کوه های مریخی چابهار کجاست؟

کوه های مریخی یا مینیاتوری چابهار

شاید کمتر کسی از ما اطلاعات کاملی راجع به چابهار و دیدنی های آن اطلاعاتی داشته باشد. اما اگر یک بار به دنیای باورنکردنی چابهار که پا بگذارید برای همیشه به یکی از ظرفدارانش تبدیل خواهید شد. شاید بتوان یکی از عجیب و غریب ترین دیدنی های این بندر را کوه های مریخی در چابهار دانست. کوه هایی که با ظاهری عجیب و متفاوت حس سفر به مریخ را به ما می دهند. خیلی ها وقتی برای اولین بار کلمه کوه های مریحی چابهار یا مینیاتوری به گوششان می خورد به این فکر می کنند اصلا کوه مینیاتوری چیست؟ چگونه به وجود آمده است؟ اصلا چرا تا این حد معروف شده است؟

اگر این ها سوالتان شما هم می باشد اصلا نگران نباشید به سراغ همه این سوالات خواهیم رفت. پس تا پایان این مقاله با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا با هم به کُره مریخ سفر کنیم و در میان کوه های مریخی قدم بزنیم.

کوه های مینیاتوری چیست؟

وقتی صحبت از سفر به چابهار و دیدنی های این شهر پیش می آید محال است که از کوه ها مریخی چابهار اسمی برده نشود. طبیعتی جذاب و دیدنی که شاید دلیل خیلی ها برای سفر به چابهار بازدید از همین جاذبه گردشگری عجیب و غریب چابهار باشد. کوه هایی که بدون داشتن هیچ گونه پوشش گیاهی و تنها با ظاهر عجیبشان تا این حد معروف شده اند.

این کوه ها که در فاصله ۵۰ کیلومتری از چابهار قرار گرفته اند که امتداد رشته کوه های زاگرس بوده و تا پاکستان نیز کشیده شده است. نزدیکی دریاچه صورتی رنگ لیپار در نزدیکی این کوه ها این امکان را به مسافرین داده تا از هر دوی این دیدنی ها در یک روز دیدن کنند.

تاریخچه کوه های مینیاتوری چابهار

تاریخچه کوه های مینیاتوری یا مریخی چابهار

اگر بخواهیم تا راجع به تاریخچه کوه های مینیاتوری در چابهار بدانیم باید به ۴ تا ۵ میلیون سال قبل برگردیم! کوه هایی از نظر زمین شناسی به کوه های “بد لند” یا “بد بوم” معروف هستند که از لحاظ چراگاهی و یا کشاورزی هیچ ارزشی ندارد. دانشمندان بر این اعتقاد هستند که سالیان طولانی این کوه ها زیر خاک ها مدفون بوده اند و بعدها بر اثر تغییرات جوی سر از خاک بیرون آورده اند.

بارش باران های شدید موسمی و رگبارهای شدید تل خاک قرار گرفته روی این کوه ها را شسته و با خود برده تا این پدیده به سطح زمین بیاید. البته وجود فسیل هایی از صدف ها و ماهی ها در مناطق مختلف کوه های مریخی در چابهار به خوبی این موضوع را ثابت می کند که زمانی تمامی این مناطق زیر آب بوده اند.

عکس از کوه های مریخی چابهار

عکس کوه های مریخی در چابهار تصویر کوه های مینیاتوری در چابهار کوه های مریخی یا مینیاتوری چابهار تصاویر کوه های مریخی در چابهار

کوه های مریخی چابهار چگونه به وجود آمده اند؟

کوه های مریخی یا مینیاتوری در چابهار

این کوه های مریخی چابهار یکی از دیدنی ترین و عجیب ترین کوه های ایران است. کوه هایی که طی ۵ میلیون سال فرسایش یافته و با به وجود آمدن شیارهای ریزی در بدنه کوه تصویری فرازمینی پیدا کرده تا جایی که آن را به سیاره مریخ شبیه می دانند. مواد تشکیل دهنده اصلی این کوه ها ماسه و خاک رس می باشد که بارش باد و باران آن را به شکل امروزی اش درآورده است.

باران هایی که در مناطق جنوبی می بارد معمولا به صورت رگبارهایی شدیدی است و قطرات باران درشتی دارد و باعث شسته شدن بدنه کوه شده و فرسایش آن شده است. رنگ کوه های مینیاتوری در چابهار تقریبا طوسی رنگ است اما در زمان ها مختلف روز و با تابش نور آفتاب رنگ های آن تغییر کرده و جذابیت آن را چند برابر کرده است. ارتفاع کوه های مریخی از ۲۰ متر تا ۱۰۰ متر متغیر است و همین بالا و پایین بودن کوه ها زیبایی آن را چند برابر کرده است.

بهترین زمان سفر به کوه های مینیاتوری چابهار کی است؟

کی به کوه های مینیاتوری یا مریخی چابهار سفر کنیم

چابهار همیشه بهار است و سفر به آن در هر فصلی می تواند مناسب باشد. نه تابستان هایش آنقدر گرم است که غیرقابل تحمل باشد نه زمستان سردی دارد. چابهار واقعا چهار بهار است. اما باز هم بهترین زمانی که می توانید برای سفر انتخاب کنید پاییز و زمستانی است که تا در هوای ملایم و مطبوع به خوبی از چابهار و دیدنی های آن بازدید کنید. اما هنگام بازدید از این جاذبه دیدنی چابهار کلاه آفتاب گیر و ضدآفتاب یادتان نرود. این منطقه حتی دارای یک تک درخت هم نیست و شاید طی کردن مسیری طولانی زیر نور آفتاب کمی برایتان آزاردهنده باشد.

آدرس کوه های مریخی چابهار کجاست؟

کوه های مریخی چابهار کجاست

اگر برایتان سوال شده که دقیقا کوه های مریخی در کجا قرار دارد باید به شما بگوییم برای رسیدن به این کوه ها باید در مسیر یکی از زیباترین جاده های ایران حرکت کنید. کوه های مینیاتوری چابهار در فاصله ۴۰ کیلومتری چابهار قرار گرفته و شما باید در مسیر جاده چابهار به بندر گواتر حرکت کنید. جاده ای که از یک طرف آن دریا امتداد دارد و از طرف دیگر کوه های مریخی به چشم می خوردند که صحنه بسیار زیبایی را به وجود آورده است.

کوه های مینیاتوری، سفر به سیاره ای دیگر

کوه های مینیاتوری در چابهار یکی از زیباترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری است که می توانیم در سفر به چابهار از آن بازدید کنیم. سفری چند ساعته که با را به سیاره دیگری می برد تا فرصت قدم گذاشتن روی سیاره دیگری را روی همین کره تجربه کنیم.

کوه هایی که شاید خالی از هرگونه پوشش گیاهی باشند اما بی نهایت زیبا هستند و حتی برای یکبار هم شده باید به آن سفر کرد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *