غواصی در قشم – از صفر تا صد غواصی در قشم

غواصی در قشم

یک لحظه چشمان خود را ببندید و به این فکر کنید که به دنیای زیر آب رفته‌اید و همراه با ماهی‌های رنگارنگی مشغول شنا هستید. اگر فکر کردن به این موضوع لبخند به لب شما آورد پس حتماً دوست دارید که روزی چنین تجربه‌ای را داشته باشید. برای تجربه چنین چیزی نیازی نیست به جای دوری بروید. سفر به قشم و جنوب کشور این فرصت را برای شما به وجود می‌آورد که با غواصی در قشم به دنیای زیر آب سفر کنید و از نزدیک به تماشای ماهی‌ها، صدف‌ها، مرجان‌ها و… بنشینید.

بی شک تجربه غواصی در قشم یکی از بی‌نظیرترین تفریحات آبی قشم است که می‌توانید آن را تجربه کنید. اگر شما هم هوس کرده‌اید تا چنین چیزی را تجربه کنید و برنامه سفر به قشم را برای تجربه غواصی در ذهنتان دارید تا پایان مطلب با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید.

برای غواصی در قشم به چه چیزی نیاز داریم؟

تجهیزات غواصی در قشم

احتمالاً وقتی حرف از غواصی کردن پیش می‌آید اولین سوالی که ذهن شما را درگیر خودش می‌کند این است که برای غواصی کردن به چه لوازمی احتیاج داریم و یا اینکه من که اصلاً غواصی کردن بلد نیستم!

خیلی هم عجیب نیست که این سؤال‌ها برایتان پیش می‌آید. همه ما فیلم‌هایی را از غواص‌ها دیده‌ایم که با تجهیزات و لباس‌های خاصی مشغول این کار هستند. شما هم دقیقاً احتیاج به همین لباس‌ها و تجهیزات خاص غواصی دارید اما نیازی نیست آن ها را خودتان تهیه کنید. قشم دارای سایت‌های مختلف غواصی است که این لباس‌ها را در اختیارتان می‌گذارد و مربیانی که در تایم کوتاهی به شما غواصی را آموزش می‌دهند. در طول مدت غواصی نیز مربیان همراه شما هستند و از هیچ بابت نگرانی وجود ندارد. پس تنها برای تجربه غواصی کردن در زیر آب خود را برای یک تفریح هیجان‌انگیز و لذت بخش آماده کنید همین و بس!

اجاره روزانه خانه در قشم

البته که تنها تفریحی قشم به غواصی محدود نمی‌شود. در مقاله لیست مراکز تفریحی قشم به طور کامل به معرفی مراکز تفریحی قشم پرداخته‌ایم و مطالعه آن می‌تواند اطلاعات کاملی راجع به تفریحات دریایی و غیرآبی قشم در اختیارتان بگذارد.

مدرسه غواصی قشم در پارک زیتون

مدرسه غواصی قشم پارک زیتون

در قشم سایت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای غواصی کردن هر یک از آن ها را انتخاب کنید که یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سایت‌های غواصی مربوط به ساحل زیتون است. این مجموعه در بلوار دریا و در روبروی پارک زیتون قشم قرار گرفته است.

هنگام غواصی در این منطقه می‌توانید تا عمق ۵۵ متری بروید. مدت زمان غواصی حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خواهد بود که در این مدت زمان شما می‌توانید پروانه ماهی، طوطی ماهی، ماسه ماهی، هامور و… را مشاهده کنید. اگر برای غواصی کردن در قشم کمی استرس دارید و برای تصمیم گیری دو دل هستید این قول را به شما می‌دهم که این تجربه به قدری جذاب خواهد بود که اگر آن را از دست بدهید یکی از خاص‌ترین تجربیات طول زندگی‌تان را از دست داده‌اید.

هزینه غواصی برای هر نفر در این سایت غواصی در حال حاضر ۳۰۰ هزار تومان می‌باشد.

غواصی در قشم و در سایت تخت جمشید

این سایت در نزدیکی سایت غواصی ساحل زیتون قرار گرفته و تقریباً حیواناتی که هنگام غواصی در این دو سایت خواهید دید مشابه هم خواهد بود. با این تفاوت که در سایت تخت جمشید صخره‌های زیادی وجود دارد که همین باعث شده تا مناظر متفاوت‌تری را مشاهده کنید.

هنگام غواصی در این سایت نیز می‌توانید تا عمق ۶ تا ۸ متری نیز پیش بروید. در این سایت غواصی میزان جریان آب ملایم است به همین خاطر برای افراد مبتدی سایت تخت جمشید انتخاب بهتری است.

جرثقیل مغروق از خاص‌ترین مکان‌ها برای غواصی

خفاش ماهی و غواصی در قشم

اگر می‌خواهید هیجان بیشتری را در غواصی تجربه کنید این سایت یکی از بهترین گزینه‌ها برای غواصی در قشم است. در سایت جرثقیلی که مربوط به دکل‌های نفتی است سقوط کرده و همین باعث شده تا حیوانات آبزی زیادی دور این منطقه جمع شوند و غواصی کردن را بسیار از قبل جذاب‌تر کرده است.

عمق این سایت غواصی بین ۵ تا ۹ متر بوده و در این قسمت آب کمی بیشتر از دیگر سایت‌ها جریان دارد. در طول این غواصی شما ماهی‌هایی مثل اسکات، هامور، طوطی ماهی، ملوان، نودی برانچ، آنجل، خفاش ماهی و انواع صدف‌های زیبا را خواهید دید.

غواصی در عمق ۵۰ متری در باغ مرجانی

این سایت غواصی در قسمت جنوبی جزیره قشم قرار گرفته و حدود ۱۶ کیلومتر از ساحل فاصله دارد و باید خود را با قایق به این سایت برسانید. همچنین شدت آب در این قسمت کمی تند است به همین خاطر غواصی در سایت باغ مرجانی یا اسپرینگی خیلی برای مبتدی‌ها توصیه نمی‌شود. اما وجود دشت مرجانی بزرگی که در این سایت قرار گرفته بدون شک از متفاوت‌ترین انتخاب‌ها برای غواصی است.

در این قسمت می‌توانید تا عمق ۵۰ متری نیز بروید و از نزدیک ماهی‌های متفاوتی مثل شیرماهی، سفره ماهی، اسب دریایی و مرجان‌های باد زنی را از نزدیک مشاهده کنید. با این همه تنوع احتمالاً انتخاب اینکه در کدام سایت غواصی کنید سخت خواهد بود.

به شما پیشنهاد می‌کنیم چند روزی را برای اقامت در قشم اختصاص دهید تا در طول سفرتان بتوانید از دو سایت متفاوت غواصی تجربیات متفاوتی را برای خودتان رقم بزنید. با اجاره ویلا و سوئیت در قشم از طریق وب‌سایت لیدوماتریپ بدون دغدغه اقامتی می‌توانید حسابی در قشم بگردید و خوش بگذرانید.

غواصی در روستای سوزا

غواصی در روستای سوزا قشم

از دیگر سایت‌های متفاوت برای غواصی دوبه است که در نزدیکی روستای سوزا قرار گرفته و از خاص‌ترین مکان‌ها برای غواصی به حساب می‌آید. عمق این سایت ۲۲ متر بوده و ماهی‌های بزرگ باراکودا در این قسمت دیده می‌شوند که همین باعث شده غواصی در این سایت را خاص کند. همچنین در این قسمت یک بارج غرق شده نیز وجود دارد که لذت غواصی را برایتان چند برابر می‌کند.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

هیجان غواصی در کشتی سوخته

اگر اهل هیجان هستید و به دنبال هیجان‌انگیزترین مکان برای غواصی هستید بدون شک این سایت از بهترین‌ها در قشم است. کشتی سوخته‌ای که در عمق دریا و در نزدیکی جزیره لارک قرار گرفته و می‌توانید وارد این کشتی شوید و حسابی ماجراجویی کنید. عمق این سایت غواصی تا ۴۰ متر هم می‌رسد.

سایت بدون ماهی در قشم

ستاره دریایی در سایت غواصی در قشم

سایت دره ستاره تنها سایت غواصی در قشم است که در آن هیچ گونه ماهی دیده نمی‌شود. حتماً با خود فکر می‌کنید پس چه فایده دارد! در جواب باید به شما بگوییم در این قسمت پر است از ستاره‌هایی دریایی که شاید کمتر در دیگر سایت‌ها قابل مشاهده باشند و همین باعث متفاوت شدن این سایت غواصی شده است. برای غواصی عمق این سایت تا ۲۰ متر نیز می‌رسد.

سایت سکوی نفتی غرق شده

به دلیل طوفان یک سکوی نفتی اماراتی از جا کنده شد و به سمت ساحل ایران کشیده شد. تلاش‌های زیادی انجام گرفت اما این سکوی نفتی از آب خارج نشد. همین موضوع باعث شد تا این سایت غواصی جذاب به وجود آید. این سکوی نفتی باعث شده تا آبزیان مختلفی به سمتش کشیده شده و از جمله جاهایی است که هنگام غواصی در آن با گونه‌های آبزی متنوعی روبرو خواهید شد. عمق این سایت نیز ۱۰ متر می‌باشد.

قیمت غواصی در قشم

قیمت غواصی در قشم

قیمت غواصی در قشم به بسیاری از موارد وابسته است و نمی‌توان قیمت ثابتی برای این تفریح در قشم گذاشت. همان‌طوری که در بالا خواندید قشم دارای سایت‌های مختلف غواصی است که قیمت هر یک می‌تواند متفاوت باشد. مثلاً سایت‌هایی که از ساحل دورتر هستند به دلیل مسافتی که می‌بایست با قایق طی کرد هزینه بیشتری نسبت به دیگر سایت‌ها دارند. اما به طور کلی می‌توان هزینه غواصی در قشم را برای هر نفر از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفت.

خطرات غواصی در قشم

خطرات غواصی در قشم

غواصی یکی از بی خطرترین تفریحات آبی قشم است که هیچ کس از امتحان آن پشیمان نشده است. در طول مدت غواصی علاوه بر آموزش‌هایی که از قبل به شما داده می‌شود در تمام طول این مدت تعدادی مربی نیز همراه شما خواهد بود و شما را تنها نخواهند گذاشت.

به همین خاطر می‌توانید با کمال آرامش تنها از غواصی خود لذت ببرید. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که در طول مدت به تمامی نکاتی از سمت مربی بیان شده با دقت گوش دهید و از گروه و مربیان دور نشوید. همچنین قبل از غواصی از این که از لحاظ جسمانی مشکلی نداشته باشید توجه کنید. حتی یک کمردرد کوچک هم می‌تواند برایتان دردسر ساز شود و نتوانید وزن کپسول اکسیژن را تحمل کنید.

غواصی در قشم برای بانوان

غواصی در قشم برای بانوان

غواصی در قشم برای بانوان هم مجاز است و از این بابت مشکلی نخواهید داشت. به بانوان لباس‌هایی مخصوص داده می‌شود و مربیان خانم نیز برای آموزش و مراقبت از خانم‌ها هنگام غواصی همراه خواهند بود. غواصی هم به صورت گروهی و هم به صورت تک نفره انجام می‌شود و انتخاب آن به خود شما مربوط است.

هزینه آموزش غواصی در قشم چقدر است؟

هزینه آموزش غواصی در قشم

خیلی‌ها تصور می‌کنند برای تجربه غواصی لازم است تا از شناگر ماهری باشند و یا آموزش‌های به خصوصی برای غواصی ببینند. اما اگر شما به غواصی فقط به عنوان یک تفریح نگاه می‌کنید اصلاً نیازی نیست تا آموزشی خاصی ببینید.

در همین سایت‌های غواصی قبل از شروع غواصی به شما در حد چند دقیقه آموزش داده می‌شود و نیاز به کلاس‌های آموزشی به صورت خصوصی نیست. پس برای آموزش غواصی نیازی به پرداخت هزینه جداگانه نمی‌باشد. البته اگر تمایل به آموزش دیدن به صورت حرفه‌ای در دوره‌های مختلف غواصی را داشته باشید مسئله فرق می‌کند.

سخن آخر در مورد غواصی در قشم

درست است که غواصی کردن از متفاوت‌ترین انتخاب‌هایی است که در سفر به قشم می‌توانید تجربه کنید. اما فراموش نکنید که قشم آن‌قدر دارای جاذبه‌های طبیعی و تفریحی مختلفی است که اگر برنامه سفر مناسبی برای خود داشته باشید شک نکنید که سفر به قشم به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهایتان تبدیل خواهد شد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
11 نظر برای "غواصی در قشم – از صفر تا صد غواصی در قشم" ارسال شده.
  1. مسعود زمانی گفت:

    متاسفانه بعد از دست دادن دو نفر از آشنایانم به دلیل غرق شدگی در سد و سپری کردن روزهای تلخ تا غواص بیاد و آنها را پیدا کنه، بارها به خودم گفتم چرا غواصی بلد نیستم شاید میتونستم کمکشون کنم. تصمیم گرفتم برای آموزش غواصی اقدام کنم.

  2. احد غلامی گفت:

    با اعتماد کردن به مربی کاربلد کلوپ غواصی نگین ساحل قشم آقا رضای عزیز لحظات قشنگی را تجربه کردیم

  3. سمیه پیشه وری گفت:

    درود
    از کادر فوق العاده کلوپ غواصی نگین ساحل قشم در پارک زیتون تشکر میکنم که تجربه غواصی را برای ما خیلی دلچسب و فراموش نشدنی کردند

  4. حسین مرادی گفت:

    درود
    بشخصه همیشه به دنبال چالش های جدیدی در زندگیم بودم و تفریحات و هیجانات زیادی را تجربه کردم و واقعا جا داره تشکر کنم از کادر زحمت کش کلوپ نگین ساحل قشم که باعث شدن غواصی برام دریچه ای رو به یک دنیای جدید بشه.

  5. زهره راد گفت:

    همیشه فکر میکردم پسرم تا به سن مشخصی نرسه نمیتونه بره غواصی و هنوز خیلی کوچیکه اما در آخرین سفرمون به قشم برای تفریحات دریایی که رفته بودیم کلوپ غواصی نگین ساحل قشم، کادرشون با خوش رویی ما را راهنمایی کردن که پسرم با یک مربی به راحتی میتونه غواصی را تجربه کنه و با اعتماد بهشون زیباترین لحظات را برای پسرمون ساختیم. و از این طریق خواستم به سایر مادرانی که این فکر من را دارند بگم میتوانند فرزاندانشون هم این تجربه را داشته باشن و لذت ببرند.

  6. مریم حسینی گفت:

    تشکر از شما که پیجتون به زیبایی قشم را معرفی کرده و من از راهنمایی های شما در سفرم استفاده کردم و یک سفر فوق العاده شد. و در کنار سفر عالیمون تجربه غواصی هم فوق العاده بود که شاید خیلی ها بخاطر ترسشون نمیرن سمتش از جمله خود من تا این سفر که بلاخره دل به دریا زدم و به همه پیشنهاد میکنم حتما تجربه کنند. ما رفتیم کلوپ غواصی نگین ساحل قشم که با صبوری و مهارتشون در کنارمون بودن و لحظات فراموش نشدنی را برامون ساختن.

  7. M گفت:

    محدودیت سنیش چقدر است

    1. رعنا گفت:

      ام عزیز، غواصی برای همه سنین آزاد هست و حتی کودکان میتونن از این تفریح استفاده کنند.

  8. اکبر گفت:

    فوبیای آب دیگه چه سمیه؟ 😂🤦🏻‍♂️

    1. رعنا گفت:

      بعضیا هستن که از شنا و آب میترسن و وحشت می کنن. بهش آب هراسی هم میگن

  9. هنگامه چابکیان‌پور گفت:

    خیلی دوس دارم تو سفر قشمم غواصی کنم ولی فوبیای آب دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *