سفر به ماسال در بهار

یک-سفر-منحصر-بفرد-از-جنس-شمال-به-ماسال-در-بهار

شهر ماسال در بهار تبدیل به یکی از بکرترین و زیباترین شهرهای شمال ایران می‌شود. این شهر به تازگی مورد توجه گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور قرار گرفته است. آب و هوای معتدل و طبیعتی سرشار از تازگی و طراوت، این شهر را به بهشتی در دل کوه‌های گیلان تبدیل کرده است. این شهر در کوهپایه‌های کوه‌های تالش قرار گرفته و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی دارد.. ماسال در بهار فصل شکوفایی و تولد دوباره زمین است و تبدیل به شهری رویایی و بسیار زیبا می‌شود. در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ، جنبه‌های مختلفی را که لازم است قبل از سفر به شهر ماسال در بهار بدانید، بررسی خواهیم کرد.

آب و هوای ماسال در بهار

آب-و-هوای-ماسال-در-بهار

بسته به اینکه چه فصلی باشد، آب و هوای ماسال می‌تواند متفاوت باشد، اما مناظر ماسال در بهار به دلیل شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی این شهر، زیبایی و طراوت ویژه‌ای دارد. یکی از مناظر بسیار نابی که در ارتفاعات و ییلاقات ماسال می‌تواند خلق شود، منظره دریای ابر است. اگر در فصلی مانند بهار، که آب و هوا معمولا ابری است به ماسال سفر کنید، شانس دیدن این صحنه رویایی را بیش‌تر خواهید داشت.

کوه‌های سرسبز و درختان تنومند روییده در کوه، به همراه پوشش انبوهی از ابر و مه، جلوه‌ی بسیار ویژه‌ای به کوه‌های ماسال در بهار می‌دهد. رودخانه‌ها و آبشارها در فصل بهار به دلیل بارش باران بسیار پرآب و خروشان هستند و رودخانه خالکانی با صدایی دل‌نشین در طبیعت جاری است. اگر طبیعت‌گردی جز علایق شماست به شما پیشنهاد میکنیم تا اقامت در دل جنگل‌های ماسال را تجربه کنید. البته نه در چادر! شما میتوانید با اجاره کلبه جنگلی در ماسال، یک اقامتگاه رویایی، زیبا و امن داشته باشید.

طبیعت ماسال در اولین فصل سال

طبیعت-ماسال-در-اولین-فصل-سال

شهرهای شمالی ایران به خصوص شهر ماسال در بهار، همیشه میزبان علاقه‌مندان به طبیعت و کوهنوری است. زیبایی ییلاقات ماسال در بهار نیز در این موقع از سال به سر حد زیبایی خود می‌رسد. شاید در ماه فروردین هنوز هوا در ارتفاعات ییلاقی کمی سرد باشد و کوه‌ها پوشیده از برف باشند. اما هوا در ماه اردیبهشت رو به گرمی می‌گذارد و برف کوه‌ها آب می‌شود. با آب شدن برف‌ها چشمه‌ها و رودخانه‌های جاری از کوه، جانی دوباره می‌گیرند و جوانه‌های تازه سر از خاک بر می‌آورند.

شکوفه‌ها سر انگشت درختان را مزین می‌کنند و پرندگان آواز شادی سر می‌دهند. این طبیعت چشم‌نواز، با زیبایی‌های بی‌نظیرش هر انسانی را به حیرت وا‌می‌دارد. با این همه آب و هوای ییلاقات ماسال در بهار هنوز سرد است و برای سفر به آنجا بهتر است با لباس گرم و تجهیزات کامل را به همراه خود ببرید.

طبیعت-ماسال-در-اولین-فصل-سال

در ماه خرداد نیز در این منطقه زیبا، شکوفه‌ها به ثمر می‌نشینند و کندوهای عسل پر از عسل طبیعی و لذیذ می‌شوند. ییلاقات ماسال از جمله مناطق بکر و دست نخورده این شهر هستند و معمولا از امکاناتی نظیر برق و گاز و اینترنت عاری هستند. این منطقه جایی است که روزها می‌توانید از طبیعت الهام‌بخش آن لذت ببرید و شب‌ها در سکوت کوه‌ها و تلالو نور مهتاب خوابی آسوده را تجربه کنید. این ییلاق‌ها مهد اسب‌های وحشی و حیوانات کوهی هستند که با گردش و چریدن در کوه‌های سرسبز ماسال، جلوه‌ی ویژه‌ای را به این منطقه می‌بخشند.

زندگی و نفس کشیدن در این طبیعت زیبا، به معنای واقعی کلمه روح انسان را جلا می‌بخشد. طبیعتی سرسبز و آب و هوایی پاکیزه و خنک، حیوانات اهلی و وحشی در مراتع و کلبه‌های چوبی رنگارنگ منظره‌ای بسیار چشم‌نواز خلق می‌کنند.

ماسال در بهار و سخن پایانی

ماسال-در-بهار-و-سخن-پایانی

تمام این تفاسیر نشان می‌دهد که زیبایی و جذابیت ماسال در بهار، دو چندان می‌شود و این شهر در تعطیلات بهار، تبدیل به محلی بسیار پرطرفدار برای استراحت و تفریح می‌گردد. این بهشت زیبا محلی محبوب برای عاشقان طبیعت و طبیعت گردان برای چادر زدن و کمپ کردن است. شما نیز برای اقامت در این منظره دلربا می‌توانید با خودتان تجهیزات کامل ببرید یا یک اقامتگاه مناسب برای خودتان اجاره کنید.

شما میتوانید از طریق سایت لیدوماتریپ شهر ماسال را انتخاب کرده و برای اجاره سوئیت در ماسال، هم عکس‌های این اقامتگاه‌ها را ببینید و هم قیمت‌ها را مقایسه کرده، و در انتها اقامتگاه موردپسند خودتان را رزرو کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *