کویر مصر اصفهان کجاست؟

کویر-مصر-اصفهان-کجاست؟

ایران کشوری چهار فصل است و همین امر باعث می‌شود تا شما در هر زمانی، تمام انواع آب‌وهوا را در آن پیدا کنید و بتوانید در تمام فصول به سفر بروید. کویرهای کشور یکی از جذابیت‌های زیبای آن است که هر شخصی تنها با یک بار تجربه کویرگردی، لذتی وصف‌ناپذیر و خاطراتی خوش را برای خود ثبت خواهد کرد.

کویر مصر اصفهان یکی از کویرهایی است که سفر به آن و تماشای جذابیت‌هایش برای هر شخصی لازم است و شما را لبریز از لذت خواهد کرد. در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم شما را با این کویر بسیار زیبا و جاذبه‌های تماشایی‌اش آشنا کنیم تا بتوانید یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید و از کویر گردی لذت ببرید.

کویر مصر اصفهان کجاست؟

کویر-مصر-اصفهان-کجاست؟

کویر مصر در نزدیکی روستایی با همین نام قرار گرفته و به همین دلیل نام آن را مصر گذاشته‌اند. روستای کویری مصر در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر جندق قرار گرفته است. طبق آخرین سرشماری، جمعیت این روستا در مجموع ۱۲۰ نفر است. این روستای زیبا، جاذبه‌های دیدنی و چشم‌اندازهای جذابی دارد و جزو یکی از روستاهای گردشگری کشور محسوب می‌شود.

برای رسیدن به این مکان دیدنی، باید از سمت تهران – دامغان به سمت نائین و اصفهان حرکت کنید. در میانه راه و بعد از گذشتن از مزارع امیرآباد به سمت روستای خشتی مصر بروید تا بتوانید این جذابیت بسیار زیبا را تماشا کنید.

عکس روستای مصر

عکس-روستای-مصر

روستای مصر یکی از روستاهای گردشگری کشور است و زیبایی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارد. در ابتدای ورود به این روستای زیبا، خانه‌هایی با سقف‌های گنبدی و درهای چوبی دیده می‌شوند. با عبور از کنار این خانه‌ها، بوی غذاهای لذید و خوش طعم شما را مدهوش خواهد کرد. می‌توانید قبل از کویر گردی، در این روستا اندکی بگردید و از تماشای زیبایی‌های آن لذت ببرید.

دلیل نام گذاری کویر مصر اصفهان

دلیل-نام-گذاری-کویر-مصر-اصفهان

نام این کویر را از روی روستای مصر که در نزدیکی آن قرار دارد گرفته‌اند. کویر مصر، با نام‌های «مزرعه یوسف»، «کلاته یوسف» یا «چاه دراز» نیز شناخته می‌شود. داستان‌های مختلفی در مورد نام گذاری این کویر وجود دارد. گفته می‌شود در گذشته روستا با کم آبی مواجه شد و همین امر باعث شد تا فردی از اهالی روستا که یوسف نام داشت، چاه عمیقی حفر کند و از این طریق توانست به آب برسد و مردم را از بی‌آبی نجات دهد. بعد از آن یوسف از مردم خواست تا به احترام حضرت یوسف و سختی‌هایی که در مصر کشیده است، نام مصر را بر روستا بگذارند و مردم نیز قبول کردند. بعد از آن کویر مصر، به این نام شناخته شد.

فاصله کویر مصر تا اصفهان

فاصله-کویر-مصر-تا-اصفهان

کویر مصر اصفهان در نزدیکی روستای مصر از توابع خور و بیابانک اصفهان قرار دارد. فاصله بین این روستا تا اصفهان ۴۲۱ کیلومتر است. بنابراین شما می‌توانید با طی کردن مسیری در حدود ۵ ساعت، به این کویر زیبا برسید و از گشت‌وگذار در آن لذت ببرید.

فاصله تهران تا کویر مصر

فاصله-تهران-تا-کویر-مصر

اگر قصد مسافرت از تهران به سمت کویر مصر را دارید، ابتدا وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود را برداشته و سپس دل به جاده بزنید. شما بعد از طی کردن حدود ۷۱۳ کیلومتر و حدود ۷ ساعت و ۵۰ دقیقه می‌توانید به این جاذبه تماشایی برسید و یک سفر هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

دیدنی‌های کویر مصر اصفهان

دیدنی‌های-کویر-مصر-اصفهان

اگر تاکنون کویرگردی را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را با کویر مصر اصفهان امتحان کنید. این کویر به اندازه‌ای زیبا و جذاب است که شما می‌توانید ساعت‌ها و حتی روزها به تماشای زیبایی‌های آن بنشینید و باز هم از تماشای آن سیر نشوید.

تماشای تپه‌های ماسه‌ای زرد رنگ و رمل‌های زیبا و خوش رنگ کویر مصر، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجارب کویرگردی است. بهتر است کفش‌های خود را در بیاورید و پاهایتان را بر روی شن‌های نرم و روان این کویر بگذارید تا حسی متفاوت و شگفت‌انگیز را تجربه کنید. البته این‌ها تنها شگفتی‌های این کویر زیبا نیستند. احتمالا درباره شب‌های کویر چیزهای زیادی شنیده‌اید؛ شب‌هایی که در هیچ جای دیگر نمی‌توانید آن را تجربه کنید.

تماشای آسمان شب در دل کویر مصر اصفهان، به قدری لذت‌بخش است که شما تنها با یک‌بار دیدن، نمی‌توانید چشم از آن بردارید. آسمان صاف و نزدیک است و ستاره‌ها به قدری نزدیک به نظر می‌رسند که گمان خواهید کرد با دراز کردن دستتان می‌توانید آن‌ها را لمس کنید و آسمان را در آغوش بگیرید. نشستن کنار آتش، خوردن یک فنجان چای داغ و تماشای آسمان صاف کویر ترکیبی هیجان‌انگیز و جذاب است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. در ادامه چند مورد از جاهای دیدنی و تماشایی کویر مصر را معرفی خواهیم کرد:

· قلعه بیاضیه؛ قلعه‌ای به جا مانده از دوران ساسانیان

قلعه-بیاضیه؛-قلعه‌ای-به-جا-مانده-از-دوران-ساسانیان

قلعه بیاضیه یکی از بناهای به جا مانده از دوران ساسانیان است. این قلعه که در دل کویر مصر قرار دارد؛ دارای سبک معماری ساسانی است. همچنین اتاق‌های تو در تو و نوع ساخت این بنا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد و شما می‌توانید از بازدید این قلعه تاریخی و زیبا لذت ببرید.

· دریاچه نمک؛ دریاچه‌ای با پنج ضلعی‌های نمکی شگفت انگیز

دریاچه-نمک؛-دریاچه‌ای-با-پنج-ضلعی‌های-نمکی-شگفت-انگیز

دریاچه نمک خور یکی از جاذبه‌های بسیار خارق‌العاده و زیبای کویر مصر است. در سطح این دریاچه، پنج ضلعی‌های نمکی وجود دارد که در فصل زمستان به رنگ تیره در می‌آیند و در تابستان تماما سفید رنگ می‌شوند.

· نخلستان سوخته؛ نخلستانی که گرفتار بی‌رحمی زمستان شد!

·-نخلستان-سوخته؛-نخلستانی-که-گرفتار-بی‌رحمی-زمستان-شد!

این نخلستان نتیجه سرمای زمستانی است که در حدود ۴۰ سال پیش باعث از بین رفتن درخت‌های نخل این منطقه شد و می‌توان گفت چشم‌انداز جالبی به وجود آورده است. می‌توانید در سفر خود به کویر مصر اصفهان از این نخلستان نیز دیدن کنید.

· دکتر فیش؛ دکترایی برای درمان بیماری‌های پوستی!

در سفر به کویر مصر اصفهان حتما سری به دکتر فیش بزنید! دریاچه‌ای در آن جا وجود دارد که ماهی‌های ریزی در آن زندگی می‌کنند و این ماهی‌ها برای درمان برخی از بیماری‌های پوستی مفید هستند. البته افراد سالم نیز می‌توانند از این دریاچه استفاده کنند.

· نیزار کویر مصر؛ نی‌هایی با ارتفاع ۴ متر!

نیزار-کویر-مصر؛-نی‌هایی-با-ارتفاع-4-متر!

این نیزار نی‌هایی به بلندای حدود ۴ متر دارد و همین امر باعث شده تا به مکانی منحصربه‌فرد و جذاب تبدیل شود. این نیزار در قسمت شمال شرقی کویر مصر قرار گرفته است. در این نیزار گونه‌های مختلف حیوانی مانند روباه و گربه شنی، مار جعفری و برخی از پرندگان شکاری مانند شاهین زندگی می‌کنند.

تفریحات کویر مصر اصفهان

تفریحات-کویر-مصر-اصفهان

اگر فکر می‌کنید تماشای ستاره‌ها تنها تفریح این کویر جذاب است، سخت در اشتباه هستید. باید بگوییم در این کویر، تفریحات هیجان‌انگیز و جذابی وجود دارد که تجربه هرکدام از آن‌ها برای شما خاطراتی خوش به ارمغان خواهد آورد.

اسکی-روی-شن-

کویر گردی با آفرود و تجربه سرعت زیاد و هیجانی شگفت انگیز در کویر، شتر سواری و تماشای کاروان شترها با صدای زنگوله‌هایشان، موتورسواری روی شن‌های روان کویر، اسکی روی شن و سر خوردن روی تپه‌ها، همگی تفریحات هیجان‌انگیزی هستند که می‌توانید در کویر مصر اصفهان تجربه کرده و خاطراتی خوش برای خود ثبت کنید.

سفر به کویر مصر با ماشین شخصی

سفر-به-کویر-مصر-با-ماشین-شخصی

سفر با ماشین شخصی، همواره یکی از بهترین گزینه‌ها و لذت‌بخش‌ترین انواع سفر محسوب می‌شود. در سفر با ماشین، برنامه‌ریزی تمام بخش‌های سفر بر عهده خودتان است و می‌توانید بر اساس علاقه و خواست خود مدت سفر، زمان حرکت و حتی توقف‌های بین مسیر را تنظیم کنید.

قبل از سفر با ماشین شخصی حتما تعمیرات لازم را انجام دهید تا در مسیر دچار مشکل نشوید. بعد از آن، وسایل مورد نیاز برای یک کویرگردی جذاب را جمع کرده و راهی جاده شوید تا به کویر مصر اصفهان برسید و یک سفر خاطره‌انگیز داشته باشید.

بهترین زمان سفر به کویر مصر اصفهان

بهترین-زمان-سفر-به-کویر-مصر-اصفهان

از آنجایی که کویر هوایی گرم دارد، بسیاری از گردشگران و مسافران، فصل پاییز و زمستان را برای سفر به این مکان جذاب انتخاب می‌کنند. کویر مصر اصفهان معمولا در فصل‌های پاییز و زمستان، آب و هوای معتدل و خوبی دارد. آبان تا اردیبهشت ماه، بهترین‌ فصل‌های سفر به این مکان زیبا است. البته حتما به یاد داشته باشید که لباس گرم با خود به همراه داشته باشید، زیرا کویر شب‌های سردی دارد و حتما به لباس گرم احتیاج خواهید داشت.

عکس‌های کویر مصر اصفهان

عکس‌های-کویر-مصر-اصفهان-

 

عکس‌های کویر مصر اصفهان

عکس‌های-کویر-مصر-اصفهان-

عکس‌های-کویر-مصر-اصفهان

وسایل مورد نیاز برای کویر گردی

وسایل-مورد-نیاز-برای-کویر-گردی

برای داشتن یک کویرگردی خوب و لذت‌بخش باید وسایل و ابزارهایی را حتما به همراه داشته باشید. برخی از وسایل مورد نیاز برای کویر گردی عبارت است از:

  • کوله پشتی
  • آب
  • عینک مخصوص کویر
  • چادر مسافرتی
  • سایه بان
  • کیسه خواب
  • جعبه کمک‌های اولیه
  • لوازم بهداشتی و لوازم شخصی
  • ضد آفتاب
  • کلمن

اقامتگاه‌های کویر مصر

اقامتگاه‌های-کویر-مصر

برای هر سفری نیاز به یک اقامتگاه مناسب خواهید داشت. در سفر به کویر مصر اصفهان می‌توانید در کمپ‌ها اقامت کرده و از شب‌بیداری لذت ببرید. اگر قصد ماندن در کمپ‌ها را دارید حتما موارد زیر را رعایت کنید:

  • لوازم شخصی و ضروری را به همراه داشته باشید.
  • بروشور کمپ را حتما مطالعه کنید.
  • تنها در مکان‌های مشخص شده چادر بزنید و اقامت کنید.
  • قبل از خروج از کمپ چراغ‌ها را خاموش کنید.
  • برای جلوگیری از ورود حیوانات، حتما تمام منافذ چادر را ببندید.
  • کیف کمک‌های اولیه را همراه داشته باشید.

از آنجایی که خطر حیوانات خزنده وجود دارد، می‌توانید از اقامتگاه‌ها و هتل‌های موجود نیز استفاده کنید. می‌توانید با اجاره اقامتگاه بوم گردی در خور و بیابانک که در منطقه کویر مصر واقع شده و از طریق سایت گردشگری لیدوماتریپ، یک اقامت آسوده و به یاد ماندنی را در این مکان جذاب تجربه کنید.

کویر مصر اصفهان؛ تجربه‌ای متفاوت از یک کویر گردی جذاب

کویر-مصر-اصفهان؛-تجربه‌ای-متفاوت-از-یک-کویر-گردی-جذاب

کویر مصر اصفهان یکی از مکان‌های جذاب و دیدنی اصفهان است که طرفداران بسیاری دارد و هر ساله گردشگران بسیاری، برای دیدن این کویر زیبا به اصفهان سفر می‌کنند. آسمان صاف و شب‌های پر ستاره‌اش به قدری جذاب است که هر بیننده‌ای را سر جایش میخکوب می‌کند.

اگر شما هم به دنبال تجربه یک سفر متفاوت و هیجان‌انگیز هستید، وسایل مورد نیاز کویر نوردی را بردارید و راهی سفر به کویر مصر اصفهان شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *