آمار هزینه‌های سفر به شمال کشور در سال ۱۴۰۰

حساب و کتاب هزینه سفر به شمال

برخی افراد برای رفتن به یک سفر شمال نگران هزینه هستند. اما من به شما خواهم گفت یک سفر لذت بخش را می توان با کمترین هزینه هم گذراند. چطوری؟ در ادامه با  این مقاله از مجله لیدوماتریپ همراه باشید تا با هم حساب کتابی کنیم!

در سال قبل فراز و نشیب‌های بسیاری داشتیم، اگر می‌خواهید کمی از بار خستگی سال قبل کم کنید پیشنهاد می‌کنیم که پای در راه سفر بگذارید  و جنب‌وجوش جدیدی را با دوست و یا خانواده و فامیل تجربه کنید. خوش سفران خوبمی‌دانند که چگونه خستگی کل سال را با یک استراحت و خوشگذرانی در تعطیلات از جان به در کنند.

 خوشبختانه ایران به خاطر داشتن بهترین جاهای توریستی و طبیعت زیبا و بکری که دارد، هر گوشه‌ی آن طرفداران خاص خود را می‌طلبد. اما یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری، شهرهای شمالی کشور هستند. دیدن طبیعت زیبای این منطقه نیازمند یک برنامه‌ریزی درست‌وحسابی برای گشت‌وگذار سفرتان است. 

پس اگر می‌خواهید بدانید چگونه با حداقل هزینه به شهرهای شمالی سفر کنید و به قول معروف با یک تیر دو نشان بزنید هم از سفرتان لذت ببرید و هم کمترین خرج را داشته باشید با ما تا آخر این مقاله همراه شوید.

می‌توانید برای برنامه سفر به شمال خود  از امکانات اجاره ویلا در شمال لیدوماتریپ استفاده کنید، هر کجای شمال که بروید امکانات رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ در خدمت شماست.

چگونه یک سفر به صرفه به شمال را تجربه کنیم؟

هزینه سفر به شمال کشور، بسته به اینکه چه جاهایی بخواهید بروید با توجه به نوع تفریحات، اقامتگاه، کمپینگ تفریحی، لب دریا، حمل‌ونقل، خوردوخوراک، طیف گسترده ای از قیمت‌ها را به همراه دارد. گیلان، مازندران و گلستان از جاهای گردشگری و پرطرفدارند که دارای امکانات متنوعی در زمینه خدماتی، تفریحی هستند.

 برای داشتن اطلاعات توریستی و سفر به یاد ماندنی می‌توانید از سایت لیدوماتریپ کمک بگیرید و با بررسی صفحه  اقامت در هر کجای شمال که خواستید، برنامه معینی برای خود در نظر بگیرید. ما درمجله لیدوماتریپ به معرفی تمام مکان‌های زیبا و بکر شمال سرسبز کشور پرداخته‌ایم. 

هزینه‌های حمل‌ونقل به شمال

وسیله حمل و نقل مهم‌ترین مسئله در سفر است. برای داشتن یک سفر ارزان و به‌صرفه ماشین شخصی می‌تواند گزینه بهتری باشد. چرا که هم  در کم کردن هزینه‌های حمل‌ونقل در طول مسیر و هم در دیدوبازدیدهای داخل شهری مؤثر است. هم می‌توان روی باربند و صندوق عقب ماشین وسایل مورد نیاز خودتان را بگذارید. اگر خودروی داخلی داشته باشید در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ تا ۱۱ لیتر بنزین مصرف خودرو است، شما باید فاصله تقریبی خود را  از مبدا به مقصد بدانید.

اگر فاصله شما از شمال ۲۰۰ کیلومتر باشید در این حالت تقریباً هزینه بنزینتان (بنزین آزاد) نسبت به شهر مبدا  می‌تواند برابر با ۶۰ هزار تومان یا ۶۶ هزار تومان باشد. 

هزینه رفتن به شمال

اما اگر بخواهید از قطار، اتوبوس یا خط هوایی استفاده کنید. هزینه قطار بسته به اینکه سوار کوپه شوید یا سوار قسمت اتوبوسی باشید فرق می‌کند هزینه هر نفر با قطار در صورتی که مبدا از تهران باشد از کوپه استفاده کنید یا وارد قسمت سالنی شوید از ۲۳ هزار تا ۱۰۰ هزارتومان یا کمتر از آن (برای کوپه)  در نظر بگیرید

 هزینه اتوبوس نیز بسته به اینکه سوار اتوبوس وی آی پی باشید از ۴۰ هزارتومان تا ۸۰ هزارتومان تومان و خط هوایی را در صورتی که مبدا از تهران باشد از ۳۰۰ هزارتومان  در نظر بگیرید. بااین‌حال بلیط هواپیما، اتوبوس و یا قطار ممکن است در برخی روزها بالا و پایین شود.  اما باید باز در نظر داشته باشید هر چه تعدادتان بیشتر باشد این هزینه‌ها هم بیشتر می‌شوند. 

در نظر داشته باشید که در ایام تعطیلات عید نوروز هزینه‌های حمل و نقل غیر از ماشین شخصی بالاتر می‌رود، ما برحسب اینکه شما هر موقع بخواهید می‌توانید به سفر بروید این مقاله را نوشته‌ایم، پس اگر قصد سفر در نوروز را دارید حتما قبل از عزیمت به سفر قیمت‌ها را از سایت‌های پایانه‌ها چک کنید.

 هزینه‌ی آژانس و تاکسی درون شهری هم به صورت تقریبی در هر شهری که بخواهید بروید باید مبلغی برابر با ۱۰ هزار تا ۲۵ هزار تومان را بپردازید.هزینه اسنپ یا تپسی هم بسته به فاصله شما یک تفاوتی در قیمت دارد.

در اینجا برای راحتی کار شما یک هزینه‌ی فرضی ۲۰۰ هزارتومان برای ۵ روز اقامت در شهر را برای شما در نظر گرفتیم. یعنی روزی ۴۰ هزارتومان

هزینه‌های اقامت در شمال

طیف مراکز اقامتی هم در هر شهر بسیار گسترده ست و بسته به کلبه‌های جنگلی، سوئیت‌های شخصی، ویلاها، اتاق‌های یک و دو نفره می‌تواند  متفاوت باشد.  البته اگر از علاقه‌مندان به کمپینگ هستید بسته به شرایط آب و هوایی می‌توانید از هزینه اقامتگاه هم کم کنید و چادر بزنید.

 از طرفی این کار موجب می‌شود شما در هر طبیعت زیبایی به‌راحتی چادر خود را به پا کنید. همین‌طور سوئیت‌های ارزان هم در برخی مناطق که توریست کمتری دارند را می‌توانید به‌راحتی با قیمت مناسب‌تری پیدا کنید. البته همه این موضوعات را با همراهی سایت لیدوماتریپ می‌توانید به‌راحتی جستجو کنید.

هزینه اقامت هم بستگی به شهر آن و اینکه همسفران شما چند نفر هستند بستگی دارد.

توصیه می‌کنیم برای ارزانتر شدن هرینه یک ویلا یا سوئیت در شمال اجاره کنید. هزینه‌های هتل به علت آنکه شما باید دیگر هزینه‌ها(شام، ناهار و …) هم را پوشش بدهید زیاد می‌شود. می‌توانید وقت بگذارید و قبل از رفتن غذا درست کنید

 

لیدوماتریپ همچنین امکانات ویژه‌ای هم برای پیگیری دارد و یک پشتیبانی آنلاین که در ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی شما خواهد بود.

برآورد هزینه اقامت در شمال

در اینجا برای راحتی کار شما یک هزینه‌ی فرضی ۳۵۰ هزارتومان برای هر شب در ویلا  برای شما در نظر گرفتیم.

(البته این هزینه در صورتی است که شما به همراه خانواده باشید، اگر یک نفر هستید می‌توانید از اقامتگاه‌های بومگردی در شمال که به مراتب ارزانتر است و تجربه بسیار جالبی برای شما خواهد ساخت استفاده کنید.)

 

هزینه‌های خورد و خوراک به شمال

سعی کنید برای کم کردن هزینه‌ها مقداری خوراکی های بسته‌بندی‌شده را به همراه داشته باشید. چرا که ممکن است در گوشه و کناری در دل طبیعت بخواهید آتشی به پا کنید. به همین دلیل همراه داشتن یک سری وسایل خوراکی می‌تواند برایتان به‌صرفه باشد.

اگر در ویلا در شمال یا سوئیت اقامت داشته باشید برای هر نفر ۲۸۰۰۰ تومان حساب می‌کنیم به شرطی که از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید کنید

 با این‌ وجود ممکن است بخواهید از غذای بیرون  استفاده کنید و هزینه‌ای تقریباً برابر با ۵۰ هزار تومان را برای هر نفر در نظر داشته باشید.

برای این قسمت از لیست هزینه‌ها در نوروز استفاده کردیم که منبع موثقی دارد، همه چیز به نوع سفر بستگی دارد اگر باروبندیل ببندید و یک سفر ساده و کم خرج داشته باشید مطمئنا هزینه هم کمتر خواهد شد.

هزینه خوردنی در شمال

هزینه سوغاتی خریدن از شمال برای خانواده

شمال رفته‌ای چی چی آوردی؟ نمی‌شود رفت شمال و یک سوغاتی نیاورد،  اگر قصد خریدن یک سوغاتی درجه یک برای عزیزانتان را دارید توصیه می‌کنیم، حتما قبلش این مقاله را بخوانید.

لیست منتخب بهترین سوغاتی و صنایع دستی شمال

حالا اگر انتخاب کردید چه سوغاتی‌ای برای دوستان و خانواده ببرید باز هم بستگی به این دارد که برای چند نفر خرید خواهید کرد و چه چیزی خواهید خرید.

ما به صورت فرضی برای خرید سوغاتی هزینه ۴۰۰ هزارتومان را در نظر گرفتیم

هزینه‌های اضافی غیرقابل پیش بینی در سفر به شمال

در آخر یک ریز هزینه هم بگذاریم مثلا برای ورودی یک موزه، یا کافی شاپ و رفتن به یک مکان دیدنی و حتی یک خرید غیرمترقبه، نظر شما چیست؟ به نظر شما ۱۵۰ هزارتومان هزینه مناسبی است؟ خب ما ۱۵۰ هزارتومان هم برای هزینه‌های غیرقابل پیش بینی کنار می‌گذاریم.این هزینه کلی است و ربطی

حساب و کتاب کلی هزینه سفر به شمال

خب بیایید هزینه‌ها را با هم جمع بزنیم، هزینه‌های خورد و خوراک اگر در سوئیت بمانید و خودتان یک آشپزی مختصر برای خود و همسفرانتان انجام دهید، کمتر خواهد شد، هزینه اقامت + هزینه حمل و نقل+ هزینه خورد و خوراک +هزینه سوغاتی + هزینه‌های اضافی غیرقابل پیش بینی(احتمالی)…

۴۰۰۰۰+۳۵۰۰۰۰+۴۰۰۰۰۰+۱۵۰۰۰۰+۷۰۰۰۰+۱۱۲۰۰۰=۱۱۲۲۰۰۰

خب همراهان عزیز ما هزینه‌ای برابر با ۱۱۲۲۰۰۰ را به صورت ایده آل در نظر گرفتیم که برای ۴ نفر خانواده در یک روز است. البته این هزینه می‌تواند کم و زیاد شود و همه چیز به نوع سفر شما بستگی دارد. ما هزینه‌ی بلیط را حساب نکردیم و فرض را بر داشتن ماشین شخصی گذاشته‌ایم که به صرفه‌تر است. مطمئنا در صورتی که گزینه‌ی دیگری انتخاب کنید این هزینه بالا پایین می‌شود. هزینه بنزین هم رند در نظر گرفتیم که یک میانگین در نظر داشته باشید.

سخن پایانی

بودجه پیشنهادی برای گذراندن یک روز سفر با توجه به موضوعات اصلی ذکر شده که برای یک سفر لازم است بدانید برای ۴ نفر حدوداً در ارزان‌ترین حالت کمتر از۱۱۲۲۰۰۰ تومان و در بیشترین حالت بیشتر از این مقدار  هزینه بر می‌دارد. لازم به ذکر است که یادآور شویم هزینه خرید سوغاتی را با توجه به بودجه‌تان فراموش نکنید. با آرزوی سفری خوش

خب دوستان خوش سفر لیدوماتریپ اگر تجربه‌ی خاصی از هزینه‌ها سفر به شمال دارید لطفا با ما به اشتراک بگذارید تا دیگر مخاطبین هم از نظرات و تجربیات شما بهره‌مند شوند. فراموش نکنید که نظرات خود را درقسمت نظردهی بنویسید.

۲.۳/۵ - (۳۶ امتیاز)
2 نظر برای "آمار هزینه‌های سفر به شمال کشور در سال ۱۴۰۰" ارسال شده.
  1. شقایق الهی گفت:

    هزینه ها تو ایران اینقدر بالا پایین نیشه که اصلا نمیشه رو قیمت امروز حساب کرد
    ممنون بابت بررسیتون
    حداقل برا بررسی سفر شمال حدودی و نسبی اومد دستمون

  2. کبری فریدونی گفت:

    شمال خیلی خوبه قیمت و هزینه های سفر ولی باید بدونی کی بری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *