گرمترین شهر شمال در زمستان کجاست؟

گرم ترین شهر شمالی در زمستان

مطمئناً اگر شما این صفحه را باز کرده‌اید پس از سفر بازهای باحال هستید که سرما را بهانه‌ای برای گردشگری نمی‌بینند. پس اگر به دنبال راهنما برای معرفی گرمترین شهر شمال در زمستان هستید. با این مقاله از مجله لیدوماتریپ همراه باشید تا با معرفی چند جای جذاب به شما خوش سفران کمک کند.

امروزه مسافرت، فصل سرد و گرم نمی‌شناسد. به‌طوری‌که حتی سرمای زمستان، جای بهانه‌ای برای ماندن در خانه به اهل سفرها و گردشگرها نمی‌دهد. گلستان، گیلان و مازندران از استان های شمالی هستند که از مناطق شگفت انگیزی برای سفرهای زمستانی برخوردارند.

در واقع زمستان، این مناطق را به مکان دنج و آرامی برای مسافرت‌های زمستانی تبدیل کرده است. تا از جاذبه‌های منحصربه‌فرد  این مناطق بکر در فصل سرما نیز نهایت لذت را ببرید. البته ناگفته نماند سفر به جاده های کوهستانی و جنگل و طبیعت این مناطق در فصل زمستان باید همراه با تدارکات کامل باشد تا با تغییرات ناگهانی جوی غافلگیر نشوید و لذت سفرتان را از دست ندهید.

می‌توانید برای برنامه سفر به شمال خود  از امکانات اجاره ویلا در شمال لیدوماتریپ استفاده کنید، هر کجای شمال که بروید امکانات رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ در خدمت شماست.

میانگین دمای هوای هر کدام از مناطق زیر را برای اطمینان خاطر شما گردشگران و مسافران عزیز از سایت پیش‌بینی هوای accuweather درآورده‌ایم. برای همین با توجه به میانگین دمای سال ۹۹ این مقاله را آماده کرده‌ایم. در ادامه می‌توانید ده روز زودتر از سفرتان از سایت accuweather پیش بینی هوای مقصد مورد نظر را انتخاب کنید یا از اپلیکیشن‌های پیش‌بینی هوا استفاده کنید.

سفر به گرمترین شهر شمال

گرمترین شهر شمال در زمستان در استان مازندران را بشناسیم؟

۱) پارک جنگلی کشپل نور 

یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری مازندران در فصل زمستان است که امکانات اقامتی و تفریحی آن را به انتخاب خوبی برای مسافرت تبدیل کرده است. انبوه درختان افرای سبز سر به فلک کشیده در کنار رودخانه‌های دائمی و فصلی آن همراه با چشمه‌های جوشان زیرزمینی  و هزاران زیبایی دیگر این منطقه بر جذابیت این پارک‌های طبیعی افزوده‌اند.   میانگین دمای هوا در زمستان ۹۹ این منطقه بین دو تا هشت درجه سانتی گراد متغیر بوده برای گردش در منطقه خواهد بود. فقط داشتن لوازم ایمنی و کفش و لباس راحت کلا در زمستان را فراموش نکنید تا با غافلگیری تغییرات جوی روبرو نشوید.

۲) جنگل دال خانی با لقب دالان بهشت واقع در رامسر

لقب دالان بهشت را به خاطر جاده‌ای سرسبز که در مرکز جنگل واقع شده است را به جنگل دال خالی داده‌اند.  زیبایی وصف‌ناپذیری است که هر آدمی را برای یک بار عبور از این جاده همراه با مه نیمه غلیظش وسوسه می‌کند. زیبایی این محل را نمی‌توان در قالب کلمات گنجاند و باید حسش کرد و در آغوشش گرفت. دمای هوای این منطقه در سرد ترین زمان زمستان یعنی بهمن ماه بین شش تا هفت درجه سانتی بوده است. بنابراین باید گفت برید و حالش را ببرید.

جنگل دالخانی از گرمترین شهرهای شمالی در زمستان

۳) پارک جنگلی نمک‌آبرود در چالوس

یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی که به دلیل مناطق بکر و درختان کهن‌سالش و انواع زمین های بازی و تفریحات آبی و حتی هوایی، مکانی جاذب برای گردشگران از همه جا شده است. دمای هوای این منطقه در طول زمستان در ماه‌ دی سال ۹۹ مابین ۴ تا ۸ درجه سانتی‌گراد بوده است.

۴) پارک جنگلی بز چفت

این پارک در بین گردشگران به پارک جنگلی بابل‌کنار شناخته می‌شود.  میانگین دمای هوا بر اساس سایت هواشناسی بین سه تا چهارده درجه سانتی گراد در طول زمستان نود و نه متغیر بوده است. در واقع این پارک با وجود کمبود امکانات رفاهی‌اش به دلیل طبیعت بکر و گیرایش هر ساله گردشگران زیادی را از گوشه و کنار ایران به خود جذب می‌کند.

گرمترین شهر شمال در زمستان در مناطق زمستانی گلستان دو چندان کنید! 

۱) جزیره آشوراده و منطقه گمیشان

تجربه انواع اقلیم‌ها در گلستان از مناطق مرتفع گرفته تا کویری آن را به یک منطقه جذاب گردشگری تبدیل کرده است. تماشای اسب های وحشی در جزیره آشوراده و چادرهای عشایر و زندگی در منطقه گمیشان نیز خالی از لطف نیست. آب و هوای منطقه در طول زمستان نود و نه، بین دو تا چهارده درجه سانتی‌گراد متغیر بوده است.

۲) جنگل النگدره واقع در گرگان

به دلیل اینکه طبیعت زیبای این جنگل قابلیت بازدید در تمام فصول را به مسافران می‌دهد از بکرترین جاهای جذاب و دیدنی شمال کشور محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید میانگین دمای هوای این منطقه در زمستان نود و نه  از دی ماه تا اسفند  بین یک تا چهارده درجه ی سانتی گراد بوده است.

جنگل النگدره از گرمترین شهرهای شمال ایران

گرمترین شهر شمال در زمستان در گیلان جاذب مسافرهای فصل سرما

۱) پارک جنگلی و ساحل گیسوم واقع در شهرستان تالش

یکی از زیباترین مناطق گردشگری و پر جاذبه گیلان ساحل گیسوم در نزدیکی پارک جنگلی گیسوم در  هفده کیلومتری تالش است. گذراندن چند شب رویایی در این ساحل و منطقه لاکچری سفر خاطره انگیزی را برایتان رقم خواهد زد. میانگین دمایی در طول زمستان نود و نه بین دو تا ده درجه سانتی‌گراد را در پی داشته است.

۲)منطقه ییلاقی لیلا کوه در نزدیکی شهر لنگرود

 وجود امکانات گردشگری همچون کافه و رستوران  در کنار جنگل های بی نظیر و سرسبز و باغ های پرتقال و مزارع چای، این منطقه را به یک محل پر بازدید تبدیل کرده است. زمستان نودونه لیلا کوه تغییرات دمایی بین پنج تا دوازده درجه سانتی‌گراد را به همراه داشته است.

لیلا کوه از گرمترین شهرهای شمالی در زمستان

۳) جاده سراوان به فومن

شروع این جاده  سرسبز از ورودی شهر رشت تا خود شهر فومن است. در طول این جاده چندین روستا، کافه، رستوران، سفره خانه  و اقامتگاه وجود دارد پس از سفر به این مناطق را تجربه کنید. تغییرات دمایی در این مسیر بر اساس سایت هوا شناسی در زمستان نود و نه بین چهار تا دوازده درجه سانتی گراد متغیر  بوده است.

سخن پایانی

این مقاله با معرفی چندین منطقه با جاذبه های گردشگری استان های گیلان، گلستان و مازندران، اهل سفرها را با مناطق خوش آب و هوای زمستانی آشنا می کند. پس لذت سفرهای زمستانی را با رفتن به این مناطق خارق العاده از دست ندهید. میانگین دمای هوای هر منطقه را نیز می‌توانید با بهره‌گیری از سایت‌های معتبر همچون accuweather با خیال راحت جستجو نمایید.

این مقاله با معرفی چندین منطقه با جاذبه های گردشگری استان های گیلان، گلستان و مازندران، اهل سفرها را با مناطق خوش آب و هوای زمستانی آشنا می کند. پس لذت سفرهای زمستانی را با رفتن به این مناطق خارق العاده از دست ندهید. 

 

 

 

۵/۵ - (۸ امتیاز)
4 نظر برای "گرمترین شهر شمال در زمستان کجاست؟" ارسال شده.
  1. علیرضا کریم زاده گفت:

    منم تو چند تا شهر گیلان خونه نیمه ساخته کردم پولم تموم شد دیگه نه پول دارم نه خونه ،😭 اینقدر گرانی شده نمیتونم تکمیل کنم بنظرتون وام میدهند یا نه

  2. ثنا گفت:

    گرم ترین جنگل ها در فصل شمال چیان؟

    1. رعنا گفت:

      پارک جنگلی کشپل نور
      جنگل دال خانی
      جاده سراوان
      منطقه ییلاقی لیلا کوه
      جنگل النگدره
      پارک جنگلی بز چفت
      پارک جنگلی نمک ابرود

  3. سیروان اژدری گفت:

    عاااالیع شمال تو زمستون
    باید بری ببینی
    ولی اگه تیتیش مامانی هستین که پیشنهاد نمیشه چون ممکنه مقداری سخت بگذره بهتون ولی حتی الان که مرور میکنی کلی لذت داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *