معرفی بهترین مناطق طبیعت بکر شمال ایران + دیدن مناظر بهشتی شمال

مناظر بکر شمالی

یکی از مناطقی که همیشه برای گردشگران داخلی ایران جذابیت خود را دارد طبیعت شمال ایران است. در این میان برخی از نقاط طبیعت شمال ایران هنوز بکر و ناشناخته مانده است و بسیاری از مردم از این جاذبه‌ها اطلاعی ندارند. این نقاط بکر و زیبا در سراسر مناطق شمالی ایران یافت می‌شود مناطقی که می‌تواند مقصد شما برای گردشگری و طبیعت‌گردی باشد. در ادامه تصاویری بهشتی را خواهید دید که نظر شما را به طور کلی در مورد ایران تغییر خواهد داد

اگر قصد سفر به شمال می‌توانید از امکانات اجاره ویلا در شمال لیدوماتریپ استفاده کنید، هر کجای شمال که بروید امکانات رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ در خدمت شماست.

معرفی مناطق بکر طبیعت  استان گیلان در شمال ایران

گیلان اولین استانی است که به آن خواهیم رفت و بکرترین مناظری که فکر خواهید کرد را در ادامه خواهید دید.

۱-روستای داماش از زیباترین مناطق بکر طبیعت شمال

وقتی حرف از استان گیلان به میان می‌آید بیشتر ما یاد شهرهای بندرانزلی، رشت و لاهیجان می‌افتیم؛ اما اگر به سمت مناطق کوهستان جنگلی بروید مناظر طبیعی زیبایی را خواهید دید که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌سازد. یکی از این مناطق روستای داماش است که در محدوده محافظت‌شده سیاه رود قرار دارد. کارخانه آب‌معدنی داماش و تیم فوتبال داماش گیلان نام این روستا را بیش از هر چیز معروف کرده‌اند.

شهرت دیگر این روستای بکر و زیبا به خاطر وجود دشت‌های وسیع سوسن چلچراغ است. لاله‌های کمیاب که تنها در این مناطق یافت شده و در ارتفاعات این شهرستان رشد می‌کند. دشت‌های وسیع این منطقه در فصول بهار و تابستان میزبان کمپ‌های تفریحی و گردشگری برای برپایی چادر است. از مناطق گردشگری نزدیک به داماش دریاچه ویستان، کوه درفک و غار دربند رشی است.

داماش از مناطق بکر شمال

همچنین بخوانید:

در یک چشم به هم زدن برنامه سفر به شمال بریزید

۲- اولسبلنگاه یا سوئه چاله از دست نخورده ترین مناطق بکر طبیعت در شمال ایران

اولسبلنگاه یا سوئه چاله نام منطقه ییلاقی در نزدیکی جاده ماسال به گیلان است. این منطقه دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی است که یکی از آن‌ها نزدیک شدن ابرها به کف دره و بیرون ماندن نوک قله کوه‌ها از داخل ابرها است. اطراف این منطقه ییلاقی جنگل‌های متراکم و بکری دارد که هر چه از جاده فاصله می‌گیریم بر تراکم جنگل اضافه می‌شود. اولسبلنگاه یا سوئه چاله در واقع نام دو منطقه ییلاقی نزدیک به هم است که به علت فاصله کم به یک نام خوانده می‌شوند.

معرفی مناطق دیدنی و بکر شمال

۳- دریاچه ویستان از مناطق بکر دریاچه‌ای در شمال

یکی از مناطق بکر استان گیلان دریاچه ویستان است که آب آن از ذوب شدن برف‌ها و نزولات جوی تأمین می‌شود. روستای ویستان در نزدیکی دریاچه قرار دارد که برای استراحت و رستوران می‌توانید به آنجا مراجعه کنید. برای گردش در دریاچه چند قایق پلاستیکی در نظر گرفته شده است و این دریاچه در نزدیکی داماش قرار دارد.

دریاچه ویستان از محل های بکر شمال

۴- پناهگاه حیات‌وحش سلکه از مناطق بکر طبیعت در شمال ایران

پناهگاه حیات‌وحش سلکه یکی از مناطق بکر و حفاظت‌شده در بندر انزلی است. ازآنجایی‌که پرنده‌های مهاجر و جانوران تالاب انزلی در معرض انقراض قرارگرفته‌اند چند منطقه محافظت‌شده در این منطقه واقع شده است که یکی از آن‌ها پناهگاه حیات‌وحش سلکه است. در کنار این منطقه سکوها و راهروی چوبی تعبیه شده است تا گردشگران بتوانند پرندگان و جانوران این منطقه را تماشا کنند. بازدید از این مناطق رایگان است اما برای استفاده از دوربین‌های مخصوص باید هزینه پرداخت کنید. اگر به ماهیگیری علاقه داشته باشید می‌توانید چند ماهی کپور صید کنید و از منظره زیبای گل‌های نیلوفر لذت ببرید.

پناهگاه حیات‌وحش سلکه از مناطق بکر

۵- قله درفک از مناطق بکر طبیعت در شمال ایران

اگر به آفرود سواری علاقه‌مند هستید می‌توانید قله آتش‌فشانی درفک را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید. این قله به ارتفاع ۲۶۰۰ متر در استان گیلان واقع شده است و قسمت شرقی این قله برای صعود مناسب است. قله درفک در بیشتر روزهای سال سفیدپوش است و قسمت‌های شمالی آن شیب زیادی دارد. این قله زیبا دو غار نیز دارد که اغلب روزهای سال پر از برف بوده و امکان بازدید وجود ندارد. برای این قسمت دو عکس را انتخاب کردیم تا فقط بهشتی بودن این مناطق را دریابید.

قله درفک از مناطق بکر و بهشتی ایران

منظره‌ی بالا در پاییز است و منظره‌ی زیر در فصل‌های گرم

قله درفک از مناطق بکر شمال

معرفی مناطق طبیعت بکر استان مازندران در شمال ایران

استان مازندران نیز دارای مناطق بکر زیادی است که اغلب از چشم گردشگران دور مانده است؛ ساحل و پارک‌های جنگلی اغلب مورد بازدید مسافران قرار گرفته و مناطق بکر کوهستانی ناشناخته مانده است.

دریاچه سد آبیدر از مناطق بکر طبیعی مازندران در شمال ایران

اگر به شهر نور و جنگل سی‌سنگان سفر کردید می‌توانید در حدود ۲۰ کیلومتر از شهر دور شوید تا به دریاچه سد آبیدر برسید. سد آبیدر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه شناخته شده است و امکان قایق‌رانی در آن وجود دارد. در اطراف این سد امکانات رفاهی مانند رستوران و قهوه‌خانه وجود داشته و مسیر آن آسفالته است.

دریاچه ولشت از مناطق بکر طبیعی مازندران در شمال ایران

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی استان مازندران دریاچه ولشت است. آب این دریاچه شیرین است و از منابع زیرزمینی و آب‌های سطحی تأمین می‌شود. در فصل تابستان گردشگران زیادی به این منطقه رفته و در دریاچه قایق‌سواری می‌کنند. منظره چشم‌نواز آب دریاچه در میان کوه‌ها و نیزارها به‌یادماندنی و حیرت‌انگیز است.

اگر وسایل ماهیگیری همراه خود ببرید می‌توانید یک اردک‌ماهی شکار کرده و از طعم خوشمزه آن لذت ببرید. حداکثر عمق این دریاچه ۲۲ متر بوده و راه دسترسی به آن از روستای لرگان است.

روستای ییلاقی فیلبند از  مناطق زیبای بکر طبیعت مازندران در شمال

روستای ییلاقی فیلبند از توابع شهرستان بابل و در جنوب شهر آمل واقع شده است. این روستای ییلاقی در فصل بهار و تابستان میزبان مسافران و گردشگران است. از جاذبه‌های اصلی این روستا حرکت ابرها در ارتفاع پایین و طبیعت بکر آن است. روستای فیلبند جمعیت زیادی نداشته و ساکنان آن اسب، گاو و گوسفندان خود را در مراتع ییلاقی به چرا می‌برند. راه دسترسی به روستا از جاده هراز و جاده فرعی فیلبند است. فیلبند در سال‌های اخیر مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

فیلبند از مناطق بکر و ییلاقی شمال

از دست ندهید:

توصیف بهترین و زیباترین جنگل های شمال در ۱۰ دقیقه

پارک جنگلی سه هزار از مناطق بکر طبیعت در شمال

منطقه سه هزار یکی از مناطق نام‌آشنای استان مازندران است. اگر در طول مسیر به دنبال محلی برای استراحت در کنار رودخانه هستید پارک جنگلی سه هزار انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

مازیچال از مناطق بکر طبیعی در مازندران

اگر در فصل تابستان قصد سفر به مناطق بکر شمال ایران را دارید مازیچال می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. منطقه بکر کوهستانی که هیچ‌گونه امکانات رفاهی، اقامتی و حتی آنتن موبایل در دسترس شما نیست و تنها می‌توانید از آب‌وهوای ییلاقی منطقه کوهستانی و جنگل‌های بلوط آن لذت ببرید.

مسیر دسترسی این منطقه خطرناک است و در فصول بارندگی لغزنده می‌شود. جاده عباس‌آباد به کلاردشت مسیر دسترسی به مازیچال است و عشایر ساکنان اصلی این منطقه هستند.

مازیچال از بکرترین مناطق ایران

دریاچه عباس‌آباد یکی دیگر از مناطق بکر طبیعت شمال 

دریاچه عباس‌آباد در کنار سد خاکی عباس‌آباد واقع شده است و امکان قایق‌سواری بر روی آن وجود دارد. این منطقه گردشگری قدمت تاریخی داشته و از زمان صفوی ساختمان‌های قدیمی در این منطقه به‌جامانده است. باغ زمان صفوی در شمال آن هنوز وجود دارد و طبق اسناد تاریخی این منطقه تفرجگاه شاهان قاجار بوده است. راه دسترسی به منطقه عباس‌آباد از جنوب بهشهر است.

آبشار شاهان‌دشت از مناطق بکر طبیعی در شمال

آبشار شاهان‌دشت بلندترین آبشار استان مازندران است که در روستای شاهان‌دشت واقع شده است. ارتفاع آن به ۱۸۰ می‌رسد و در بخش لاریجان آمل قرار دارد. دیواره آبشار سنگی است و هر ساله سنگ‌نوردان زیادی را به چالش می‌کشد.

آبشار شاهان دشت از مناطق بکر و زیبای ایران

سخن پایانی

استان‌های شمالی ایران دارای طبیعت بکر و ناشناخته‌ای هستند که برای طبیعت گردان و ماجراجویان می‌تواند بسیار جذاب باشد. روستای داماش با دشت‌های سوسن چلچراغ، اولسبلنگاه یا سوئه چاله با ابرهای نزدیک به زمین، دریاچه ویستان و قایق‌سواری، پناهگاه حیات‌وحش سلکه با ماهی کپور و نیلوفرهای آبی، قله درفک و هیجان آفرود سواری و ده‌ها جاذبه طبیعی استان گیلان می‌تواند مقصد گردشگری شما باشد؛ اما در استان مازندران دریاچه سد آبیدر و ولشت با امکان قایق‌سواری، روستای توریستی فیلبند با مناظر شگفت‌انگیز ابرهای نزدیک به زمین، پارک جنگلی سه هزار که رودخانه‌ای زیبا از دل آن می‌گذرد، روستای مازیچال برای ماجراجویان طبیعت بکر، دریاچه عباس‌آباد که گردشگاه شاهان صفوی بوده و آبشار شاهان‌دشت با منظره‌ای زیبا و مناطق بکر و زیبای دیگر میزبان گردشگران و طبیعت گردان است.

۴.۵/۵ - (۲۳ امتیاز)
3 نظر برای "معرفی بهترین مناطق طبیعت بکر شمال ایران + دیدن مناظر بهشتی شمال" ارسال شده.
  1. پژمان روستا گفت:

    مازیچال بهشت
    چیستان درجه یک

  2. قباد اولاد گفت:

    انگار که تو رویایی خیلی جاهای بکر داره شمال که متاسفانه سخت هم میشه پیداشون کرد چون محتوا نیست درموردشون
    البته شایدم بد نباشه که نیست درموردشون و بکر میمنونه

  3. سایت دودف گفت:

    خیلی دنبال این موضوع بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *