تجربه‌ای بی نظیر از تفریحات آبی و دریایی رامسر

تفریحات دریایی و آبی رامسر

وقتی قصد سفر به شهری داریم درباره تفریحات، آب و هوا و جاذبه­‌های گردشگری آن جا از اطرافیانی که تجربه مسافرت به آنجا را داشتند پرس و جو می­‌کنیم، یا در اینترنت در مورد آنجا سرچ می­‌کنیم. بعد از آشنایی کلی درباره محیط و مکان­های گردشگری و توریستی وسایل و لباس­های مورد نیاز سفر به آن شهر یا مکان را بر می­داریم و خود را آماده سفری لذت بخش می‌کنیم. تفریحات آبی و دریایی رامسر بسیار متنوع و هیجان‌انگیز هستند.

برای مثال، برای رفتن به شمال می­دانیم که علاوه بر بقیه وسایل مورد نیاز سفر حداقل باید یک لباس شنا یا همان مایو با خود به همراه داشته باشیم تا بتوانیم از تفریحات آبی و دریایی رامسر مثل شنا کردن و غیره لذت ببریم. تفریحات آبی و دریایی رامسر بسیار متنوع و هیجان‌انگیز هستند.

هر یک از تفریحات آبی و دریایی رامسر در سطح شهر و اطراف آن قرار گرفتند تا بقیه مکان­های دیدنی رامسر به چشم دیده شود و بتوان از زیبایی‌های این شهر لذت کافی را برد. اکنون در مجله لیدوماتریپ به معرفی بخشی از این تفریحات آبی و دریایی رامسر می‌­پردازیم و اگر به فکر این هستید که چند روزی را در شهرهای شمالی بمانید رزرو اقامتگاه در شمال به شما کمک می­کند.

تفریحات آبی و دریایی رامسر

از آن جایی که رامسر دریا و جنگل دارد پس انواع تفریحات دریایی و زمینی بسیاری دارد که توجه هر توریست و گردشگری را به خود جلب می­کند. اغلب تورهای گردشگری رامسر را در برنامه­‌های گردشگری خود قرار می­‌دهند تا با برنامه‌­ریزی و مدت زمان مشخص گردشگران خود را با جاذبه­‌های معروف شهر رامسر آشنا کنند.

دوستانی که تمایل و علاقه دارند در رامسر خود به گشت و گذار بپردازند و با قیمت مناسب در آن جا مدتی ساکن شوند می­‌توانند با اجاره سوئیت در شمال با خیال راحت به گشت و گذار خود سرگرم شوند و حتی صنایع دستی­‌های زیبایی بخرند. اکنون می­‌خواهیم تفریحات آبی و دریایی رامسر را بررسی کنیم.

معرفی انواع تفریحات آبی و دریایی رامسر   

همانطور که می‌­­دانید رامسر در شمال کشور و در استان مازندران قرار دارد و از آب­های دریای خزر و مناطق جنگلی شمال بهره­مند است. پس جاذبه­های گردشگری رامسر به دو بخش تفریحات آبی و تفریحات غیر آبی تقسیم می­شود. هر یک از این دو نوع تفریحات آبی و غیر آبی هیجان و زیبایی­های خاص خود را دارد که خاطره­ای به یاد ماندنی در ذهن ما باقی می­‌گذارد؛ بطوری که شاید هر وقت به فکر مسافرت باشیم دوباره رامسر در لیست انتخاب سفرهایمان می­تواند جا داشته باشد.

پس در اینجا قصد داریم که تفریحات آبی و دریایی رامسر را به شما عزیزان معرفی کنیم تا با خیال راحت به سفر رامسر بروید. نکته مهم که برخی از عزیزان به علت اینکه تجربه سفر به مناطق دریایی و آبی را ندارند؛ این است که، فراموش می­‌کنند لباس اضافی با خود به همراه داشته باشند. بنابراین وقتی به سراغ تفریحات آبی و دریایی رامسر می­روید لباس اضافی با خود ببرید.

  • پاراسل از تفریحات دریایی رامسر

در ابتدا این سوال به ذهن می­‌آید که پاراسل به عنوان یکی از تفریحات آبی و دریایی رامسر چیست؟ پاراسل یا پارالسینگ در فارسی «آب­چتر سواری» یا به بیان بهتر «چتر سواری دریایی» گفته می­شود که یک ورزش و تفریح محسوب می­شود که آدرنالین بالایی دارد. اما چگونه این تفریح ورزشی پاراسل در رامسر در پلاژ­های ساحلی انجام می­شود؟ مسئولین بخش قسمت پاراسل شما را به یک چتر، که شبیه چتر، چتربازان هوایی است، محکم می بندند و حتما یک جلیقه نجات نیز برای پوشیدن به شما می­‌دهند.

سپس چتر را به یک قایق موتوری وصل می­کنند، بطوری که شما با چتر در پشت قایق موتوری قرار می­گیرید که به هنگام حرکت قایق موتوری با سرعت زیاد چتر به جلو حرکت می‌­کنیید و بالا می­‌روید. شما با پاراسل یک تجربه بی­‌نظیر از یک حالت معلقی بین هوا و دریا دارید که در آسمان به پرواز در می‌­آیید. مجتمع تله کابین رامسر از معروف­ترین مجموعه­‌هایی است که می­‌توانید در آن جا پاراسل را به عنوان تفریحات آبی و دریایی رامسر تجربه کنید.

پاراسل

  • جت اسکی یک تفریح آبی مهیج در رامسر

با شنیدن اسم جت اسکی دو چیز به یاد می‌­افتد: جت و اسکی. جت که سرعت بالایی دارد و ورزش اسکی. اما، اکنون یکی از وسایل­‌های تفریحات آبی و دریایی رامسر در کنار اسکله­‌ها جت اسکی است. با دیدن جت اسکی متوجه می­‌شویم که گویی تلفیق قایق و موتور است که سرعت بالایی دارد. یکی از مهم­ترین دلایل لذت بردن از جت اسکی سواری این است که روی سطح دریا قوانین راهنمایی و رانندگی وجود ندارد که مانع سرعت شود؛ در واقع، بدون محدودیت و بدون مرز احساس آزادی کامل در این تفریح حس می­‌شود.

حتی، به هنگام سواری با جت اسکی می­توان حرکات آکروباتیک و حرفه­ای انجام داد که با بقیه وسایل تفریحی دریایی این امکان نیست. پس کوچولو بودن جت اسکی نسبت به بقیه وسایل های تفریحی در دریا یک مزیت محسوب می­شود.

جت اسکی

  • فلای برد یکی از تفریحات آبی و دریایی رامسر

یکی از جدیدترین و هیجان انگیزترین تفریحات آبی و دریایی جهان «فلای برد» است. به طور کل و معمول، هر جا که جت اسکی باشد، امکان این وجود دارد که فلای برد در آن منطقه دریایی و آبی باشد، نیز هست. زیرا، فلای برد به واسطه جت اسکی کار می­کند. طریقه کارکرد و استفاده از فلای برد اینگونه است که به جت اسکی وصل می­شوید و شخصی که در فلای برد است روی هوا معلق می­ماند و با فشار و پمپاژ آبی که به لوله­های متصل از جت اسکی به فلای برد می­شود طرف می­تواند مانور دهد.

در واقع، شخص با پمپاژ و فشار زیاد آب به فلای برد در هوا شناور می­شود. نکته مهم این است که در فلای بورد و بقیه وسایل تفریحی باید از سالم بودن و ایمن بودن تجهیزات و امکانات آن اطمینان حاصل کنیم تا دچار آسیب دیدگی نشویم. فلای برد بیشتر برای افرادی با سنین ۱۸ به بالا توصیه می­شود.

فلای برد

  • شاتل تجربه زیبای تفریحات آبی رامسر

درست است که کلمه «شاتل» اسم یکی از خدمات اینترنتی و موشک فضایی است. اما، علاوه بر آن ها، نکته جالب در این است که شاتل یک تفریح آبی و دریایی است. اسم شاتل دریایی برگرفته شده از موشک فضایی شاتل است. علت آن است که شکل ظاهری شاتل دریایی شبیه موشک است.

از سویی، شاتل دریایی شبیه به یک تشک بادی مبله نسبتا بزرگ و سبک و توخالی است که در کنار آن دسته­‌هایی تعبیه شده است که هنگام شاتل سواری باید آنها را گرفت و تعادل خود را حفظ کرد تا در آب خیس نشویم. شاتل با یک طناب محکم به یک قایق تندرو وصل شده است. هنگامی که سرعت قایق بالا می­رود، شاتل بر روی آب گاهی دچار جهش‌­هایی می­‌شود که در آن صورت نیز باید تعادل خود را حفظ کنیم. شاتل یکی از بی خطرترین تفریحات آبی و دریایی است.

شاتل

  • بنانا، سردمدار تفریحات دریایی رامسر

بنانا یا موز؟! کاربرد و استفاده از بنانا نیز مثل شاتل است و فقط تفاوت­هایی جزئی دارند. بنانا شبیه موز و به رنگ زرد است. مثل یک تشک بادی سبک است و به کمک قایق تندرو بر روی آب دریا کشیده می­‌شود و به هر جهتی تکان می­‌خورد. تکان خوردن­های ناگهانیِ لحظه­‌ای باعث هیجان می­‌شود و همچنین باید تعادل‌مان را مثل شاتل حفظ کنیم.

بنانا

  • اسکی روی آب

شاید بیشتر اسکی روی برف را شنیده باشیم تا اسکی روی آب. اسکی روی برف، کفش و چوب مخصوصی دارد که به کمک آنها روی برف سر می­‌خورند. اما اسکی روی آب چگونه است؟ اسکی روی آب در آب­هایی با عمق زیاد امکان­پذیر است؛ پس یکی از ورزش­های مفرح مناطق دریایی به حساب می­‌آید که هیجان بسیار بالایی دارد.

کیبل اسکی نام دیگر اسکی روی آب است. کسی که تمایل به تجربه اسکی روی آب دارد باید کفش اسکی مخصوص بر روی آب را به پا کند. در ادامه، طناب محکمی به طول ۳۰ متر به شخص داده می­‌شود تا آن را محکم در دستان خود نگه دارد که این طناب به یک قایق موتوری وصل شده است. به هنگام حرکت قایق موتوری با سرعت بسیار بالا این طناب شخص را به دنبال خود می­‌کشد و شخص روی آب کشیده می­‌شود و کفش اسکی روی آب نیز به حفظ تعادل آن کمک می‌­کند.

اسکی روی آب- تفریحات دریایی و آبی رامسر

  • کایت بوردینگ از تفریحات آبی پرهیجان در رامسر

کایت بوردینگ از دو ورزش چتربال سواری (پاراگلایدینگ) و اسکی روی آب تشکیل شده است. به این معنا که اجزاء کایت بوردینگ شامل چترِ چتربال سواری و کفش اسکیِ اسکی بر روی آب است. این ورزش تفریحی جذاب را می‌­توان بر روی آب­‌های کم‌عمق و مناطق پر باد انجام داد. کسانی که وزن کم و سبکی دارند بهتر می­‌توانند از کایت بوردینگ حض و لذت زیادی ببرند (پس مواظب وزن خودتان باشید).

کایت بوردینگ- تفریحات دریایی و آبی رامسر

  • قایق، شور و نشاطی از تفریحات آبی رامسر

قایق نوستالژی­‌ترین کلمه و وسیله­ای است که به هنگام سفر به مناطق شمالی به یاد می­افتد و در انواع مختلف در شمال کشور دیده می­شود. پس از قایق سواری غافل نشوید که بیشتر از هر چیزی آرام‌بخش است بخصوص قایق­های چوبی.

قایق- تفریحات دریایی و آبی رامسر

تجربه‌ای از تفریحات آبی و دریایی رامسر

در پایان باید گفت، تفریحات آبی و دریایی رامسر در پلاژهای ساحلی و مجموعه‌­های زیادی از شهر وجود دارند که می­توان از آنها استفاده کرد و لذت برد. اما قبل از لذت و تفریح مطمئن شوید که امکانات تفریحی موجود سالم و امن هستند و غریق نجات نیز در آن منطقه ساکن است تا بعدا خاطرات بدی نداشته باشید و سفر خود را با خوشی تمام کرده باشید و حتمااااااا لباس اضافی به همراه داشته باشید! برای یک اقامت بی دردسر می‌توانید از اجاره ویلا در رامسر استفاده کنید.

۳.۸/۵ - (۱۰ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *