جاهای دیدنی بابلسر، گشت و گذار در پرمسافرترین شهر مازندران

جاهای دیدنی بابلسر

شهرهای شمالی ایران از زیباترین و دلنشین ترین طبیعت و آب و هوا بهره می برند که مقصد گردشگری بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی هستند . یکی از شهرهای پربازدید و پرمسافر که به شهرک های ساحلی و رودخانه های پرآبش مشهور است ، شهر بابلسر است. جاهای دیدنی بابلسر نیز مانند سایر شهرهای شمالی ایران، شامل ساحل و اسکله و جنگل و آبشارهای زیبا و… است. ما در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم به بررسی بعضی از جاهای دیدنی بابلسر بپردازیم. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید تا پایان با ما همراه باشید.

بابلسر کجاست؟

شهرستان بابلسر، از شهرهای ساحلی در استان مازندران است که لقب یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی کشور را به خود اختصاص داده است. منطقه ای بسیار سرسبز و باطراوت که طبیعت بکر و چشم اندازهای زیبا و خارق العاده ی آن، تمام گردشگران و توریست های سراسر جهان را مجذوب و مسحور خود ساخته است.

از سمت بابل به فریدونکنار که بروید بعد از حدودا ۱ ساعت رانندگی به شهر زیبای بابلسر می رسید . شهری ساحلی با آب و هوای معتدل و باران های فصلی شدید و شهرک هایی ساحلی که تبدیل به نماد بابلسر شده اند .

جاهای دیدنی بابلسر

پل معلق بابلسر

پل فلزی بابلسر

از نمادهای شهر ساحلی بابلسر می‌توان به وجود پل معلق فلزی بابلسر اشاره کرد که قبل از جنگ جهانی دوم در سال ۱۳۱۳ توسط مهندسین آلمانی و سوئدی روی رودخانه بابل رود احداث شده است. پل معلق بابلسر به عنوان اولین پل ماشین رو بوده و دارای طول ۸۰ متری، عرض هشت متری و ارتفاع ۱۶ متری است که باعث پیوند شرق و غرب بابلسر شده است؛ زیرا بابلسر با فریدون کنار جزو جاده‌های بسیار پرتردد هستند. در زمان ساخت این پل مهندسین ۵۰ سال گارانتی کرده بودند که بعد از اتمام زمان گارانتی، چندین سال قبل دچار آسیب گردید اما با انجام مرمت های لازم مجددا قابل استفاده شده است. این اثر در سال ۱۳۸۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و به عنوان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بابلسر به حساب می‌آید. پل معلق بابلسر به خاطر پل ارتباطی بین ۳ مسیر بابلسر، محمود آباد و فریدون کنار عنوان پر ترددترین مسیر را از آن خود کرده است. در هنگام بازدید از پل معلق بابلسر متوجه خواهید شد که روی این پل، پل دیگری نیز به منظور مقاوم سازی ساخته شده است تا مانع آسیب های آینده شود.

رودخانه بابلرود

بابلرود

رودخانه‌ی بابلرود که محلی‌ها به آن باوُل رود و یا حتی رود بابل هم می‌گویند، یکی از پر آب ترین رودهای جاری در شمال ایران است. این رود از کوه البرز سرچشمه می گیرد و پس از گذر از رودهای موجود در ۲ شهر بابلسر و بابل به دریای مازندران می ریزد. طول بابلرود ۷۸ کیلومتراست و برای ریختن به دریای خزر راه طول و درازی را می پیماید. معمولا گردشگران و محلی های بابلسر از مصب رود بابلسر به عنوان مکانی برای تفریحات آخر هفته ای و خانوادگی استفاده می کنند. بابلرود یکی از جاهای دیدنی بابلسر است که این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و همانطور که اشاره کردیم، پل معلق بابلسر در این شهر برای مرتبط کردن دو قسمت شهر به یکدیگر در ابتدا ساخته شد. در کنار این رود معروف، رستوران، کافی شاپ، اسکله ی قایقرانی، سفره خانه و مغازه های مختلفی برای تفریحات مردم شکل گرفته است. درباره ی اسکله ی قایقرانی بابلرود باید بگوییم که یک از محبوب ترین امکانات تفریحی است که در این مکان درست شده و امروزه خود به عنوان جاذبه ای مجزا شناخته می شود.

شهرک ساحلی خزرشهر

خزرشهر

یکی از مناطق گردشگری و توریستی در شهرستان بابلسر، در کیلومتر ۶ از این شهرستان به فریدونکنار قرار دارد که به «شهرک خزر شهر» شهرت یافته است. این شهرک که متشکل از بخش شمالی و جنوبی است، به‌دلیل فاصله‌ کم از تهران، یکی از مناطق اصلی گردشگری در فصل تابستان و روزهای تعطیل است. آب و هوای فوق‌العاده، قرارگیری در مجاورت دریا و طبیعت کم‌نظیر از جمله ویژگی‌های ارزشمند این شهرک است. جالب است بدانید که گردشگران برای ورود به این شهرک توریستی، ملزم به داشتن کارت ورود هستند که باید پیش از عزیمت به این منطقه، به تهیه‌ آن بپردازند.

آدرس: بابلسر، کیلومتر ۶ جاده فریدونکنار.

آبشار شی الیم

شی الیم

آبشار شی الیم از جمله جاهای دیدنی بابلسر است که در استان مازندران قرار دارد. این آبشار در دو کیلومتری جنوب شرقی روستای گاوزن محله در میان دره‌ای انبوه از درختان جنگلی واقع شده است. گاوزن محله، روستایی از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل است. روستای گاوزن محله در قسمت غرب رودخانه‌ی سجادرود (سجرو) قرار گرفته و با روستاهای فیروزجاه ثابت، لمسوکلا، سرجیکلا و سماکوش محله همسایه است. این طایفه همچون دیگر طوایف بندپی درفصل تابستان به منطقه‌ی ییلاقی سفر می‌کنند و از آب‌وهوای مناسب و دلپذیر آن بهره‌مند می‌شوند. تررجه یا تحریجه از روستاهای ییلاقی است که با چشم ‌انداز طبیعی، مسکن طایفه گاوزن است. دسترسی به این آبشار از طریق جاده ارتباطی شهرستان بابل به گلوگاه، جاده سیرباغ و سپس گاوزن محله امکان‌پذیر است. دره آبشار درست در سمت شرق روستا واقع شده است.

آدرس: بابل، دو کیلومتری جنوب شرقی روستای گاوزن محله

روستای گالشکلا

گالشکلا

روستای گالشکا یا گالش کَلا یکی از جاذبه های گردشگری توابع بابلسر است که در بهنمیر و در توابع بابلسر قرار گرفته است. فاصله ی این روستا و بابلسر ۱ کیلومتر است. روستای گالشکا را به خاطر آب و هوای مطبوع و بسیار مناسبش و همچنین محصولات دامی فراوانش به عنوان بهشت دامداران هم معرفی می کنند. البته روستای گالشکا به یک علت دیگر هم معروف شده است و آن مهمان نوازی مردم بومی و محلی این روستا است. در واقع فرمول معروف شدن این روستا بسیار ساده است!

آب و هوای خوب، طبیعت زیبای اطراف روستا، چشم انداز بی نظیر و مهمان نوازی منحصر به فرد مردم روستای گالشکلا را به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری بابلسر شده است.

روستای سر حمام

این روستا تنها ۱۰ کیلومتر با بابلسر و ۳ کیلومتر با مرکز رودبست فاصله دارد. قبل از این که این روستا نام سر حمام را به خود بگیرد، روستای آهنگر کلا نام داشته و چون اولین حمام عمومی در این منطقه تاسیس شد، نامش به روستای سر حمام تغییر پیدا کرد. این روستای خوش آب و هوا و بسیار سنتی دارای بنای مذهبی به نام فاطمیه است که ۱۰۰ سال از عمر آن می گذرد و مورد بازسازی هم قرار گرفته است. در کنار فاطمیه‌ی روستا، مزار مقدس چند شهید قرار گرفته است که مردم بسیاری برای نثار فاتحه ای به روح پر فتوح آنان به این ناحیه سر می زنند.

منطقه ساحلی میرود (بهمنمیر)

میرود

در فاصله‌ دو کیلومتری از «بهنمیر» از توابع شهرستان بابلسر، منطقه‌ای بکر، سرسبز، جنگلی و برخوردار از چشم‌اندازی زیبا و خیره‌کننده قرار دارد که به «منطقه‌ گردشگری میرود» شهرت یافته است. این نقطه از خاک کشور در یک چهارراهی قرار گرفته است که به بابل، قائمشهر، کیاکلا و بابلسر متصل می‌شود.

جالب است بدانید که میرود، عنوان منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری بابلسر را به خود اختصاص داده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این منطقه می‌توان تسهیلات ارائه شده مانند آلاچیق‌ها، سکوهای نصب چادر، رستوران، سرویس بهداشتی و پارک مخصوص کودکان اشاره کرد که این مکان را برای اقامت موقت مسافران و گردشگران به مکانی مناسب تبدیل کرده است.

آدرس: بابلسر، منطقه بهنمیر

باغ وحش بابلسر

باغ وحش بابلسر

خیابان دریا واقع در شمال بابلسر یکی از مناطق توریستی و دیدنی شهر است که جاذبه های دیدنی و تفریحات مختلفی را در خود جای داده و  باغ وحش بابلسر نیز در این منطقه قرار دارد. باغ وحش بابلسر معروف ترین باغ وحش شهر به شمار می رود و گردشگران در آن می توانند انواع حیوانات وحشی و اهلی و پرندگان بسیاری را مشاهده کنند و همچنین خوب است بدانید این باغ وحش در میان پژوهشگران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیشنهاد می کنیم اگر در سفر به بابلسر میخواهید از این باغ وحش بازدید کنید، خوب است نگاهی هم به رستوران ها و کافه های اطراف، جاذبه های دیدنی همچون بیمارستان شهید رجایی که در گذشته قمارخانه بود، سنگ شکن های بابلسر، مرکز سرطان شناسی و غیره نیز بیاندازید. لازم به ذکر است در این منطقه تفریحگاه آبی زیر نظر زیردریایی وجود دارد که بازدید از آن، خالی از لطف نیست.

آدرس: بابلسر، بلوار شهید علیزاده، پارکینگ شماره صفر

منطقه توریستی کرفون

کرفون

منطقه‌ توریستی کرفون یکی از مناطق بکر همراه با چشم ‌انداز بی ‌نظیر در شهرستان بابلسر است که در فاصله ۱۳ کیلومتری از جاده‌ ساحلی بابلسر به ساری و ۵ کیلومتری شهر بهنمیر قرار گرفته است. در این مکان به آرامش خاصی دست خواهید یافت و همچنین تماشای غروب زیبای خورشید، ساحل زیبا و صدای امواج لذت بی نظیری را به مسافران هدیه می دهد. این منطقه بی نظیر از سال ۱۳۸۹ به صورت مرکز گردشگری به رسمیت شناخته شده است. چندین نوع تفریحات در منطقه توریستی کرفون می توانید تجربه کنید؛ مانند قایق سواری، پیاده روی، اسکی روی آب و آب تنی و… که جزو بهترین تفریحات منطقه گردشگری کرفون محسوب می شوند. در ساحل زیبای این منطقه شرکت توزیع ماهی های تازه و خوشمزه فعالیت دارد که ماهی را به قیمت مناسب ارائه می دهد.

آدرس: ۱۳ کیلومتری جاده ساحلی بابلسر به ساری، کرفون

سد لاستیکی عرب خیل

سد لاستیکی عرب خیل

یکی دیگر از تفرجگاه‌های محبوب و دوست داشتنی بابلسر، در بهنمیر قرار دارد که به “سد لاستیکی عرب خیل” شهرت یافته است. پیرامون این سازه که دارای طولی بالغ بر ۵۰ متر و ارتفاعی برابر با ۳ متر از سطح رودخانه است، دارای چشم اندازی زیبا و مناظری قابل توجه است که امروزه به یکی از استراحتگاه های مناسب برای مسافران و گردشگران تبدیل گردیده است. جالب است بدانید که تامین آب این سد به وسیله ی رودخانه‌ی تالار صورت می‌پذیرد که از رشته کوه البرز سرچشمه گرفته و با عبور از شهرهای قائمشهر، کیاکلا و سوادکوه، به سد عرب خیل در بهنمیر سرازیر شده و بعد از طی کردن قسمت‌های غرب، شرق و جنوب بهنمیر، در ساحل میرود وارد دریای خزر خواهد شد.

آدرس: بابلسر، بهنمیر

بقعه امامزاده ابراهیم

امامزاده ابراهیم

بنای تاریخی امامزاده ابراهیم بابلسر، از جمله محبوب ترین جاذبه های زیارتی و تاریخی شهر به حساب می آید و گردشگرانی که میخواهند به زیارت امامزاده ابراهیم (ع) بروند، کافی است در مرکز شهر وارد خیابان شریفی شوند تا به میدان بلال برسند و سپس در ضلع جنوبی میدان وارد خیابان امامزاده ابراهیم (ع) شده و بعد از چند صد متر به آرامگاه امامزاده ابراهیم (ع) برسند.

قدمت بنای تاریخی امامزاده ابراهیم بابلسر به قرن نهم هجری قمری می رسد. امامزاده ابراهیم (ع) یکی از مهم ترین امامزاده های استان مازندران به شمار می رود و در میان مردم بابلسر نیز از ارزش و احترام بالایی برخوردار است و همچنین بومی ها امامزاده ابراهیم را با نام ابوجواب می‌شناسند و می‌گویند امامزاده ابراهیم فرزند امام موسی (ع) است.

بقعه بی بی رقیه

بقعه بی بی رقیه

یکی از شخصیت های مهم بابلسر، بی بی رقیه است. از شلوغ ترین و محبوب ترین بناهای زیارتی بابلسر که در کنار امامزاده ابراهیم( ع) قرار گرفته است، بنای بی بی رقیه میباشد. خادم امامزاده ابراهیم( ع)، بی بی رقیه بوده است و به همین خاطره در نزد مردم احترام بسیار زیادی دارد. جالب است بدانید زمان فوت ابراهیم( ع)، بی بی رقیه دستور داد تا بنای امامزاده ابراهیم( ع)، از لحاظ ظاهر و مواد بهترین بنا باشد. بنابراین در کنار بنای امامزاده ابراهیم( ع) بقعه بی بی رقیه قرار گرفته است.

اسکله ساحلی

اسکله ساحلی

امروز نه، اما روزگاری بابلسر بندرگاهی شلوغ برای پهلوگیری کشتی‌های دریای مازندران بوده و تجارت کالا از (به) کشور روسیه را رهبری می‌کرده است. به این خاطر، پیشینیان ما در نزدیک‌ترین نقطه به دریا، اسکله‌ای ایمن ساختند تا کشتی‌ها با خیالی آسوده پهلو بگیرند و خود را برای ماجراجویی تازه آماده سازند.

اگر برای گذران وقت در این ناحیه تاریخی، طبیعی و زیبا اشتیاق دارید، باید به شرق بابلرود حرکت کرده و در فرعی‌ها راه خود را به سمت اسکله بیابید. چند کافه دنج و اتاق‌هایی برای اجاره این امکان را به شما می‌دهند تا بابلسرگردی خود را به مرکزیت اسکله ساحلی مدیریت کنید و در زمان اقامت، چشم و گوش خود را با صلابت برخورد موج به سنگ‌ها صیقل دهید.

پارک و اسکله قایقرانی

اسکله قایقرانی

یکی از مهمترین عواملی که باعث زیبایی شهر بابلسر گردیده است گذشتن رودخانه بابلرود از مرکز این شهر می باشد. رودخانه ای بسیار زیبا که جریان بسیار آرام آب آن آرامش خاصی به آن بخشیده و آن را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی بابلسر است. امکانات بسیار خوبی نیز در کنار این رودخانه جهت استفاده مسافران ایجاد شده است. امکاناتی چون اسکله های قایق رانی، پدالو، سفره خانه، قلیان سرا، رستوران، کافی شاپ و پارک و فضای سبز اطراف رودخانه مکانی بسیار خوب جهت تفریح و استراحت می باشد. در انتهای مسیر رودخانه بابلرود و پس از گذر از اسکله های قایقرانی اطراف رودخانه به سواحل زیبای دریای بابلسر می رسیم.

تالاب عزیزک

تالاب عزیزک

رودخانه تالار یا در زبان محلی‌ تلار در فاصله ۱۵ کیلومتری شرق بابل رود واقع شده است؛ در کنار این رودخانه یک مجتمع گردشگری به چشم می خورد که جزو زیباترین جاهای دیدنی بابلسر در کل شمال است. در این مکان همزمان می توانید جنگل و دریا را باهم ببینید و لذت ببرید. تالاب عزیزک یا آب بندان عزیزک از چهار آب بندان کوچک و بزرگ در دهستان عزیزک تشکیل شده است. پرندگان تالاب عزیزک شامل قو، اردک مرمری، درنا، عروس غاز، خوتکا و ویلو است. شنگ نیز جزو مهم ترین پستانداران آب بندان بوده و ماهیان این منطقه عبارتند از کپور، اردک ماهی و آمور. خزندگان این تالاب می توان به مار آبی، لاک پشت و مار چیبیر اشاره کرد. پوشش گیاهی در این تالاب شامل واش حصیری، سازیل، نیلوفر آبی، عدسک آبی است که پناهگاه مناسبی برای پرندگان آبزیان است. این تالاب منحصر به فرد به دست انسان ساخته شده است و از آب بندان ها در فصول بارانی برای کشت برنج و آب شرب استفاده می کنند. از امکانات این منطقه می توان به محل اقامت، آلاچیق، آب شرب، سرویس بهداشتی و چندین امکانات رفاهی دیگر اشاره کرد.

کوهی خیل

کوهی خیل

با این که کوهی خیل خودش یک شهر مجزاست، اما به این خاطر که از سمت جاده‌ی ساری به بابلسر به این شهر متصل می‌شود، خیلی‌ها آن را در زمره‌ی جاذبه‌های گردشگری شهر بابلسر به حساب می‌آورند. می‌گویند که این شهر هزار سال قدمت دارد و مامن امیر عباس سامانی پس از جنگ‌های صلیبی و شکست از روم باستان بوده است. به ساکنان اولیه ی این روستا، کوهی می‌گفته‌اند. این روستا یکی از جاهای دیدنی بابلسر است.

عمارت سازمان مرکزی دانشگاه مازندران

دانشگاه مازندران

دانشگاه  دولتی مازندران در بابلسر  پیش از انقلاب رضا شاه کبیر نام داشت و از بناهای باقی مانده از دوران پهلوی اول است. عمارت سازمان مرکزی این دانشگاه که در نزدیکی پل معلق قرار دارد، مهمان‌خانه‌ای در میان باغ بوده است و دانشکده ادبیات نیز در سال ۱۳۷۸ جزو آثار ملی ایران قرار گرفت.

آدرس: بابلسر، خیابان پاسداران.

بیمارستان شهید رجایی، قمارخانه‌ی سابق

بیمارستان شهید رجایی

در شمال بابلسر، منطقه ای توریستی و دیدنی وجود دارد که دارای سالن های چند منظوره ورزشی و تفریحی، باغ وحش، مجتمع ساحلی زیر نظر زیر دریایی و… وجود دارد و در این مجموعه، شاهد موج شکن های بابلسر نیز هستیم. اگر تا به حال وارد این مجموعه شده باشید حتما با بیمارستان شهید رجایی هم روبه رو شده‌اید. این بیمارستان یکی بیمارستان‌های بزرگ و معروف در بابلسر و استان مازندران به شمار می‌رود اما آیا می‌دانستید بیمارستان شهید رجایی تا قبل از انقلاب اسلامی، کازینو و قمار خانه بوده است؟

در سال ۱۳۲۹، حکومت شاه تصمیم گرفت تا با بهترین مهندسان و مواد اولیه، هتلی بسیار لوکس و شیک در بابلسر بسازند و در کنار آن، قمارخانه‎ای مجلل نیز در داخل هتل وجود داشته باشند، اما این کار برای رفاه حال مردم نبود بلکه تنها سناتورها، نمایندگان و افراد خاصی می‌توانستند از این هتل و مجموعه لوکسش برخوردار شوند. بعد از انقلاب اسلامی، مراکز خصوصی که حکومت قبلی برای خوشگذرانی های برخی افراد خاص استفاده می کرد را به یکی از مراکز خدمت رسانی درمانی برای مردم تبدیل کرد. لازم به ذکر است در سال ۱۳۹۳، جمعی از خیرین تصمیم گرفتند تا در این بیمارستان، ۱۱ سوئیت برای همراهان بیمارانی که از شرایط مالی مناسبی برخوردار نیستند بسازند.

تپه های باستانی

تپه های باستانی

همانند اکثر شهرهای شمالی کشور، بابلسر نیز دارای تپه های باستانی چند هراز ساله است که به عنوان میراث تاریخی شهر و جاهای دیدنی بابلسر به شمار می روند. این تپه ها همواره از ارزش بالایی برخوردار بوده و سالانه هم میزبان گردشگران بسیاری بخصوص پژوهشگران هستند.

اگر شما هم در سفر به بابل میخواهید نگاهی هم به تپه های باستانی شهر بیاندازید، خوب است بدانید تپه های باستانی همچون تپه قلعه کتی، تپه کافر کتی، تپه رضاکلا و تپه دینه کتی در روستاهای دهستان پازوار واقع در منطقه رودبست شهرستان بابلسر قرار دارند. همچنین تپه های باستانی قلاع کتی و زاهد کلا در منطقه فریدونکنار و تپه دین سرخدشت در منطقه بهمنیر بابلسر واقع شده اند. لازم به ذکر است تمامی تپه های باستانی بابلسر در فهرست آثار ملی ایران نیز قرار دارند.

برج ساعت

برج ساعت

برج تاریخی ساعت در خیابان فلسطین یا کاخ شهر بابلسر قرار دارد. این برج ساعتی در دوره پهلوی اول ساخته و در سال ۱۳۶۸ به ثبت ملی رسیده است. این برج در اصل به عنوان منبع ذخیره آب طراحی شده و دارای شاخص های فنی و هنری بی نظیری است. بنای آن به شیخ سید صالح صالحی مشهد سری بزرگ خاندان صالحی بابلسر نسبت داده می شود. این برج در حال حاضر آسیب دیده و نیاز به مرمت و بازسازی دارد. در هنگام سفرتان به شهر بابلسر بازدید از این جاذبه دیدنی خالی از لطف نیست.

میدان مجسمه

میدان مجسمه از معدود مناطق دیدنی بابلسر است که اگر علاقه مند به جاذبه های تاریخی هستید، پیشنهاد می کنیم حتماً از آن بازدید کنید. میدان مجسمه بابلسر در سال ۱۳۵۴ به فهرست آثار ملی ایران افزوده شد و گفته می شود قدمت این میدان تاریخی به دوران پهلوی اول برمیگردد. میدان مجسمه بابلسر در زمان حکومت پهلوی یکی از شلوغ ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی بابلسر به شمار می رفت و امروزه نامش به میدان عاشورا تغییر پیدا کرده است.

سقانفارها

سقانفار بابلسر

سقانفارها بناهایی تاریخی هستند که در نقاط مختلف استان مازندران مشاهده شده و از ارزش و احترام بالایی برخوردار هستند. سقانفارها با نام های سقانتالار یا سقانپار هم شناخته می شوند و این بناهای باارزش رواقع خانه های چوبی هستند که در ماه های محرم و عزاداری های مختلف، از آن ها استفاده می شود و همچنین اکثر این سقانفارها در کنار مساجد، حسینیه ها یا گورستان ها قرار دارند. در ادامه شما را به سه سقانفار معروف در شهرستان بابلسر آشنا می‌کنیم.

آرمیچ کلا

ارمیچ کلا

آرمیچ کلا یا ارمیچ کلا یکی از روستاهای اطراف شهرستان بابلسر اسصست که در نزدیکی رودخانه بابلرود قرار دارد. این روستا در دهستان پازوار واقع شده و کمتر از ۳۰۰ خانوار در این منطقه زندگی می کنند. اگر در میان مناطق دیدنی بابلسر قصد بازدید از جاذبه هایی همچون سد لاستیکی را دارید، می بایست به این روستا مراجعه کنید اما یکی دیگر از جاذبه های تاریخی روستا، سقانفار آرمیچ کلا است که قدمتش به دوران حکومت قاجاریه برمیگردد. این بنای تاریخی در بخش رودبست واقع شده و در سال ۱۳۸۵ هم در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

اسپی کلای کریم کلا

اسپی کلای کریمکلا

سقانفار اسپی کلای کریم کلا  هم از دیگر سقانفارهای محبوب و باارزش شهرستان بابلسر است که در روستای اسپی کلای کریم کلا قرار دارد. این روستا از توابع دهستان امامزاده عبدالله بوده و نزدیک به فریدونکنار می باشد. این بنای تاریخی هم در سال ۱۳۸۵ به فهرست آثار ملی ایران افزوده شد.

شرمه کلا

شرمه کلا

بنای تاریخی سقانفار شرمه کلا در دوران قاجاریه ساخته شده است. الن بنای تاریخی در سال ۱۳۸۵ به فهرست آثار ملی ایران افزوده شد و اگر در سفر به بابلسر میخواهید نگاهی به این سقانفار باارزش و تاریخی بیاندازید، کافیست به بخش رودبست مراجعه کرده و وارد دهستان خشکرود شوید تا در روستای شرمه کلا، این بنای تاریخی را از نزدیک ببینید.

اقامت در بابلسر

اگر در میان شهرهای جذاب و دیدنی شرق استان مازندران، بابلسر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اید، یکی از چالش های پیش روی سفر به خصوص در ایام خاص سال مانند تعطیلات چند روزه، اجاره ویلا در بابلسر و پیدا کردن اقامتگاه مناسب است، اما با لیدوما می توانید بدون هیچ دغدغه ای، اقامتگاه مورد نظر در بابلسر را بدون هیچ واسطه و با بهترین قیمت و در کوتاه ترین زمان انتخاب و رزرو کنید.

 

 

 

 

۴.۶/۵ - (۲۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *