مکان های لوکس و لاکچری شیراز

مکان-های-لاکچری-شیراز-را-بشناسید-مجله-گردشگری-لیدوماتریپ

سالانه گردشگران بسیاری از مناطق مختلف داخل و خارج کشور برای تجربه سفری خوش به شیراز می‌روند. مناطق دیدنی و گردشگری شیراز به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که بر حسب سلیقه گردشگران متفاوت‌اند. دیدنی‌های سرشار این شهر را شاید در جنبه تاریخی و طبیعی‌شان بشناسیم، اما قطعا اطلاعات بسیار کمی در مورد مکان های لاکچری شیراز و همینطور جاهای لوکس شیراز داریم. این شهر دنیای تنوع و تفریح است که جاذبه‌هایش را در قالب‌های متفاوتی به گردشگران عرضه می‌کند. بنابراین در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ، تصمیم گرفتیم در خصوص جاهای لوکس شیراز صحبت کنیم تا پس از اجاره ویلا در شیراز لیست گردشگری‌تان آماده باشد.

جاهای لوکس شیراز که نباید از دست دهید!

جاهای-لوکس-شیراز-که-نباید-از-دست-دهید!

برای راحتی معرفی مکان های لاکچری شیراز، این دیدنی‌های جذاب را در دو بخش دیدنی‌های لوکس تاریخی و دیدنی‌های لوکس مدرن تقسیم بندی کرده‌ایم. جاذبه‌های تاریخی نمایی بسیار باشکوه و شگفت‌انگیز دارند که برای تمامی بازدیدکنندگان متفاوت و لاکچری محسوب می‌شود. در ادامه مقاله به معرفی زیبا‌ترین این مناطق خواهیم پرداخت.

مکان های لاکچری شیراز

از جمله مکان های لاکچری شیراز در بخش تاریخی می‌توان به باغ نارنجستان قوام، ارگ کریمخان، عمارت شاپوری، مسجد نصیرالملک، بازار وکیل، جاذبه گردشگری پاسارگاد، رصدخانه ابوریحان بیرونی، و از مکان های لاکچری شیراز در بخش مدرن می‌توان به مجتمع تجاری خلیج فارس( ایرانلند)، اسکیپ روم رازمار، باشگاه کارتینگ، پارک کوهستانی دراک و رستوران‌های لاکچری شیراز اشاره کرد. آشنایی با هریک از دیدنی‌ها ما را در تجربه یک شیراز گردی متفاوت و لوکس یاری خواهند کرد.

  • باغ نارنجستان قوام یک باغ جذاب در دل استان فارس

باغ-نارنجستان-قوام-یک-باغ-جذاب-در-دل-استان-فارس

محمدعلی قوام که یکی از ثروتمندان دوران قاجار بوده است، باغی از درخت‌های نارنج را با بهترین و زیباترین انواع معماری و پوشش گیاهی بنا کرده است. هم اکنون باغ نارنجستان قوام با عمارت باشکوه خود از مکان های لاکچری شیراز محسوب می‌شود. این باغ ۳۵۰۰ متری طراحی ورودی کاملا قرینه‌ای داشته و دو ستون در ایوان بزرگ عمارت آن به چشم می‌خورد. باغ قوام در خیابان لطفعلی خان زند قرار گرفته و در حال حاضر به شهرداری واگذار شده است.

معماری لاکچری داخل عمارت باغ نارنجستان شما را شگفت زده خواهد کرد. همچنین چینش زیبای درختان و نظم آبراهه‌ها با گل‌های رنگارنگی زینت داده شده که فضایی بسیار خیره‌کننده را ایجاد کرده‌اند. توصیه می‌کنیم از فضای زیبا و هنرهای دیدنی به کار رفته در معماری لوکس این باغ دیدن کنید.

  • ارگ کریمخان، یکی دیگر از مکان های لاکچری شیراز

ارگ-کریمخان،-یکی-دیگر-از-مکان-های-لاکچری-شیراز

بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بنای تاریخی شهر شیراز را می‌توان ارگ کریم‌ خان معرفی کرد. این ارگ در سال‌های ۱۷۶۶ و ۱۷۶۷ میلادی توسط کریم خان زند ساخته شد و به ارگ کریم خان شهرت پیدا کرد. کریم خان زمانی که شیراز را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد، این ارگ تاریخی را برای محل زندگی خود در نظر گرفت. مکان زندگی یک حاکم قطعا از لوکس‌ترین سازه‌های تاریخی است که این موضوع را در ارگ کریمخان می‌بینیم. امروزه با نصب انواع چراغ‌های بلند، زیبایی این مجموعه دو چندان شده و از مکان های لاکچری شیراز برای گردشگران تاریخ دوست محسوب می‌شود. شما میتوانید برای تماشای این بناهای بی‌نظیر و لاکچری در شهر نارنج و ترنج، خود را به اقامت چند روزه در این شهر زیبا دعوت کنید. نگران اقامتگاه نیز نباشید، چرا که میتوانید با اجاره ویلا در شیراز یک اقامتگاه مناسب و مطمئن برای اقامت خود رزرو کنید.

  • عمارت شاپوری

عمارت-شاپوری

این عمارت شاهانه که در شیراز، بلوار کریم خان زند، خیابان انوری واقع شده توسط یکی از ثروتمندترین تاجران پهلوی به نام عبدالصاحب شاپوری ساخته شده است. در ساخت این عمارت از معماری قاجاری و معماری اروپایی بهره برده شده که ترکیب این دو چشم‌اندازی بی‌نظیر را ایجاد کرده است. حیاط بسیار باصفا و نورپردازی‌هایی که در عمارت وجود دارد، آن را به یکی از محبوب‌ترین عمارت‌های شیراز برای گردشگران بدل کرده است.

  • مسجد نصیرالملک

مسجد-نصیرالملک

مسجد نصیر الملک که به مسجد صورتی نیز مشهور است در جنوب خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد. علت این شهرت استفاده از شیشه‌های رنگی در ساخت تزئینات و پنجره‌های مسجد است.  بنای این مسجد در سال ۱۳۰۵ هجری قمری توسط میرزا حسن علی خان ملقب به نصیرالملک که از اعیان و اشراف شهر شیراز بود، ساخته شد. در ساخت دو شبستان این مسجد از کاشی‌ کاری‌های خیره‌کننده‌ای استفاده شده که بر زیبایی و لاکچری بودن آن افزوده‌اند.

  • بازار وکیل

بازار-وکیل

در فهرست مکان های لاکچری شیراز در بخش تاریخی به بازار وکیل می‌رسیم. در این بازار سرپوشیده انواع حجره‌های قدیمی از عتیقه‌جات گران قیمتی چون فرش وجود دارند. بازار وکیل در خیابان زند و نزدیکی حمام وکیل قرار گرفته و معماری بسیار جذابی دارد. برخلاق ظاهر سنتی این بازار و علاوه بر وجود عتیقه‌جات، انواع اقلام مدرن را می‌توان در حجره‌هایش دید.

  • جاذبه گردشگری پاسارگاد

جاذبه-گردشگری-پاسارگاد

مجموعه پاسارگارد یکی از جاذبه‌های تاریخی شیراز با شهرت جهانی است که از دوران هخامنشی به یادگار مانده است. این مجموعه حیرت‌آور از آثاری مانند آرامگاه کوروش بزرگ، باغ پادشاهی پاسارگارد، مسجد پاسارگارد، کاخ دروازه، کاخ بار عام، آرامگاه کمبوجیه، کاروان‌سرای مظفری و آب‌نماهای باغ شاهی تشکیل شده است. برای گردشگرانی که این حجم از تمدن بی‌نظیر و کهن ایران را می‌بینند، پاسارگاد از مکان های لوکس و لاکچری شیراز محسوب می‌شود.

  • رصدخانه ابوریحان بیرونی

رصدخانه-ابوریحان-بیرونی

این رصدخانه در بالای تپه‌ای در دانشگاه شیراز قرار گرفته و توسط پروفسور یوسف ثبوتی و پروفسور ادوارد فرانسیس بنا شده است. تماشای آسمان شب شیراز از این رصدخانه فرصت تماشای زیبایی‌های پنهان طبیعت را به شما خواهد داد.

  • مجتمع تجاری خلیج فارس( ایرانلند)، یک مرکز خرید لوکس

مجتمع-تجاری-خلیج-فارس(-ایرانلند)،-یک-مرکز-خرید-لوکس-مکان های لوکس و لاکچری شیراز

ایرانلند که شهربازی مدرنی در قلب مرکز خرید لوکس خلیج فارس است، در حدود ۲۸۸۰۰ متر مربع مساحت دارد. بیش از ۱۰۰ بازی متنوع و هیجان‌انگیز، از تفریحات شهربازی هستند که در کنار بزرگ‌ترین سالن سرپوشیده‌ی بیلیارد ایران و بزرگ‌ترین سالن بولینگ کشور، مجموعه کاملی از یک تفریح لاکچری را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند. در این مجتمع که از مراکز خرید شیراز محسوب می‌شود، علاوه بر بخش‌های تفریحی مراکز خرید جذاب و رستوران‌های لوکسی وجود دارند.

  • اسکیپ روم رازماز

اسکیپ-روم-رازماز-مکان های لوکس و لاکچری شیراز

اسکیپ روم رازماز شیراز از بهترین اتاق فرار‌های ایران محسوب می شود که حل کردن معماهای آن نیاز به هوش و یک تیم حرفه‌ای دارد. در لوکس گردی شیرازه خود به چند گروه فکری تقسیم شده و وارد اتاق‌های فکر رازماز شوید. برای تجربه این تفریح متفاوت باید به بلوار چمران شماره دوازده بروید.

  • باشگاه کارتینگ

باشگاه-کارتینگ-مکان های لوکس و لاکچری شیراز

این باشگاه با ۱.۵ کیلومتر طول از بهترین باشگاه‌های کارتینگ کشور است که در نزدیکی محل نمایشگاه‌های شیراز و در جاده پیام نور قرار دارد. در این پیست مفرح و هیجان‌انگیز انواع امکانات لازم برای تجربه یک کارتینگ جذاب و لوکس وجود دارد.

  • پارک کوهستانی دراک

پارک-کوهستانی-دراک-مکان های لوکس و لاکچری شیراز

در این پارک بزرگ و مجهز، مجموعه‌ای از ورزش‌های مفرح و فضای باز با چشم‌انداز‌های خیره‌کننده از مناطق کوهستانی وجود دارد. از سری تفریحات جذاب پارک کوهستانی دراک شیراز، پل معلق و زیپ لاین بلند آن است.

رستوران‌های لوکس شیراز:

رستوران‌های-لوکس-شیراز-مکان های لوکس و لاکچری شیراز

رستوران‌ها یکی از مناطق محبوب در گردش هستند. با رفتن به این مکان‌های متنوع می‌توان لحظاتی لذت‌بخش را در کنار تجربه طعم‌های متفاوت خلق کرد. یکی از انتخاب‌هایی که می‌توان در لوکس گردی شیراز داشت، تجربه طعم غذاهای محلی شیراز در رستوران‌های لوکس است. از رستوران‌های لاکچری شیراز می‌توان به رستوران ایرانی هتل شیراز، رستوران حاجی بابا شیراز، رستوران فرودگاه شیراز، رستوران هفت خوان شیراز و فست فود گابریک اشاره کرد.

جاهای لوکس شیراز

جاهای-لوکس-شیراز-مکان های لوکس و لاکچری شیراز

در معرفی جاهای لوکس شیراز نوبت به محله‌ها و خیابان‌های لوکس می‌رسد. در رتبه بندی این محلات قدمت، نزدیکی به مرکز شهر و ظاهر و معماری اهمیت دارد. از محله‌های لاکچری و گران قیمت در شیراز می‌توان محله آستانه، محله بالا کفت، محله دروازه اصفهان، محله ارمنی‌ها، محله پودنک، محله سرباغ و محله ابیوردی را نام برد که معمولا در نزدیکی جاذبه‌های مذهبی و تاریخی شیراز واقع شده‌اند.

از خیابان‌های لوکس و لاکچری در شیراز که ظاهر زیبایی هم دارند می‌توان به معالی آباد، شهرک صدرا، قصر الدشت، ستارخان، نیایش، عفیف آباد و ارم اشاره کرد که برای تجربه قدم زنی خاطره‌انگیز انتخاب مناسبی‌اند. برای تجربه این حس خوب در تمامی سفرها وبسایت رزرواسیون آنلاین لیدوماتریپ در خدمت شماست.

لاکچری گردی شیراز

پس از گردش جاذبه‌های شیراز و ثبت خاطره‌های دوست داشتنی، نوبت به اقامت و استراحت می‌رسد. می‌توان گفت که اقامتگاه‌ها و هتل‌ها خود می‌توانند جز جاهای لوکس شیراز باشند. بنا به بودجه و سلیقه می‌توانید انواع هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و سوئیت‌های شیراز را با اجاره ویلا در شیراز دیده و انتخاب کنید. رزرو اقامتگاه آنلاین قبل از سفر، آسایش بیشتر و آسودگی را در سفر برای شما خواهد داشت.

۲.۷/۵ - (۸ امتیاز)
4 نظر برای "مکان های لوکس و لاکچری شیراز" ارسال شده.
  1. ناشناس گفت:

    پایین ترین محله های شیراز رو نوشتین لوکس و لاکچری؟؟؟؟
    لطفا اول یک اطلاعات داشته باشین بعد مقاله بنویسین.
    بهترین و لوکس ترین خیابان های شیراز میشن عفیف آباد.قصردشت.نیایش.معالی آباد و فرهنگ شهر.زرگری.
    اینایی که شما نوشین محله های پایین شیراز و البته بیشتر بافت قدیمی دارن و نزدیک مکان های دیدنی شیراز هستن.!!!!!!!!!!

  2. محمد گفت:

    قدیمی ترین اثار شیراز چیه؟

    1. رعنا گفت:

      کریم خان زند است

    2. شادی گفت:

      تخت جمشید
      پاسارگاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *