پیست اسکی پولادکف سپیدان

پیست اسکی پولادکف شیراز

برف زمستانی هر ساله جامه‌ای سپید به منطقه سپیدان می‌پوشاند. زمستان سپیدان همچون نقشی رویایی، علاقمندان به ورزش‌های زمستانی را به خود جذب می‌کند. پیست اسکی پولادکف (سپیدان) با ۵۰۰ هکتار مساحت، دومین پیست بزرگ بین‌المللی و اولین پیست اسکی جنوب ایران بوده و در کیلومتر ۱۵ جاده سپیدان به آبشار مارگون قرار دارد. پیست اسکی از نیمه‌های پاییز تا اوایل بهار، تحت بارش برف است. در تابستان نیز افراد برای اسکی روی چمن به این مجموعه مراجعه می‌کنند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید زمستان خود را به جای در خانه ماندن، در سفر و تفریح بگذرانید تا پاین این مطلب از مجله گردشگری لیدوماتریپ با ما همراه باشید تا یکی از بهترین گزینه ها برای سفرهای زمستانی را به ما معرفی کنیم.

معرفی پیست اسکی پولادکف

پیست اسکی پولادکف

پیست اسکی پولادکف سپیدان، دومین پیست اسکی بین‌المللی در ایران و اولین پیست اسکی فعال در جنوب ایران است. مساحت این مجموعه تفریحی بزرگ و جذاب به ۵۰۰ هکتار می‌رسد و در تمام طول سال گردشگران و ورزشکاران را به تجربه اسکی روی برف و چمن دعوت می‌کند. این پیست اسکی در اغلب فصل‌های سرد سال سفید‌پوش بوده و مقصدی عالی برای تجربه یک برف ‌بازی جانانه یا اسکی ‌بازی و تیوب ‌سواری است. همچنین باید بگوییم که این مجموعه در فصل‌های گرم نیز فعال بوده و گردشگران را به تجربه تفریحات هیجان‌انگیز اسکی روی چمن، تله‌کابین سواری و… دعوت می‌کند.

پیست اسکی پولادکف کجاست؟

پیست اسکی پولادکف سپیدان مجموعه‌ای بزرگ و جذاب است که در ۸۵‌کیلومتری شمال‌غربی شهر شیراز، واقع در استان فارس، قرار دارد. به ‌طور دقیق‌تر این پیست در کیلومتر ۸۵ جاده شیراز-سپیدان، واقع شده است.

مسیر دسترسی به پیست پولادکف

دسترسی به پیست اسکی پولادکف

اگر مسیر جاده سپیدان به آبشار مارگون را پیش رو بگیرید در کیلومتر ۱۵ این جاده تابلوی پیست اسکی پولاد کف را خواهید دید. این مجموعه تفریحی-ورزشی  در دامنه رشته کوه های زاگرس قرار گرفته است.

پیست اسکی پولادکف آب و هوا

پیست اسکی پولادکف

آب و هوای پیست اسکی پولادکف دارای هوای خنک کوهستانی در فصل تابستان و بارش برف سنگین از نیمه‌های پاییز تا اوایل بهار می‌باشد.

بهترین زمان تفریح در پیست اسکی پولادکف سپیدان

پیست اسکی پولادکف سپیدان، در تمام ایام سال فعال است و جزء پیست‌های اسکی چهار فصل ایران به‌شمار می‌آید. البته باید بدانید که در فصل‌های گرم سال، به‌خصوص تابستان، برف‌ها آب می‌شوند و شما می‌توانید برای تجربه اسکی روی چمن به این مجموعه بروید. برای تجربه اسکی روی برف، برف‌بازی و تیوب‌سواری نیز باید فصل‌های سرد سال را برای رفتن به این مجموعه انتخاب کنید. در‌نتیجه می‌توان گفت که بهترین زمان برای بازدید از مجموعه تفریحی هیجان‌ انگیز پولادکف سپیدان، اوایل ماه آبان تا اواخر ماه بهمن است.

امکانات پیست اسکی پولادکف

پیست اسکی و مدرسه اسکی

مدرسه اسکی پولادکف

پیست اسکی این مجموعه جزو بزرگ‌ترین پیست های اسکی ایران به‌شمار می‌آید. ارتفاع بلند‌ترین قله این پیست به ۳هزار و ۴۰۰ متر می‌رسد و طول مسیر اسکی آن نیز حدود ۳هزار و ۵۰۰ متر است. همچنین خوب است اشاره کنیم که این مسیر شیبی ۳۵‌درصدی دارد. اگر تجهیزات اسکی روی برف را ندارید، اصلاً نگران نباشید؛ چرا‌که در این مجموعه تمامی تجهیزات اسکی موجود است و به بازدید‌کنندگان اجاره داده می‌شود. در پیست اسکی این مجموعه امکان تجربه تفریح هیجان ‌انگیز و محبوب تیوب ‌سواری نیز وجود دارد. از‌ این ‌رو اگر ورزش اسکی روی برف را بلد نیستید یا تمایلی به تجربه آن ندارید، توصیه می‌کنیم در فصل‌های سرد سال برای برف ‌بازی و تیوب ‌سواری همراه دوستان و عزیزانتان، سری به این مجموعه بزنید.

همچنین اگر به یاد‌گیری اسکی روی برف نیز علاقمند هستید، خبر خوب اینکه این مجموعه دارای مدرسه اسکی مجهز با مربیانی حرفه‌ای است که بدون محدودیت سنی به افراد آموزش می‌دهند.

هتل، رستوران و کافی شاپ

هتل پولادکف

مجموعه پولادکف دارای هتلی ۴‌ستاره است در محیطی آرام و دلنشین از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. اتاق‌های این هتل به‌شکلی هنرمندانه طراحی و چیده شده‌اند. تمامی اتاق‌ها دارای چشم‌اندازی خیره‌کننده از کوهستان هستند. هتل مجموعه پولادکف دارای ۵۲ اتاق مجهز، ۴ سوئیت و ۴ یورت مغولی است. از امکانات این هتل نیز می‌توان به سالن اجتماعات، رستوران، کافی‌شاپ، چایخانه سنتی عشایری، کافی‌نت، اتاق بازی‌های کامپیوتری، سالن بیلیارد و فروشگاه اشاره کرد. در پیست اسکی پولادکف سپیدان، علاوه ‌بر هتل، ۴ رستوران و ۱ کافی‌شاپ با منو‌های متنوع نیز وجود دارند که در تمام ساعات روز آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

تله کابین و تله اسکی

تله کابین پولادکف سپیدان

مجموعه رفاهی و تفریحی پیست اسکی پولادکف سپیدان، دارای تله‌کابینی بزرگ و مرتفع است که چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از کوهستان را به شما هدیه می‌دهد. به‌علاوه این مجموعه مجهز به تله‌اسکی برای اسکی‌بازان است تا بتوانند مسیر سر‌بالایی پیست را به کمک آن طی کنند.

موتور برفی

پیست اسکی پولادکف سپیدان

از جذاب‌ترین امکانات تفریحی این مجموعه می‌توان به موتور‌های برفی آن اشاره کرد. این مجتمع دارای ۸ دستگاه موتور برفی است که می‌توانید آن‌ها را برای مدتی مشخص اجاره کرده و از تجربه هیجان‌ انگیز موتور‌سواری روی برف لذت ببرید.

تابستان های پولادکف!

پیست پولادکف سپیدان

در فصل تابستان نیز این مجموعه طرفداران خاص خود را دارد. علاوه بر اسکی روی چمن وجود امکاناتی همچون پیست کارتینگ، ماشین کوهستان، پیست دو چرخه سواری، باشگاه اسب دوانی، دریاچه مصنوعی با امکانات قایق رانی و چادرهای عشایری برای اقامت این پیست را همچون فصول سرد سال پرطرفدار می نماید.

اطلاعات بازدید از پیست اسکی پولادکف سپیدان

آدرس:   فارس، سپیدان، ۸۵کیلومتری شمال‌غربی شیراز

شماره تماس:      ۰۷۱۱۶۳۵۳۲۴۴

آدرس سایت:      pooladkafski.com

آیدی اینستاگرام:            pooladkaf_hotel

ساعات بازدید:    هر‌روز هفته به‌صورت ۲۴‌ساعته

هزینه بازدید:     ۵۰ هزارتومان

جاهای دیدنی نزدیک به پولادکف سپیدان

پیست اسکی پولادکف شیراز

آشنایی با جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی سپیدان باعث می‌شود تا با یک تیر چند نشان زده و سفر نیم ‌روزه دلپذیری را در این منطقه تجربه کنید. از جمله این جاهای دیدنی نزدیک به پولادکف می توان به آبشار مارگون، دریاچه برم فیروز و تاب بزرگ پولادکف اشاره کرد.

اقامتگاه پیست اسکی پولادکف

همانطور که پیش از این گفتیم شما می توانید در هتل ۴ ستاره پولادکف اقامت داشته باشید و لحظات خوشی را برای خودتان و همسفرانتان رقم بزنید. اما علاوه بر این هتل، گزینه های دیگری هم برای اقامت وجود دارد. اجاره ویلا و سوئیت در سپیدان یکی از گزینه های مقرون به صرفه برای اقامت است. اگر هم قصد ماندن در سپیدان را ندارید می توانید برای اجاره اقامتگاه در شیراز و یا رزرو هتل در شیراز اقدام کنید و بعد از تفریح زمستانه در سپیدان به شیراز رفته و از دیدنی های شیراز در زمستان هم لذت ببرید.

۱/۵ - (۳ امتیاز)
یک نظر برای "پیست اسکی پولادکف سپیدان" ارسال شده.
  1. بهنام گفت:

    عکس پیست اسکی توچال ( تله کابین توچال تهران) رو به عنوان عکس اصلی گذاشتید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *