توصیف بهترین و زیباترین جنگل های شمال در ۱۰ دقیقه

توصیف از درختستان های شمال

در توصیف زیباترین جنگل‌های شمال هر چه گفته شود بازم هم کلمه کم می‌آید. در واقع حس خوب و انرژی زای جنگل‌های شمالی در قالب کلمات گنجیده نمی‌شود. درواقع نمی‌توان زیباترین جنگل را در بین این همه جنگل‌های زیبای شمال نام برد. نمی‌توان هیچ‌کدام از این جنگل‌ها را با هم مقایسه کرد. چرا که هر کدام به گونه‌ای سحرآمیز چشم هر بیننده را به خود جذب می‌کنند.

بنابراین ما در این مقاله به معرفی تعدادی از این جنگل‌های زیبای شمال می‌پردازیم. تنها معرفی کوتاهیست که نمی‌توان زیبایی‌شان را در چند جمله به تصویر کشید. امیدوارم با برنامه سفر به شمال بتوانید تک‌تک این جنگل‌های آرامش‌بخش را که با روح و روان آدم بازی می‌کنند را از نزدیک ببینید. می‌توانید برای دیدار از جنگل‌های شگفت‌انگیز از امکانات اجاره ویلا در شمال لیدوماتریپ استفاده کنید،  در ادامه با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا با بهترین و زیباترین جنگل های شمال آشنا شوید.

توصیف بهترین و زیباترین جنگل های شمال در دقیقه اول:

جنگل دالخانی بهشت گمشده مازندران

درختان درهم‌تنیده و جاده‌ی پیچ‌درپیچ، دالان معرکه‌ای در این جنگل جادویی به پا کرده‌اند. طبیعت بکر و مه‌آلود این جنگل در کنار دالان سحرآمیزش به گونه‌ای مجذوبت می‌کند که ممکن است از زیبایی آن خشکتان بزند. کمپ در جنگل دالخانی مزه دیگری دارد. چراکه پیک‌نیک، کوهنوردی، عکاسی و جنگل نوردی در جنگل های وحشی دالخانی بسیار لذتبخش است.

جالب است که در انتهای این جنگل به یک منطقه ی ییلاقی پر از گل های گل گاو زبان می رسید. این ییلاق که جنت رودبار نام دارد یکی از قطب های تولید گل گاوزبان در ایران است.  استفاده از وسایل ضروری و مورد نیاز به همراه راهنما در این جنگل را نباید فراموش کرد. از طرفی طرفداران گونه‌های خاص گیاهی بدانند که گیاهان متنوعی را می‌توانند در این جنگل پیدا کنند. تمشک، زرشک، ازگیل، فندق، شاه‌بلوط، گوجه جنگلی، ولیک و … از جمله تنوع گونه‌های خاص در این منطقه هستند. 

جنگل های مازندران در شمال

توصیف بهترین و زیباترین جنگل های شمال در دقیقه ۲:

زیبایی جنگل راش سوادکوه فرق میان خواب و واقعیت را دشوار می‌کند!

یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های ایران راش سوادکوه است که در طول سال، گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری را به خود جذب می‌کند. آب‌وهوای عالی راش را نمی‌توان در جای دیگری تجربه کرد. با دیدن، لمس و بوی گونه‌های متفاوت گیاهی در این جنگل، حس و حال طبیعت زیبای آن را در اعماق وجودتان حس خواهید کرد. در جنگل های راش درختان کهنسال بلندی وجود دارد که نور خورشید به زور به جنگل می رسد و جنگل نوردی در این منطقه بسیار رازآلود و هیجان انگیز به نظر می رسد.

یکی از زیباترین ویژگی ها جتنگل راش سوادکوه وجود آبشار و رودخانه در این جنگل است که جلوه ای بی نظیر از صداهای مختلف طبیعت را بوجود آورده و شما می توانید خود را با یک پیاده‌روی ساده  مهمان شنیدن ترکیبی از صدای آب جاری آبشار اوبن و پرندگان و گونه‌های زنده ی این جنگل کنید. در واقع با این کار وارد فاز مدیتیشن و آرامش روحی خواهید شد.

جنگل‌های زیبای شمال

  توصیف بهترین و زیباترین جنگل های شمال در دقیقه سوم:

الیمستان زیباترین دروازه رویایی روبه دماوند

این جنگل در روستایی به نام الیمستان در استان مازندران و شهرستان آمل قرار گرفته است. الیما نام گونه‌ی گیاهی است که در این جنگل می‌روید. اردیبهشت و خرداد فصل برداشت این گیاه بوده و به‌عنوان سبزی خورشت استفاده می‌شود.

با ورود به الیمستان با منظره زیبای قله دماوند همراه با حجم زیادی از پوشش درختان و دشت‌های پر گل روبرو خواهید شد. زیبایی این منطقه آن‌قدر زیاد است که حتی تاریکی شبش نیز زیباست و نمی‌توان از آن دل کند. از این‌رو کمپ و دل سپردن به طبیعت جان‌نواز این جنگل برهر گردشگری واجب است تا بعداً پشیمان نشوید که چرا حداقل یک شب را در این سرزمین رؤیایی نماندید.

توصیفی از جنگل های شمالی

توصیف بهترین و زیباترین جنگل های شمال در دقیقه چهارم:

جنگل‌های دوهزار و سه هزار غرق در مه مازندران

این جنگل‌ها از جاذبه‌های معروف به عروس طبیعت‌اند که در استان مازندران واقع در تنکابن قرار گرفته‌اند. اواسط اردیبهشت تا آخر آذر به دلیل رطوبت کم، بهترین زمان برای سفر به این مناطق هستند. دو هزار و سه هزار دارای ارتفاعات زیبایی چون قله سیالان و گرد کوه‌اند که دره‌ها و جنگل‌های شگفت‌انگیزی را در خود جای داده‌اند. فضای مه‌آلود و طبیعت بکر این منطقه بر محبوبیت آن افزوده است.

توصیف بهترین و زیباترین جنگل های شمال در دقیقه پنجم:

نگل سی سنگان واقع در نوشهر ترکیبی از آبی دریا و سبزی جنگل

قرارگیری سی‌سنگان در کنار ساحل، گردشگران را به استفاده همزمان از دو جاذبه‌ی گردشگری جذب خواهد کرد. علاوه بر این سی‌سنگان با داشتن گونه‌های مختلف گیاهی و امکانات خدماتی_رفاهی‌اش مسیرهای جنگلی این پارک را برای گردشگران جذاب و دیدنی کرده است.

از امکانات رفاهی این جنگل می‌توان به فروشگاه، رستوران، اقامتگاه، محوطه بازی، محوطه پیک‌نیک، کلوپ اسب‌سواری، قایق‌سواری اشاره کرد که ساعت‌ها در این مکان به تفریح بپردازید.

این پارک جنگلی از ارزشمندترین مراکز مهم شمال کشور است که بخشی از آن به عنوان مرکز تفریحی و مابقی را به عنوان ذخایر ملی نگهداری می‌کنند. سی سنگان تنها منبع بزرگ گونه‌ی گیاهی نادر  Ash در خاورمیانه است.

توصیف بهترین و زیباترین جنگل های شمال در دقیقه ششم:

جنگل النگدره گرگان  واقع در گلستان

 یکی از زیباترین  جلوه های طبیعت جنگل‌های استان گلستان بوده که به دلیل نزدیکی به شهر بسیار مورد توجه گردشگران است.  با ورود به النگدره، با دیدن درختان درهم‌تنیده و سرسبزش که قد علم کرده‌اند، گویی روح تازه‌ای در آدم دمیده می‌شود. از طریق جاده آسفالتی که از جنگل عبور می‌کند می‌توان کامل در جنگل چرخید و از انرژی وصف‌نشدنی آن لذت برد.

در هر فصلی می‌توان از النگدره دیدن کرد و زیبایی‌های خاص هر فصل را به چشم دید.

جنگل های شمالی

توصیف بهترین و زیباترین جنگل های شمال در دقیقه هفتم:

جنگل ناهارخوران گرگانT نماد استان گلستان

یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری گرگان که با قدمت بسیار زیادی که دارد جنگل ناهار خوران است. به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی معتدل و دیدنی‌ها و امکانات تفریحی زیادی که دارد مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند.

 امکانات رفاهی از جمله پارکینگ، آلاچیق، کافه، رستوران و زمین‌بازی برای رفاه حال بازدیدکنندگان را داراست. قسمت پاردایز نیز در این جنگل ناحیه ویژه‌ای است که امکانات خاصی نظیر دسترسی به انواع هتل‌ها، بازارچه خرید، شهربازی و رستوران و … را فراهم می‌کند.

از طرفی اگر می‌خواهید ارتفاعات و اوج درختان بلند بالای این جنگل را ببینید چرخ‌وفلک بزرگ و مرتفع ناهار خوران را از دست ندهید. همچنین نورپردازی ویژه آبشار مصنوعی این پارک جنگلی نیز در طول شب، نمای چشم‌نوازی به پارک می‌دهد.

ناهار خوران چشمه‌های متعددی را در خود جای داده است که از معروف‌ترینشان می‌توان سفید چشمه اشاره کرد. این چشمه از جاهای زیبا و دیدنی این جنگل بوده که در ارتفاعات واقع شده است و ارزش دیدن دارد.

توصیف بهترین و زیباترین جنگل های شمال در دقیقه هشتم:

جنگل مهیج شیرآباد گلستان

این جنگل باحال در شهرستان رامیان در هفت کیلومتری شهر خان بیان واقع شده است. از جاذبه‌های دیدنی این پارک جنگلی آبشار خان بین است که خود شامل هفت آبشار پله‌ای بوده و ارتفاع بزرگ‌ترین آن سی متر است.

پلنگ، گرگ، شغال روباه از حیواناتی هستند که در این جنگل به سر می‌برند. همچنین ملچ، افرا، سرخدار نیز از گونه‌های گیاهی کمیاب این جنگل به شمار می‌روند.

توصیف بهترین و زیباترین جنگل های شمال در دقیقه نهم:

جنگل  گیسوم نگین سبز گیلان 

گیسوم از جمله مکان‌های هیجان‌انگیز و معروف‌ترین قطب گردشگری استان گیلان واقع در ۲۰ کیلومتری تالش است. خود تالش که از بهترین شهرهای شمال برای طبیعت‌گردی به شمار می‌رود. حال ترکیب این دو جاذبه زیبا یعنی تالش و گیسوم قرار است که با دل‌ها چه کند؟ بله دشت‌های زیبا و  ییلاقات خوش آب‌وهوای تالش و گیسوم در بیشتر روزهای سال گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

 از طرفی فاصله کم جنگل با ساحل دل‌نشین خزر محبوبیت این مکان زیبا را دو چندان کرده است. به‌علاوه صدای گوش‌نواز طبیعت جنگل گیسوم از هر طرفش، روح آدمی را صیقل می‌دهد. و این چنین است که ترکیب همه این تصاویر و آواها با هم گیسوم را به مکانی جادویی تبدیل کرده است.

شنا، جت اسکی، قایق‌سواری و موج‌سواری به دلیل موج‌های بلند ساحل گیسوم از تفریحات آبی این منطقه نیز به شمار می‌رود.

توصیف بهترین و زیباترین جنگل های شمال در دقیقه دهم:

سراوان، از قدیمی‌ترین جنگل‌ها

سراوان یکی از باشکوه‌ترین و قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران به شمار می‌رود که در استان گیلان در نزدیکی رشت قرار گرفته است. همچنین یکی از پر جاذبه‌ترین جاذبه‌های این منطقه دریاچه سراوان  واقع در این جنگل است. علاوه بر جاذبه‌ی گردشگری نیز طرفداران گونه‌های گیاهی و درختان نادر هم می‌توانند برای اینکار جنگل را زیر پا بگذارند و نهایت لذت را نیز ببرند.

جالب است با چشمان خودتان ببینید که کل سطح دریاچه سراوان را جلبک‌های سبز گرفته است. به طوری که انداختن یک سنگ کوچک در آب، با ایجاد موج، تصویر زیبایی از رقص جلبک‌ها را به چشم خواهید دید. برای دیدن زیبایی‌های بیشتر دریاچه می‌توانید از تفریحات آبی همچون قایق‌های پدالی و موتور چهارچرخ در محوطه استفاده نمایید.

پس از پایان سفر و تفریحات جنگلی سعی کنید ردپایی از خود به‌جا نگذارید. منظور به همان حفظ و مراقبت از محیط‌زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری است. وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهیم و نهایت لذت را نیز از طبیعت‌گردی‌مان ببریم.

سخن پایانی

جنگل‌های بسیاری در شمال هستند که هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند. به همین دلیل نمی‌توان زیباترین جنگل شمال را به یکی دو تا از این مناطق چسباند. از اینرو فقط با ذکر چند مورد از جنگل‌های استان‌های مازندران، گلستان و گیلان نمی‌توان بقیه جنگل‌های منطقه را از نظر جذابیت و زیبایی نادیده گرفت. این مقاله فقط معرفی کوتاهی از چند نمونه از جنگل‌های زیبای شمال کشور بوده است.

۲.۶/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *