راهنمای سفر یک روزه و دو روزه به شمال

سفر یک روزه به شمال

تعطیلات وسط هفته یا آخر هفته بهترین فرصت برای سفری یک روزه و دو روزه به شمال است. لابد می‌پرسید چطور؟ مجله لیدوماتریپ برای شما یک مقاله جمع و جور آماده کرده است که  اگر راهنمای سفر یک  الی دو روزه داشته باشید تصمیم‌گیری برای اینکه تو یکی دو روز کجا سفر کنید آسان خواهد بود.

این مقاله راهنمای شما به چنین سفرهای کوتاه به شمال خواهد بود. پس بیاید در ادامه گوش جان بسپاریم به ادامه مطلب تا تصمیم بگیریم به کجا سفر کنیم. 

برای اقامت در سوئیت و مسافرت کوتاه مدت در شمال از امکانات اجاره سوئیت در شمال لیدوماتریپ استفاده کنید، هر کجای شمال که بروید امکانات رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ در خدمت شماست.

تجربه هیجان انگیز با سفرهای کوتاه یک یا دو روزه به شمال

بهتر است به جای انتظار رسیدن چند روز تعطیلات، خستگی جسم و ذهن خود را با سفری کوتاه به سمت جاده شمال و کمپینگ و تفریح در کنید. شاید دو روز آخر هفته بهترین روز برای این کار باشد. بنابراین  برای فرای از ترافیک های جاده شمال می توانید برنامه ای ایده آل برای یک سفر کوتاه در اخر هفته خود   اجرا کنید. 

زدن به دل جاده و طبیعت می تواند خستگی های ناشی از شرایط و محدودیت های شهری را بشوید و با خود ببرد. در کل سفر کوتاه شما یک مدیتیشن با تولید هورمون های شادی آفرین و حال خوب کن به حساب می آید پس نهایت لذت را با این سفرهای کوتاه تجربه کنید. 

از دست ندهید:

آمار هزینه‌های سفر به شمال کشور در سال ۱۴۰۰

راهنمای سفرهای کوتاه در طی یک روز یا دو روز به شهرهای شمالی

سفرهای یک روزه را دست کم نگیرید چون به راحتی می توانید جاده های سرسبز شمال و دریا و جنگل و طبیعت بکرش را در یک روز طی کنید و نهایت لذت را ببرید. به عنوان مثال چند جای شگفت انگیز را در ادامه مطلب برای سفری یک روزه ببینید.

سفر دو روزه به شمال

جاده چالوس و جذابیت های چشم نواز آن برای سفر یک روزه و دو روزه شمال

جاده ای همه پسند بوده و همه آن را می شناسند. از مناطق طبیعی آن لذت ببرید و توقف‌های بین راهی را با خوردن انواع آش محلی و چای ذغالی و خورد و خوراک های همراه خود لذت بخش کنید.

جنگل لفور و جادوی خاص آن برای سفر یک روزه و دو روزه شمال

 از ییلاقات اطراف تهران و روستاهای زیبای شمالی واقع در سوادکوه در مازندران است. جنگل پیمایی و طبیعت‌گردی در این منطقه بکر همراه با تماشای آبشارهای پلکانی تجربه لذتی به یادماندنی به شما خواهد داد. این جنگل از میدان آزادی تهران تقریباً ۳ ساعت فاصله دارد.

روستای فیلبند برای سفر یک روزه و دو روزه شمال

فیلبند معروف به بام شرقی مازندران از مناطق جنوبی آمل و بابل است که اغلب در مه و ابر غلیظ فرو رفته و چشم‌اندازی جادویی به همراه دارد. در یک روز این روستا به دلیل آب‌وهوای متغیر آن نه تنها هوای برفی و بارانی را می‌توانید همزمان تجربه کنید بلکه از تابش آفتاب هم بی‌نصیب نمی‌مانید. 

اواخر اردیبهشت تا اوایل مهر بهترین چشم‌انداز این روستا را تجربه خواهید کرد. البته زیبایی فصول سردش نیز طرفداران خاص خود را می‌طلبد. این روستا تقریبا ۳ ساعت و نیم از میدان آزادی فاصله دارد و یک روزه می توانید سفر به یادماندنی را برای خود در این روستا رقم بزنید.

سفر یک روزه و اقامت در روستای شمال

روستای ناتر سرسبز برای سفر یک روزه شمال

روستای ناتر معروف به گنج پنهان کوهستان در میان رشته کوه‌های البرز قرار گرفته است. ناتر از کلان روستاهای چالوس واقع در منطقه مرزن‌آباد است. که به دلیل چمنزار، جالیزها و انواع درختان میوه و صنوبر از مناطق بکر و پر جاذبه به حساب می آید. فاصله این روستای زیبا از میدان آزادی تقریبا ۲ ساعت و نیم خواهد بود.

تجربه‌ی ساحل زیبای رامسر در سفر دو روزه در شمال

لذت جاده شمال رفتنی را باید با ساحل زیبای دریای خزر کامل کنید. سفر دو روزه  به این ساحل زیبای رامسر خستگی راه و طول هفته را از تنتان در می‌آورد. تمیزی ساحل رامسر همیشه زبانزد بوده پس می‌تواند جای امن و آرامی برای آرامش جسم و روحتان باشد.

جنگل زیبای  دالخانی در برنامه سفر یک روزه شمال

این جنگل زیبا را می‌توانید در سفر برنامه دو روزه‌تان قرار دهید. بهترین جاذبه گردشگری رامسر را نباید از دست داد. چرا که جذابیت‌های بی‌نظیرش در مقابلتان پایانی ندارد. یک خاطره به یاد ماندنی را می‌توان با این جنگل جادویی درست کرد.

ماسوله‌ی زیبا برای سفر دو روزه در شمال

ماسوله طبیعی‌ترین و باستانی‌ترین مناطق تاریخی ایران پدیده‌ای زیبا و پلکانی با معماری بی‌نظیر است که جاذبه‌های آن در واقع هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. ماسوله زیبا را در صدر برنامه‌های دو روزه‌تان قرار دهید تا به یکی از تجربه‌های تکرار نشدنی‌تان تبدیل شود.

شهر فومن برای سفر یک روزه یا دو روزه در شمال

فومن شهر کلوچه و زیتون‌های معروف است و پر از  جاذبه  که با جذابیت‌های زیبایش شما را وادار به گشت‌وگذار در رودخانه و چشمه‌های خود می‌کند. ممکن است برای آن وقت کم بیاورید. کلوچه فومن و زیتون‌های شمال را می‌توانید در این منطقه تهیه کنید و با دست پر برگردید.

برای اینکه بتوانید سفر یک روزه یا دو روزه باحالی را تجربه کنید همه‌ی این گشتن‌ها نیازمند برنامه‌ی دقیق و کاربردی است. امیدواریم با اندک اطلاعاتی که در اختیارتان گذاشتیم توانسته باشیم با وجود مناطق بکر و فوق‌العاده‌ای که شمال کشور دارد جاهای به یاد ماندنی را خدمتتان معرفی کرده باشیم. 

همچنین بخوانید:

معرفی صنایع دستی رامسر برای مسافران شمال کشور!

سخن پایانی

همه‌ی مناطق گفته شده ازجمله جاده چالوس، جنگل لفور، روستای فیل بند، روستای ناتر را با مسافت کمی که از میدان آزادی برآورد شده در طی یک روز می‌توان گشت و لذتش را برد. اما اگر دو روز زمان دارید می می توانید همزمان با یک شب استراحت در اقامتگاه‌های این مناطق در طول مسیر از ساحل زیبای رامسر، جنگل دالخانی، ماسوله، فومن و دیگر مناطق بکر دیدن کنید.

 

 

۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)
7 نظر برای "راهنمای سفر یک روزه و دو روزه به شمال" ارسال شده.
  1. Kiana گفت:

    از شیراز تا چالوس چقدر راه است

  2. شهرزاد گفت:

    سوغات فومن چیه ؟

    1. رعنا گفت:

      کلوچه و زیتون است

  3. هاشم گفت:

    فاصله تهران تا روستای فیلبند چقده؟

    1. رعنا گفت:

      تقریبا ۳ ساعت و نیم است

  4. کامران ستوده گفت:

    یکی دو روز زیاد حال نمیده برا سفر به شمال ولی خب برا ما که تهرانی هستیم خیلی عالی بود

    1. رعنا گفت:

      اگه از راه دور عازم باشید بله حداقل باید ۴ شبی رو در نظر بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *