همه چیز درباره پارک جنگلی ریزه مندان ماسال

همه-چیز-درباره-پارک-جنگلی-ریزه-مندان-ماسال

در مقالات قبل تر مجله گردشگری لیدوماتریپ، ارتفاعات و ییلاقات ماسال را به شما معرفی کردیم. در این مطلب قصد داریم به معرفی پارک جنگلی ریزه مندان ماسال که یکی از جاهای دیدنی گیلان و ماسال است بپردازیم. پارک جنگلی ریزه مندان ماسال یکی از جنگل‌های سر سبز و دلربای ماسال است. این پارک به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع در این منطقه واقع شده  است و به علت تعدد درختان منظره‌ای سرسبز و بسیار دلنشین ساخته است.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با هم به دل پارک جنگلی ریزه مندان ماسال سفر کنیم.

معرفی پارک جنگلی ریزه مندان ماسال

معرفی-پارک-جنگلی-ریزه-مندان-ماسال

در شمال ایران پارک‌های زیادی برای تفریح و بازدید توریست‌ها و گردشگران محلی یا خارجی وجود دارند. اما به جرات میتوان گفت که پارک جنگلی ریزه مندان یکی از زیباترین این پارک‌ها است. در این پارک جنگلی تمامی امکانات برای اسکان مسافران فراهم شده‌است و محلی مناسب برای تفریح و استراحت است. بودن امکانت رفاهی خود دلیلی برای برتر بودن یک مکان نسبت به نقاط دیگر است.

قدم زدن در یک پارک جنگلی زیبا همراه با کسانی که دوستشان دارید یا هنگامی که از تنهایی‌تان لذت می‌برید چه حسی دارد؟ با قدم گذاشتن درون پارک جنگلی ریزه مندان ماسال و دیدن زیبایی‌های بینهایت در کنار آب و هوای لطیف و دلپذیر آن، فقط حس آرامش و رهایی به شما دست می‌دهد.

معرفی دقیق شهر ماسال

معرفی-دقیق-شهر-ماسال

ماسال شهری توریستی و بسیار زیبا در شمال ایران است که در بین کوه‌های تالش قرار گرفته است. این شهر دارای ارتفاعات و آب و هوایی بسیار دلپذیر است و به دلیل ارتفاع آن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ماسال جایی است که شما فراتر از سطح ابرها قدم می‌گذارید و دنیا را از زاویه‌ای دیگر به تماشا می‌نشینید. ماسال به شهر آبشارها معروف است. اگر در این منطقه قدم بگذارید با آبشارها و رودخانه‌هایی خروشان مواجه خواهید شد که از کوه‌ها و ارتفاعات ماسال سرچشمه می‌گیرند. آبشارهایی نظیر ویوز در مجاورت منطقه النزه در شاندرمن، آبشار رامنیه در دل جنگل، تولی نسا و آبشار خون، همگی از عناصر طبیعی جذابی هستند که بر زیبایی‌های ماسال افزوده‌اند.

یکی دیگر از جذابیت‌های ماسال، کلبه‌های چوبی و خانه‌های رنگی است که با طبیعت سبز منطقه هارمونی رنگی بسیار زیبایی را به وجود آورده‌است. بخاری که از دودکش کلبه‌ها خارج می‌شود، نسیم دم صبح، طبیعت پس از باران و آرامش دور بودن از زندگی شهری چیزهایی است که روح هر کسی را به سمت آرامش فرا می‌خواند. در ماسال هر چیزی که برای یک بهشت گمشده لازم باشد فراهم است، از طبیعت زیبا تا آب و هوا و ییلاقات سرسبز و درختان و جنگل و اقیانوسی از ابرها.

چگونه به پارک جنگلی ریزه مندان ماسال برویم؟

چگونه-به-پارک-جنگلی-ریزه-مندان-ماسال-برویم؟

اگر از شهر تهران حرکت کنید و هدف‌تان دیدن پارک جنگلی ریزه مندان ماسال و طبیعت زیبای آن باشد حدود ۳۶۰ کیلومتر مسافت را باید بپیمایید تا به این منطقه زیبا برسید. این مسیر با اتومبیل شخصی حدود پنج ساعت طول می‌کشد. یعنی بعد از رسیدن به رشت باید دو ساعت راه بپیمایید تا به این بهشت شگفت انگیز در شمال ایران برسید. این پارک زیبا در میدان تالشان شهر ماسال قرار دارد.

برای اینکه بتوانید بطور کامل از طبیعت این قطعه از بهشت بطور کامل بهره‌مند شوید، برای چند روز در این شهر شمالی اقامت داشته باشید. نگران اقامتگاه مناسب نباشید، شما میتوانید از طریق بخش رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ، اقامتگاه موردپسند خودتان را رزرو کنید.

جاهای دیدنی که در کنار پارک جنگلی ریزه مندان ماسال، باید تجربه کنید!

جاهای-دیدنی-که-در-کنار-پارک-جنگلی-ریزه-مندان-ماسال،-باید-تجربه-کنید!

ممکن است بعد از قدم زدن در پارک جنگلی ریزه مندان ماسال به فکر این بیفتید که تجربه‌های دیگری را نیز در این شهر زیبا ثبت کنید. در شهر کوچک ماسال همه‌ چیز برای ثبت تجارب و خاطرات ناب فراهم است. وقتی داخل این شهر قدم می‌زنید چیزی شبیه به یک رویای رنگ آمیزی شده را خواهید دید. رویایی که نور، زیبایی، جریان هوا و رنگ‌ها به گونه‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که باعث شگفتی هر ببینده‌ای خواهند شد.

  • ییلاق‌های ماسال، مکانی زیبا و دلنشین

ییلاق‌های-ماسال،-مکانی-زیبا-و-دلنشین

ییلاقات همیشه مکانی برای بهتر نفس کشیدن و لذت بردن از هوای تازه هستند. ارتفاعات ماسال با رودخانه‌ها و طبیعت سبز خود، شما را فرا می‌خوانند. در دامنه‌ی این ارتفاعات می‌توانید کلبه و خانه‌های روستایی را ببینید. در این مسیر هر چقدر که بالاتر بروید هوا خنک‌تر و لطیف‌تر خواهد شد. پس برای پیاده شدن از ماشین و نفس کشیدن در این هوا درنگ نکنید.

اگر به اطرافتان دقت کنید حتما گله‌ی گوسفندان را با چوپان‌هایشان خواهید دید که یک منظره نوستالژیک از طبیعت روستا را برای همه ما زنده می‌کند. اگر تابستان به این مناطق رفتید احتمالا نگاهتان به گله‌ای با شکوه از اسب‌های وحشی می‌خورد که آزادانه در این طبیعت زیبا زندگی می‌کنند.

در اطراف این مسیر رستوران‌هایی برای خوردن غذاهای محلی وجود دارد. اگر هم دلتان می‌خواهد در یک فضای بکرتر غذا را میل نمایید می‌توانید وعده‌ی غذایی خود را به بالای کوه ببرید و آن را در مکانی آرام و زیبا نوش جان کنید. اقامتگاه‌ها و ویلاهای زیبایی در این مسیر وجود دارند که اگر قصد اقامت چند روزه در میان دشت‌های سرسبز و درختان تنومند با پس زمینه صدای پرندگان را دارید، می‌توانید از امکان اجاره ویلا در ماسال، سایت لیدوماتریپ استفاده کنید.

  • غار آویشو، یکی از غارهای شمال

غار-آویشو،-یکی-از-غارهای-شمال

قطعا به دنبال هر کدام از جاذبه‌های طبیعی که باشید ماسال با طبیعت بکر خود، شما را فرا می‌خواند. بعد از طی کردن یک مسیر ۲۲ کیلومتری از شهر ماسال به غاری در دل طبیعت خواهید رسید. این غار، آویشو نام دارد. غار آویشو ۱۴۶۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. تنها یک دهنه برای ورود به این غار زیبا و بزرگ وجود دارد.

در داخل این غار رودی جریان دارد و جریان آب داخل غار به آن منظره‌ای شبیه به افسانه‌ها بخشیده است و بر سقف غار نیز می‌توانید قندیل‌های آهکی را مشاهده کنید. باید با احتیاط از داخل این غار عبور کنید زیرا طول این قندیل‌ها گاهی به یک متر نیز می‌رسد.

پس از عبور از این مسیر رودخانه‌ای، در ادامه به آبشارهای زیبایی می‌رسید که انتهای آویشه را به بهشت بدل می‌کنند. جانورانی مانند خفاش، پشه، آبدزدک و حلزون در این غار وجود دارند. پس خودتان را برای مواجه شدن با پرواز خفاش‌ها آماده کنید.

  • آبشار رامینه ماسال

آبشار-رامینه-ماسال

وقتی حرف از شهر آبشارها یعنی ماسال می شود، نباید آبشار رامینه را که یکی از زیباترین آبشارهای استان گیلان است فراموش کرد. این آبشار منحصر به فرد، در بالای جاده در میان درختان انبوه جنگلی قرار دارد و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. رامینه در زبان پهلوی به معنای آرامش و شادی و سرزندگی است که با طبیعت و حس و حالی که این آبشار به شما القا می‌کند کاملا هم‌خوانی دارد.

این آبشار معمولا پر آب و خروشان است و به دلیل سقوط از ارتفاع زیبا منظره‌ای زیبا را پدید می‌آورد. سقوط قطرات آب از ارتفاع باعث می‌شود هوای اطراف این آبشار بسیار دلپذیر، خنک و مرطوب باشد. این دقیقا همان چیزی است که می‌تواند برای مدتی به ریه‌های خسته‌ی زندگی شهری‌تان استراحت بدهد.

اقامت در ماسال، پس از پیمودن پارک جنگلی ریزه مندان ماسال

اقامت-در-ماسال،-پس-از-پیمودن-پارک-جنگلی-ریزه-مندان-ماسال

کمپ زدن در دل طبیعت و شبی را زیر آسمان پر ستاره خوابیدن ممکن است برای هر کسی رویایی باشد. اما به قطعا به مکانی برای اقامت نیز نیاز خواهید داشت. در پارک جنگلی ریزه مندان ماسال مکان‌هایی برای اقامت گردشگران فراهم شده است تا شب را آن جا بمانند و هم چنین از غذاهای محلی شمال ایران بچشند. در سفر به ماسال یادتان نرود که غذاهای معروف شمالی را با دستپخت مردم محلی منطقه حتما امتحان کنید، تا طعم اصیل غذاهای شمالی در کنار برنجی پر عطر در خاطرتان نقش ببندد.

در این شهر اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با اقامت در آن‌ها تجربه‌ی یک سفر عالی و آسوده را تکمیل کنید. در لیدوماتریپ امکان اجاره ویلا و سوئیت در ماسال بصورت آنلاین برای شما فراهم شده است. همچنین اگر می‌خواهید با اقامت در کلبه‌ای چوبی و خوابیدن با لحاف‌هایی نرم را در دل طبیعت تجربه کنید، ماسال این امکان را نیز برای شما فراهم آورده است. می‌توانید با اجاره کردن کلبه‌هایی چوبی در دل طبیعت، یک شب باور نکردنی را در کنار خانواده یا دوستان‌تان سپری کنید. این کلبه‌ها معمولا با موتور برق کار می‌کنند و از بخاری‌های هیزمی برای گرم کردن کلبه استفاده می‌شود.

پارک جنگلی ریزه مندان ماسال مقصد گردشگران

پارک-جنگلی-ریزه-مندان-ماسال-مقصد-گردشگران

پارک جنگلی ریزه مندان ماسال با وسعت ۲۰۰ هکتاری با طبیعت بکر و دست نخورده، و البته با امکانات رفاهی همواره پذیرای مسافران و گردشگرانی است که از سراسر ایران برای تماشای ماسال به شمال کشور سفر کرده‌اند.

در پارک جنگلی ریزه مندان ماسال همه چیز برای یک تجربه ناب طبیعت گردی فراهم است. در این طبیعت بکر می‌توانید کباب درست کنید، به موسیقی طبیعت گوش بسپارید و همگی دور آتش خاطرات زیباییتان را مرور کنید و خاطره‌ای پر از لذت و شادی در کنار دوستان خود رقم بزنید. می‌توانید خوابی آرام را در دل طبیعت پارک جنگلی ریزه مندان ماسال تجربه کنید. اگر به اقامت در کلبه‌های جنگلی علاقمندید و احساس می‌کنید به یک تجربه تازه نیاز دارید همین حالا از طریق لیدوماتریپ به اجاره کلبه جنگلی در ماسال اقدام کنید.

۲.۲/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *