آشنایی با بازارهای درگهان در قشم

آشنایی-با-بازارهای-درگهان-در-قشم

جزیره شگفت‌انگیز قشم علاوه بر زیبایی‌های منحصر به فردی که برخی از آن‌ها را در هیچ جای جهان پیدا نمی‌شود و آرامش بی مثال حاکم در این جزیره، منطقه ایده‌آلی برای خرید انواع البسه، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم بهداشتی و آرایشی و لوازم خوراکی و سایر موارد می‌باشد.

در گذشته‌های نه چندان دور، جزیره قشم و درگهان، بازارهای سنتی و قدیمی داشت که امروزه بسیاری از آنها جای خود را به پاساژهای شیک در گوشه‌کنار شهر داده‌اند و انواع تولیدات و صنایع دستی در بازارهای درگهان قشم قابل خرید است.

پاساژهای مختلف متنوعی در قشم و منطقه درگهان وجود دارد که در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم با هر یک از این بازارها آشنا شویم.

بازار درگهان قشم کجاست؟

بازار-درگهان-قشم-کجاست؟

بازار بزرگ درگهان فقط و فقط ۲۰ دقیقه با جزیره قشم فاصله دارد. یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به بازار درگهان، استفاده از تاکسی‌های فعال در جزیره قشم است. همچنین وجود امکانات رفاهی و تفریحی مناسب در این بازار باعث شده تا این بازار به یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بازارهای درگهان تبدیل شود و مسافران و گردشگران با خیال راحت، بعد از استراحت کافی به خرید در این مراکز تجاری بپردازند.

در ادامه مطلب به معرفی و ارائه توضیحاتی درباره مراکز تجاری و بازارهای درگهان خواهیم پرداخت و با دادن اطلاعاتی، به سوال مهم اکثر گردشگران که (از درگهان چی بخرم؟)، پاسخ خواهیم داد. البته لازم به ذکر است که جزیره زیبای قشم علاوه بر بازارهای درگهان، بازارهای دیگری نیز دارد که چنانچه شما به عنوان یک مسافر به این جزیره سفر کنید، می توانید لیست مراکز خرید و بازارهای قشم را تهیه نموده و در طول سفر خود از آن‌ها نیز دیدن کنید.

اجاره روزانه خانه در قشم

پاساژ دریا درگهان

پاساژ-دریا-درگهان

یکی از بزرگ‌ترین بازارهای درگهان که بومی‌ها آن را با نام بازار دریا می‌شناسند، پاساژ دریا درگهان است. این مجتمع تجاری درگهان دو طبقه بوده و دارای ۱۵۳۰ غرفه می‌باشد. اگر سوال شما نیز “از درگهان چی بخرم؟” می‌باشد، امکان خرید پوشاک، کیف و کفش، لوازم ‌آرایشی و بهداشتی و حتی لوازم برقی و خانگی به‌صورت عمده و تک در پاساژ دریا درگهان فراهم است.

در این مجتمع تجاری انواع برندهای داخلی و خارجی به چشم می‌خورد؛ بنابراین امکان مقایسه اجناس با یکدیگر وجود داشته و با توجه به بودجه خرید، مسافران می‌توانند خریدی به صرفه داشته باشند. تنوع مغازه‌ها به‌گونه‌ای است که خرید اجناس ارزان‌قیمت و همین‌طور خرید کالاهای لوکس و باکیفیت برای مسافران ممکن است.

بازار دریا درگهان از ۹ صبح تا ۱۰ شب، باز بوده و پذیرای مسافران می‌باشد. در طبقه دوم این بازار، رستوران دریا قرار گرفته است که انواع غذاهای ایرانی و دریایی در آن طبخ شده و به مسافران و گردشگران ارائه می‌شود.

بازار قدیم درگهان قشم

بازار-قدیم-درگهان-قشم

از بازار دریا با ۳ دقیقه پیاده‌روی به بازار قدیمی درگهان می‌رسیم. خرید در بازارهای قدیمی حس و حال خوبی دارد. این بازار، مرکز بزرگ عمده‌فروشی جنوب کشور می‌باشد. در مقابل سوال از درگهان چی بخرم، می‌توان گفت که لباس، لوازم آرایش، عطر، لوازم بهداشتی و هر خرده‌ریزی که نیاز داشته باشیم، در بازار قدیم پیدا می‌شود و قابل خرید می‌باشد. لازم به ذکر است بیشتر مغازه‌ها در این بازار عمده‌فروش هستند؛ اما در زمان‌هایی از سال، مثل نوروز که مسافر زیادی به قشم سرازیر می‌شود، تک‌فروشی هم دارند. این بازار از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر باز است.

مرکز خرید دو دلفین درگهان

مرکز-خرید-دو-دلفین-درگهان

مرکز خرید دو دولفین، از جدیدترین و لوکس‌ترین بازارهای درگهان به‌حساب می‌آید. از بازار قدیم با ۴ دقیقه پیاده‌روی به مرکز خرید دو دولفین می‌رسیم. این مرکز خرید عمده‌فروشی و خرده‌فروشی دارد. اگر بخواهیم به سوال از درگهان چی بخرم، پاسخ دهیم؛ لازم به ذکر است که از لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، کیف و کفش تا لباس زنانه، مردانه و بچه‌گانه در دو دولفین پیدا می‌شود.

در این پاساژ حتی گل و گیاه هم می‌فروشند. این مرکز خرید نیز مانند پاساژ دریا، رستوران و کافی شاپ‌هایی را در خود جای داده است که می تواند مکان مناسبی برای استراحت مسافران و گردشگران باشد.

مجتمع تجاری نور درگهان

مجتمع-تجاری-نور-درگهان

این مجتمع تجاری نیز مانند مجتمع تجاری دو دلفین تازه تاسیس بوده و از طریق یک دالان هوایی از پاساژ دو دلفین می توان به این پاساژ دسترسی داشت. به این ترتیب برای ورود به مجتمع تجاری و تفریحی نور به هیچ عنوان نیازی به خروج از مرکز خرید دو دلفین وجود ندارد. این دو مجتمع تجاری همانند دو خواهر دو قلو در کنار هم واقع شده‌اند.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

مجتمع تجاری ایران زمین درگهان

مجتمع-تجاری-ایران-زمین-درگهان

این مجتمع تجاری در مقایسه با سایر پاساژها و بازارهای درگهان، کوچک‌تر است. برای پاسخ دهی به سوال از درگهان چی بخرم، گفتنی است که این مرکز خرید برای خرید لوازم ورزشی و انواع ست‌های ورزشی بسیار مناسب می‌باشد. در این بازار هر آنچه که به ورزش ربط داشته باشد را می‌توان پیدا کرد. این مجتمع نیز مانند سایر مجتمع‌های تازه تاسیس، یک رستوران داشته و از ساعت ۹ صبح الی آخر شب مشغول فعالیت می‌باشد.

مجتمع تجاری پرشین گلف درگهان قشم

مجتمع-تجاری-پرشین-گلف-درگهان-قشم

مجتمع تجاری پرشین گلف نیز به فروش لباس و عطر و همچنین لوازم خانگی در انواع مختلف و قیمت مناسب می‌پردازد. خصوصیت مهم این مرکز خرید، رستوران باکیفیت و خوش ‌منظره آن است که در بالاترین طبقه این بازار، فعال است و از پنجره‌های آن می‌توانید هم‌زمان با صرف غذا به آبی نیلگون خلیج فارس چشم بدوزید. در ضمن این مرکز خرید به یک هایپر مارکت بزرگ نیز مجهز است و این مجتمع تجاری در پشت بازار دریا واقع شده است. این مجتموع بخش اقامتی نیز دارید که در تصویر مشاهده می کنید.

مجتمع تجاری اطلس درگهان قشم

مجتمع-تجاری-اطلس-درگهان-قشم

مجتمع تجاری اطلس از جمله مهم‌ترین و لوکس‌ترین بازارهای درگهان است که انواع کیف و کفش و چمدان در آن پیدا می‌شود و چنانچه قصد خرید کیف و کفش و چمدان دارید، حتماً به مجتمع تجاری اطلس درگهان سری بزنید.

مرکز خرید مروارید درگهان

مرکز خرید مروارید در فاصله ۶ دقیقه‌ای از مرکز خرید دو دلفین قرار دارد. اجناس مختلفی در این بازار به فروش می‌رسند و در جواب به سوال از درگهان چی بخرم، گفتنی است که در این مرکز خرید نیز علاوه بر لباس و لوازم آرایشی و بهداشتی و این قبیل اجناس، لوازم خانگی نیز به فروش می‌رسد و شما می‌توانید لوازم خانگی مورد نظر خود را از این مرکز خرید نمایید.

مرکز خرید زمرد درگهان

مرکز-خرید-زمرد-درگهان

این مرکز خرید یکی از مهم‌ترین مراکز فروش شلوار با قیمت مناسب در بازارهای درگهان قشم می‌باشد و به عنوان مرکز فروش شلوار لی/ جین ایرانی مشهور می‌باشد. مرکز خرید زمرد به صورت عمده و تک‌فروشی انواع و اقسام شلوارها را در معرض فروش قرار داده است.

بازار نخل درگهان قشم

بازار-نخل-درگهان-قشم

یکی از قشنگ‌ترین و زیباترین بازارهای سنتی نوساز می‌باشد. نمای بیرونی و طراحی داخلی بازار نخل، سبک معماری جنوب را به نمایش می‌گذارد. مثل بیشتر بازارهای قشم، کیف و کفش، عینک، عطر، لوازم جانبی موبایل و خرده‌ریزه‌های دیگر در مغازه‌های این بازار پیدا می‌‌شود، اما بیشتر از هر چیزی در این بازار لباس به‌‌صورت عمده و تکی به فروش می‌رسد.

این مرکز خرید تا ساعت ۴ بعدازظهر باز بوده و در برخی از مواقع سال مانند تعطیلات نوروزی که مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند، مغازه‌های این مرکز نیز مانند سایر مراکز تا آخر شب باز است.

مرکز خرید صدف درگهان

مرکز-خرید-صدف-درگهان

این مرکز خرید نیز یکی از بازارهای درگهان قشم می‌باشد که انواع لباس، کیف و کفش و عینک در آن به فروش می‌رسد.

مرکز خرید نگین درگهان

مرکز خرید نگین در مجاورت و در کنار مرکز خرید صدف واقع شده و برای خرید انواع لباس و کیف و کفش، مکان مناسبی برای مسافران می‌باشد.

بنا بر مطالب ذکر شده، چنانچه شما نیز قصد سفر به جزیره زیبای قشم را دارید، می‌توانید با اجاره و رزرو ویلا و سوئیت در قشم، برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده و با خیال راحت سفر خود را آغاز کنید. در صورتی که قصد شما از سفر به جزیره قشم، خرید و گشت‌وگذار در بازارهای درگهان قشم باشد، می توانید با اجاره و رزرو ویلا و سوئیت در درگهان سفر خود را آغاز کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *