتی یا پرندگانی مانند کرکس و کلاغ و جغد را تماشا کنید. برای بازدید از این باغ باید به چهار کیلومتری جاده بندرعباس-میناب بروید و یکی از نکات جالب توجه در مورد این باغ در نحوه نگهداری پرندگان است که به صورت مجزا در قفس های جداگانه نگهداری می شوند. این مجموعه دارای هفت بخش مجزا برای نگهداری پرندگان آبزی، کنارآبزی، شکاری، ماکیان سانان، کبوترسانان، زینتی، شترمرغ ها و طاووس هاست که در حال حاضر ۹۰ گونه پرنده در این باغ نگهداری می شود. ساعت بازدید از این باغ نیز همه روزه از ۸ صبح تا ۶:۳۰ عصر است.

باغ پرندگان بندرعباس روی نقشه

آدرس: بندرعباس، جاده بندرعباس میناب

بوستان دولت بندرعباس

بوستان دولت

بوستان دولت از جاهای دیدنی بندر عباس و از قدیمی‌ترین پارک‌های این است و میان پارک‌های ساحلی غدیر و ولایت قرار دارد. از جمله امکانات رفاهی پارک می‌توان به سرویس بهداشتی، آلاچیق، مسجد، قهوه‌خانه و تجهیزات ورزشی مانند میز پینگ‌پنگ اشاره کرد. با ۱.۳ کیلومتر طول، در انتهای این پارک ساحلی کارتینگ خلیج فارس و پارک کودکان واقع شده‌اند.

بوستان دولت بندرعباس روی نقشه

آدرس: بندرعباس، خیابان استانداری

جاهای دیدنی بندرعباس در شب

تقریبا همه جاذبه های طبیعی و تفریحی بندرعباس گزینه های مناسبی برای گردش های شبانه هستند، اما از این میان پارک ساحلی سورو و نیز پارک ساحلی غدیر بهترین گزینه ها هستند.

جاهای دیدنی بندرعباس در پاییز و زمستان

با توجه به هوای مطبوع بندرعباس در پاییز و زمستان، تقریبا اکثر جاهای دیدنی بندرعباس در پاییز و زمستان قابل بازدید هستند و می‌توانید از آب و هوا و جاذبه‌های دیدنی بندرعباس بازدید کنید.

مناطق خوش آب و هوای بندرعباس

اگر در فصل های بهار و تابستان راهی بندرعباس شدید نگران نباشید. بندرعباس مناطق خوش آب و هوایی هم دارد که در فصول گرم سال بتوان از آن ها دیدن کرد. آبشار تزرج، آبشار بدو، قلعه فین، بندر پل، غار خرسین و کوه گنو از جمله مناطق خوش آب و هوای بندرعباس به حساب می‌آیند.

برای دیدن جاهای دیدنی بندرعباس کجا اقامت کنیم؟

اقامت یکی از مهم ترین بخش‌های سفر است. برای اقامت در بندرعباس شما گزینه‌های متعددی دارید. هتل‌ها، هتل آپارتمان، اقامتگاه های بوم گردی، ویلا و سوئییت های اجاره ای متعددی در شهر بندرعباس وجود دارد که شما می‌توانید برای اقامت از آن استفاده کنید. برای انتخاب اقامتگاه مناسب کافی است سری به صفحه رزرو اقامتگاه در بندرعباس زده و گزینه مورد نظرتان را انتخاب و رزرو کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *