جاهای دیدنی بندرانزلی

جاهای دیدنی بندرانزلی

بندر انزلی، یکی از شهرهای زیبای شمال ایران است که هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر است. این بندر دیدنی‌های زیادی دارد و در کنار کمیت، تنوع جاهای دیدنی بندرانزلی که شامل جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی متنوعی است همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر ایران به این شهر جذب می‌کند. ما در این مقاله از نشریه لیدوما تعدادی از پرطرفدارترین و محبوب ترین جاهای دیدنی انزلی را به همراه ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها شما معرفی کرده‌ایم تا بتوانید در طول سفر راحت تر برای گشت و گذارتان برنامه ریزی کنید.

گشت و گذار در بندرانزلی

بندرانزلی

جاهای دیدنی بندرانزلی هم شامل مکان های تاریخی این بندر مهم است و هم چشم ‌اندازهای شگفت‌آور تالاب انزلی و دریای مازندران. شما در بندر انزلی هم می‌توانید از امکان خرید در منطقه آزاد تجاری بهره ببرید، سوغات و صنایع دستی بومی گیلان را از بازار سنتی بندرانزلی خریداری کنید و با گشت و گذار در پیرامون شهر و قایق ‌سواری بر روی تالاب انزلی از منظره نیلوفرهای آبی لذت ببرید.

جاهای دیدنی و تفریحی بندر انزلی

تالاب انزلی

تالاب انزلی

تالاب انزلی از مهم‌ترین جاهای دیدنی بندر انزلی است که در ۴۰ کیلومتری شمال رشت و جنوب غربی شهرستان انزلی واقع شده است. این تالاب ۲۰ هزار هکتار وسعت دارد و گونه‌های متنوعی از گیاهان و جانوران را میزبانی می‌کند. ویژگی مهم تالاب انزلی شیرین بودن آب آن است که از رودخانه‌های اطراف تغذیه می‌شود و روی زیست ‌بوم محدوده‌ی اطرافش تأثیر به سزایی دارد. آنچه تالاب انزلی را در نظر گردشگران جذاب کرده و آن را به یکی از جاذبه ‌های طبیعی بندر انزلی تبدیل نموده است، نیلوفرهای مردابی است که در این تالاب زیست می‌کنند و در اوخر بهار و اوایل تابستان گل می‌دهند.  برای دیدن زیبایی‌های این تالاب حدود ۲ تا ۳ ساعت زمان نیاز است.

منطقه حفاظت شده سرخانکل

سرخانکل

تالاب سرخانکل جزئی از تالاب بزرگ انزلی و از مناطق حفاظت شده محیط زیست است. برای رسیدن به دشت لاله‌های دریایی نیلوفرهای آبی باید از سرخانکل گذشت. حضور گیاهان دیگری مانند سه‌کوله و آزولا جلوه خاصی به منطقه بخشیده است. سرخانکل در زمستان میزبان پرندگان مهاجر است و به دلیل وجود نیلوفرهای آبی این تالاب محل مناسبی برای تخم‌گذاری پرستوهاست.

پناهگاه حیات وحش سرخانکل در غرب سلکه واقع شده که از طرف شمال به کانال ماهروزه و از طرف جنوب به روستاهای هندخاله، سیاه درویشان و از طرف شرق به رودخانه هندخاله و از طرف غرب به رودخانه تازه بکنده محدود می‌شود.

از حیات وحش پناهگاه حیات وحش سرخانکل می‌توان به پرندگان مهاجر نظیر قو، غاز، چنگر و انواع مرغابی‌ها، طاووسک، یلوه، کاکایی و ماهی‌های بومی مانند سوف، هشترخان، کپور، سیم، شوک (اردک ماهی) و ماهیان مهاجر از قبیل ماهی سفید، سفید کولی و سیاه کولی اشاره کرد.

پارک جنگلی انزلی

پارک جنگلی بندرانزلی

اگر می‌خواهید چیزی جز سرسبزی و زیبایی نبینید، بهتر است سری به پارک جنگلی بندر انزلی بزنید. پارک جنگلی انزلی یکی از مهم ‌ترین جاهای دیدنی بندرانزلی محسوب می‌شود که در جاده رشت – انزلی قرار دارد. با وجود آنکه این پارک جنگلی از نظر پوشش گیاهی بسیار بکر و انبوه است، در عین حال امکانات رفاهی و خدماتی زیادی نیز در آن تعبیه شده تا گردشگران بتوانند با خیال آسوده در بین درختان سرسبز آن چادر بزنند و از مناظر اطراف لذت ببرند.

بد نیست بدانید در بخش ورودی پارک جنگلی انزلی، یک نمایشگاه صنایع دستی وجود دارد. همانطور که می‌دانید، مردم گیلان دارای فرهنگی بسیار شیرین و منحصر به فرد هستند و به همین خاطر بازدید از نمایشگاه صنایع دستی آن‌ها، خاطره‌ای خوش در سفرتان خواهد بود. پس در سفر به بندرانزلی، حتما حداقل یک بار هم که شده، از این پارک جنگلی زیبا دیدن کنید.

آدرس: انزلی، جاده رشت به انزلی

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

کلبه وحشت انزلی

جاهای دیدنی بندرانزلی

کلبه وحشت انزلی از جاهای دیدنی بندر انزلی است و در دل جنگل هفت دغنان قرار دارد. روستا یا منطقه تاریخی هفت دغنان، در ۲۵ کیلومتری غرب صومعه ‌سرا، در بخش مرکزی دهستان ضیابر و روستای بهمبر و در نزدیکی بندرانزلی در استان گیلان واقع شده است. جنگل هفت دغنان نیز در نزدیکی روستای هفت دغنان قرار دارد که علاوه بر زیبایی، بسیار رعب‌آور و ترسناک است و هر کسی جرات ندارد پا در این جنگل مخوف بگذارد.

محلی‌های این منطقه، صداهای زیادی را از این جنگل شنیده‌اند و طبق گفته آن‌ها، بهتر است تا شب نشده این منطقه را ترک کنید. البته اگر برای تجربه‌ ترس و دلهره به این جنگل سفر کرده‌اید، راه خود را به‌سمت بخش شرقی روستا کج کنید، جایی که هوا به‌یک‌باره سنگین‌تر می‌شود و حضور کلبه‌ای دو طبقه، متروکه و پرماجرا فضا را حتی سنگین‌تر هم می‌کند؛ مکانی که افسانه‌های محلی بسیاری در مورد آن وجود دارد.

طبق تجربه بسیاری از افراد، این جنگل باشکوه در طول شب، تبدیل به یکی از ترسناک‌ترین و دلهره‌آورترین نقاط کره زمین می‌شود و صداهای عجیبی در آن به گوش می‌رسد.

ساحل جفرود

ساحل بندرانزلی

سواحل مختلفی برای لذت بردن از دریا در نزدیکی انزلی وجود دارند اما معروف ‌ترین آن‌ها ساحل جفرود است که حدود نیم ساعت با بندرانزلی فاصله دارد. در نزدیکی این ساحل مجتمع تجاری-تفریحی هم وجود دارد که از جاذبه‌های تفریحی بندرانزلی است و شما می‌توانید از امکاناتی چون موتور چهارچرخ، جت ‌اسکی، اسب ‌سواری و… در کنار این ساحل بهره ببرید و ساعات لذت ‌بخشی را در کنار خانواده داشته باشید.

روستای اشپلا

روستاهای دیدنی بندرانزلی

این روستا از جاذبه‌های طبیعی بندر انزلی است و در جنوب تالاب انزلی قرار دارد. برای رسیدن به روستای اشپلا، لازم است از شهر به سمت جنوب حرکت کنید و بعد از عبور از روستای آبکنار، به مقصد برسید. یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی که در دل روستای اشپلا قرار دارد، یک پارک جنگلی است که در گذشته باغی خصوصی و متعلق به دو خانواده بود و بعدها به دلیل برخی مسائل قانونی، توسط شهرداری مصادره و به پارک جنگلی تبدیل شد.

خانه های رنگی بندر انزلی

خانه های رنگی بندرانزلی

یکی از زیباترین دیدنی های بندرانزلی، خانه های رنگی است که به همت شهرداری به منظور نوسازی فضای شهر ایجاد شده‌اند. این خانه‌ها که در واقع نمای پشت شنبه‌ بازار قدیمی شهر هستند هرکدام با یک رنگ و در کنار آب جلوه بسیار زیبایی به منطقه داده‌ و به قدری خودنمایی می‌کنند که گردشگران و مسافران بسیاری را به سمت خود می‌کشانند. مغازه‌های شنبه بازار قدیمی انزلی همچنان فعال هستند و امروزه با رنگ‌های قرمز، سبز، آبی و زرد جاذبه دیگری برای گردشگران ایجاد کرده است.

دهکده ساحلی

دهکده ساحلی

دهکده ساحلی بندر انزلی بزرگ‌ترین باغ شهر ایران است و از جمله جاهای دیدنی بندرانزلی محسوب می‌شود. این شهرک در منطقه غازیان انزلی بین محله شالیور و بی‌بی حوریه غازیان واقع‌شده و از هنگام ساخت آن در سال ۴۸ تاکنون با وجود ایجاد شهرک‌های توریستی فراوان در استان گیلان و مازندران هنوز از زیباترین شهرک‌های گردشگری ایران است.

در دهکده ساحلی فضای سبز اهمیت ویژه‌ای دارد، به گونه‌ای که ویلاهای این شهرک در حدود ۲۰ درصد مساحت زمین را به خود اختصاص داده است. شهرک ساحلی بندر انزلی (دهکده ساحلی بندر انزلی) دارای امکانات رفاهی همچون رستوران، فروشگاه، پارک، مسجد، منطقه شنای برادران و خواهران، زمین‌های ورزشی، ویلاهای ساحلی، آلاچیق و… است.

بلوار ساحلی

بلوار ساحلی بندرانزلی

بلوار ساحلی بندر انزلی نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی بندرانزلی است که در نزدیکی اسکله واقع شده است، می توان گفت این پارک ساحلی در واقع نخستین  پارک در ایران است که از معماری روسیه الهام گرفته و منظره بسیار زیبایی به اسکله، کشتی‌های کوچک و بزرک، موج‎های خروشان دریا و مرغان دریایی آوازخوان معروف در این منطقه داده است دارد و در عصرها خصوصا روزهای بهار و تابستان بوی درختان نارنج و پرتقال احساس بسیار خوبی به آدم می‌دهد.

موج شکن انزلی

جاهای دیدنی بندرانزلی

موج شکن انزلی نام موج شکنی است که در بندر انزلی قرار دارد. طول این موج شکن ۵۲۰ متر و کار ساخت آن در سال ۱۹۱۴ میلادی (۱۲۹۳ شمسی) به پایان رسیده است. قبل از احداث این موج‌ شکن، کانال بین انزلی و غازیان همانند خلیجی بود که کشتی‌های تجارتی به منظور تخلیه و بارگیری یا مصون ماندن از امواج و طوفان دریا به آنجا پناه می‌برده به اسکله‌ها پهلو گرفته یا روی لنگری می‌ایستادند. اما امواج دریا، تا داخل کانال را می‌کوبید و به شناورهای مستقر در خلیج آسیب می‌رساند. از این رو، نیاز به احداث موج شکن‌ها احساس شد و در نتیجه، قرارداد این بنای عظیم که از شاهکارهای معماری درنوع خود است، در سال ۱۲۷۴ خورشیدی (۱۸۹۵ میلادی) بین دولت ایران و کمپانی احداث راه انزلی – قزوین منعقد شد.

موج ‌شکن انزلی که روزگاری برای جلوگیری از آسیب رساندن موج‌های دریا به کشتی‌ها و قایق‌ها ساخته شده بود، این روزها به یکی از جاهای دیدنی و تفریحی بندرانزلی بدل شده است. تقریبا همه مسافرانی که به بندرانزلی می‌روند، یک عکس یادگاری در کنار این موج‌ شکن دارند. گردش روی موج‌ شکن بندر انزلی و تماشای منظره دریا و کانال و ساحل انزلی و بلوار ساحلی انزلی از فراز آن، خاطره‌ای فراموش ‌نشدنی برای هر گردشگری خواهد ساخت.

از بلوار ساحلی چشم‌انداز زیبایی از موج‌شکن انزلی دیده می‌شود و از این بلوار می‌توانید پیاده تا موج‌شکن بروید. موج شکن رو بخش غربی و شرقی دارد و از هر کس که بپرسید به راحتی آدرسش را پیدا می‌کنید.

آکواریوم انزلی

اکواریوم انزلی

تماشای گونه‌های جانوری در هر جای دنیا بسیار هیجان انگیز است. اما گونه‌های جانوری محدود به پرندگان و آن‌هایی که روی زمین زندگی می‌کنند نیست و چه بسا باید گفت که عجایب اعماق دریا به مراتب هیجان انگیزتر از شگفتی‌های روی زمین خواهند بود! از این رو در کشورها و شهرهای مختلف، آکواریوم‌های بسیار بزرگی را بنا می‌کنند تا مسافران بتوانند حیات شگفت انگیز زیر آب را تماشا نمایند.

در ایران نیز دو آکواریوم بزرگ، یکی واقع در اصفهان و دیگری واقع در بندر انزلی وجود دارند. آکواریوم انزلی که به نام آکواریوم فانتستیک شناخته می‌شود، یکی از بهترین و بزرگ‌ ترین آکواریوم‌های ایران به حساب می‌آید که حدود ۳۰ میلیون یورو ارزش دارد. این آکواریوم با وسعت ۱۰ هزار متر مربع در چهار طبقه بنا شده است. تونل آبی ۴۳ متری این آکواریوم یکی از مهم ‌ترین مشخصه‌های آن است که در آن می‌توانید از نمای نزدیک، جانداران زیر دریا را ببینید و احساس کنید که در کف اقیانوس قدم می‌زنید.

لازم به ذکر است که حدود هشت هزار نوع ماهی مختلف در این آکواریوم حضور دارند که در این میان می‌توان به انواع ماهی‌های تزئینی، کوسه ماهی و انواع مار ماهی و موجودات سمی زیر دریا اشاره کرد که بسیار کمیاب و دیدنی هستند. در این مجموعه انواع امکانات رفاهی و خدماتی همانند شهر بازی، سینمای چند بعدی، سالن بولینگ، سوئیت جهت اقامت، رستوران، اتاق بازی‌های کامپیوتری، باغ خزندگان، سینمای واقعیت مجازی و همچنین کافی شاپ وجود دارد.

آدرس: گیلان، انزلی، بلوار شهید فاتحی

شماره تماس: ۰۱۳-۳۴۴۳۸۵۹۶

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۱:۳۰

هزینه بازدید: برای کودکان بین ۳ تا ۱۲ سال ۴۹ هزار تومان، برای بزرگسالان ۶۹ هزار تومان، برای کودکان زیر سه سال رایگان.

مجموعه ورزشی، گردشگری، دریایی مارینا

مارینا انزلی

مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا کاسپین که با هدف ایجاد بستری امن جهت نگهداری قایق‌ها د‌ر منطقه آزاد انزلی احداث و راه اندازی شد، امروزه یکی از جامع‌ترین دیدنی های بندرانزلی محسوب می‌شود. این اسکله نخستین مارینای شمال کشور و همچنین به ‌روزترین و حرفه‌ای‌ ترین مجموعه تفریحات دریایی در این منطقه به ‌شمار می‌رود.

هدف از احداث این مارینا، از یک سو فراهم آوردن مکانی جهت نگهداری و سرویس‌ دهی به شناورهای شخصی و مالکان آن‌ها در محیطی لوکس و مدرن است و از سوی دیگر وجود سایر امکانات ورزشی و رفاهی این مجموعه به خودی خود سبب جذب حداکثری گردشگران یا ورزشکاران علاقه‌مند به این مارینا می‌شود. علاوه بر امور مرتبط با شناور‌‌ها، این مجموعه خدماتی مانند فروش تخصصی شناورهای تفریحی، انواع رستوران به همراه غذاهای متنوع، انواع کافی‌شاپ و استراحتگاه‌های ساحلی، فروشگاه لوازم و تجهیزات دریایی، کلوپ تفریحات دریایی و مدرسه بادبانی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. از جمله تفریحات دریایی حاضر در مجموعه می‌توان به پدل بورد، قایق بادبانی، چترهای پاراسل، پدال بورد، کایاک، شاتل و ویندسرف اشاره کرد.

آدرس: گیلان، منطقه آزاد انزلی، مارینا کاسپین.

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

کشتی میرزا کوچک خان

سفر با کشتی تفریحی تجربه‌ی لذت‌بخش بی‌نظیری است که در دریای خزر هم با کشتی تفریحی میرزاکوچک خان جنگلی امکان آن وجود دارد. کشتی پنج طبقه‌ی میرزا کوچک خان دهه هشتاد میلادی در ژاپن ساخته شده و می‌تواند تا ۲۵۰ مسافر را بین شهرهای داخلی و خارجی دریای خزر جا به ‌جا کند، امروزه به  هتل، رستوران و کافی شاپی تبدیل شده که به خاطر امکانات و خدماتش در حد یک هتل ۵ ستاره اعتبار دارد. اگر دوست داشته باشید شبی به یادماندنی را روی دریای خزر سفر کنید، می‌توانید در مرکز اقامتی کشتی اقامت کنید.

جاهای دیدنی تاریخی بندرانزلی

حمام شاه

حمام شاه بندرانزلی یکی از قدیمی ترین حمام‌های شهر بود که پادشاهانی مانند ناصرالدین شاه، احمد شاه و رضا شاه در این گرمابه حمام نموده بودند. این حمام به دستور امیر هدایت الله فومنی مشهور به گیلانشاه در سال ۱۱۲۰ شمسی احداث شد و تا مدت‌ها بدست دولت آن زمان اداره می‌شد.

در اواخر دولت قاجار این گرمابه عمومی را فردی به اسم عبدالحسین شفاهی خرید و بعد از مدت‌ها بهره برداری از این مکان، آن را به فردی به نام کشوری فروخت. از حمام شاه انزلی در بسیاری از سیاحت نامه ها و کتاب ها نام برده شده است.

حافظیه بندرانزلی

حافظیه انزلی

شاید برایتان جالب باشد که انزلی هم حافظ داشته؟ این بنا را آلمانی‌ها در سال ۱۳۱۱ به دستور شهرداری و در کنار ساختمان سفید رنگ شهرداری ساختند. این بنای سفید رنگ که در قدیم محل برگزاری موسیقی های زنده و کنسرت و جشن بوده و به آن موزیک جیگا می‌گفتند، امروزه محل برگزاری نمایشگاه‌های خیریه و صنایع دستی و نقاشی و .. است. این بنا به خاطر تشابه زیادش با حافظیه به این اسم خوانده می‌شود.

آدرس: گیلان، بندرانزلی، بلوار ساحلی، مجاورت شهرداری.

بقعه بی بی حوریه

بی بی حوریه

بقعه بی بی حوریه از جمله اماکن مذهبی و جاهای دیدنی تاریخی انزلی به حساب می‌آید که در روستای شالور و نزدیکی غازیان واقع شده است. بی بی حوریه خواهر امام رضا و از دختران امام موسی کاظم است. این بقعه که حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد در بین مردم انزلی بسیار با ارزش و قابل احترام است.

برای رسیدن به بقعه بی بی حوریه در مسیر انزلی به رشت از خروجی غازیان خارج شده و به سمت روستای شالور بروید.

آدرس: بندرانزلی، روستای شالور

گورستان لهستانی

گورستان لهستانی

در سال ۱۹۴۱ طی حمله آلمان نازی به لهستان، بسیاری از ساکنان این کشور به ایران و بندر انزلی مهاجرت کردند و پناه آوردند. پس از فوت آن‌ها، بخشی را به‌عنوان گورستان مخصوص لهستانی‌ها در بندرانزلی به وجود آوردند. حال پس از گذشت حدود ۶۰ سال، این گورستان به یکی از جاهای دیدنی بندرانزلی تبدیل شده است.

آدرس: بندر انزلی، خیابان شهید مطهری.

کاخ میان پشته بندر انزلی (کاخ موزه انزلی)

کاخ موزه انزلی

کاخ موزه نظامی انزلی با پنجره‌هایی بزرگ، از شمال به خزر و چشم‌انداز زیبای آن و از سمت جنوب به سرسبزی و زیبایی یک باغ پرطراوت آغوش گشوده است. گرچه این موزه نام نظامی را بر خود دارد، اما بنای زیبا و اشیای ظریف و هنرمندانه آن بر وجهه خشک و نظامی سلاح‌های موجود در آن چیرگی دارند. کاخ موزه نظامی که از مکان های دیدنی بندر انزلی به شمار می‌آید، همچون قوی سپیدی در باغ دلگشایی ماوا گزیده است و عطر بهارنارنج‌هایش مشام هر دیدارکننده‌ای را نوازش می‌دهد. ساخت بنای کاخ میان پشته به دستور رضاخان و به‌دست مهندسان ایرانی در سال ‪ ۱۳۰۸ آغاز شد و پس از دو سال به پایان رسید.

آدرس: بندر انزلی، حد فاصل بین پل انزلی و پل غازیان.

پل غازیان

پل غازیان انزلی

پل غازیان یکی از جاهای دیدنی انزلی است که روی رودخانه انزلی، بین غازیان و میان پشته واقع شده است. این پل اولین پل متحرک ایران و جزو معدود پل‌های تاریخی پیشرفته جهان بوده و مسیر ارتباطی بین تهران- رشت به حساب می‌آید.

آدرس: گیلان، انزلی، خیابان تکاوران.

برج ساعت (مناره انزلی)

برج ساعت انزلی

برج ساعت یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی بندر انزلی است که در زمان ناصرالدین‌شاه و به دستور حاکم وقت انزلی ساخته شده است. طبق نوشته‌های مورخین، حاکم گیلان آن را درسال ۱۲۳۰ هجری قمری یا ۱۱۹۴ شمسی از آجر ساخته است. هدف از ایجاد این بنا، دیده بانی از دریا بوده است و از آن به عنوان فانوس دریایی هم استفاده می‌شده است تا دریانوردان شب هنگام، ساحل را با مشاهده روشنایی در بالای منار، خود را به داخل کانال برسانند. ساعت این برج زیبا که در حوالی خیابان سپه انزلی قرار دارد هنوز زمان را درست نمایش می‌دهد.

آدرس: بندر انزلی، پشت بازار سپه و میدان انزلی.

کلیسای مریم مقدس بندرانزلی

کلیسای مریم مقدس انزلی

در شهرهای مختلف کشور، اقلیت‌های مذهبی مختلفی زندگی می‌کنند. بخشی از جمعیت اقلیت ما را ارامنه مسیحی تشکیل می‌دهند. کلیسای مریم مقدس جزو مهم‌ترین مراکز مسیحیت در انزلی به حساب می‌آید. قدمت این کلیسا به سال ۱۸۸۵ میلادی باز می‌گردد و جزو آثار تاریخی نیز به حساب می‌آید. در صورتی که معماری اروپایی و قدیمی علاقه‌مند باشید، حتماً از تماشای کلیسای مریم مقدس لذت خواهید برد. این کلیسا جزو خاص‌ترین جاهای دیدنی بندر انزلی به حساب می‌آید که حتماً باید از آن دیدن کنید. توجه داشته باشید که این کلیسا فعال است و به همین خاطر برای ورود به آن باید هماهنگی لازم را انجام دهید.

آدرس: بندر انزلی، مقابل شهرداری.

بقعه سید نجفی

آرامگاه آقا سید نجفی انزلی محل دفن سید محمد نجفی است. وی در شهر نجف اشرف به دنیا آمده و از نوادگان امام حسین به حساب می‌آید. سید نجفی جزو علمای بزرگ دین اسلام بود که تا سن ۳۰ سالگی نیز در کشور عراق زندگی می‌کرد. پس از آن به‌دلیل علاقه‌ای که به ایرانیان داشت، به کشور ایران مهاجرت کرد. وی در سال ۱۳۵۸، یعنی یک سال پس از انقلاب، دار فانی را وداع گفت. مردم نیز وی را در مسجد سابق سامانسر به خاک سپردند. مردم محلی ارزش بسیاری برای آقای سید نجفی قائل هستند و بر این باورند که وی دعاهایشان را مستجاب می‌کند.

 بندرانزلی مجموعه‌ای از دیدنی ها

همانطور که دیدید تعدد و تنوع جاهای دیدنی بندرانزلی کم نیست. سفر به بندرانزلی به دلیل وجود اسکله در ساحل و وجود بلوار ساحلی، لذت متفاوتی نسبت به سواحل دیگر شمالی به شما می‌دهد. اگر فرصتی برای سفر به بندر انزلی پیدا کردید به هیچ وجه بازدید از تالاب انزلی، دهکده ساحلی، پارک جنگلی، منطقه حفاظت شده سرخانکل و بلوار ساحلی را از دست ندهید. برای این که بتوانید تمام جاذبه‌های انزلی را ببینید باید حداقل چند روزی را مهمان این شهر باشید. می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی اجاره اقامتگاه در بندرانزلی مناسب ترین اقامتگاه را با توجه به سلیقه و نیازتان انتخاب و رزرو کنید.

 

 

۵/۵ - (۳ امتیاز)
یک نظر برای "جاهای دیدنی بندرانزلی" ارسال شده.
  1. صحرا گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    انزلی شهر عالیه
    اما..!
    دوروز پیش همسر و پسرم تو منطقه ازاد شنا میکردن،که بیش از ۱۰۰نفر هم افراد دیگه بودن.ماری که تقریبا ۱.۵متر میشد نزدیکشون شد
    اگر همسرم نمیدید مشخص نبود چه اتفاقی میوفتاد
    مردم بعد اینکه دیدن چیشد همگی از اب بیرون اومدن
    غریق نجات هم میگف چند روز پیش یه دختر رو نیش زدن
    لطفا یه تابلویی یه هشداری چیزی بدن که جون مردم به خطر نیوفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *