گورستان جن تیس در چابهار

گورستان جن تیس در چابهار

چابهار به عنوان جنوب شرقی ترین شهر ایران با جاذبه های گردشگری عجیب و متفاوتی که در خودش جای داده به یکی مقاصد مهم گردشگری در جنوب کشور تبدیل شده است. اما یکی از عجیب ترین و مخوف ترین دیدنی های چابهار گورستان جن تیس در چابهار است. گورستان عجیبی که محلی ها داستان های ترسناکی را راجع به آن می گویند.

شما هم اگر اهل هیجان و ماجراجویی باشید بدون شک در سفرتان به چابهار، بازدید از گورستان جن در روستای تیس نزدیک شهر چابهار به یکی از جذاب ترین قسمت های سفرتان تبدیل خواهد شد.

اگر کنجکاو هستید تا بیشتر راجع به این گورستان و داستان های ترسناک آن بدانید در ادامه مقاله با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید و خودتان را برای یک ماجراجویی هیجان انگیز آماده کنید.

قبرستان روستای تیس کجاست؟

برای اینکه بتوانید به این قبرستان مرموز و رازآلود بیایید ابتدا باید خود را به بندر چابهار برسانید. روستای تیس در فاصله ۵ کیلومتری چابهار قرار گرفته و در عرض ۲۰ دقیقه رانندگی می توانید به راحتی به گورستان جن تیس چابهار برسید.

موقعیت دسترسی گورستان روستای تیس چابهار روی نقشه

قبرستان روستای تیس چابهار

قبرستان جن ها در تیس چابهار

روستای تیس یکی از دیدنی های چابهار است که فاصله زیادی هم با چابهار ندارد. روستایی با قدمت چیزی نزدیک به ۲۵۰۰ سال که در زمان های قدیم یکی از بنادر مهم ایران بوده و حالا با وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی که در خودش جای داده مسافران زیادی را به سمت خود کشیده است.

اما یکی از عجیب ترین جاذبه های این روستا “قبرستان روستای تیس” است. گورستان مخوفی که در حاشیه روستا قرار گرفته و رازهای زیادی در دلش دارد. به این قبرستان که قدم بگذارید گورهایی بزرگی را خواهید دید که در دل صخره های سفت و سختی کنده شده اند. شاید شما هم وقتی برای اولین بار پایتان را به این گورستان جن زده بگذارید برایتان چندان هم عجیب نباشد که چرا این گورستان را به جن ها نسبت می دهند.

ابعاد بزرگ و عجیب و غریب این قبرها و قرار گرفتن قبرها در دل سنگ های سخت هر کسی را به فکر برو می برد. چرا قبرها با این ابعاد حفره شده اند؟ اصلا چه کسی توانسته در چند صد ساله گذشته بدون داشتن هیچ امکاناتی قبرهایی را در دل سنگ حفر کند؟!

تاریخچه قبرستان جن تیس چابهار

تاریخچه قبرستان جن ها در تیس چابهار

متاسفانه اطلاعات دقیقی راجع به اینکه دقیقا زمان حفر این قبرها به چه سالی مربوط می شود وجود ندارد. اما چیزی که مشخص است این است که این قبرها قدمت بالایی داشته اند و از مهم ترین آثار تاریخی بندر تیس است. در میان همه قبرهای بزرگ و کوچکی که در این گورستان جن تیس چابهار وجود دارد یکی از قبرها بسیار سالم تر از دیگر قبرهاست. قبری با ابعاد ۲۲۵ سانتی متر در ۱۱۰ سانتی متر! گورستان جن ها در روستای تیس چابهار جایی بسیار عجیب است که حتما باید آن را از نزدیک ببینید.

عکس های قبرستان جن چابهار

گورستان جن در تیس چابهار

قبرستان جن ها در تیس

باور مردم محلی درباره قبرستان تیس

قبرهایی از قبرستان تیس چابهار

مردم محلی روستای تیس بر این باور هستند که این قبرها توسط اجنه حفر شده و درواقع قبرستان جن ها در تیس چابهار است. درست است که قبرستان جدید روستای تیس در نزدیکی های همین قبرستان جن زده که به قبرستان شماره یک تیس معروف است قرار گرفته است اما هیچ یک از مردم محلی بعد از غروب آفتاب پا به قبرستان جن چابهار نمی گذارند.

مردم بومی می گویند که این قبرها متعلق به جن هاست و آن ها مرده های خود را در این قبرستان دفن کرده اند. شب که می شود اجنه به سر قبر مردگان خود می آیند و مشغول عذاداری و شیون می شوند و می توان صدای گریه و زاری آن ها را شنید. با این حال که قبرستان جدید روستای تیس در مجوار این قبرستان قرار گرفته اما با غروب آفتاب هیچ یک از اهالی به این منطقه نزدیک نمی شوند. آن ها معنقدند هر کسی که هنگام شب وارد این قبرستان شود مورد نفرین جن ها قرار می گیرد و تا چند روز به بدترین حالت ممکن می میرد!

قبرستان تیس، جاذبه ترسناک و مخوف تیس چابهار

بی شک اگر اهل هیجان و ماجراجویی باشید احتمالا برای سفر به چابهار و دیدن گورستان جن تیس در چابهار لحظه شماری می کنید. اما در قبرستان تیس واقعا ماجرا از چیست؟ آیا واقعا این محل گورستان جن هاست؟

مطمئنا همه مردم موافق این داستان گورستان جن ها موافق نیستند. خیلی ها دلیل حفر این قبرها را میان صخره های را نوعی احترام به جسد می دانند. حفرگنندکان برای احترام به جسد آن را به سختی در میان سنگ های سخت دفن می کردند تا از گزند حیوانات در امان باشند. بعضی ها هم حتی آن ها را قبر نمی دانند بلکه معتقد هستند که این چاله ها برای جمع آوری و حفظ باران حفر شده است. دقیقا مثل چیزی که نمونه آن را در سیراف داریم.

اما واقعیت داستان هر چه که باشد از جذابیت های بازدید از گورستان جن تیس در چابهار کم نمی کند. پس کماکان برنامه بازدید از این گورستان را در برنامه سفر خودتان به چابهار و لیست دیدنی های آن جای دهید.

۳/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *