بازارها و مراکز خرید رشت، لذت خرید در شهر باران

مراکز خرید رشت

به هر دلیلی که به رشت سفر کرده باشید، از طبیعت گردی گرفته تا تماشای زیبایی‌های میدان شهرداری، در هر صورت نیازمند شناخت مراکز خرید رشت برای خرید سوغات هستید. گشت و گذار در بازارها و به خصوص بازارهای محلی یکی از تفریحات هیجان انگیز هر شهری است.

رشت، پاساژها و مراکز خرید زیادی را در خودش جا داده و اگر دلتان بخواهد در کنار بازار سنتی این شهر، گشتی در مراکز خرید رشت هم بزنید، انتخاب‌های زیادی دارید. برای خرید در رشت چند گزینه دارید که در ادامه این مقاله لیدوماتریپ می‌خواهیم آن‌ها را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

رشت کجا خرید کنیم؟

مراکز خرید رشت

بارها شنیده‌ایم که بازارهای رشت حس و حال عجیبی دارند، اما شنیدن کی بود مانند دیدن؟ شاید بوی خوش سبزی تازه و مزه انواع ترشیجات محلی شمالی را در شهرهای دیگر بشود پیدا کرد، اما صدای این بازار را در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌کنید.

صدای آواز فروشندگان به‌ خصوص در راسته ماهی ‌فروشان همچون یک ملودی گوش ‌نواز فولکلور، گوش و جان و دلتان را لبریز از شور می‌کند. ناگفته نماند که این شهر برای پاساژ گردهای حرفه‌ای نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. از برندهای مشهور آلمانی گرفته تا لوازم روزمره‌تان را می‌توانید از مراکز خرید مدرن رشت خریداری کنید.

مراکز خرید اطراف میدان شهرداری

بهتر است گشت ‌و گذارتان در رشت را از میدان شهرداری شروع کنید. ممکن است باران ببارد، اما نگران نباشید این بارش‌ها مانند باران‌های اسیدی تهران نیستند. سرتان را بالا بگیرید تا طراوت باران روحتان را جلا بدهد. باور کنید که سنگفرش این میدان چیزی از خیابان‌های پاریس کم ندارد.

بازار بزرگ رشت

بازار بزرگ رشت

در بین مراکز خرید رشت هیچ بازار تاریخی به چشم نمی‌خورد، اما از آنجایی‌ که بازار بزرگ در مرکز و بافت قدیمی شهر قرارگرفته، می‌توان گفت کم‌ و بیش ساختاری شبیه به بازارهای تاریخی ایران در دیگر شهرها دارد. با این تفاوت که این بازار مسقف نیست و فقط سقف بخش کوچکی از آن که مربوط به راسته‌ زرگرهاست با حلب پوشیده شده است. بد نیست بدانید این بازار بزرگ ترین بازار روباز ایران است.

این بازار یک بازار اصیل شمالی است. محلی که محصولات تر و تازه‌ی آن عطری خوش را در فضا پراکنده و رنگ‌های شادشان برق شادی را در چشم‌هایتان می‌نشاند. این بازار از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که همه آن‌ها در زمین وسیعی به مساحت ۲۴ هکتار جای گرفته‌اند.

بخش‌های مختلف بازار شامل راسته ماهی فروشان، راسته میوه فروشان، راسته زرگران، راسته پوشاک، راسته چینی فروشان، راسته ترشیجات و سبزی‌های محلی، تیمچه صادقیه، سرای دو مرتبه، راسته مهران و… می‌باشد که می‌توانید در هر بخش تمام اجناسی که لازم دارید را بخرید.

بازار بزرگ رشت بهترین جا برای خوشمزه‌گردی است. آن هم از نوع گیلانی. از انواع ماهی‌های تازه گرفته تا رب انار و آلوچه، انواع سبزی‌های معطر گیلانی، تخم مرغ محلی، اردک، زیتون پرورده، انواع ترشی و مربای تازه و هزاران خوراکی خوشمزه‌ی دیگر.

اما همه چیز این بازار در خوراکی‌ها خلاصه نمی‌شوند. در این مرکز خرید سنتی، از لباس و صنایع دستی گرفته تا انواع و اقسام لوازم خانگی به فروش می‌رسند. به عبارت بهتر از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این بازار وجود دارد! اینجا بهشت کسانی است که بهترین و اصیل ترین سوغات رشت را تهیه کنند.

یادتان باشد که شما صرفا به سمت یکی از مراکز خرید رشت نمی‌روید. درواقع شما قرار است به دیدن یکی از جاذبه‌های گردشگری رشت بروید. پس دوربین عکاسی‌تان را همراه خود ببرید و دو سه ساعتی برای این گشت ‌و گذار در این بازار وقت بگذارید.

آدرس: رشت، میدان شهرداری، خیابان امام خمینی (ورودی اصلی).

مرکز خرید رز

مرکز خرید رز

اگر قصد خرید لباس در رشت را دارید، می توانید به مرکز خرید رز بروید. این مرکز دارای ۲ شعبه در این شهر بوده و تمام فروشگاه های آن به فروش انواع لباس های زنانه و مردانه اختصاص دارند. هر دو شعبه مرکز خرید رز دارای ۳ طبقه هستند.

مرکز خرید رز یکی از مراکز خرید ارزان در رشت است که از قیمت های مناسبی برخوردار است و یکی از بهترین انتخاب ها برای داشتن یک خرید خوب و مناسب محسوب می شود. طبقه ی اول این مجتمع، مخصوص بانوان است و در مغازه های آن، انواع پوشاک زنانه نظیر مانتو، پالتو، شال و روسری، کیف و کفش و … به فروش می رسد. دو طبقه ی بالایی مخصوص آقایان است. در طبقه ی دوم، تمامی پوشاک اسپرت مربوط به آقایان قرار دارد و در طبقه ی سوم، پوشاک رسمی آقایان مانند کت و شلوار به فروش می رسد. اگر به دنبال یک خرید مقرون به صرفه از مجتمع های تجاری رشت هستید، مجتمع رز بهترین انتخاب است.

ساعت کاری: همه روزه از ۹ الی ۱۴ و ۱۶ الی ۲۲ / جمعه‌ها از ۱۶ الی ۲۲

آدرس شعبه اول: سبزه میدان، جنب خیابان علم الهدی.

آدرس شعبه دوم: کیلومتر ۲ جاده انزلی، رو به روی نمایندگی ایران خودرو.

مراکز خرید رشت در خیابان گلسار

دیگر زمان آن رسیده که به لوکس ‌ترین محله‌ی رشت به نام گلسار نیز سر بزنیم. این محله در شمال غرب رشت قرار دارد و خیابان اصلی آن را با نام بلوار گلسار می‌شناسند. این خیابان لوکس و پرزرق ‌و برق، گران‌ترین منطقه رشت نیز محسوب می‌شود. در گلسار نمایندگی تمام برندهای معروف داخلی و اروپایی را می‌توانید پیدا کنید.

حتی اگر قصد خرید لباس‌های مارک‌دار را ندارید هم باز به این خیابان سر بزنید. مغازه‌های زیبای آن را ببینید. از تمیزی و سرسبزی پیاده‌رو آن لذت ببرید و در اتمسفر رشت، نفسی تازه کنید. در آخر هم در کافه‌های دنجش برای خودتان یک عصرانه مفصل تدارک ببینید.

مرکز خرید گلسار

مرکز خرید گلسار

بدون شک گلسار از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید رشت به شمار می رود. این مرکز خرید با نمایی زیبا در بلوار گلسار رشت قرار گرفته است. گلسار برای خرید انواع پوشاک به‌ ویژه لباس‌های زنانه مناسب است و افراد زیادی به این مرکز خرید سر می‌زنند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت‌های اینجا از نقاط دیگر شهر کمی بیشتر است و شاید مجبور شوید پول بیشتری با خود به همراه داشته باشید.

مرکز خرید گلسار از ۶ طبقه تشکیل شده است. انواع و اقسام مغازه و بوتیک‌های لباس‌فروشی در طبقات اول و دوم هستند. چند کافی‌شاپ هم در دسترستان خواهند بود که چیزی کم نداشته باشید.

طبقه سوم خیلی به دردتان نمی‌خورد. چراکه به دفاتر تجاری تعلق دارد. اما طبقه چهارم عالی است. دورتادور این طبقه را رستوران‌های سنتی، بین‌المللی و کافی‌شاپ‌ها احاطه کرده‌اند. وسط سالن نیز پر از میز و صندلی‌هایی است که برای صرف غذا و استراحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

طبقه‌های پنجم و ششم نیز از واحدهای متعددی تشکیل شده‌اند که به‌صورت مستقل فعالیت می‌کنند و به کار گردشگران نمی‌آیند. مگر اینکه بخواهید کسب‌وکاری در رشت راه بیندازید!

آدرس: رشت، بلوار گلسار، نبش خیابان ۱۰۸.

مرکز خرید ایرانیان

مرکز خرید ایرانیان

بزرگ ترین مرکز خرید رشت، ایرانیان است. این این مرکز دارای ۱۳ طبقه است که ۲ طبقه آن را واحدهای تجاری پر کرده اند. در این واحدها کالاهایی چون انواع لباس، لوازم آرایشی بهداشتی، کیف و کفش با قیمتی بسیار مناسب عرضه می شوند. ۴ طبقه از این مرکز خرید مربوط به پارکینگ طبقاتی و ۷ طبقه دیگر را نیز واحدهای خدماتی تشکیل داده اند.

در اینجا علاوه بر مراکز خرید، امکانات رفاهی نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده که از جمله آنها میتوان به آسانسورهای نفربر و باربر، سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز، برق اضطراری، سیستم اطفا حریق و پارکینگ اشاره کرد.

آدرس: رشت، بلوار گلسار، ضلع شمال غربی میدان باستانی شعار.

پاساژهای رشت

پاساژ پله برقی

پاساژ پله برقی

پاساژ پله برقی از قدیمی‌ترین مراکز خرید رشت است و تاریخ ساختش به سال ۱۳۵۶ بازمی‌گردد؛ همان زمانی که پله برقی‌ها از مدرن‌ترین ساخته‌های بشر بودند. جالب آنکه با رونمایی از این پاساژ مردم رشت با اولین پله برقی شهرشان روبه‌رو شدند و از آنجایی‌که پله برقی‌های فراوانی در این پاساژ وجود داشت به پاساژ پله برقی معروف شد. باید بدانید اگرچه این پاساژ طول عمر زیادی داشته است، اما دلیل بر آن نیست که اجناس خوبی در آن پیدا نشود. در این پاساژ می‌توانید محصولاتی از قبیل انواع پوشاک مردانه و زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی خریداری کنید.

آدرس: رشت، میدان شهرداری، بازار بزرگ رشت، خیابان شیک.

پاساژ سالار

پاساژ سالار

پاساژ سالار یکی دیگر از مراکز خرید رشت است و در فاصله کمی از میدان شهرداری قرار دارد. این پاساژ بخشی از محله شهرداری است و یکی از سه بازار معروف این محله به حساب می‌آید. لوازم خرازی، لوازم قنادی و … از اجناسی هستند که در این پاساژ به فروش می‌رسند. خوب است اشاره کنیم که موقعیت پاساژ سالار امکان بازدید از دیگر جاهای دیدنی رشت را نیز مهیا می‌کند؛ مکان‌هایی مانند بازار بزرگ رشت، پیاده‌راه فرهنگی رشت، سینما میرزا کوچک خان.

آدرس: رشت، محله شهرداری، خیابان امام خمینی.

پاساژ تمدن

پاساژ تمدن

یکی دیگر از مراکز خرید رشت، پاساژ تمدن نام دارد که در محله سبزه میدان جا خوش کرده است. این پاساژ درست در کنار پارک سبزه میدان قرار دارد و به‌عنوان یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مراکز خرید رشت شناخته می‌شود. در این پاساژ پوشاک مردانه و زنانه، لوازم آرایشی و کیف و کفش فروخته می‌شود. خرید از این مرکز خرید فرصت آن را به شما می‌دهد تا از مکان‌هایی مانند میدان شهرداری، موزه مردم‌شناسی، پیاده‌راه علم الهدی، سینما سپید رود رشت و بازار بزرگ رشت نیز بازدید کنید.

آدرس: رشت، محله سبزه میدان، کتار پارک سبزه میدان.

پاساژ بزرگمهر

پاساژ بزرگمهر

تا حالا شده در هنگام مسافرت شارژر لپ‌تاپ یا موبایلتان را فراموش کنید؟ اگر به هر علتی در رشت به لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر نیاز داشتید سراغ پاساژ بزرگمهر را در خیابان طالقانی بگیرید. این پاساژ مرکز فروش انواع لوازم برقی و لوازم الکترونیکی است.

آدرس: رشت، سبزه میدان، خیابان طالقانی.

بازار موبایل بین الملل

بازار موبایل

از سوی دیگر بازار موبایل بین‌الملل در خیابان مطهری نیز بهترین جا برای خرید گوشی و لوازم جانبی آن محسوب می‌شود. چراکه این پاساژ به‌صورت اختصاصی در حوزه تلفن همراه فعالیت دارد و مغازه‌های تعمیرات موبایل نیز در آن حضور دارند.

آدرس: راسته مسگران، روبه‌روی بانک رفاه، خیابان مطهری.

پاساژ کویتی

پاساژ کویتی

کویتی نام یکی دیگر از قدیمی‌ترین مراکز خرید رشت است. این پاساژ در خیابان شریعتی رشت قرار دارد و در فاصله کمی از پاساژ پله برقی، مهمانسرای کناره و مسجد کاسه فروشان است. جالب آنکه اغلب فروشگاه‌های پاساژ کویتی پارچه‌فروشی هستند و می‌توان جنس‌های مختلف پارچه را از این پاساژ تهیه کرد. علاوه بر این، در پاساژ کویتی فروشگاه‌های پوشاک و لباس‌های مجلسی زنانه هم دیده می‌شود. فقط یادتان باشد که ۸ شب به بعد سراغ این پاساژ را نگیرید که تعطیل است.

آدرس: رشت، خیابان شریعتی، حد فاصل کوچه زرین ‌پر و سمیعی.

پاساژ سپیدرود

پاساژ سپیدرود

سپیدرود یکی از معروف‌ترین مراکز خرید رشت است و در خیابان آزادگان این شهر قرار دارد. داخل این پاساژ فروشگاه‌های متعدد و متنوعی وجود دارد که در آن‌ها کیف و کفش، لوازم تزئینی خانه، مانتو، روسری، صنایع دستی به فروش می‌رسد. از طرفی پاساژ سپیدرود در نزدیکی پیاده‌راه فرهنگی رشت، بازار بزرگ رشت، میدان شهرداری رشت، تندیس میرزا کوچک خان، ساختمان تاریخی شهرداری رشت و کتاب‌فروشی مژده قرار دارد. با این حساب چطور است بعد از آنکه خریدتان تمام شد، گشتی در این قسمت از شهر بزنید و با پیاده‌روی حال‌وهوای دل‌انگیز رشت را استشمام کنید؟!

آدرس: رشت، خیابان آزادگان.

پاساژ علاالدین

پاساژ علاالدین

تهرانی‌ها با شنیدن نام پاساژ علاالدین به یاد بورس موبایل و لوازم جانبی آن می‌افتند. جالب آنکه این نام، رشتی‌ها را نیز به یاد بورس لپ تاپ، موبایل و … می‌اندازد. اگر در میان مراکز خرید رشت، به دنبال جایی برای خرید موبایل و لپتاپ و اکسسوری آن‌ها هستید، باید به محله سبزه میدان رشت رفته و به همین پاساژ علاالدین سر بزنید. این پاساژ ۴ طبقه دارد و ۳ طبقه پایینی آن به فروش موبایل، لپ تاپ، تبلت، قطعات و نرم‌افزارهای موبایل، تعمیرات موبایل و… اختصاص پیدا کرده است. در طبقه چهارم این پاساژ هم دفاتر تجاری قرار دارند.

آدرس: رشت، بلوار لاکانی، بعد از شیرینی سهیل.

مراکز خرید مایحتاج روزانه در رشت

هایپر مارکت گیلان مال

گیلان مال

احتمالا فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپرمارکت را در جاهای دیگر ایران نیز دیده‌اید و یا در شهر خودتان هم یکی از آن‌ها را دارید. اگر اینطور است حتما می‌دانید که در هایپرمارکت می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید.

اگر لیست خریدی طولانی دارید که باید در رشت خریداری کنید حتما سری به هایپرمارکت گیلان بزنید. قطعا اکثر قریب به اتفاق موارد لیست را پیدا و خریداری خواهید کرد.

آدرس: رشت، شهرک گلسار، بلوار دیلمان.

سایر مراکز خرید رشت

مرکز خرید منظریه

مرکز خرید منظریه

اگر از خیابان گلسار خوشتان آمد، به محله منظریه رشت هم سر بزنید. در خیابان منظریه مغازه‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید خرید کنید و از بودن در کوچه و پس‌کوچه‌های قدیمی رشت لذت ببرید. اغلب رستوران های مشهور رشت مثل شکم‌الملوک، رستوران محرم، رستوران چلوشیش و رستوران غذاهای سالم بهارنارنج در این محله جمع شده‌اند. همچنین لباس‌‌های ترک و کره‌ای ارزان ‌قیمتی را می‌توانید در خیابان تابان شمال پیدا کنید.

آدرس: مرکز شهر رشت، غرب خیابان امام، خیابان منظریه.

مرکز خرید خاطره

مرکز خرید خاطره

خاطره از آن مراکز خرید رشت است که در شهرهای دیگر مانند انزلی هم شعبه‌هایی دارند. این مرکز خرید در خیابان شریعتی رشت قرار دارد و به‌عنوان یکی از گزینه‌های خوب خرید در شهر رشت شناخته می‌شود. در این مرکز خرید می‌توان انواع پوشاک زنانه و مردانه را خریداری کرد. انواع پوشاک و کفش از برندهای مختلف در این مرکز عرضه می‌شوند.

آدرس: رشت، خیابان شریعتی.

هپی لند رشت

هپی لند

گر مایلید در سفرتان به رشت پوشاکی برای فرزند خود یا عزیزانت تهیه کنید، هپی لند بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شاید تا به حال نام این مکان به گوشتان خورده باشد؛ چرا که هپی لند شعبه‌های زیادی در سراسر کشور دارد، یکی از این شعبات هم در ضلع غربی سبزه میدان رشت است. جایی که انواع پوشاک بچه‌گانه در رنگ‌ها و طرح‌های شاد و جذاب به فروش می‌رسد و برای سایزهای مختلف هم لباس‌های زیادی وجود دارد. در این مکان می‌توانید اجناسی با بهترین کیفیت را خریداری کنید و از خرید خود اطمینان کافی را داشته باشید.

آدرس: رشت، ضلع غربی سبزه میدان، بین بانک دی و بانک رفاه.

لذت بازارگردی در رشت

اگر برای خرید سوغات به دنبال وسایل کوچک تزئینی و ارزان ‌قیمت می‌گردید، باید یکی از چهار خیابانی که به میدان شهرداری ختم می‌شوند را انتخاب کنید و به مغازه‌های کوچکشان سرک بکشید؛ اما از بین این چهار خیابان، آن خیابانی که فاصله‌ میان میدان شهرداری تا سبز میدان است، جان می‌دهد برای پیاده‌روی و تماشای مغازه‌های کوچک و بزرگ صنایع‌دستی و خرید یادگاری‌های ارزان ‌قیمت. در این مسیر چند پاساژ هم قرار دارد که از نظر کیفیت و قیمت اجناس برای خرید مناسب‌اند.

مرکز خرید گلسار، معروف‌ترین و شیک‌ترین مرکز خرید بلوار گلسار محسوب می‌شود. به جز مغازه‌های بلوار گلسار، منظریه هم انتخاب خوبی است. در خیابان تابان شمال می‌شود مغازه‌هایی پیدا کرد که اجناس ترک و کره‌ای ارزانی دارند.

ما در این مقاله مهم ترین مراکز خرید رشت را به شما معرفی کردیم تا خریدی آسان تر داشته باشید، اما پیش از هر چیز بهتر است اول برای اجاره اقامتگاه اقدام کنید تا خیالتان از این بابت راحت باشد و با فراغ بال به خرید و تفریح بپردازید. برای این کار می‌توانید به صفحه رزرو و اجاره اقامتگاه در رشت مراجعه کنید و اقامتگاه دلخواهتان را پیدا کرده و رزرو کنید.

 

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *