در یک چشم به هم زدن برنامه سفر به شمال بریزید

چند و چون برنامه سفر به شمال

برنامه سفر به شمال که وسط بیاید مطمئناً ذهنتان درگیر سوالات بسیاری می‌شود. این موضوع برای کسانی که اولین بار است به شمال خواهند رفت بغرنج‌تر است. این بار برای خوش سفران لیدوماتریپ یک برنامه سفر به شمال قشنگ طراحی کرده‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

قبل از  ریختن برنامه سفر به شمال به چه باید فکر کنیم؟

چقدر زمان بگذارید؟ چه مسیری را انتخاب کنید؟ کجای شمال با این همه عظمت و زیبایی‌اش را انتخاب کنید؟ آب‌وهوا و وضعیت جاده را چطوری چک کنید.؟ با تعیین مقصد، اقامتگاه را چکار کنید؟ چه خورد و خوراکی همراهتان باشد و چه غذاهایی را از بیرون بگیرید؟ چه مناطق روستایی و جنگلی را برای کمپ انتخاب کنید؟

اگر بار اولتان است برای برنامه سفر به شمال، پس عمق سؤالات و چالش‌های زیاد این سفر طبیعی است و جای نگرانی ندارد. باید برای داشتن برنامه مناسب، نکات بسیاری را مدنظر داشته باشید تا سفر خاطره‌انگیزی برای خود درست کنید. قطعاً این سؤالات نه تنها برای افرادیست که ممکن سفر اولشان به شمال است بلکه خیالتان راحت سفر بازها نیز درگیر این سؤالات هستند.

می‌توانید برای برنامه سفر به شمال خود  از امکانات اجاره ویلا در شمال لیدوماتریپ استفاده کنید، هر کجای شمال که بروید امکانات رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ در خدمت شماست.

 

اجاره ویلا در برنامه گشت و گذار به شمال

هدف شما از رفتن به شمال

با مشخص کردن اینکه این هدف به چه دلیل صورت می‌گیرد گزینه‌های بهتری را پیش روتان خواهید دید. اینکه دقیقاً می‌خواهید چه چیزی را تجربه کنید. چه تجربیات جدیدی از سفرتان کسب کنید می‌تواند در نهایت سفر لذت بخشی را برای شما به همراه داشته باشد. حال چه سفر کاری یا چه سفر تفریحی، پس خیال خود و همراهانتان را راحت کنید.

همچنین بخوانید:

لیست منتخب بهترین سوغاتی و صنایع دستی شمال

گزینه‌های انتخابی برای برنامه سفر به شمال

  • آرامش ذهن و جسم با رفتن به مناطق دور از شهر و شلوغی
  • سفرهای ماجراجویی و کشف مناطق بکر و دست‌نخورده شمال
  • سفر به‌قصد کوهنوردی، صخره‌نوردی یا شنا و تفریحات آبی
  • نحوه اقامت با اجاره ویلا یا اقامتگاه و یا کمپ
  • سفرهای آموزشی و یا برگزاری جشنواره‌ها
  • بررسی و تست تنوع غذایی در استان‌های شمال
  • دیدن مناطق ساحلی یا کوهستانی
  • سفر در فصول گرم یا سرد
  • سفر خاص و لاکچری

 

 برنامه سفر به شمال را چگونه لذت‌بخش کنیم؟

در ادامه نکات مهمی را برای شما آماده کرده‌ایم تا ضمن لذت از سفر خود، یک خاطره بسیار زیبا برای خود بسازید.

باروبندیلتان را برای سفر به شمال به‌درستی ببندید.

با توجه به نوع سفرتان تمامی وسایل و ابزاری که برای سفر به شمال را می‌خواهید فهرست کنید. از بردن وسایل اضافی خودداری کنید و سبک سفر کنید. با توجه به انتخاب مقصدتان جاهای گرم و سرد را در نظر داشته باشید  که لباس مناسب به همراه داشته باشید. 

رفت و برگشت سفر شمال

انتخاب مقصد و اهداف قابل‌توجه در برنامه سفر به شمال

مشخص کردن اهداف سفرتان بسیار کمک‌کننده است و تأثیر مطلوبی در برنامه‌تان دارد. ازجمله مقاصدی که باید در نظر داشته باشید: توجه به سن و تعداد افراد، مقصد، زمان سفر، بررسی شرایط آب و هوایی است. از طرفی کمپ در طبیعت یا اجاره ویلا، بودجه مورد نظر و در نهایت اهداف زیادی هستند که با توجه خود شما و مقصدتان تعیین می‌شود.

نحوه‌ی رفتن به مسافرت را در برنامه سفر به شمال مشخص کنید.

اگر وسیله‌ی شخصی دارید پس چه بهتر می‌توانید با خیال راحت سفر خود را شروع کنید. فقط باید برای مسیر زمینی ابزار فنی و وسایل مورد نیاز برای داخل خودرو را به همراه داشته باشید. معاینه فنی و بیمه و کارت و مدارک شخصی را فراموش نکنید.

برای مسیر هوایی نیز باید با تعیین روز سفرتان بلیت هواپیما را رزرو نمایید. قطار نیز مستثنا از قضیه نیست و باید بلیت روز تعیین شده را رزرو کنید. با این روش ممکن مقداری هزینه‌تان بیشتر شود که باید هزینه‌های اختصاص داده شده را تعیین کنید.

تعیین مسیرهای باحال جهت توقف بین راهی در برنامه سفر شمال

در صورتی که با وسیله شخصی سفر به شمال را برنامه‌ریزی کرده‌اید و اینکه اگر از نقشه‌ی راهتان مطمئن هستید پس گوش جان بسپارید:

 انتخاب مناطق بکر و دست‌نخورده با عبور از جاده‌های فرعی در طول مسیر، انتخاب بسیار شگفت‌انگیزی خواهد بود. چراکه زیبایی ذاتی طبیعت را می‌توان در جاده‌های فرعی خارج از مسیر اصلی به‌وضوح دید. کمپ در این مناطق می‌تواند شبی رؤیایی را برایتان خاطره ساز کند. 

اگر از طرفداران کمپ و طبیعت بکری  پس بسم‌الله جاده‌های شمال و مناطق روستایی و بین‌راهی‌اش پذیرای شما هستند. تجهیزات کمپ در جنگل را فراموش نکنید با دقت همه چیز را کنار بگذارید.

از دست ندهید:

راهنمای سفر یک روزه و دو روزه به شمال

نحوه اقامت را در برنامه سفر به شمال به دقت بررسی کنید!

بر اساس برنامه‌تان که کجا می‌خواهید بمانید محل اقامتتان اعم از اقامتگاه، ویلا یا کمپ‌های گردشگری را حتماً بررسی کنید.

نحوه اقامت به اینکه مسافرتتان گروهی و دوستانه است یا خانوادگی ممکن است فرق داشته باشد. در هرحال شاید هر دو گروه هم در اقامتگاه بخواهند بمانند یا اینکه کمپینگ راه بیندازند. اما ممکن است کمپ برای افراد خردسال یا مسن کمی دشوار باشد. باز این موضوع را با توجه به همراهانتان بهتر می‌توانید مشخص کنید. گزینه اجاره ویلا در شمال  یکی از گزینه‌های رایج است که باید از قبل کارهای برنامه‌ریزی و رزرو آن را انجام دهید.

گشت و گذار در برنامه شمال

به‌علاوه اگر می‌خواهید دستی در شناخت طبیعت و لذت بردن از زیبایی‌های شمال داشته باشید اقامتگاه‌های روستایی را نیز تجربه کنید تا بعداً پشیمان نشوید. از طرفی با این کار با فرهنگ بومی منطقه نیز آشنا می‌شوید. از طرفی بودجه این‌گونه اقامت به‌صرفه‌تر از هتل، ویلا و یا سوئیت خواهد بود.

همچنین اقامتگاه‌های روستایی یا بوم گردی می‌تواند ما را با شناخت شیوه‌ی متفاوتی از زندگی آشنا کند. ازجمله تنوع غذایی و طبخ متفاوت غذاهای محلی، معماری خانه‌ها، فرهنگ و سنت روستایی، محصولات بومی منطقه و ییلاقی بودن روستا دید ما را به زندگی زیباتر خواهد کرد. اهالی روستا می‌توانند راهنمای خوبی در این زمینه باشند.  برای اجاره اقامتگاه بومگردی در شمال می‌توانید گزینه‌های مختلف را برررسی کنید.

فهرستی از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی شمال را تهیه کنید. مثلا اگر قرار است برنامه شما سفر به هر کدام از استانهای گیلان، مازندران و یا گلستان را پوشش دهد، باید جاذبه‌های گردشگری، شهرهای ساحلی، مناطق روستایی، جنگل‌ها و نظایر این‌ها را در فهرست خود بنویسید. 

نکته پایانی راهنمای برنامه سفر به شمال

موارد بهداشتی و امنیتی در سفر را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید. مراقب جاهایی که برای صرف غذا و خوردوخوراک می‌روید باشید. هوشیار و دقیق بودن و مراقبت از وسایل شخصی‌تان فقط وظیفه شماست پس کسی را مسئول این کار نکنید. از لحظه‌به‌لحظه سفر خود لذت برده و حالش رو ببرید.

در آخر محض یادآوری:

برای داشتن سفری خوب فهرستی از جاهای موردنظر و وسایل و ابزار موردنیازتان تهیه کنید. بودجه مورد نظرتان را با توجه به نحوه‌ی سفر با وسیله‌ی شخصی، هواپیما و قطار تعیین کنید. از طرفی تعیین اقامتگاه، اجاره ویلا یا کمپ کردن خیلی در دخل و خرجتان نیز مؤثر است. در هر حال باید برنامه سفر به شمال را برنامه‌ریزی‌شده اجرا کنید و همه گزینه‌های انتخابی سفرتان از پیش تعیین‌شده باشد. قبلا لینک اقامت در ویلاها و اقامتگاه‌ها را در قسمت بالای مقاله گذاشته‌ایم که محض یادآوری جهت اقامت در ویلاهای شمال یا رزرو اقامتگاه در شمال می‌توانید از وب‌سایت لیدوماتریپ استفاده کنید

سخن پایانی

هر سفری نیازمند برنامه‌ریزی اساسی است و برنامه سفر به شمال شما باید شامل گزینه‌های حمل و نقل، اقامت، تفریح و دیدار باشد. شمال مقصدی دلخواه که هر مسافری دوست دارد به آن برود، قبل از سفر زمانبندی کنید و در مورد نحوه‌ی اقامت، مکان‌های دیدنی و رزرو اقامتگاه یا ویلا تحقیق کنید.

 

 

 

 

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)
یک نظر برای "در یک چشم به هم زدن برنامه سفر به شمال بریزید" ارسال شده.
  1. فرشید دهقان گفت:

    بنظرم مقاله میتونست بهتر باشه
    ممنون از مطال خوبتون درمورد شمال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *