پارک های اصفهان

پارک های اصفهان

در حق جاذبه های گردشگری اصفهان اجحاف کرده‌ایم اگر فقط دیدنی های اصفهان را به بناهای تاریخی و موزه‌های آن ختم کنیم و حرفی از پارک های اصفهان و دیگر جاذبه های آن نزنیم. در زیبایی بناهای تاریخی اصفهان هیچ شکی نیست اما اصفهان دارای پارک های متفاوت و جذابی می‌باشد که می‌تواند برنامه سفر به اصفهان را بسیار جذاب‌تر از قبل کند.

پارک های اصفهان هر یک با زیبایی‌های خاص خودشان برای یک تفریح حسابی عالی هستند و حسابی شما را متعجب خواهند کرد. از قدم گذاشتن به دنیای زیر آب بگیرید تا تماشای فرشی ۱۸۰۰ متری پوشیده شده از گل‌های رنگارنگ که در پارک های اصفهان انتظار شما را می‌کشند!

در ادامه متن با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا بیشتر با پارک های اصفهان آشنا شوید و حرفه‌ای‌تر به اصفهان سفر کنید.

پارک صفه اصفهان

عکس پارک صفه اصفهان

پارک کوهستانی صفه اصفهان یکی از محبوب‌ترین پارک های اصفهان است که در قسمت جنوبی شهر اصفهان واقع شده. این کوه در ارتفاع بالایی قرار گرفته و تماشای منظره شهر از آن بالاها یکی از محبوب‌ترین کارهای اصفهانی‌ها و مسافران شهر اصفهان است.

همین ارتفاع زیاد کوه صفه باعث شده تا این پارک به بام اصفهان نیز معروف شود و به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان تبدیل شود. همچنین کوه نوردان و صخره نوردان زیادی نیز کوه صفه را برای یک وقت گذرانی حسابی انتخاب خوبی می‌دانند و صخره نوردان زیادی برای تمرین به این پارک می‌آیند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث محبوبیت پارک صفه اصفهان شده وجود تله کابینی می‌باشد که در پارک صفه اصفهان قرار گرفته است. کافیست سوار بر این تله کابین شوید تا هم شاهد مناظر فوق‌العاده اطراف شوید تا هم کمی هیجان را در بازدید از این پارک تجربه کنید.

از دیگر جاذبه‌های پارک صفه اصفهان می‌توان به سالن بولینگ، باغ وحش و شهربازی اشاره کرد. انواع رستوران‌ها و چایخانه‌های سنتی نیز در این پارک وجود دارد که می‌توانید برای یک وعده غذایی فوق‌العاده رستوران‌های این پارک دیدنی در اصفهان را انتخاب کنید.

منظره زیبای این پارک در شب با وجود نورپردازی‌های فوق‌العاده‌ای که دارد بسیار دیدنی است پس بازدید از این جای دیدنی اصفهان را در شب از دست ندهید.

آدرس پارک صفه اصفهان: بزرگراه شهدای صفه

پارک ناژوان اصفهان

پارک ناژوان اصفهان از پارک های اصفهان

پارک ناژوان اصفهان پارک بزرگی است که از چندین بخش مختلف تشکیل شده و بازدید از آن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تماشای جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری اصفهان می‌باشد و حسابی از تماشای یکی از پارک های اصفهان لذت خواهید برد.

  • باغ پرندگان و خزندگان:

باغ پرندگان و باغ خزندگان نیز از بخش‌های پارک زیبای ناژوان می‌باشد که بازدید از آن می‌تواند تجربه متفاوت را برای شما رقم بزند و به یکی از متفاوت‌ترین بخش‌های سفر به اصفهان تبدیل شود. قبلاً در مقاله‌ای به معرفی کامل جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری اصفهان پرداخته‌ایم که باغ پرندگان و خزندگان نیز یکی از همین جاذبه های دیدنی اصفهان به حساب می‌آید.

در این باغ حدود ۳۵۰۰ گونه مختلف از پرندگان نگهداری می‌شود و برکه‌های مختلفی برای زندگی این پرندگان درست شده تا فضایی مشابه به محلی زندگی اصلی پرندگان شبیه باشد. باغ خزندگان نیز محل نگهداری از حیوانات مختلفی از جمله مار بوآ، آفریقایی، تایلندی و انواع عقرب‌ها و سوسمارها و تمساح می‌باشد و در سفرتان به اصفهان می‌توانید فرصت تماشای این حیوانات را به خود و همراهانتان بدهید.

  • تله سیژ ناژوان:

این تله سیژ مسیری ۱۹۲۵ متری را طی می‌کند و می‌توانید از ارتفاع ۲۴ متری به تماشای منظره پارک بنشینید. تله سیژ این پارک دارای دو ایستگاه می‌باشد که یکی در ورودی پارک قرار گرفته و ایستگاه بعدی در کنار باغ پرندگان می‌باشد و امکانات رفاهی مناسبی را برای استفاده مهمانان تعبیه کرده است.

  • آکواریوم:

آکواریوم ناژوان در پارک های اصفهان

بدون شک جذاب‌ترین بخش پارک‌های اصفهان بازدید از آکواریوم واقع شده در پارک ناژوان می‌باشد. این آکواریوم با مساحتی ۳۵۰۰ متری گونه‌های مختلفی از حیوانات آبزی آب‌های شور و شیرین را در خودش جای داده است.

آکواریوم اصفهان به عنوان اولین و بزرگ‌ترین آکواریوم کشور به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان تبدیل شده و بازدید از این آکواریوم درست مانند سفر کردن به دنیای زیر آب است. در برنامه سفر به اصفهان به هیچ وجه بازدید از این آکواریوم را از دست ندهید.

  • باغ موزه پروانه‌ها:

این قسمت از پارک ناژوان شامل گونه‌های مختلف گیاهان می‌باشد و در جاهای مختلف این قسمت قاب‌هایی از پروانه‌ها روی دیوارها زده شده و ۲۲۰۰ پروانه مختلف را می‌توانید در این قاب‌ها مشاهده نمایید.

  • موزه صدف ها:

۲۰۰۰ نمونه مختلف از ۸۰۰ گونه از صدف‌های انواع حیوانات در این موزه جمع شده و انتخاب متفاوتی برای بازدید از جاهای دیدنی اصفهان می‌باشد.

آدرس پارک ناژوان: اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

باغ گل‌های اصفهان

باغ گل های اصفهان

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های اصفهان گردی بازدید از باغ گل‌های اصفهان است که در زمینی ۶۷۰۰۰ متری بنا شده و دنیای زیبای گل ها حسابی شما را سر کیف خواهد آورد. از دیدنی‌های این باغ گل وجود باغ صخره‌ای، آب نما، برکه و انواع گیاهان تزئینی و دارویی و خوراکی می‌باشد.

در این باغ گل؛ فرشی وجود دارد که با گل‌های رنگارنگی ساخته شده و از محبوب‌ترین بخش‌های این باغ گل این فرش به حساب می‌آید و از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان می‌باشد. این فرش با مساحت ۱۸۰۰ متری در هر فصلی با گل‌های همان فصل ساخته می‌شود و جلوه‌ای خاص به این باغ داده است. هر چقدر هم که بخواهیم از زیبایی‌های این باغ گل بزرگ بگوییم نمی‌توان زیبایی آن را توصیف کرد و فقط باید به آن جا بروید و چند ساعتی فارغ از هر گونه شلوغی در میان این باغ سرسبز و پر گل چند ساعتی ذهن خود را از هر چیزی رها کنید.

آدرس باغ گل اصفهان: میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی

پارک مشتاق

پارک مشتاق از پارک های اصفهان

پارک مشتاق یکی از پارک‌های محبوب و بزرگ اصفهان است که به رود زاینده رود چسبیده و همین باعث شده تا به پارک ساحلی اصفهان نیز شناخته شود. کاملاً مشخص است که زمان‌هایی که آب در رود جریان دارد این پارک زیباتر از همیشه به نظر می‌آید اما حتی اگر آب در زاینده رود هم در جریان نباشد چیزی از جذابیت‌های این پارک کم نمی‌کند.

فضای سرسبز و چمن کاری شده این پارک برای یک پیک نیک و یا یک پیاده روی صبحگاهی یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌باشد. فضای بازی که برای کودکان در پارک تعبیه شده نیز خیال خانواده‌ها را راحت کرده تا بعد از یک روز پرکار خودشان مشغول استراحت شوند و کودکان مشغول بازی شوند.

منظره این پارک در اصفهان در پاییز نیز بسیار جذاب است. تماشای درختان رنگارنگ و قدم زدن میان برگ‌های خشک شده در کنار رودخانه زاینده رود از بکرترین تصاویری است که در سفر به اصفهان و بازدید از جاذبه های گردشگری اصفهان نصیبتان خواهد شد.
آدرس پارک مشتاق: پل بزرگمهر، میدان بزرگمهر، خیابان مشتاق، بعد از خیابان خواجه عبدالله انصاری، روبه روی زاینده رود

پارک غدیر اصفهان

پارک غدیر از پارک های اصفهان

پارک غدیر اصفهان مجموعه‌ای تفریحی و فرهنگی می‌باشد که از جمله پارک های اصفهان می‌باشد که در شرق اصفهان قرار گرفته و از جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری اصفهان به حساب می‌آید.

این پارک اصفهان در مساحتی ۵۲ هکتاری واقع شده و از امکانات متنوع آن می‌توان به سالن نمایش، کتابخانه، زمین‌های ورزشی، استخر روباز و… اشاره کرد. وجود امکانات تفریحی و فضای سرسبز این پارک در کنار دیگر امکانات فرهنگی که در پارک غدیر تعبیه شده است باعث شده تا پارک غدیر به یکی از پارک های محبوب اصفهان تبدیل شود.

آدرس پارک غدیر: خیابان ۲۲ بهمن، خیابان علامه امینی

پارک فدک اصفهان

پارک صدف در اصفهان

پارک فدک اصفهان یکی از پارک های اصفهان است که بیشتر مسافران از آن برای اسکان و چادر زدن استفاده می‌کنند و تبدیل به محلی برای کمپینگ مسافرین شده است. این پارک ۸۵ هکتاری دارای بیش از ۴۷ هزار اصله درخت می‌باشد و از پارک های بزرگ اصفهان به حساب می‌آید که وجود دریاچه مصنوعی که در وسط این باغ قرار گرفته پارک فدک اصفهان را بسیار جذاب‌تر کرده است.

در کنار این فضای سبز امکانات رفاهی دیگری از جمله کتابخانه، زمین اسکیت، سایت بازی کودکان و زمین تنیس نیز تعبیه شده است. مکان‌های مخصوصی نیز برای نصب چادر مسافران فراهم شده تا تجربه خوبی از کمپ کردن در این باغ داشته باشند.

آدرس پارک فدک: خیابان کاوه، بلوار آزادگان

پارک ایثارگران اصفهان

پارک ایثارگران اصفهان از پارک های اصفهان

پارک ایثارگران اصفهان از آن جهت که به رود زاینده رود چسبیده است از محبوب‌ترین پارک های اصفهان می‌باشد و این رود فضای این پارک را بسیار متفاوت و جذاب کرده و طراوت و شادابی خاصی به پارک ایثارگران داده است. این پارک هم برای قدم زدن یا دوچرخه سواری و هم برای پیک نیک کردن و خوردن چای عصرگاهی انتخاب بسیار مناسب و جذابی می‌باشد. این بوستان علاوه بر تمیزی و پاکیزگی دارای امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی و نمازخانه نیز می‌باشد. بازدید از این پارک را بالخصوص در زمان‌هایی که آب در رودخانه جریان دارد را به هیچ وجه از دست ندهید.

آدرس پارک ایثارگران: میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان آبشار اول

پارک ملت اصفهان

پارک ملت از پارک های اصفهان

پارک ملت از آن دسته از پارک های اصفهان است که هم در شب و هم در روز بسیار دیدنی است. این پارک در نزدیکی زاینده رود قرار گرفته و شب ها با چراغ‌های مختلف جلوه‌ای ویژه‌ای به پارک ملت اصفهان داده است. اگر اهل خرید و پاساژ گردی هستید در نزدیکی این پارک چندین مرکز خرید وجود دارد و می‌توانید ابتدا به مرکز خرید بروید و برای رفع خستگی سری به این پارک بزنید و در فضای دلنشین این پارک کمی استراحت کنید.

آدرس پارک ملت: ملک شهر، خیابان بهارستان

پارک های بانوان اصفهان

پارک های بانوان اصفهان

وجود پارک های مخصوص بانوان برای هر شهری واجب است. اصفهان نیز از آن شهرهایی است که وقتی به پارک های اصفهان نگاه می‌کنید اسم پارک بانوان به چشم می‌خورد. در این پارک‌ها بانوان می‌توانند به راحتی مشغول گشت و گذار و ورزش و نرمش شوند و لحظات خوبی را در کنار هم تجربه کنند. پارک های بانوان اصفهان برای یک دورهمی زنانه انتخاب بسیار مناسبی هستند. از پارک های بانوان شهر اصفهان می‌توان به پارک بانوان طلوع اصفهان، پارک بانوان پردیس اصفهان و پارک طوبی اشاره کرد.

جزیره بازی کودکان

جزیره بازی از پارک های اصفهان

جزیره بازی کودکان از پارک های اصفهان است که همه کودکان عاشق آن خواهند شد و برای خانواده‌ها نیز تبدیل به یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری اصفهان تبدیل خواهد شد. در این جزیره بازی‌های مخصوص کودکان وجود دارد که این بازی‌ها هم برای رشد کودک مفید هستند و هم برای کودکان بسیار سرگرم کننده و لذت بخش.

سالن ماهیگیری کودکان، اتاق گل و سفال‌کاری، اتاق خمیربازی، باغچه ماسه، اتاق رنگ، اتاق کاردستی و خمیربازی از جمله امکانات تفریحی است که در این پارک اصفهان وجود دارد. همچنین آتلیه‌ای با انواع لباس‌های محلی وجود دارد که می‌توانید عکس‌های زیبایی همراه با این لباس‌ها از کودک خود بگیرید. برای والدین نیز نشست‌های مختلفی برای تربیت کودکان نیز در این جزیره انجام می‌گیرد.

آدرس جزیره بازی کودکان: حد فاصل پل فردوسی و سی و سه پل

شهر رویاهای اصفهان

شهربازی اصفهان

شهر رویاهای اصفهان یکی از هیجان‌انگیزترین پارک های اصفهان است و برای مسافرین یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای اصفهان گردی در میان جاهای دیدنی اصفهان این شهربازی می‌باشد. شهر رویاهای اصفهان از بزرگ‌ترین شهربازی‌های کشور است و بازی‌های متنوعی در این شهربازی وجود دارد که هر یک از آن ها دارای بالاترین استاندارها می‌باشند. این شهر بازی به دلیل اینکه دارای دو بخش روباز و سربسته می‌باشد در هر فصلی که قصد سفر به اصفهان را داشته باشید می‌توانید سری به این شهر بازی بزنید و غرق هیجان شوید. این شهربازی دارای امکانات دیگری نظیر سرویس بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه، کافی‌شاپ و رستوران می‌باشد.

آدرس شهر رویاها: بزرگراه کمربندی شرق اصفهان، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان

در آخر اینکه…

با همه این حرف‌ها نمی‌توان به اصفهان سفر کرد و برنامه سفر را فقط به بازدید از جاذبه های تاریخی آن محدود کرد. حالا با شناخت بیشتر نسبت به دیگر جاذبه های گردشگری شهر اصفهان می‌توانید برنامه سفر کامل‌تری را برای خودتان بچینید تا بتوانید از سفر خود به اصفهان بیشترین استفاده را ببرید.

 

۵/۵ - (۱۰۰۱ امتیاز)
6 نظر برای "پارک های اصفهان" ارسال شده.
  1. مصطفی گفت:

    سلطان شهر ها فقط گلستان.کل ایران کویر غیر از ۳استان شمالی اصفهان میگن نصب جهان والا هیچی نداره یه رودخونه داشت که اونم خشکید و دیگه بدرد نمیخوره.همش بیابون هوای گرمش هم که نگم برات عین خوزستان شده حتی شب هم نمیتونی بری بیرون از شدت گرما

  2. مسعود گفت:

    سلام هیچ کجای ایران مثل گیلان نمیشه کلا تو پارک هستی واقعا بهشته ای کاش اونجا زندگی میکردم .سلطان غذای ایرانه

  3. امیر گفت:

    پارک فدک یا همون باغ فدک بدرد حتی یکبار رفتن نمیخوره من الان داخل باغم
    برخورد با مسافر صفر
    بسیار جای بیخود
    داخل ماشینتون بخوابین کنار ۳۳ پل بهتره
    ورودی ۷۰ تومن گرفتن اما بدرک
    من برمیگردم میرم جای دیگه
    انگار اومدی داخل بیابان
    همه چیزش مصنوعی

  4. ناشناس گفت:

    سلام پارک فدک واقعا پارک جذابی هست امکان برپایی چادر هم در این پارک فراهم هست تجربه جالبی بود

  5. محمد گفت:

    سلام الان هم میشه باغ فدک رفت و چادر زد؟؟

  6. عرشیا گفت:

    با سلام ما دیروز کل اصفهان رو گشتیم دنبال خونه و پیدا نکردیم تو بیشتر پارک هاهم یا جا نبود یا نمیذاشتن چادر بزنیم
    تو سایتتون خوندیم و رفتیم باغ فدک
    واقعا عالی بود خیلی خوب بود هم جا دیدنی داشت هم جا برای استراحت البته اینو بگم از ساعت ۷ و ۸ دیگه پر شد و جایی نبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *