بهترین رستوران های چابهار

رستوران های چابهار

امتحان کردن غذاها و شیرینی های شهرهای مختلف از لذت های سفر و آشنایی با فرهنگ های مختلف است. غذاهای محلی چابهار مانند دیگر شهرهای جنوبی ایران، شامل ادویه های مختلف و تند است. یکی از مهم ‌ترین مسائل در سفر به این سرزمین همیشه بهار یافتن رستوران و غذای مناسب است. برای یافتن غذای خوب و خوش‌طعم در سفر به چابهارباید اطلاع کافی از اسم غذاها، رستوران‌ها با کیفیت و مکان ارائه غذاهای محلی را کسب کنید. در ادامه این مطلب از مجله لیدوما ما تعدادی از بهترین رستوران های چابهار را به طور کامل به شما معرفی می کنیم.

شکم گردی در چابهار

رستوران های چابهار

مردم جنوب کشور دست پخت و ذائقه غذایی بسیار خاصی دارند. وقتی که سری به بازار محلی مردم جنوب کشور بزنید، ده‌ها عطر و بوی مختلف به مشام شما می‌خورد. غالب غذاهای مردم جنوب، غذاهای خوشمزه دریایی است. از طرفی غذاهای دریایی را با انواع ادویه‌ جات خاص تهیه می‌کنند که مشابه آن‌ را در شهرهای دیگر کشور نمی‌توان پیدا کرد. معمولا افرادی که به جنوب کشور سفر می‌کنند، تا مدت‌ها درباره غذاهای خوشمزه آن‌ها صحبت خواهند کرد. در ادامه با رستوران های چابهار آشنا شوید.

لیست بهترین رستوران های چابهار

رستوران بام چابهار

رستوران بام چابهار

کسی که مسافر چابهار است، حتما انتظار میل کردن غذاهای دریایی خوشمزه را در این شهر دارد. البته در نظر داشته باشید که در فصل تابستان شاید ماهی‌های مناسب و تازه‌ای در چابهار پیدا نکنید، اما پاییز و زمستان زمان مناسبی برای میل کردن غذاهای دریایی خواهد بود. رستوران بام چابهار در سرو غذاهای دریایی شهرت بسیاری دارد. این رستوران غذاهای دریایی را به بهترین شکل ممکن سرو می‌کند و به نوعی بهترین رستوران دریایی چابهار محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که در این رستوران می‌توانید شاهد اجرای موسیقی زنده باشید. البته در ایام سوگواری موسیقی زنده تعطیل می‌شود. پرسنل برخوردی بسیارگرم دارند. لازم به ذکر است که رستوران بام چابهار در منطقه‌ای قرار دارد که می‌توانید از چشم‌ انداز زیبای خلیج همیشه فارس لذت ببرید.

کیفیت غذاهای این  رستوران در سطح بالایی قرار دارد. اگر به‌دنبال غذاهای محلی و مخصوص چابهار هستید، این رستوران برای شما بهترین گزینه خواهد بود. در بین مردم محلی نیز رستوران با چابهار جزو بهترین رستوران های چابهار به حساب می‌آید. طعم میگوهای سوخاری و ماهی شهری این رستوران را حتما باید بچشید. البته در نظر داشته باشید که در ایام پرتردد، این رستوران بسیار شلوغ خواهد بود.

آدرس: چابهار، بالاتر از مجتمع تجاری صدف، رو‌ به‌ روی مجتمع تجاری پردیس

رستوران بلوچ چابهار

رستوران های چابهار

اگر به‌ دنبال یک رستوران عالی برای میل کردن غذاهای سنتی جنوب هستید، بین تمامی رستوران های چابهار، بهتر است مستقیم به رستوران بلوچ بروید. این رستوران به قلیه ماهی‌های خوشمزه می‌شناسند. البته انواع غذاهای دریایی دیگر از جمله بتو ماش، کراهی ماهی و میگو، بریانی ماهی، کورک و بتوهواری در منوی این رستوران وجود دارند. این رستوران به خاطر غذاهای اصیل و عطر و طعم ادویه‌های خاص‌اش، نه فقط در بین گردشگران، بلکه در میان اهالی شهر هم بسیار محبوب است. از هرکدام از اهالی شهر که بپرسید، این رستوران را به شما پیشنهاد می‌کنند و همیشه پیشنهاد اهالی شهر، بهترین پیشنهاد برای انتخاب رستوران است.

جالب اینجاست که اکثر مسافران حتی نام این غذاها را هم نشنیده‌اند. برای شناخت این غذاها فقط یک راه پیش روی شما وجود دارد. آن هم تست کردن غذاهای مختلف در وعده‌های متفاوت است. در اولین مراجعه، حتما قلیه ماهی سفارش دهید. پس از آن به ترتیب غذاهای مختلف را تست کنید.

بلوچ از آن دسته رستوران‌هایی است که باید سریع غذایتان را بخورید چون مشتری‌های زیادی در صف منتظر ایستاده‌اند. به گفته‌ی مشتریان حجم و قیمت غذاهای این رستوران متوسط است اما کیفیت بالایی دارد. در این رستوران چیزی تحت عنوان مالیات یا سرویس هم به فاکتورتان اضافه نمی‌شود.

آدرس: چابهار، بلوار امام، روبه روی پمپ بنزین

رستوران تهرانی چابهار

رستوران های چابهار

اگر بعد از سر زدن به رستوران‌های مختلف و امتحان کردن انواع غذاهای محلی، هوس کباب کردید، به رستوران تهرانی سر بزنید. این رستوران به کباب‌های فوق ‌العاده‌اش مشهور است و البته با توجه به کیفیت بالای غذاها، قیمتش نسبت به سایر رستوران‌ها بالاتر است، اما مطمئنا ارزش هزینه کردن دارد و با غذایی باکیفیت و لذیذ از شما پذیرایی می‌کند.

آدرس: چابهار، بلوار امام، مقابل مرکز بهداشت

رستوران مکران چابهار

بهترین رستوران های چابهار

رستوران مکران یکی از قدیمی ‌ترین و بهترین رستوران های چابهار به حساب می‌آید. اول از همه مهم‌ ترین نقطه تمایز رستوران مکران از رستوران‌های دیگر چابهار، موقعیت قرارگیری آن است. این رستوران درست در ساحل چابهار و روی یک سکوی زیبا قرار دارد. مشتریان برای نشستن روی میزهایی که درست در کنار ساحل قرار دارند و می‌توانند از چشم ‌انداز خیره‌کننده خلیج همیشه فارس لذت ببرند، سر و دست می‌شکنند. این رستوران بیش از ۵۰ سال سابقه دارد. قدمت آن به پیش از دوران انقلاب می‌رسد.

در این رستوران غذاهای مختلفی سرو می‌شود. جالب است بدانید که رستوران مکران یک رستوران تک بعدی نیست. این رستوران شامل بخش‌های مختلفی از جمله کافی‌شاپ، قهوه‌خانه، بخش رستوران محلی، فست‌فود و رستوران ایرانی می‌شود. پس هرکسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند رستوران مُکران را انتخاب کند. زمانی که یک خانواده با سلیقه‌های غذایی مختلف به این رستوران می‌آیند، هر کس می‌تواند غذای مورد علاقه خود را سفارش دهد. همین موضوع  رستوران مُکران را به یکی از بهترین رستوران های چابهار تبدیل می‌کند. در این رستوران می‌توانید از اجرای موسیقی زنده نیز لذت ببرید. البته در دوران سوگواری، موسیقی زنده تعطیل خواهد بود.

آدرس: چابهار، انتهای خیابان امام خمینی، جنب هتل بین المللی لاله

رستوران براسان چابهار

رستوران چابهار

این رستوران در پلاژ ساحلی تیس قرار دارد. به گفته‌ی مدیر این رستوران، براسان به‌ معنای برادران است. این رستوران ظاهری بسیار خاص و دوست‌ داشتنی دارد. موقعیت قرارگیری رستوران براسان، آن  را به یکی از بهترین رستوران های چابهار تبدیل می‌کند. حین میل کردن غذا می‌توانید شاهد مناظری خیره‌ کننده از خلیج همیشه فارس باشید. در این رستوران غذاهای مختلف با گوشت ماهی، گوشت قرمز و مرغ تهیه می‌شود. همچنین باید بدانید که انواع غذاهای محلی را نیز در رستوران براسان سرو می‌کنند. غذاهای این رستوران دارای ادویه‌های خاص هستند. اگر به غذاهای محلی جنوبی علاقه‌مند هستید، یک راست به رستوران براسان بیایید. البته این رستوران در مقایسه با رستوران‌های دیگر تا حدودی گران‌تر است.

یکی از غذاهایی که در این رستوران حتما باید امتحان کنید، کرایی نام دارد. این غذا را هم با گوشت قرمز و هم با مرغ تهیه می‌کنند. آن چیزی که این غذا را از سایر غذاهای محلی متمایز می‌کند، ادویه‌های خاص سنتی چابهار است. اگر غذای دریایی و محلی دوست ندارید، در این رستوران می‌توانید انواع خورش یا کباب نیز سفارش دهید.

آدرس: چابهار، پلاژ ساحلی تیس

رستوران خلیج چابهار

رستوران چابهار

رستوران خلیج یکی دیگر از بهترین رستوران های چابهار است. رستورانی با محیط لوکس و دکوراسیونی زیبا که با انواع گل و گیاه و نورپردازی‌های خیره ‌کننده می‌تواند محیطی چشم ‌نواز برای صرف غذایتان باشد. البته فقط دکور و نورپردازی این رستوران نیست که آن را جذاب کرده بلکه قرار گرفتن آن در نزدیکی ساحل بریس و منظره‌ای از دریای آبی عمان صرف غذای شما را دلچسب ‌تر می‌کند.

از آنجا‌ که با یک رستوران لوکس طرف هستید انتظار قیمت‌های بالا هم داشته باشید. میگو سوخاری و کرایی میگو از بهترین‌های منوی خلیج هستند اما در مورد کیفیت غذاهای ایرانی اتفاق نظری در بین مشتریان وجود ندارد. حجم غذاها زیاد و برای دو نفر کافی به نظر می‌رسد.

آدرس: چابهار، میدان شیلات، خیابان دریا

رستوران مارال ۱و۲

رستوران های چابهار

رستوران مارال یکی از رستوران‌های معروف چابهار است. این رستوران اولین رستوران زنجیره‌ای ارگانیک در منطقه چابهار است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه ایرانی را بچشید. به دلیل استقبال گسترده مردم محلی و مسافران، یک شعبه دیگر از این رستوران در چابهار افتتاح شد.

آدرس شعبه ۱: چابهار، منطقه آزاد، مجتمع طلا

آدرس شعبه۲: چابهار، خیابان توحید، تقاطع مکران

غذای هندی دهلی دربار

رستوران های چابهار

رستوران دهلی دربار یکی دیگر از رستوران‌های چابهار است که به سرو غذاهای به شدت تند و فلفلی می‌پردازد. و اما برویم سراغ یک رستوران محلی دیگر با غذاهای بسیار بسیار تندی که شما را یاد غذاهای هندی می‌اندازد. با این‌که محیط این رستوران بسیار ساده و محلی است اما برخورد دوستانه و صمیمی کارکنان و طعم فراموش نشدنی غذاهایش همه چیز را جبران خواهد کرد. از جمله بهترین غذاهای این رستوران در بین رستوران‌های چابهار می‌توان به مرغ تندوری، کرایی مرغ، کرایی گوشت و بریانی بلوچی آن با کلاس قیمتی مناسبی که دارند و برنج در کنارشان سرو نمی‌شود اشاره کرد.

آدرس: چابهار، بلوار توحید

رستوران شیش محل چابهار

بهترین رستوران های چابهار

رستوران شیش محل یک رستوران بسیار خاص است که غذاهای محلی شهرهای دیگر را در کنار غذاهای سنتی بلوچی سرو می‌کند. البته ناگفته نماند که طعم غذاهای بلوچی این رستوران از طعم غذاهای دیگر آن‌ها بهتر است. جای تعجب هم نیست، خب به چابهار آمده‌اید تا طعم غذاهای محلی این شهر را بچشید! این رستوران کیفیت غذاهای بسیار خوبی دارد. همچنین غذاهارا قیمت منصفانه‌ای ارائه می‌دهد.

آدرس: چابهار، بلوار توحید

ایرانویچ چابهار

فست فودهای چابهار

یک خبر خوب برای فست فود دوست‌ها! ایرانویچ در چابهار شعبه دارد. علاوه بر فضای داخلی این رستوران، فضایی هم در پیاده رو برای صرف غذا وجود دارد. کیفیت پیتزاها خوب، قیمت‌ها کمی بالا و محیط مناسب خانواده‌هاست.

آدرس: چابهار

دکه بازار چابهار

رستوران های چابهار

خبر خوب برای طرفداران street food، آن‌که انواع جذابی از این مدل غذاها در چابهار انتظارتان را می‌کشد. پس به دکه بازار چابهار بروید و علاوه بر آشنایی با انواع غذاها و دسرهای سیستان و بلوچستانی حسابی شگم‌گردیتان را تکمیل کنید. در این بازار شلوغ و رنگارنگ، هم می‌توانید سوغاتی‌های محلی بخرید و هم از دستفروشان کنار خیابان خوراکی‌های جذاب! پشت دکه بازار هم خیابانی است که می‌توانید انواع بیشتری از این غذاها را در آن پیدا کنید، از بریانی بلوچی و کرایی ماهی گرفته تا پکورا و چای‌شیر و انواع دیگر غذاهای محلی. برای رفتن به این بازار از بلوار امام خمینی به خیابان فردوسی رفته و سراغ دکه بازار را از محلی‌ها بگیرید.

کافی شاپ ساحلی چهارفصل چابهار

کافی شاپ های چابهار

با اینکه نام چهارفصل با عنوان کافی‌شاپ همراه شده، اما فضای آن بیشتر شما را یاد چایخانه‌های ساحلی می‌اندازد. فضایی کاملا سنتی با تخت‌هایی برای نشستن در فضای باز کنار ساحل که به دلیل آزاد بودن قلیان برای خانواده‌ها چندان مناسب نیست. اما اگر به چهارفصل رفتید، چای ‌شیر که معروف ‌ترین نوشیدنی‌ سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود را حتما امتحان کنید. علاوه بر چای ‌شیر و ساندویچ‌های مختلف، بعضی غذاهای محلی مثل بریانی و کرایی هم در این مجموعه سرو می‌شود.

بستنی نعمت چابهار

رستوران های چابهار

هوای همیشه بهاری چابهار جان می‌دهد برای بستنی خوردن، اگر بستنی محلی باشد که چه بهتر! از آن‌جا که در چابهار خیلی نمی‌توانید کافی‌شاپی پیدا کنید پس بستنی نعمت را دریابید. بستنی فروشی نعمت از آن خوشمزه‌های با اصالت چابهار است که می‌توانید در خیابان امام خمینی چابهار دنبالش بگردید و طعم بستنی‌هایش را برای همیشه در خاطرتان ثبت کنید.

اقامت در چابهار و شکم گردی در رستوران های چابهار

برای اینکه بتوانید با خیال راحت در چابهار به گردش و تفریح بپردازید و یا با فراغ بال و آسوده خاطر غذاهای خوشمزه چابهار را بچشید بهتر است چند روزی را در یک سوئیت اجاره ای در چابهار اقامت داشته باسید. اما قبل از انتخاب محل اقامتتان به دسترسی آن به رستوران ها مراکز خرید و دیگر مراکز مهم شهر توجه کنید. برای راحتی کار می توانید به صفحه اجاره ویلا و سوئیت در چابهار مراجعه کرده و بر اساس آدرس و موقعیت جغافیایی، محل اقامت مورد نظرتان را انتخاب و رزرو نمایید.

 

۳.۴/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *